Ф1 Алманах

Новиот тимски шеф на Катерхем, Кирил Абитебул изјави дека во тимот се воспоставува нова култура на реално гледање на работите. Доколку не ви е јасно за што се работи, тимот на Катерхем веќе четврта сезона по ред е дел од најелитното моторспорт натпреварување и е без ниту еден освоен бод. Работите беа такви што во 2010та кога Катерхем за прв пат настапи под тогашното име „Тим Лотус“ иако најавуваа борба во со средишните тимови и освојување на бодови, тимот мораше единствено да се бори за избегнување на фенерџиското место во конструкторскиот шампионат – борба која се водеше помеѓу тогашниот тим Вирџин Рејснинг (сегашна Марусија) и веќе згаснатиот тим на ХРТ. Тогашниот тимски шеф и воедно сопственик Тони Фернандез не штедеше зборови да го пофали тимот за успешната прва сезона победувајќи ги новите два тима кој истата година влегоа во Ф1. Веќе наредната година, тимот се ребрендираше во Катерхем поради спорот со користењето на името Лотус, притоа најавувајќи револуција и повторно борба со средишните тимови. Со ...
| | веќе видена

Возачот на Ред Бул, Марк Вебер ги пофали рестрикциите на ФИА околу користењето на ДРС системот за време на квалификациите и тренинг сесиите. Системот досега можеше неограничено да се користи на сите делови од патеката за време на квалификациите и тренинг сессите, додека во трка важеше правилото дека системот може да се употребува само во одредена зона од патеката. Од оваа година, односно со почетокот на новата сезона важи правилото на употреба на системот само во зоната предвидено за тоа, што значи дека и за време на тренинг сесиите и квалификациите, системот за намалување на отпорот на воздухот ќе биде користен само во зоната одредена за употреба на тој систем. Дополнително, ФИА се заложи дека ќе овозможи на сите патеки, барем по две вакви зони со цел да се зголемат претекнувањата. - Мислам дека забраната е добра. Возачите беа за варијанта да се користи ДРС само во зоната одредена за тоа. Немаше навистина смисла системот да се користи и во петок и сабота. Тоа е само беше дополнителен ризик, и кога веќе ...
| | веќе видена

Нико Розберг верува дека Ферари ќе има конкурентен и солиден болид, откривајќи ги своите согледувања за првите тестови во Херез. Германецот посочи дека тој ја следел еволуцијата на „црвените“ и дека тие не биле толку добри на првите два дена. - Очигледно тие најдоа решение за проблемите. Личеа дека се добри, иако веројатно не толку добри како Ред Бул и Мекларен. Тие возеа како да одат по шини,- рекол Розберг за Шпорт билд, коментирајќи го најбрзото време на Маса. Германскиот пилот кој минатите три сезони го засени Михаел Шумахер, и беше шпекулиран како можен заменик на Маса во Ферари, неодамна беше пофален од новиот колега, Луис Хамилтон, со кој заедно напредуваа во јуниорските денови. - Нико е ѓаволски добар, ви тврдам. Тој е потценет,- рекол Хамилтон за францускиот Л`Екип. – Ако сакаш да бидеш најдобар, мора да ги најдеш сопствените лимити. А Нико е еден од тие возачи, кој може да го направи тоа.
сите 2 | | | веќе видена

На пет дена пред почетокот на вториот Ф1 тест во Барселона, медиумите посветуваат внимание на екипите кои претставуваат можни изненадувања. Тимскиот шеф на Ред Бул, Кристијан Хорнер, во изјава за германскиот Ауто, мотор унд шпорт ги посочува Лотус и Заубер како екипи кои оставиле голем впечаток на тестовите во Херез. Самиот магазин анализира дека тоа се должи на перформансите на Заубер во брзите свиоци, каде што наводно сивиот болид е најдобар. - Лотус и Заубер ми оставија најсилен впечаток. Останатите се уште се тешки за проценка,- гласи изјавата на Хорнер. Ова се надополнува и со изјави од возачите на овие две екипи, Хулкенберг и Грожан, кои укажуваат нивно задоволство од болидите во оваа фаза. Нико Хулкенберг е цитиран од швајцарскиот Блик дека „болидот е брз како ѓавол“, додека Грожан за Радио Монте Карло рекол дека „сите се изненадени“. Дизајнот на Заубер секако привлече внимание бидејќи екипата го загуби техничкиот директор Џејмс Кеј, кој минатата година доби голем кредит по напуштањето на Форс Индија ...
| | веќе видена

Пирели ги објави номинациите на пневматиците за првите четири трки од сезоната во 2013 година, од кои првата се издвојува по агресивната селекција на „супер-меките“ гуми. Соодеветно на неодамнешните најави од Пол Хембери дека компанијата ќе направи похрабар избор на пневматици за 2013 година, кои што ќе гарантираат најмалку две влегувања во боксот, за првата трка во Мелбурн номинирани се „медиум“ и „супер-меките“ гуми. Ова е најмеката постава што досега Пирели ја носи во Австралија, бидејќи во 2011 се возеа „тврди“ и „меки“, а лани „медиум“ и меки“. Сепак, за Малезија, изборот на „тврди“ и „медиум“ останува непроменет во поглед на имињата на гумите, бидејќи според најавите гумите во 2013 ќе бидат уште помеки од лани, кога на абразивниот асфалт во Сепанг се очекуваа и по четири застанувања во боксовите. За Кина и Бахреин останува ланскиот избор од „медиум“ и „меки“, за разлика од првата сезона кога конзервативниот пристап значеше употреба на „тврдите“ гуми во првите пет трки. Иако не се објавени гумите за ...
| | веќе видена

Ники Лауда кој ја презема функцијата претседавач во одборот на Мерцедес, изјави дека на првиот претсезонски тест, во неговите очи Ред Бул повторно е најсилниот тим. Трикратниот светски првак е само еден од инсајдерите кои не се стеснуваа да ги објават своите согледувања по тестирањата во Херез. - Ред Бул го има најдобриот болид. По нив гледам група со Мекларен, Лотус, Ферари и нас (Мерцедес),- изјавил Лауда. Неговото мислење го дели и Мексиканецот Џо Рамирез, кој повеќе од две децении беше во Мекларен како менаџер на екипата од времето кога во неа возеа Сена и Прост, а сега се реактивираше за да биде покрај Серхио Перез. - Ред Бул, Мекларен и Лотус се брзи и конзистентни. Потоа доаѓаат Ферари и Мерцедес, но разликите се мошне мали. Ова ќе биде уште една жешка сезона,- потврдил Рамирез. Од друга страна, во кампот на Ферари исто така се оптимисти дека постои напредок кај Ф138 во однос на Ф2012. - Болидот е поконзистентен, подобар при сопирање, при влез и излез од свиоците, полесен да се разбере,- рекол Фелипе ...
сите 5 | | | веќе видена

Тимскиот шеф на Мерцедес, Рос Браун, во првиот медиумски настап по тестирањето во Херез, упати низа комплименти на сметка на новиот возач во екипата, Луис Хамилтон. Во својата оценка, Браун се повикува на методичноста на Хамилтон и неговиот пристап кон задачата да му помогне на тимот да напредува. - Очигледно е дека тој е мошне талентиран возач. Но, Формула 1 е многу повеќе. Постојат многу талентирани возачи, кои немаат ништо повеќе. Мислам дека тој го има и она другото,- вели Браун за Аутоспорт. – Мошне е директен, но исто така и многу едноставен. Ни кажува што тој мисли. Никогаш не му недостигаат зборови да опише детали, па дознаваш на кое ниво мора да одиш. Заинтересиран е за се околу болидот, дури и за налепниците дека би можеле да не се соодветно поставени на шасијата. Има добро око за детали и мислам дека ќе биде мошне инволвиран член на екипата, што нам ни е потребно,- додава англискиот инженер, кој претходно освои осум титули со Шумахер и Батон. Ваквата посветеност за Браун е знак за голема ...
сите 7 | | | веќе видена

Кими Раиконен ги потврди добрите оцени за болидот на Лотус Рено, искажани претходно од тимскиот колега Роман Грожан. Двајцата возачи имаа речиси идентични времиња од 1:18.1 со кои беа најдобро пласирани на вториот односно четвртиот ден во Херез, задоцнувајќи три десетинки од она што Фелипе Маса го постигна во најбрзиот круг на третиот ден. - Ние сме среќни со она што го постигнавме, ова беше мошне добар тест. Ќе видиме кај сме во првата трка, но засега е океј. Мислам дека болидот е подобрен на повеќе места по малку,- рече Раиконен во својата прва оцена. Финецот смета дека нема да се знае ништо повеќе ни по тестовите во Барселона, каде што очекува да бидат соодветно добри, како што беа и лани. - Се надевам дека можеме да бидеме на врвот, но навистина немаме идеја што прават другите. Рано е, засега е океј, но се уште имаме работа. Сигурен сум дека годината ќе биде тешка и дека ќе се трудиме да го развиеме болидот, но тоа е нормално во Формула 1,- заклучи Финецот.
| | веќе видена

Првите оцени од кампот на Мерцедес за новиот болид W04 укажуваат дека возачите не се комплетно задоволни, иако тимскиот шеф инсистира дека постојат охрабрувачки знаци. Луис Хамилтон и Нико Розберг во одделни изјави повикаа на натамошни надградувања на болидот, додека Рос Браун претпазливо објаснува дека ова им е првиот болид дизајниран од Алдо Коста, кој пред година ипол им се приклучи од Ферари, додека досегашниот прв човек на одделот за аеродинамика, Лик Бижоа отиде во Маранело. - Мислам дека сме на ниво на кое се надевавме дека ќе бидеме. Не би можел да барам повеќе. Момците направија одлична работа за да го подобрат воздушниот потисок (даунфорс), го разбрале болидот каде е и во која насока треба да одат,- оцени Хамилтон од своја страна, именувајќи се себе си и Розберг како оние кои ќе ги даваат инструкциите. – Имаме уште работа пред нас, но тоа не е катастрофа. Мислам дека болидот е добра платформа, добра основа за работа. Дефинитивно ќе бараме уште даунфорс и се надевам дека момците од фабриката ќе ...
сите 4 | | | веќе видена

Завршницата на првиот претсезонски тест во Херез го исфрли возачот на Ферари, Фелипе Маса, како најбрз од сите четири дена, додека возачите на Заубер комплетираа најмногу километри. На третиот ден од тестот во Андалузија, кој беше последен за бразилскиот пилот во Ферари, тој извозе време од 1:17.879 кое подоцна не беше надминато од никој. Во два од четирите дена, на првите места се изменија пилотите на Лотус, Роман Грожан и Кими Раиконен, со речиси идентични постигнувања и три десетинки задоцнување од времето на Маса. - Ова беа значајни три дена. Особено беа корисни за да го најдеме вистинскиот правец за екипата да може да се фокусира кога ќе биде потребно да се работи на развојот од сега, до првата трка во Австралија. Имавме многу делови за тестирање и болидот одеше добро, не беше тежок за возење и мене ми изгледаше мошне стабилен и балансиран. За прв пат го користевме „меките“ пневматици и извозев побрзо од она што го очекував. Брзиот круг не значи ништо, но иако сум задоволен од доброто време, тоа не беше ...
сите 2 | | | веќе видена

Екипата Марусија го именуваше Луис Разија како свој втор возач за 2013 година, со што стави крај на шпекулациите дека е можно да го ангажира Бруно Сена. Претходно, Марусија го ангажираше Макс Чилтон, кој во ГП2 шампионатот се бореше за место меѓу првите четворица, но сепак прв ја доби довербата на екипата. Разија беше второпласиран зад Валсеки, кој во 2013 ќе биде тест возач во Лотус. Тимо Глок беше отпуштен во пресрет на новата сезона со објаснување дека екипата има потреба од возач со спонзорска поддршка, а се очекува да ја продолжи кариерата во ДТМ серијата. Сена лани ја доби довербата на Вилијамс пред сонародникот Баричело, а сега Разија е оној Бразилец кој го добива ангажманот. Еден ден пред Разија да биде потврден и да тестира во Херез, Сена објави дека ќе вози за Астон Мартин во трките на издржливост како „24 часа Ле Ман“.
| | веќе видена

Роман Грожан го има најдоброто време на вториот ден од тестирањата во Херез, за што известувачите од Андалузија пишуваат дека е поставено при серија од куси стинтови со меките пневматици на Пирели. Најдобриот резултат изнесува 1:18.218 и е шест десетинки побрз од оној на Џенсон Батон во Мекларен, поставен еден ден претходно. Сепак, денешното задоцнување на Пол ди Реста од нецели осум десетинки, како и на Рикиардо од девет десетинки, укажуваат дека слично како и минатата година, времињата на Мекларен не ја репрезентираат нивната вистинска сила. Оттука, денешното седмо место на Перез, не може да се толкува како изненадување, особено бидејќи е во група со уште четири возачи (Вебер, Хулкенберг, Хамилтон, Маса) кои се распределени во интервал од 1,1 до 1,6 секунди задоцнување. Зад нив, со 2,5 секунди задоцнување е Пастор Малдонадо, додека на последните две места се најдоа дебитантите Гиедо ван дер Гарде (Кетерхем) и Луис Разија (Марусија). Изненадување направи екипата Форс Индија, бидејќи го повика својот тест ...
сите 5 | | | веќе видена

Возачот на Мекларен, Џенсон Батон го постави најбрзото време на првиот ден од тестирањата кои се оддржуваат во Херез. Иако го постави најбрзото време, во тимот немаше многу простор тоа да се прими како позитивна вест бидејки поради проблемите со кој се соочи болидот на Мекларен (проблем со пумпата за гориво) во утринската сесија оставајќи го Батон без време, за во попладневната сесија да биде најбрз со време од 1:18.861 и да извози вкупно 37 кругови. Позади него се најде возачот на Ред Бул, Марк Вебер кој успеа да комплетира 73 круга поставувајќи го второто најдобро време. Иако долго го имаше најдобро време, Роман Грожан со болидот на Лотус извозе за само трет резултат , оставајќи ги зад него Пол ди Реста и Даниел Риќиардо кои го комплетираат топ 5 пласманот. Задоволство и од гаражата на Ферари чиј болид денес беше возен од страна на Фелипе Маса кој го постави шестото најбрзо време. Во кратка изјава запрашан за тоа дали ги има истото проблеми, Бразилецот самоуверено одговори дека сето тоа е минато и дека ...
сите 8 | | | веќе видена

Тимовите на Марусија Рејсинг и Катерхем ја го искористија почетокот на тестирањето во Херез за промоција на нивните болиди за сезоната 2013. Она што е интересно кај промоцијата на болидот на Марусија е дека за прв пат откако тимот се натпреварува во Формула 1, за развојот на болидот е користен воздушен тунел, наместо досегашната практика на тимот со користење на програми за компјутерска флуидна динамика. Охраберни од новиот технички директор Пет Симондс, целта на тимот на Марусија е да заврши пред својот ривал во опашката, а тоа е тимот на Катерхем. Засега, тимот го има потврдено Макс Чилтон како возач, додека сеуште се чека името за второто место во тимот по напуштањето на Тимо Глок. За разлика од Марусија, тимот на Катерхем представи еволуција на минатогодишниот болид, вклучувајќи го коанда издувниот систем, но и одлуката да не се користи помошниот панел на предниот дел од болид. Болидот беше представен од страна на новите возачи на Катерхем, Шарлс Пик и Гвидо ван дер Гард. Тимскиот шеф Кирил Абитебул ...
сите 12 | | | веќе видена

Полека но сигурно се зголемуваат активностите на патеката во Херез за на која веќе утре започнува првиот предсезонски тест на тимовите во Ф1, а денес во фокусот беше представувањето на новиот болид на тимот на Мерцедес, заедно со новиот возач Луис Хамилтон. Новиот болид на Мерцедес насловен како Ф1 В04 денес покрај промоцијата ги имаше и првите километри поминато на патеката во Херез како дел од промотивното снимање во кое тимовите имаат квота од 100 километри поминати на било која патека како дел од промоцијата за новата сезона. Честа да го тестираат болидот ја имаа двајцата возачи на тимот. Од тимот велат дека болидот представува софистицирана еволуција на минатогодишниот болид, со што може да се види дека и Мерцедес одлучиле да го користат помошниот панел кој го покрива степенастиот нос на предниот спојлер, како и користењето на „Коанда“ издувниот систем кој веќе беше забележан кај сите други тимови кои досега ги промовираа своите болиди со исклучок на Лотус и Ред Бул. - Аеро дизајнот на болидот е ...
сите 13 | | | веќе видена

Покрај тимот на Мерцедес, честа да го промовираат својот болид на патеката во Херез ја имаше и тимот на Торо Росо. Италијанскиот тим кој минатата сезона заврши на деветото место во конструкторите годинава апетитите ги има насочено кон кон повисоките позиции во конструкторскиот шампионат. Зад воланот остануваат Даниел Риќиардо и Жан Ерик Верње кои оваа ќе им биде втора сезона во Ф1. - Емотивен сум. Тимот работеше напорно со цел да произведе одличен болид и да ги ни ги држи очекувањата од оваа сезона високи. Целта е да завршиме шести во конструкторскиот шампионат, а СТР8 е првиот болид под палките на Џејмс Кеј и Лука Фурбато. Обацата возачи завршија добра работа минатата година и уверен сум дека ако им дадеме добар болид, дека ке добиеме изненадувачки резултати, - изјави тимскиот шеф Франц Тост. Како и кај останатите тимови, болидот на Торо Росо представува еволуција од минатогодишниот болид, со акцент ставен на новиот коанда издувен систем, панелот со кој се покрива степенастиот нос и задржување на концептот ...
сите 13 | | | веќе видена

Поради учеството во борбата за шампионската титула во 2012 година, Ред Бул го промовираше новиот болид со објаснување дека бил потребен вонсериски напор за да се добие пред првиот тест. Поради минималните промени во правилата, РБ9 е еволуција на ланскиот болид, што би требало да значи дека не носи некое револуционерно решение во себе. Ова го потврди и техничкиот директор Адријан Њуи. - Овој болид е еволуциски. Најголемата промена ја нема во правилата, тоа се гумите на Пирели. Имавме брз тест за време на првата сесија во Бразил, но патеката беше премногу жешка, а воедно и нечиста, па зборувајќи ја вистината, не научивме многу за нив. Во овој случај ние го рафиниравме РБ8, нема големи измени, сите принципи се исти како лани,- информираше Њуи. Сепак, како и неговиот колега од Лотус, Џејмс Алисон, така и Адријан потврди дека целото внимание било посветено на деталите. - Со овој болид, маката е во деталите. Изгланцавме некои работи кои чувствувавме дека може да бидат подобрени. Сега акцентот ќе биде ставен на ...
сите 5 | | | веќе видена

Тимот на Заубер денес во својата база во Хинвил, го промовираше својот болид за новата сезона заедно со новата возачка двојка. По заминувањето на Серхио Перез во Мекларен и одлуката на Заубер да не го продолжи договорот на Камуи Кобајаши, тимот од Хинвил заедно со новиот тимски шеф Мониша Калтенборн ги претстави Нико Хулкенберг и Естебан Гутиерез како нови возачи на тимот кои секако, ја имаа честа да го октријат болидот. Новиот болид на Заубер претставува убаво изненадување кога ке се земе во предвид дека правилата не се многу променети, додека кај болидот можат да се забележат огромни промени на целата шасија, а највеќе она страничните делови каде што се позиционирани ладилниците, како и новиот естетски изглед во кој влегува и панелот со кој се покрива степенастиот нос на предниот спојле.. Иако тимот започнува со многу новитети, тимскиот шеф Мониша Калтенборн кој минатата година на крајот од сезоната ја доби раководната палка од Питер Заубер, не го криеше задоволството од добрата работа на тимот која ...
| | веќе видена

Тимот на Катерхем го потврди Гвидо ван дер Гард како втор возач на тимот за новата сезона. Тимот денес потврди дека Холанѓанецот ќе му биде партнер на Шарлс Пик со биле колеги во младинските моторспорт категории. - Пресреќен сум што ќе се натпреварвувам за тимот на Катерхем во новата Ф1 сезона. Знам дека сум подготвен да направам чекор напред, и цел труд кој го вложив во мојата кариера конечно ми се исплатеше. Минатата сезона како тест возач на тимот успеав да се интегрирам целосно, настапувајќи на тренинг сесиите и запознавањето со многу патеки кои беа нови за мене. Сега можам да продолжам да учам во највисокото ниво на моторспорт натпреварувањето и да докажам дека сум подготвен за Ф1. Со нетпрпение го очекувам почетокот на сезоната, - изјави ван дер Гард. ГН Германија во Нирбургринг. Организаторите на Германското Гран При потврдија дека трката ќе се оддржува на патеката во Нирбургринг. По долгите преговори помеѓу организаторите и Берни Еклстоун, конечно е потврдено дека трката за Големата Награда на ...
сите 2 | | | веќе видена

Ферари утринава во својата фабрика во Маранело го промовираше болидот за новата сезона насловен како Ф138. Новиот болид претставува 59тиот продукт на тимот на Ферараи за светскиот шампионат во Формула 1. Новиот болид е развиван од страна на главниот дијзанер Николас Томбазис и техничкиот директор Пет Фрај, развиван во воздушниот тунел на Тојота во Келн, отакко Ферари одлучи својот воздушен тунел да го затвори поради проблемите со кој се соочија минатата сезона околу валидноста на податоците. Она што е прво се забележува кај новиот болид на Ферари е панелот на предниот спојлер со кој се покрива степенастиот нос кој беше мета на критиките минатата сезона поради естетичкиот изглед. Болидот го има задржано концептот на пул род суспензија и на предниот и на задниот дел, како и коанда издувот следен по примерот на тој на Мекларен. Од тимот велат дека целосно биле посветени на аеродинамичките подобрувања на болидот кои се покажаа како огромна слабост на Ферари во минтатата сезона. Сепак тие велат дека секој дел ...
сите 14 | | | веќе видена

next