Ф1 Алманах

Германските весници шпекулираат дека Михаел Шумахер ја одбил понудата на Мерцедес да го замени Норберт Хауг како спортски директор на компанијата. Седумкратниот светски првак за РТЛ изјавил дека веќе му е полн календарот за 2013 година, но дека најголем дел од тие термини се резервирани за неговото семејство. - Зошто некој би се грижел за Михаел Шумахер кога ќе престане да се натпреварува? Тој си има свое семејство и среќен е кога го поминува своето време со нив, па нема многу планови,- зборувал Шуми за себе во трето лице. – Сепак, ионака мојот календар е полн за идната година,- додал Германецот, сугерирајќи дека следниот пат кога ќе го видат можеби ќе има и мало стомаче. Германскиот магазин Спид Вик шпекулира дека најверојатен кандидат за испразнетото место е поранешниот возач на Ферари и Мекларен, Герхард Бергер. Австриецот беше спортски директор на БМВ во периодот кога тие влегуваа во Формула 1 во 2000 година, но се откажа од таа работа по неколку сезони кога БМВ одлучи да оди со свој тим, повлекувајќи се ...
| | веќе видена

Вчера (17.12.2012) беше последниот ден од договорот со кој Луис Хамилтон беше возач на тимот Мекларен Мерцедес. Oд полноќ Луис Хамилтон е поранешен возач на тимот на Мекларен Мерецедес, со што од денес ги брани боите на тимот на Мерцедес АМГ. Тимот на Мекларен по повод последниот ден на Хамилтон во Мекларен издаде соопштение и видео во кое му се заблагодаруваат за целокупната работа во тимот како и успесите кои ги донесе додека ги бранеше нивните бои. Ф1 Алманах без парафразирање би сакал во целост да го долови соопштението и видеото: - Поминаа 17 години откако на Луис Хамилтон му пристапи извршниот директор на групацијата Мекларен, Рон Денис. - „Еден ден ќе возам за тебе“ – ги изговори тие судбоносни зборови Луис Хамилтон. Колку само беше во право. Со поддршката на човекот кој сега недостасува Мартин Ханјс, Луис се докажа себе во карт тимот наречен „Зип Јанг Ганс“, за веднаш после тоа да се приклучи кон фамилијата на Мекларен Мерцедес во 90тите години и да гледаме како неговата кариера во картинг ...
| | веќе видена

Тимот на Лотус Рено официјално го потврди Роман Грожан како партнер на Кими Раиконен за следната сезона во Ф1. Иако низ текот на сезоната беше мета на критиките поради слабите изданија и неколкуте инциденти кој тој директно ги предизвика, сепак тритте подиуми и осмото место во шампионатот за оваа сезона биле пресудни за тој да добие уште една шанска во тимот од Енстон. - Фантастично е да се слушне дека ќе возам за Лотус и во 2013та. Одлично е да се има поддршката од сите луѓе во Нестон и со нетрпение очекувам да ја оправдам нивната доверба на првата трка од новата сезона во Австралија. Научив многу во мојата прва сезона во Ф1 и целта ми е овие лекции што ги научив да ги применам во пракса со поконзистентни и подобри изданија. Имаме одлични развојни решенија што се случуваат во Енстон и сум многу возбуден за новиот болид кој ќе биде промовиран за наредната сезона. Веќе разговарав со персоналот и го подесувавме седиштето за новиот болид и со нетрпение чекам да се вратам зад воланот на Е21 болидот, - изјави ...
сите 3 | | | веќе видена

Роман Грожан победи во егзибиционата „Трка на шампионите“, која годинава се организираше во Бангкок, Тајланд, доближувајќи се до успесите на тимскиот колега Раиконен и фамозната изјава „оставете ме, знам што треба да правам“ при триумфот во Абу Даби. Согласно двеипол децениската традиција на ова натпреварување кое на крајот на сезоната ги обединува најдобрите возачи од повеќе авто-мото првенства, низ директни дуели (куп систем со елиминации) на крајот се добива „шампионот на шампионите“. Во финалето, Грожан се сретна со Данецот Том Кристенсен, осумкратен победник на Ле Ман, при што од трите предвидени возења ги доби првите две и не остави простор за дилема. - Да се биде „Шампион на шампионите“ звучи мошне добро. Се разбира дека прекрасно е чувството да се заврши сезоната на ваков начин. Патот до круната не беше лесен: го имав Фетел во четвртфиналето, потоа Шумахер во полуфиналето и на крајот Кристенсен во финалето. Меѓу нив тројцата има десет титули од Формула 1 и осум победи на Ле Ман, па победата против ...
сите 7 | | | веќе видена

Тимскиот шеф на Ферари, Стефано Доменикали изјави дека тимот ги осознал слабите точки на болидот и работи на нивно елиминирање со цел наредната сезона да имаат победнички болид. Тој исто така додаде дека со цел да се заврши правилно работата, тимот на Ферари ќе се држи понастрана од медиумите. - Дознавме што треба да подобориме околу развојот на болидот, и секако ова е веќе разговарано во внатрешните кругови на тимот. Не сакаме да ве користиме вас медиумите да кажуваме на што точно работиме, бидејќи тоа нема да биде одраз на тоа како сакам ние да работиме, но ви кажувам дека знаеме што правиме во фабриката, - изјави Доменикали. Тој призна дека болидот на Ред Бул претставува репер ако се говори за перформансите, но и дека во Ферари се работи за да се врати на тој пат. - Ред Бул покажа во последните неколку години дека има еден од најдобрите болид. Нивото на перформанси кои ги прикажа болидот беа различни од тоа што го имавме во Ферари, а е нешто од кое треба да биде земен пример за да се подобриме. Ако ...
| | веќе видена

Кими Раиконен ја заврши својата повратничка сезона како третопласиран во светското првенство на Формула 1 за 2012 година, но неговата победа во Абу Даби, проследена со забелешките преку тимското радио, станаа момент за паметење. За да се одбележи моментот, лансирана е колекција „Leave me alone“, со назнака дека станува збор за ограничен број на примероци. Ова е втор „излет“ на Кими во модната бранша, откако на својот 33 роденден (17 октомври) ја промовираше колекцијата на Макиа рејсинг. Промотивното видео за ова лансирање Доколку сте заинтересирани за купување, Ф1 Алманах ви ги нуди директните линкови за интернет нарачки: http://www.leavemealone.fi/en/ http://store.makiaclothing.com/fw1213/makia-racing.html
| | веќе видена

Американците речиси во сите спортови имаат тенденција да воведат елементи кои ќе го направат шоуто подобро, па лансираа интересна кампања за да останат во контакт со Индикар публиката во периодот кога нема трки. Тешко е да се замислат Ф1 пилотите во слична улога, макар и само да глумат, имајќи ја предвид поларизираноста на односите кои владеат во ова првенство. Договорите на поедини пилоти поседуваат членови токму околу ангажманот на возачите во настани кои се битни за односите на јавноста на екипите или компаниите кои ги спонзорираат, па секоја нивна минута е драгоцена, како во буквална, така и во фигуративна смисла. Сепак, идејата е добра, но можеби Ф1 публиката треба да си ги побара своите права?
| | веќе видена

Екипата Ферари издаде официјално соопштение за успехот на нивниот пилот Фернандо Алонсо како најдобар во изборот на тимските шефови од сите Ф1 екипи. Анкетата ја спровел англискиот магазин Аутоспорт, а за „ергелата“ од Маранело овој избор е еден од многуте што се случуваат на крајот на годината, но со голема специфична тежина бидејќи е спроведен меѓу инсајдерите. - Изборот ги собра тимските шефови од дванаесет екипи, барајќи од нив да ги набројат најдобрите десет возачи за минатава сезона, користејќи го актуелниот начин за бодување во Формула 1,- се вели во соопштението. Алонсо е убедливо најдобриот со 269 поени, дури 71 повеќе од освојувачот на титулата, Себастијан Фетел. Ферари го обелоденува фактот дека тимскиот шеф Стефано Доменикали го ставил својот возач на првото место доделувајќи му 25 бода, но и без тоа тој би бил прв во овој избор. - Седум други тимски шефови, покрај Доменикали, го избрале Алонсо како најдобар сезонава, што е втор пат во последниве пет години, како во 2010 година,- се објаснува во ...
сите 2 | | | веќе видена

Досегашниот шеф на Мерцедес Бенз Моторпорспорт , Норберт Хауг објави дека ја напушта позицијата на крајот на оваа година. Преку соопштение од Мерцедес, групацијата објави дека по 22 години соработка заеднички било одлучено тој договор да биде раскинат. Причините засега сеуште не се познати. Хауг, ја презеде улогата на шеф на секторот за моторспорт на Мерцдес во 1990 година, водејќи на успешно враќање во Ф1, освојувајќи 6 шампионати. - Сакама да се заблагадорам на најдобрата компанија за автомоболи во светот, за прекрасни 22 поминати години со нив. Сакам да се заблагадорам на бордот за поддршката и слободата која ми беше дадена за сите активности. Од 1991 имавме одлични постигнувања и победи за кои сакам да се заблагодарам на сите мои колеги. За жал со само една победа во 2012 откако го оформивме нашиот Ф1 тим, не ги исполнивме очекувањата, но презедовме важни чекори за да бидеме успешни во иднина. За нашиот тим и нашите возачи, ќе направиме се за да ги постигнеме овие цели - гласеше изјавата на Хауг. Засега ...
сите 2 | | | веќе видена

Според наоѓањето на англиската телевизија во 1991 година, најголемиот рели обожавател живее во Ирска и се вика Хју Меклачи. Ова тврдење е поткрепено со долното видео, во кое е за време на релито Донегал во Ирска, учесниците на неколку пати се залетаа кон неговата гаража, која е блиску до патот. И покрај тоа што претрпе значителна штета, а остана и неколку дена без ТВ сигнал поради соборената антена, Меклачи сето тоа го прифаќа со насмевка. Релито Донегал се уште се вози, но етапата покрај неговата гаража сега се вози во спротивна насока.
| | веќе видена

Новиот возач на тимот на Зауер, Нико Хулкенберг најави дека е подготвен да биде водечкиот возач во тимот на Заубер во кој друштво ке му прави и дебитантот Естебан Гутиерез кој доаѓа на местото на Камуи Кобајаши. По успешната сезона во Форс Индија, Хулкенберг доаѓа на местото на Серхио Перез кој заминува во Мекларен Мерцедес, а со цел да се задржат главните спонзори во тимот како мексиканскиот телеоператор „Телмекс“ , Мониша Калтенборн реши да му даде шанса на младиот дебитант Естебан Гутиерез чија финансиска поддршка доаѓа од главниот спонзор на тимот. - Подготвен сум за предизвикот. Не е прашање на дополнителен притисок, туку нешто што ме мотивира уште повеќе да работам и да бидам искрен, ќе ја имам истата улога како и минатата година, а тоа е добро да си ја завршам работата и да донесам добри резултати за тимот, - изјави Хулкенберг. Тој додаде дека е добрите перформанси од него на крајот од сезоната сака да ги пренесе и во новата. - Целта е да се оддржи моментумот. Нема веќе загревачки фази и лично се ...
| | веќе видена

Како што објави Ф1 Алманах при прославата на третата титула на Себастијан Фетел во Грац, беше инаугурирана кампањата за враќање на Формула 1 во Австрија под името „Шпилберг, името е знак“. Минатата седмица за време на годишното собрание на ФИА во Истанбул, беше договорено во календарот за 2013 година да се вметне нов датум на 21 јули, една седмица пред трката во Унгарија. Со тоа беше затворено поглавјето околу откажаната трка во Њу Џерси и со слободниот термин во јуни. Турските претставници изјавија дека неофицијално постигнале согласност со Еклстоун, но дека одлуката е во рацете на премиерот. Но, приказната доби поинаков тек минатиов викенд, кога Ред Бул официјално ја известил ФИА дека поранешната патека во Шпилберг сега е доведена на ниво да може да добие лиценца за организација. Отворањето на патеката се случи на 15 мај 2011 година, веднаш по трката во Барселона. - Ја направивме ФИА свесна дека таму има патека со целосна Ф1 лиценца,- изјавил Д-р Хелмут Марко, додавајќи дека во околината има и неколку нови ...
сите 2 | | | веќе видена

Во Загреб се одржа првиот меѓународен спектакл со интернационалните победници од авто трките во регионот, на кој учествуваше и македонскиот претставник, Игор Стефановски – Иџе. Според добро познатиот рецепт од интернационалната трка на шампионите, возачите со речиси идентични автомобили се обидоа низ куп систем да направат шоу и да изберат кој е најдобриот меѓу нив преку директни дуели. Возачите се натпреваруваа во две дивизии и тоа едната за хрватски возачи и втората за меѓународните гости. Првиот круг на 12 интернационални возачи донесе дуел во Фиат Пунто, а жрепката сакаше Италијанецот Лука Росети и Игор Стефановски да го отворат натпреварувањето. Иџе беше казнет со две секунди поради допирање на банкината, но за среќа и покрај поразот успеа да оди во вториот круг како најдобар од поразените (6 победници +2 поразени). Таму се сретна со Чехот Мартин Семерад и успеа да го победи, натпреварувајќи се со KTM X Bow. Тоа му овозможи пласман во полуфиналето, каде што се сретна со вториот Италијанец, Пјеро ...
| | веќе видена

На состанокот на стјуардите од Формула 1 одржан за време на годишното собрание на ФИА во Истанбул, претседателот Жан Тод бил присутен на работната седница од која произлегле повеќе идеи. Претседавач на состанокот бил техничкиот делегат на ФИА, Чарли Вајтинг, а на него биле искажани позитивни оцени за воведувањето на искусните возачи како четврти стјуарди, како и за ставањето на телеметријата од болидите на увид. Неодамнешна новост е што по секој трка се подготвува завршен сет на белешки, кој е дистрибуиран до сите кој ја имаат лиценцата за стјуарди, што се смета за правилен чекор кон остварување на конзистентност во одлуките. - Наместо секогаш да доделувате казни, прво треба да анализирате какви се концеквенците од тие казни. Конзистентноста е клучна за мене. Вие имате тешка задача, но сега сте подобро потпомогнати од помошната електроника која што помага да се анализираат инцидентите. Единствено нешто на што треба да се концентрирате, освен доброто вршење на задачите, е како да бидете подобри. Ќе биде добро ...
| | веќе видена

Светскиот совет за моторспорт на ФИА го определи датумот 21 јули како можен слот за нова европска трка. Откако трката во Њу Џерси беше поместена за 2014 година, се создаде празнина од три седмици меѓу ГН Канада (9 јуни) и ГН Британија (30 јуни). Во медиумите се шпекулираше со враќањето на француското гран при, но можната дата (23 јуни) беше посочена како резервирана за легендарната трка на издржливост „24 часа Ле Ман“. Оттука, повеќе шанси и се даваа на Турција, но името на резервната трка сепак не е објавено бидејќи потребна е согласност од спортската федерација на Германија. Новиот календар предвидува германското гран при наместо на 14 јули, да биде една седмица порано, па резервната трка би дошла по пауза од две седмици на 21 јули, по што би следувала ГН Унгарија на 28 јули. Останатите датуми во календарот засега се непроменети, иако англискиот Аутоспорт објави реакција на промотерите од американската трка во Остин, кои посакуваат друг термин за трката, бидејќи се судира со локалното дерби од ...
сите 2 | | | веќе видена

Возачот на Мекларен, Џенсон Батон е уверен дека нема да има проблеми со новите пневматици на Пирели во текот на следната сезона, наспроти драматичниот старт во 2012. Возачите на Мекларен во неколку наврати од сезоната имаа проблеми со оперативната температура на пневматиците, што резултираше со релативно раното испаѓање на Батон од борбата за титулата. Сепак, откако во Бразил ги тестираше новите пневматици кои се планирани за сезоната 2013, шампионот од 2009 година е уверен дека новите пневматици ќе одговараат на неговиот стил на возење. - Разликата во новите гуми е нивното загревање. Тоа беше нешто со кое се мачевме, а истото им се случуваше и на другите тимови. Мислам дека имаше тимови кои успеаа да постигнат поголема работна температура, но тешко беше да се остане во нејзиниот ранг. Новата гума има многу поголема површина и тоа ќе ни ги олесни работите на почетокот на сезоната. Нашиот болид во 2012 претпрпе многу промени за да го адаптираме на пневматиците, наместо да работиме на неговиот развој. Имавме ...
| | веќе видена

Прославениот бренд за луксузни часовници, Ролекс, денеска е објавен како нов партнер на светското првенство во Формула 1 во поглед на мерењето на времето. Досега оваа титула ја носеше корејската компанија ЛГ, додека претходно како официјален мерач беше Сименс. Системот за мерење на времето е во голема мерка автоматизиран и лиценциран од ФИА, така што не би требало да се очекува промени во начиниот на извршување на мерењето, па оваа зделка треба да се сфати повеќе како комерцијално брендирање на измерените резултати. - Нема сомнение дека Ролекс е посакуван партнер за светска серија од висока класа како Формула 1. Престижот на брендот, извонредноста на часовниците, како и страсната и долгорочна посветеност на Ролекс кон моторспортот даваат вистински кредибилитет. Ова партнерство е нешто што многу луѓе заинтересирани за Формула 1 го очекуваа и со право треба да бидат возбудени. Ролекс има неверојатно спортско наследство и затоа овој спорт е вистинско место за него,- се вели во соопштението за јавноста, ...
сите 3 | | | веќе видена

Ф1 екипата која беше формирана во 2010 година, по три сезони на последното место во светското првенство, повеќе нема да постои. Иако официјалниот сајт на екипата не објавува вакво нешто, ниту до медиумите е испратено некакво соопштение, англискиот Аутоспорт објави дека пропаднале преговорите со кинеската автомобилска компанија Чери, која требало да го преземе тимот, додека претставници на екипата одбиваат да зборуваат за медиумите. Сопствениците од „Тесан Капитал“ објавија дека го продаваат тимот само една седмица пред крајот на сезоната, за време на американскиот гран при викенд, а името на екипата не се појави на официјалната листа на ФИА објавена на 1 декември како натпреварувачи во 2013 година. Екипата беше основана во 2009 година под името Кампос Мета од страна на поранешниот возач на Минарди, Адријан Кампос. Негов сон беше да направи прв шпански тим во Формула 1, но во тоа успеа делумно откако најде партнер во бизнисменот Рамон Карабанте и кошаркарот По Гасол. Екипата ја предводеше Колин Колс, кој ја ...
| | веќе видена

По една година отсуство од Формула 1, големи се шансите за трката во Истанбул да се врати во календарот. Како што веќе пишуваше Ф1 Алманах, за испразнетото место во календарот кое требаше да му припадне на Њу Џерси како организатор на втората трка во САД, конкурираа Франција и Турција. Француското гран при во позадина го содржеше политичкото влијание на социјалистичкиот претседател Франсоа Оланд, бидејќи регионот на Бургундија каде што се наоѓа патеката Мањи Кур се смета за нивен „гласачки бастион“. Оттука, не беше чудо што поранешниот претседател Саркози се откажа од трката и ја укина државната поддршка во смисла на плаќање на концесијата за организација на трката, која се движи околу 25 милиони долари годишно. Сепак, за Франција најголем проблем е датумот 23 јуни, бидејќи тогаш се одржува легендарната трка „24 часа Ле Ман“, а логистички тој датум е подобар за Ф1 екипите отколку оној на 16 јуни, кој е само седум дена по трката во Канада и беше предвиден за трката во САД. Од друга страна, Турција го загуби ...
сите 4 | | | веќе видена

Ред Бул ја славеше третата двојна круна во австрискиот град Грац, град кој е најблиску до легендарната патека Целтвег која во минатото беше дом на австриското гран при во Формула 1. Придружуван од градоначалникот на штаерската престолнина, Зигфрид Нагл, Фетел се потпиша во Златната почесна книга, веднаш до поранешниот актер од „Џејмс Бонд“, Сер Роџер Мур и поранешниот претседател на Русија, Михаил Горбачов, но потоа се вдаде на задоволување на барањета на публиката: егзибиции, вртења, автограми. Според Д-р Хелмут Марко, тој слична парада направил пред пет децении заедно со Јохен Ринт, кој денеска е познат како единствениот Ф1 шампион што е прогласен постхумно (1970) и ваквата прослава била остварување на неговите соништа. Покрај 15 илјади Австријци, на настанот биле присутни и 200 Германци кои долетале со специјален лет. Минатите сезони прослави имаше во Берлин и во Хепенхајм, родното место на Себастијан Фетел, а оваа не се разликуваше од нив се додека се одржуваше на градските улици. Но, тогаш Фетел залепи ...
сите 2 | | | веќе видена

next