Ф1 Алманах

Тимот на Форс Индија е вториот тим денес кој покрај Ферари го промовираше својот болид за новата сезона во Силверстоун. Под палката на техничкиот директор, Ендр Грин, болидот на Форс Индија насловен како ВЏМ06 представува еволуција на минатогодишниот болид, изграден врз база на силните страни кои ги имаше неговиот претходник минатата. Како и кај Ферари, она што беше најочигледно и кај Форс Индија е повторно панелот со кој е покриен степенастиот нос. - Болидот не изгледа многу различно од минатата година, но под шасијата е прегледан секој дел со цел да се најдат повеќе перформанси. Го набљудував развојот на болидот и горд сум со тоа што го постигнавме. Целта е да ја имаме силната основа од минатогодишниот болид и да имаме добар старт на сезоната, - изјави тимскиот шеф Др. Виџеј Малија. Пофални зборови за болидот даде и единствениот возач на тимот, Пол ди Реста кој ја имаше честа да го претстави болидот. - Гледајќи го болидот за прв пат е навистина посебно чуство. Го следев развојот во воздушниот тунел и ...
сите 14 | | | веќе видена

Покрај новиот болид кој денес Мекларен го промовираше во Вокинг, тимот го претстави својот нов возач Серхио Перез, кој доаѓа на местото на Луис Хамилтон кој замина во Мерцедес. По две успешни сезони поминати во Заубер, Перез без размислување беше одбран од страна на екипата на Мекларен, како идеална замена за Хамилтон. Популарниот „Чеко“ не ги криеше воодушевувањата од тоа да се биде дел од еден таков колектив како што е Мекларен и свесноста за тоа кој товар доаѓа со тоа да се биде дел од оваа екипа. - За мене, ова е одличен ден. Всушност сите денови од годинава ми се одлични. Работев напорно со мојот нов тим за се да биде спремно за почетокот на новата сезона, и за мене ова беше неверојатно патување да ја запознам оваа организација. Многу сум горд што сум возач на Водафон Мекларен Мерцедес. Кога ке ги видам сите овие болиди изградени од нив, и знаејќи дека возам во тимот кој годинава слави 50 години од постоењето е навистина посебно чувство. - Секако дека сум свесен за чекорот напред кој го направив, но ...
сите 23 | | | веќе видена

Тимот на Мекларен утринава во својата фабрика го промовираше болидот за новата сезона насловен како MП4-28, претставувајќи го како најдоброто болид изработен од Мекларен. Иако ја заврши минатата сезона на третото место во конструкторскиот шампионат, болидот на Мекларен беше еден од најбрзите болиди низ целата сезона, но издржливоста на болидот беше таа која Џенсон Батон и веќе поранешниот возач Луис Хамилтон да отпаднат од борбата за титулата која се сведе на борба помеѓу Фернандо Алонсо од Ферари и Себастијан Фетел од Ред Бул кој на крај ја освои титулата. Покрај новитетите на болидот за новата сезона, во тимот на Мекларен дојде и до промена до возачката двојка, со што на местото на Луис Хамилтон кој по шест сезони го напушти тимот од Вокинг, доаѓа поранешниот возач на Заубер, Серхио Перез кој ќе му биде колега на Џенсон Батон кој е веќе четврта сезона со тимот. Првиот коментар за новиот болид дојде токму од Батон кој изјави дека болидот ги задржал истите карактеристики во поглед на брзината и стабилноста, ...
сите 25 | | | веќе видена

Новиот болид на Ферари, познат како проектот „664“ конечно го доби своето офијицијално име насловено како Ф138. Во соопштение до медиумите, тимот од Маранело објасни дека името на болидот е инспирирано од годината во која ќе се натпреварува 20(13) и бројот на цилиндри во агрегатот (8) кој ќе биде последен како таков, бидејќи од следната сезона стапуваат на сцена В6 турбо агрегатите. - Новиот Ф1 болид на Ферари кој ќе биде лансиран задутре (петок) во Маранело и ќе го носи името Ф138. Името на нашиот 59ти болид изграден од Ферари кој ќе се натпреварува во највисокото ниво на моторспортот претставува комбинација од годината во која се оддржува оваа сезона и бројот на цилиндри во агрегатот, означувајќи го фактот дека ова ќе биде последна година во која ќе бидат користени В8 агрегатите, завршувајќи го нивното осумгодишно користење. – гласи изјавата на Ферари. Ферари се единствениот тим кој има учествувано во сите сезони во Формула 1 и сопственик на рекордите за највеќе освоени титули (15 возачки, 16 ...
сите 6 | | | веќе видена

Со директен пренос на Интернет, но и на вестите на Скај Спорт, екипата Лотус Рено го лансираше својот конкурент за 2013 година, болидот со кодно име Е21. Во новата сезона црно-златните влегуваат побогати за едно искуство, но и за една боја, црвената. Новата спонзорска армада на екипата го вклучува енергетскиот пијалок Бурн на светскиот гигант Кока Кола, но од друга страна го поместува Мајкрософт на задното крило заедно до досегашниот значаен спонзор Тотал, што укажува на нивниот намален придонес, додека исти од лани се козметичките брендови на Унилевер, Рексона и Клиар. Возачката постава останува иста со Кими Раиконен и Роман Грожан во кокпитот, што покрај стабилноста на правилата, ветува и стабилност во тимот. - Екипата даде се од себе за да се подобриме од лани. Кими победи на трка, освоивме многу подиуми. Сите сакаат повеќе оваа година,- рече Роман Грожан во директниот пренос. – Бевме брзи во квалификациите, но имавме многу инциденти на стартот, а тоа секако не треба да се повтори,- додаде Французинот, ...
сите 7 | | | веќе видена

Лотус Рено ќе биде првиот тим што ќе го претстави болидот за 2013 година, а според објавените планови тоа ќе го стори вечерва со директен пренос на својот канал на YouTube. Наследникот на болидот Е20, кој беше именуван во чест на дведецениското постоење на фабриката во Енстон, ќе треба да претставува континуитет во работата на екипата која со Кими Раиконен победи на трката за Големата награда на Абу Даби. Оттука, не е изненадување дека болидот ќе се вика Е21, што е дефинитивно збогување со претходната серија Р25 и Р26 на Рено, кои ги освоија титулите во 2005 и 2006 година, а чии наследници потоа немаа таков успех. - Ќе бидам среќен доколку ја започнеме сезоната со истите перформанси што ги имавме лани, споредено со другите. Знам дека нашите возачи ќе бидат подготвени за трка, остварувајќи повеќе отколку пред 12 месеци. Загубивме дел од перформансите во текот на летото, но знаеме каде и знаеме зошто. Научивме од нашата грешка и нема да ја имаме истата стратегија со развојот на болидот за 2013 година. На ...
сите 8 | | | веќе видена

Фелипе Маса ќе ја добие честа да го вози новиот болид на Ферари во текот на првите три дена од тестирањето во Херез, додека новиот тест возач, Педро де ла Роса, ќе го затвори дебито на ергелата од Маранело во 2013 година. Ферари и официјално го потврди овој план за првата тест сесија на југот од Шпанија, давајќи му шанса на бразилскиот пилот, додека за ветеранот де ла Роса објаснувањето е дека неговото искуство ќе биде мошне важно за да се изедначат искуствата во симулаторот и на патеката. Со ова, одморот на Алонсо ќе се пролонгира до 19 февруари, кога е предвиден првиот тест во Барселона. Тогаш тој ќе има три дена во болидот, а Маса само еден. Финишот на тестирањата ќе биде од 28 февруари до 3 март, повторно во Барселона, кога двајцата возачи ќе се менуваат во текот на четирите дена. Лансирањето на новиот болид е предвидено на 1 февруари, во ист ден со Форс Индија, еден ден по Мекларен. Сезоната на лансирања на новите болиди започнува со Лотус Рено на 28 јануари.
сите 2 | | | веќе видена

Тимо Глок и Марусија потврдија дека се разделуваат „спогодбено“, но таа заедничка одлука според медиумските шпекулации се должи на неможноста екипата да ги подмири своите долгови. Слично како Ковалаинен во Кетерхем, Глок добиваше плата без потреба да донесе свои спознори во екипата. Сепак, по повлекувањето на Вирџин како насловен спонзор на тимот, руската компанија Марусија не успева да ги покрие сите трошоци, а фактот дека Кетерхем им го презема десеттото место на табелата во последната трка, за нив значи и дваесетина милиони долари помалку од сумата добиена од ТВ правата за 2012 година. Според медиумите во Германија, Глок својата иднина ја гледа во ДТМ серијата. Испразнетото место во екипата е порака до оние возачи кои имаат финансиска поддршка, да преговараат со Марусија за евентуален договор. Имајќи предвид дека Нарајан Картикјан досега успеваше да го плати своето седиште во Хиспанија, а оваа екипа се повлече од Формула 1, Индиецот заедно со Бруно Сена ќе важат за фаворити. Истовремено, поради фактот ...
| | веќе видена

Извршниот менаџер и ко-сопственик на екипата Вилијамс, Тото Волф, е именуван за прв човек на Ф1 екипата на Мерцедес, меѓутоа не како наследник на Норберт Хауг. Волф е именуван за извршен директор на Мерцедес ГП, што всушност е позиција која претходно ја имаше Ник Фрај, кој заедно со Рос Браун го сочува тимот во 2009 година по откажувањето на Хонда. - Дајмлер планира да ги реорганизира своите Ф1 активности. Во овој контекст, потпишано е писмо на намери со австрискиот инвеститор и моторспорт менаџер, Тото Волф, со кое тој ќе стане сопственик на значителен малцински пакет во филијалата на Дајмлер, Мерцедес Бенц Гран При, а воедно ќе ја предводи компанијата како нејзин извршен директор,- се вели во соопштението за медиумите. Во истото соопштение се наведува дека покрај него ќе биде Ники Лауда, а тие двајцата заедно ќе ги развиваат активностите и ќе ги предводат „сребрените стрели“ во следната ера. Волф ќе се повлече од менаџментот на Вилијамс, но ќе остане акционер. - Мерцедес е еден од најважните учесници во ...
сите 2 | | | веќе видена

Стефан Петерхансел ја забележа рекордната 11 победа на екстремното рели „Дакар“, одбранувајќи ја титулата од минатата година. За Французинот ова е петта титула со автомобили, откако во младоста на шест наврати триумфираше во Африка како мотоциклист. На целта во Сантијаго (Чиле), каде што финишираше „Дакар 2013“, по стартот во Перу и минувањето во Аргентина, Петерхансел изјави дека ја посветува оваа титула на човекот од кој што научил се. - Се разбира дека ова е специјален момент! Многу емоции, многу задоволство во текот на сите 15 дена минати во трка, па сега притисокот го снемува. Се присетувам на Жан Клод Оливие, кој почина минатата седмица, тој е оној што ме научи на се. Втората седмица од релито ми беше тешка бидејќи мислев на него, па му ја посветувам оваа победа. Ќе се обидам да уживам во неа,- рече Петерхансел, член на Х-раид тимот. Жан Клод Оливие својата кариера ја минал во Јамаха Франција, каде што работел 44 години, пред да се повлече во 2010 година. Тој е познат како учесник на првото рели Дакар ...
сите 3 | | | веќе видена

Французинот Стефан Петерхансел по 11 пат е победник на екстремното рели Дакар, при што ова е негова петта победа со автомобили, покрај претходно остварените шест на две тркала, дека неговиот сонардоник Деспре победи на две тркала. Ова е нов рекорд во историјата на натпреварувањето, со што Петерхансел сега е рекордер со најмногу победи кај автомобилистите, потиснувајќи го Ари Ватанен, како и со подигањето на вкупниот број триумфи на вкупно 11 во кариерата. Претходниот рекорд од шест титули кај мотоциклистите сега може да се смета за загрозен, бидејќи Сирил Деспре го одработи петтиот триумф во едицијата на Дакар 2013. Деспре во последната етапа финишираше на 14 место, а победникот на етапата Жоан Бареда со ова го потврди второто место (+10:43) и еден-два победата за тимските колеги од КТМ. Интересно е дека Хелдер Родригез (+18:48) на третото место го повтори истиот резултат од лани. Италијанецот Алесандро Ботури е најдобриот дебитант со пласман на 8 место (+2ч.59:04). Во конкуренција на квад-моторцикли ...
сите 4 | | | веќе видена

Хеики Ковалаинен се уште е без ангажман за 2013 година, откако по три сезони минати во Кетерхем не успеа да направи поголем пробив од пласманите под десеттото место. Неговото име, заедно со оние на Бруно Сена, Адријан Зутил, Витали Петров и Камуи Кобајаши, е во игра за двете непополнети места во Форс Индија и Кетерхем, но за истите аплицираат и младите возачи како Жул Бјанки, Гиедо ван дер Гарде, Луис Разиа и други. Ковалаинен неодамна беше критикуван од техничкиот директор Мајк Гаскоњ дека не покажал доволно почит иако бил добро платен во Кетерхем, а новиот тимски шеф Сирил Абитебо откри дека имаат две опции. - Една е да имаме возач од кој што Шарл Пик (кој веќе потпиша за Кетерхем – з.а.) ќе може да учи. Втората е порадикална, и бара да прифатиме дека 2013 година е транзициска и треба да продолжиме да го градиме тимот пред да дојде период на голем стабилност по 2014, кога многу нешта ќе се променат,- изјави Французинот. Толкувањето на оваа изјава за многумина значи дека Петров е надвор од конкуренција, ...
| | веќе видена

Од сите досега потврдени датуми за лансирање на големите тимови, единствено Вилијамс официјално се откажа од тестирање на новиот болид на првата тест сесија во Херез. Сите останати тимови, почнувајќи со Мекларен на 31 јануари, Ферари на 1 февруари, Ред Бул на 3 февруари и Мерцедес на 4 февруари. Вилијамс во декември објави дека ја прекинува соработката со првиот оперативен инженер, Д-р Марк Гилан, кој го водеше тимот за време на гран при викендите. Тој се сметаше за еден од предводниците на преродбата на екипата, која во 2011 година беше најслабо пласирана во својата историја, како деветта на табелата на конструкторите, додека во 2012 година Пастор Малдонадо победи на трката во Шпанија. Англиската екипа го задржа Малдонадо како прв возач, а ќе му даде шанса на тест пилотот Валтери Ботас во второто седиште. Досегашниот акционер и партнер во тимот, Тото Волф, стои зад ангажманот на Ботас, како и во носењето на се повеќе извршни одлуки. Шпекулациите одат во насока дека екипата ќе се обиде во својата втора ...
сите 2 | | | веќе видена

Минималната тежина на болидите во 2013 година е подигната од 640 на 642 килограми, што е направено откако се дозна дека гумите на Пирели ќе бидат во просек за половина килограм потешки. Бидејќи со правилата е дефинирана и дистрибуцијата на тежината на предната и задната оска, сега тој сооднос на минимум тежина е 292:343, односно оставени се повторно 7 килограми или нешто повеќе од 1% за манипулација од страна на екипите. Според Пирели, пневматиците за 2013 година ќе имаат поинаква структура, што ќе има свој одраз врз аеродинамиката на болидот, но и врз динамичките својства на гумите. Конкретно, станува збор за комбинираната тракција, или кажано низ пример: тоа е транзицијата кога од сопирање се преминува на работа со педалот за гас. Тоа требало да се направи и порано, но Пирели се повикуваше на брзите подготовки кои морале да ги направат за влегување во Формула 1 пред две сезони. Најавено е дека температурниот работен опсег ќе биде поширок, за разлика од лани, кога поради таквата ситуација на првите седум ...
| | веќе видена

Најголем ефект од промените во правилата за 2013 година се очекува да дадат оние кои се поврзани со аеродинамиката, а тие во најголем дел се однесуваат на регулирање на системот за намалување на воздушниот отпор (ДРС). Минатогодишната иновација на Мерцедес, позната како „двоен ДРС“, сега е забранета, иако во текот на сезоната нејзината легалност беше докажувана во постапка на барање на Ред Бул. Овој пронајдок сега е регулиран со правилата, бидејќи се веруваше дека не е во духот на забраната на системот претходно познат како „Ф-канал“, бидејќи се базира на слични принципи. Дополнително, во 2013 година, за време на тренинзите и квалификациите, базичниот ДРС нема да може да се користи на сите делници од патеката како досега, туку само во зоните определени за негово користење во трката. Иако ДРС системот е постигнување на ефект кој во минатото екипите се обидуваа да го постигнат на различен начин, а се состои од воздушно влијание врз задното крило за поголема брзина на правците преку негово свиткување, на ...
| | веќе видена

Брендот „Формула 1“ денеска е заштитена трговска марка, но неговото потекло всушност ја дефинира сржта на најпрестижниот автомобилистички спорт, бидејќи се базира на збирот од правила (со математички јазик – формула), со кои било регулирано светското првенство распишано од ФИА во 1950 година. И во 2013 година овие правила се надградени, како техничките, така и спортските. Најнебитна во поглед на перформансите, веројатно е дозволата да се маскираат „прекршените“ носеви на болидите со заштитна плоча, чии димензии се стриктно пропишани и се однесува исклучиво на естетиката. Оваа промена сепак укажува дека ФИА е подготвена на компромис, кога јавното мислење е обединето против извесен аспект на некоја од регулативите, а изнајденото решение не го нарушува претходно поставеното правило за каскадата. Иако немаат сопствен синдикат, инженерите во Формула 1 покрај летната пауза од четири седмици, имаат и заштита во форма на „полициски час“, кој досега изнесуваше шест часа во текот на ноќта, а сега е зголемен на осум ...
| | веќе видена

Возачот на Ферари, Фернандо Алонсо е сигурен дека новата сезона ке ја започне со многу подобар болид за разлика од минатогодишната сезона, потенцирајќи дека воздушниот тунел на Тојотa во Келн кој Ферари ќе го користи претставува мала предност за тимот. Во почетокот од минатата сезона Ферари мака мачеше со издувниот систем на болид кој се покажа како пресуден за перформансите на болидот, а тука се додаваат и проблемите со воздушниот тунел од Маранело. Алонсо посочи дека токму тие проблеми биле пресудни за загубата на светскиот шампионат минатата сезона, и уверувајќи дека Ферари оваа година ќе биде далеку подобар во почетокот на сезоната. - Уверен сум дека сезоната ке ја започнам со подобар болид, за разлика од тој со кој започнав минатата година. Почетните трки беа тие во кои изгубивме важни поени, бидејќи имавме болид кој беше добар само за седмото место, како што беше тоа случај во Кина или деветото место во Бахраин. Фактот дека сега работиме со само еден воздушен тунел ги олеснува нештата и претставува ...
| | веќе видена

Возачот на Ред Бул, Марк Вебер и возачот на Лотус, Кими Раиконен новата сезона во Формула 1 ке ја започнат со нови инженери за трка, откако тимовите решија обајцата да си ги заменат местата. Инженерот за трка на Вебер, Киарон Пилбим кој работеше со него од 2007ма година преминува на местото на инженерот за трка на Кими, Симон Рение кој иде во спротивен правец. Она што е интересно е дека е Рение беше главен инженер и на двократниот светски првак Фернандо Алонсо и на Роберт Кубица. Рение стана познат по славната „комуникација“ помеѓу него и Кими Раиконен за време на трката во Абу Даби во која Кими Раиконен успеа да победи: ( Leave me alone, I know what im doing) (Yes, yes, yes, im doing it all the time you don’t have to remind every 10 seconds ). Веќе на наредната трка, Лотус им подари маички на своите вработени со натписот - Leave me alone, I know what im doing , напишано на нив. Она што е важно да се знае за инженерите за трка на возачите е дека возачите највеќе соработуваат со нив од тимот, ...
| | веќе видена

Поранешниот англиски возач, менаџер на Дејвид Култхард, а сега коментатор на Скај Спортс, Мартин Брандл, изјави дека ќе биде изненаден доколку Луис Хамилтон не освои гран при победа во 2013 година. Говорејќи на Аутоспорт Интернешенал Шоу манифестацијата во Бирмингем, тој посочи дека кога би бил менаџер на Луис не би му советувал да ја менува екипата. - Би му советувал да остане со кус договор во Мекларен, една или две години, а потоа да видиме кој каде ќе се движи. Сепак, мислам дека Мерцедес иднава сезона ќе биде посилен, па нема да бидам изненаден доколку тој победи на една трка во 2013 година. Всушност, ќе бидам изненаден доколку не освои победа, бидејќи Луис е многу брз. Доколку Мерцедес може да ја поднесе таа брзина и му даде возило, тој од некаде ќе исцеди четвртина од секундата по круг и мислам дека ќе заврши добра работа,- тврди Брандл. Хамилтон е само еден од повеќето возачи кои ја сменија средината за 2013 година, како Хулкенберг, Перез и Пик, додека шанса добиваат и некои млади возачи како Валтери ...
| | веќе видена

Мерцедес Бенц ги понуди првите фотографии на моторите за Формула 1 кои ќе се употребуваат од 2014 година. Согласно новите правила, моторот има зафатнина од 1,6 литри и шест цилиндри, а максималните вртежи ќе бидат ограничени на 15.000 вртежи. Моторот е комплетен производ на одделот на Мерцедес за мотори со високи перформанси во Бриксворт, поранешен Илмор инженеринг, кој беше откупен кога Мерцедес влезе во Формула 1 во 1994 година. - Моторите ќе бидат гласни, но милозвучни. Фреквенцијата ќе биде повисока, а поради турбо полначот кој ќе работи на 125 илјади вртежи, тие ќе бидат гласни. Кога стоите до него на тест леглото, воопшто не е тивок и потребна е заштита за ушите,- вели Енди Кауел, директор на одделот, демантирајќи дека ќе недостигаат емоции кај публиката, што беше главен аргумент против новите мотори од страна на Берни Еклстоун. Исто така, се смета дека новите мотори ќе станат повторно активен фактор за одредување на перформансите на екипите, бидејќи досега аеродинамиката беше прв диференцијатор на ...
| | веќе видена

next