Ф1 Алманах

Луис Хамилтон победи на трката за Големата награда на САД, продолжувајќи онаму каде што застана по триумфот на Индијанаполис во својата дебитантска сезона во 2007 година. Возачот на Мекларен стартуваше од втората позиција, но на почетокот беше престигнат од Вебер, па му требаа неколку круга за да се врати на својата позиција. Болидот на Мекларен ја имаше брзината на правците, но Фетел се оддалечуваше на доволна дистанца низ свиоците за да може да ги одбива неговите напади во ДРС зоната. Дури во финишот на трката, кога перформансите на Ред Бул со „тврдите“ пневматици не можеа да бидат доволни, Хамилтон на најдолгиот правец успеа да го мине Фетел, кој со пласманот на второто место де факто пропушти можност да заработи седум бода повеќе од Алонсо, кои можеа да бидат круцијални во борбата за титулата. Возачот на Ферари финишираше на третото место, откако неговиот тим одлучи да го промени менувачот на болидот на Маса за да му овозможи старт од чистата страна на патеката, што тој успеа да го претврори од седма во ...
сите 23 | | | веќе видена

Изјавата на Фернандо Алонсо дека „има чудно чувство дека по трката во САД ќе ја намали предноста на Фетел“ ги заскокотка сите кои ја следат разрешницата за светската титула во Формула 1. Наспроти фактот дека на Ред Бул му се доволни само четири поени за да ја запечати конструкторската титула, дуелот за возачката круна може да пролонгира за последната трка во Бразил, доколку и покрај евентуална победа на водечкиот Фетел, Алонсо се избори за четвртото место. Исто така, доколку Фетел е четврти или послабо пласиран, борбата за титулата останува да се заврши во Сао Паоло. Ова е втора трка сезонава во која Алонсо е послабо пласиран од Фелипе Маса. Претходно, тоа се случи во Монца, кога имаше дефект на задниот дел од заштитниот кафез на црвениот болид. Тогаш Алонсо успеа да стигне од десеттото до второто место во трката, за на крајот да биде престигнат од „Чеко“ Перез. Случајно или не, тогаш се користеа истите гуми кои сега се во употреба во Остин, „тврди“ и „медиум“, а пробивот на Перез се должеше на обратната ...
сите 28 | | | веќе видена

Новата патека во Остин, Тексас, ги доби преодните оценки од возачите како автодром со многу феноменални детали, но ќе помине уште доста време за таа да се етаблира како самостоен бренд. Во моментов, сите тие детали влечат корен од некаде: стартот што завршува со нагорнина е веќе виден на австрискиот Целтвег, трите Ѕ-свиоци во низа се обелејже на Силверстоун и Сузука, правецот од еден километар беше чудо кога за прв пат се појави на патеката во Шангај, додека тројниот свиок во десно овде обележан со број 15, во Турција беше направен како четирикратен свиок во лево обележан со број 8. Симулациите велат дека патеката која брои 20 свртувања има повеќе брзи свиоци од Спа (кои се возат со преку 250 километри на час), но и повеќе бавни свиоци од Хунгароринг (кои се возат со под 100 км/ч). Како и на секоја нова патека, некој ќе се снајде побрзо од останатите, а Ред Бул покажа дека е одлично е подготвен уште од почетокот на гран при викендот. До крајот на квалификациите, и останатите ги наштелуваа болидите до ...
| | веќе видена

Марк Вебер и Михаел Шумахер беа повикани кај стјуардите на трката за Големата награда на САД, поради грешки направени во текот на квалификацииите за утрешната трка. Австралиецот Вебер на крајот од првата сесија бил повикан на мерење на болидот од страна на делегатите на ФИА, но тој не се одзвал. Според соопштението на стјуардите, екипата ја увидела грешката на нивниот возач и го вратила болидот во гаражата, па нему му е дозволено да ја задржи третата стартна позиција и за оваа грешка да помине со укор. Седумкратниот светски првак Михаел Шумахер во текот на втората сесија се најде пред Фернандо Алонсо, при што на свиокот број 15 беше драматично достигнат и поради тоа го принуди пилотот на Ферари да ги притисне сопирачките и да го наруши ритамот. Стјуардите го разгледаа овој инцидент, но одлучија да не преземаат натамошни мерки бидејќи Алонсо не бил во „летечки“ круг. Оттука, стартните позиции за неделната трка се потврдени согласно квалификациите, со исклучок на Роман Грожан кој наместо четврти ќе стартува ...
сите 32 | | | веќе видена

Единствениот противник на Себастијан Фетел во борбата за титулата, Фернадо Алонсо изјави дека иако стартува од осмата позиција, верува дека ќе освои повеќе поени од пол позиционерот Фетел. Иако првично Алонсо се квалификауваше на 9тата позиција, сепак поради промената на менувачот на Роман Грожан, тој ќе стартува од 8мото место и од нечистиот дел од патеката. Само втор пат сезонава, Алонсо е послаб во квалификациите од својот тимски колега. - Знаевме дека ќе биде комплицирано. Го очекувавме тоа. Започав седми во Абу Даби, и осми тука, па горе доле, позициите се исти. Како и секогаш, трката е утре. Сеуште мислам дека утре ќе ја намалиме разликата на Себастијан. Тој започнува од пол позицијата и има одлична брзина, но трката ќе биде долга и да видиме дали ќе можеме да ги искористиме приликите кои ќе ни се пружат. – изјави Алонсо. За да биде математички во игра за титулата , Алонсо мора да заврши барем на четвртата позиција доколку Фетел победи на трката, но Алонсо е уверен дека може и подобро. - Ќе видиме што ...
сите 30 | | | веќе видена

Луис Хамилтон изјави дека е прилично изненаден од неговата брзина во квалификациите, бидејќи не очекувал воопшто да биде во близина на доминантните болиди на Ред Бул. Хамилтон успеа да стигне до втората позиција и на само 0.1 секунда за Фетел, разделувајќи го Марк Вебер кој до тогаш беше на втората позиција. - Многу сум задоволен со кругот кој го извозев. Видов дека во втората квалификациска сесија беа за секунда побрзи од нас и навистина не знаев од каде ја имаат таа разлика. Влегов во последната сесија и притискав најмногу што можам и успеав да најдам дополнително време во последниот сектор. Направив два круга и вториот круг беше најбрз. На тој круг притискав до крајните граници. Мислам дека изгубив дури и една десетинка во последниот свиок, но сепак многу сум среќен каде се пласирав, - изјави Хамилтон. Сепак, како проблем Хамилтон го наведе стартувањето од нечистата страна. - Не сум загрижен за првиот свиок. Повеќе сум загрижен за нечистата страна од патеката. Пробен старт направив од третото место и беше ...
сите 30 | | | веќе видена

Себастијан Фетел ја освои шестата пол позиција сезонава, започнувајќи го на најдобар можен начин претпоследниот гран при викенд оваа година, во кој ја има првата меч топка за шампионската титула. Пилотот на Ред Бул го имаше најбрзото време во последната трета сесија меѓу десетте најбрзи возачи, со резултат од 1:35.657, но иако до квалификациите стигна како убедлив фаворит, на крајот Луис Хамилтон го притесни актуелниот шампион да мора да се подобри во последните секунди, бидејќи му се доближи на само една десетинка задоцнување со подобрување на својот резултат од втората во третата сесија за цела секунда. Марк Вебер беше единствен во иста лига со нив, задоцнувајќи пет десетинки на крајот, откако не се подобри во последното излегување. Четвртопласираниот Роман Грожан ќе мора да оди пет места поназад поради промена на менувачот, па тимскиот колега Кими Раиконен со задоцнување поголемо од една секунда, ќе стартува од четвртата позиција. Финецот се подобри осум десетинки во финишот, исто како и неговиот тимски ...
сите 32 | | | веќе видена

Себастијан Фетел и по трет пат беше најбрз во тренинзите кои му претходат на американското гран при. Последниот саботен тренинг кој заврши два часа пред почетокот на квалификациите, донесе најбрзо време од 1:36.490 за германскиот пилот. Луис Хамилтон и Пастор Малдонадо покажаа дека на нив треба да се смета како можни протагонисти во првата десетка, задоцнувајќи повеќе од две, односно пет десетинки. Алонсо беше четврти, повторно на дистанца од седум десетинки зад Фетел, но веднаш зад него се Розберг и Маса со речиси идентично задоцнување. Вебер и Перез се последните во иста секунда со лидерот, додека група возачи се изедначени околу последните места за првата десетка. Хулкенберг и Батон беа за нијанса побрзи од Бруно Сена, а веднаш зад нив се Шумахер и Раиконен. Дека Лотус Рено повторно има проблеми со совладувањето на нови патеки покажува и фактот дека Грожан е дури на 17 место, а меѓу нив се Кобајаши, рикиардо и ди Реста. Квалификациите почнуваат во 19 часот.
сите 34 | | | веќе видена

Италијанскиот спортски весник Ла Газета дело спорт објави дека Фернандо Алоно на симулаторот што Ферари го имплементирал во неговиот дом во Овиедо, одработил повеќе од 200 круга за да се фамилијаризира со новата патека во Остин. Ферари не ги открива сите надградби на болидот кои се тестираат за употреба во Тексас, но се верува дека станува збор за унапредување на задниот дел од болидот со нов дифузор и прилагодено задно крило. Сепак, на првите тренинзи, Алонсо беше седум десетинки зад Фетел, иако германскиот пилот не направи многу кругови на патеката. - Не е изненадување да се видат двајцата возачи на Ред Бул пред сите, тие го имаат најдобриот пакет во последните трки, па тоа е логичен расплет. Ние ја знаеме нашата сила, тоа е тимската работа и издржливоста, па ќе се бориме со нашите оружја. Надградбите кои ги донесовме овде делуваат како да помагаат, но потребни се подлабоки анализи на податоците пред да добиеме дефинитивен одговор. Среќен сум со ова, вистина е дека на секоја трка правиме мали чекори ...
| | веќе видена

Возачите на Ред Бул ги поставија најбрзите времиња на дватта тренинга оддржани на новата патека во Остин, Тексас. Иако ја немаше разликата од секунда и половина како што беше тоа случај во првата тренинг сесија, сепак Фетел стави до знаење дека и тоа како е дојден тука да победи, возејќи еден круг за 1:37.718, а во иста секунда со него беа само Вебер и Алонсо, обајцата со седум десетинки послаб резултат. Фетел во поголемиот дел од сесијата беше во гаражата, при што беше пријавено од екипата дека имало проблеми со истекување на вода од болидот, но тоа не делува дека се одразило на подготовките на Германецот. Возачот на Ферари, Фернандо Алонсо, кој е главен противкандидат на Фетел за титулата беше само осум илјадити делови од секундата зад второпласираниот Вебер. Шпанецот сепак е задоволен, бидејќи по првиот тренинг задоцнуваше две секунди зад Фетел, а во втората сесија е намалена на седум десетинки од лидерот во втората тренинг сесија. Нему му останува третата сесија поред утрешните квалификации за да се ...
сите 25 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо изјави за акредитираните новинари во Остин дека си верува себе си и на својата екипа, па верува дека ќе успее да ја елиминира предноста на Себастијан Фетел во борбата за титулата. Возачот од Овиедо летоска наполни 31 година, додека неговиот најголем ривал е шест години помлад. Кој и да ја освои третата светска титула, ќе стане најмладиот трикратен светски првак. Претходните светски прваци во овој спорт биле мошне постари: Хуан Мануел Фанџо ја освоил третата титула на 44 години, Џек Бребем на 40 години, Џеки Стјуарт на 34 години, Ники Лауда на 35 години, Нелсон Пике на 35 години, Ален Прост на 34 години, а најмлади се Аиртон Сена на 31 година и Михаел Шумахер на 31 година, при што предноста е на страната на Бразилецот за околу три календарски месеци. - Сите во екипата работат напорно и се надеваме дека на утрешните тренинзи ќе имаме некои нови делови за тестирање, па ќе стекнеме осет како тие работат, ќе се обидеме да имаме перфектен петок. Овде ќе биде поважно отколку на другите трки да ...
| | веќе видена

Возачот на Ферари, Фелипе Маса потврди дека преговарал со други тимови, во периодот кога неговата иднина во Ферари висеше на конец. Слабиот старт на сезоната и воедно формата на Фелипе беше причина да тимот на Ферари бара нов колега за Фернандо Алонсо за следната сезона, но со подобрувањето на болидот, Фелипе Маса демонстрираше дека може да се врати во препознатливата форма и да носи дополнителни бодови за тимот во контрукторскиот шампионат и да му помогне во борбата на неговиот тимски колега за светската титула. - Висеше црн облак над мене. Ништо не беше како што треба. Работам работа за која сонуваат милиони луѓе, но не бев среќен бидејќи во многу трки главниот виновник бев јас, - изјави Маса. Запрашан за моментите кога Ферари одлучувал за вториот возач, Маса призна дека се плашел за својата иднина и дека имал разговори со други тимови, притоа неименувајќи ги имињата на истите. Тој даде и свое видување на борбата за титулата помеѓу Алонсо и Фетел, изјавувајќи дека иако повеќето мислат дека Алонсо ја ...
| | веќе видена

Рено Спорт објави дека за своите подготовки пред американското гран при во Остин, Тексас, потрошил двојно повеќе време отколку за „нормална“ трка, што вклучувало компјутерска симулација и работа на моторот во нивната лабораторија. Тестирањата најмногу траеле околу таканаречените „мапи на моторот“, кои што се темелат на работата на возачот со педалот за гас, па оттука конструкторите добиваат информација во колкав процент од кругот тој педал е притиснат, под какво оптоварување е моторот во квалификациите наспроти трката, дали се користи за моторно сопирање и која е ориентациската потрошувачка. Симулациите покажале дека просечната брзина во еден круг е 196 километри на час во текот на трката, додека во квалификациите, таа ќе изнесува нешто повеќе од 205 километри на час. Максималната брзина се очекува во средишницата на патеката, каде што се наоѓа најдолгиот правец од 1,016 километри, поточно меѓу 11 и 12 свиок, каде што треба да се постигне 314 километри на час. - Компјутерските симулации се доволни за да ...
| | веќе видена

Откако пред минатата трка конечно беше потврдено дека Раиконен и официјално останува во Лотус Рено за 2013 година, шпанскиот печат беше заинтригиран да слушне од Финецот дали му недостига периодот кога возеше за славната ергела од Маранело. Спортскиот весник Марка пренесува дека Кими не може со еден збор да оцени дали времето поминато таму може да го оцени како добар или лош. - Ниту добар, ниту лош. Ја освоив титулата со нив и имав добри времиња, задоволен сум од трите години поминати таму. Не ми недостига никој, за мене беше олеснување што заминав. Ситуацијата можеше да биде подобра, но тоа е веќе минато и она што е сторено не може да се исправи. Работите не траат долго ако соработувате некаде каде што односите не се добри,- рекол Раиконен, додавајќи дека во Лотус се чувствувал добро од почетокот, а луѓето околу него се грижат за победите и за техничките нешта повеќе отколку за политиката. Финецот возеше за Ферари од почетокот на 2007 година до крајот на 2009 година, а влезе на местото на Михаел Шумахер. ...
| | веќе видена

Во своето интро за доаѓањето на Формула 1 во Тексас, италијанскиот весник Ла Стампа разговарал со Нико Розберг, чиј татко Кеке ја има единствената победа на еднаш возената трка низ улиците на Далас во 1984 година. Помладиот Розберг, кој инаку е роден во 1985 година, за таа трка вели дека поинаквиот приод на неговиот татко, чие точно име е Кејо Ерик Розберг, му помогнал да победи. - При надворешна температура од 40 степени Целзиусови другите возачи нозеле смрзнати комбинезони, додека тој со голи гради се сончал и пушел цигара. Практично, ги победил пред да стартуваат,- рекол денешниот пилот на Мерцедес. На коментарот дека тоа денеска е речиси незамисливо, бидејќи како последни пилоти кои биле познати како пушачи се Мика Сало и Јан Магнусен, Нико Розберг одговорил негативно. - Грешка сте, постои еден пилот кој пали една цигара по друга. Но, јас не откривам имиња,- посочил победникот на годинешново гран при во Кина. Пред некоја година, Кими Раиконен беше во центарот на вниманието на медиумите поради зачестените ...
| | веќе видена

Шефот на одделот за моторспорт во Мерцедес, Норберт Хауг, изјави дека ги прифаќа критиките на адреса на германскиот тим. Според Хауг, падот во перформансите кој што им се случил бил потребен за подобри подготовки во иднина. Екипата во Сингапур го воведе својот нов издувен систем со „Коанда ефект“, но тоа воедно беше и последната трка на која што беа освоени бодови. Сега четвртото место во генералниот пласман на конструкторите е речиси недостижно, а тие се загрозени од Заубер кој може да ја преземе нивната петта позиција. - Секако дека не сме го искористиле целосниот бенефит од Коанда техниката во моментов. Не може да се реши тоа со две или три трки. Мора да се плати мошне висока цена во смисла на полниот резервоар и ситуацијата со коњските сили, па мислите дека мора да компензирате, но тоа баш и не се случува,- објаснил Германецот за англискиот магазин Аутоспорт. – Сепак, нема друг начин освен да се испитува. Ние имавме период од месец и пол до два месеца, во кој го надградувавме воздушниот тунел, од 50% на ...
| | веќе видена

Тимот на Хиспанија Рејсинг официјално се најде на продажба, откако така одлучија сопствениците Тесан Капитал кој го откупија тимот во средината на 2011та. Тимот моментално е последен во конструкторскиот шампионат и далеку со перформансите кои се потребни за борба во средината. Сепак од тимот велат дека главната цел била преселбата на целата струткура на тимот под еден покрив во Мадрид, што беше и реализирано сезонава. Во соопштението од тимот, официјално потврдија дека се во потрага по купувач за тимот и се надеваат дека новиот сопственик ќе биде објавен во наредните недели. - Моменталните сопственици на Хиспанија Рејсинг , Тесан Капитал сакаат да потврдат дека моментално се во разговори со голем број на групации кои се заинтересирани да го купат тимот. Менаџментот на ХРТ се надева дека зделката ќе биде склучена во наредните недели и со тоа, да се продолжи прогресот на тимот. Веруваме дека сега е моментот да се дозволи да дојдат нови инвеститори во тимот. Горди сме да на целокупната работа на тимот , но ...
сите 2 | | | веќе видена

Ферари се одлучи во својата најава за американското гран при да му даде шанса на својот тест возач, Жул Бјанки, кој бил придонел во подготовките на Скудерија преку возењето во симулаторот. Говорејќи за новата патека изградена од Херман Тилке, актуелниот тест возач на Ферари и Форс Индија, најави дека ќе има шанса да ја вози патеката во слободните тренинзи преку зелено-портокаловиот тим, додека подготовките за тоа ги направил во базата на Ферари во Маранело. - Патеката има мошне интересен дизајн, има многу брзи свиоци. Првиот дел е сличен на оној во Јапонија, како и на „Бекетс“ во Силверстоун. Потоа има и дел со бавни свиоци, како и секоја нова патека, што е навистина интересно. Дефинитивно тоа е една од најдобрите патеки што сум ги видел,- оцени младиот Бјанки. Запрашан за надградбите на црвениот болид, Французинот е свесен дека на иваа трка треба да се покажат резултатите од вложениот труд. - Работиме напорно за тоа, се обидуваме да го подобриме болидот за оваа трка, тоа е многу важно за преостанатиот дел ...
| | веќе видена

Досега Формула 1 имала вкупно 51 трка на американска територија, на девет различни патеки, па автодромот во Остин иако е десетта локација, сепак е прв наменски изграден за Светското првенство. Дополнително, во периодот од 1950 до 1960 трките возени за ГН Индијанаполис се признавале и за шампионатот на Формула 1, но на нив не учествувале пилотите од ова првенство. Претстојната трка ќе биде 877 во историјата на светските првенства, а се вкупно 63-та во САД. Де факто, прва трка што некогаш се возела во Америка на која се натпреварувале Ф1 пилотите, а не учесниците во Индијанаполис, е онаа во 1959 година на патеката Себринг, кога триумфирал Брус Мекларен, пилот од Нов Зеланд, зад воланот на Купер Климакс. Оваа трка е запаметена и по фактот дека на неа титулата ја освоил Џек Бребем, и тоа туркајќи го болидот во последните 800 метри до целта, бидејќи останал без гориво, со што стигнал до четвртото место. Освен овој случај, трките во Америка уште во пет наврати го давале светскиот шампион: три пати на Воткинс Глен ...
| | веќе видена

Марк Вебер изјави дека шансите на Себастијан Фетел за освојување на третата шампионска круна драстично би се намалиле доколку последните трки би се возеле во дождливи временски услови. Додека временските услови за претстојната трка во Тексас се најавуваат како стабилни со температури на воздухот меѓу 20 и 22 степени Целзиусови, со лесни промени во поглед на заоблаченоста, ноемвриските прогнози за Сао Пауло укажуваат дека секој ден има дожд. - На Себастијан ќе му треба суво време таму. Тој знае да вози на дожд, но Фернандо е мошне силен, а во Сао Паоло може да врне. Таму секогаш се случува драма,- рекол Вебер за австриската телевизија Сервус ТВ. Иако ова укажува дека во таборот на Ред Бул со мислите се веќе во Бразил, Вебер ја објаснува и ситуацијата пред трката во Тексас. - Имаме јасна претстава уште пред да го завртиме воланот, но мора да навлеземе подлабоко: трбеа да се види температурата на асфалтот, како и каков контакт со подлогата ќе добиеме. Постојат многу неодговорени прашања кои ќе ги решиме дури на ...
| | веќе видена

next