Ф1 Алманах

Луис Хамилтон и Џенсон Батон ги освоија првите две стартни позиции на трката за Големата награда на Бразил, која што ќе се вози на патеката Интерлагос крај Сао Паоло. Возачите на Мекларен имаа речиси идентично постигнување, но Хамилтон предничеше со времето постигнато во последниот круг 1:12.458 и со половина десетинка предност се најде на првото место. Квалификациите започнаа на влажна патека која се сушеше од кусиот дожд, па перформансите варираа за на крај патеката да биде речиси сува на крајот. Во финишот Вебер беше прв кој го предизвика Мекларен на дуел, а откако двајцата возачи го поминаа за една десетинка, надежите беа положени во Фетел. Германецот во првото излегување од третата сесија имаше прешироко влегување во четвртиот свиок, а во второто мораше да биде повнимателен и на крајот задоцни три десетинки, па се најде на четвртото место. Фелипе Маса со дополнителни две десетинки задоцнување е петти, додека Алонсо со разлика од три десетинки во однос на тимскиот колега е осми. Меѓу нив се Пастор ...
сите 51 | | | веќе видена

Себастијан Фетел изјави дека нема грижи околу најавите на синоптичарите за дождлива разрешница на последната трка од светското првенство. Шансите на Алонсо и Ферари се сметаат за подобри на влажна подлога, бидејќи на суво задоцнуваат зад Ред Бул. Пилотот на Ферари победи на дождливото малезиско гран при, а во исти услови ја освои пол позицијата во Силверстоун и Хокенхајм. - Постојат неколку нешта кои би сакале да ги смените доколку е навистина влажно, но настрана од тоа нема голема разлика,- смирено потенцираше актуелниот шампион за Скај Спорт по петочните тренинзи. Во изјава за мрежата на ЕСПН тој ја спореди патеката Интерлагос со онаа во Спа. - Гледано според временските услови во Сао Паоло, тоа е исто како во Спа, нештата можат да се сменат мошне брзо. Ги прашав луѓето од Пирели дали имаат гуми за дожд, па бидејќи тоа е во ред, не треба да бидеме загрижени,- во препознатлив шегаџиски стил додава Германецот. Пилотот на Ред Бул смета дека патеката им одговарала на болидот претходните години, но тоа ќе треба ...
сите 50 | | | веќе видена

Луис Хамилтон и Џенсон Батон испробуваа различни штелувања на своите болиди во текот на тренинзите за бразилското гран при, но на крајот од денот шампионот од 2008 година беше во двата наврати побрз од колегата. Ваков случај во Мекларен не беше виден од квалификациите во Белгија, кога поради дожд на тренинзите во саботните квалификации возачите одеа со различни штелувања, нагаѓајќи кој би можел да биде идеалниот сет ап. Тогаш Хамилтон го загуби дуелот со вонсериски брзиот колега, а сето тоа заврши со оскандал и објавување на телеметријата на Твитер. Запрашан од Скај Спорт да го коментира денешното разнообразие, Хамилтон грижливо ги бираше зборовите. - Имавме две крила кои беа многу слични, тоа се оние од Спа и Монца, па тој сакаше да тестира со другото. Мислам дека имаше добри резултати на долгите стинтови, но дека страдаше со помеките гуми на куси делници. Според мене, оваа патека бара поголем воздушен потисок. Сигурен сум дека ќе се врати на мојата насока,- самоуверено заврши Хамилтон. Батон беше побрз на ...
| | веќе видена

Луис Хамилтон го заврши и вториот тренинг пред бразилското гран при како водечки меѓу возачите, подобрувајќи го за нијанса своето најбрзо време од првата сесија. Возачот на Мекларен на крајот имаше време од 1:14.026 за да се одвои од конкурентите кои во првата сесија беа изедначени со него. Овој резултат е само една десетинка побрз, но другите возачи овој пат очигледно беа побавни и не напредуваа, со исклучок на Фелипе Маса кој е единствен во првата „петка“ со подобар резултат од првата сесија. Меѓу Хамилтон и Маса се двајцата возачи на Ред Бул, кои беа три односно пет десетинки побавни, додека Алонсо на петтото место, е нецели шест десетинки побавен, што дава впечаток дека во однос на Фетел постои голема изедначеност. Мекларен експериментираше со задното крило на Батон, кој возеше со помалку воздишен потисок, но иако беше побрз на правците, на крајот беше побавен осум десетинки од тимскиот колега и ја заврши оваа сесија како осми. Пред него се најдоа пилотите на Мерцедес, Шумахер и Розберг, кои се етаблираа ...
сите 44 | | | веќе видена

Бруно Сена е едно од имињата за кое се верува дека засилено учествува во преговори за трансфер во друга екипа за следната сезона. За време на првите тренинзи во Бразил, додека на негово место возеше третиот пилот на Вилијамс, Валтери Ботас, тој беше запрашан од Скај Спорт за натамошните планови во кариерата. Бразилецот одрече дека сигурно заминува, но со насмевка најави дека очекува да има „конкурентно седиште“, откако беше испровоциран дали тоа значи дека ќе премине во Форс Индија. - Разговараме за останување во Вилијамс, но разговараме и со Форс Индија, и со други екипи. Се надевам дека ќе имаме добро место и во конкурентна екипа,- рече Бруно. Првите шест екипи на табелата засега ги имаат пополнето седиштата за идната година со исклучок на Лотус Рено во поглед на вториот возач Роман Грожан, а Форс Индија на седмото место го остави ова прашање за разгледување на крајот од сезоната. Вилијамс во моментов е на осмото место, а Торо Росо ги предводи екипите на опашката од колоната што не би требало да бидат ...
| | веќе видена

В сабота на 24 ноември од 13 до 15 часот пред просториите на Агенцијата за млади и спорт (ул. Рузветова бр.34) ќе се одржи мирен демократски граѓански собир организиран од дел од македонските авто клубови. Во дописот до медиумите се наведува дека овој собир е „поради нерешените тригодишни проблеми во Автомобилистичката Федерација на Македонија“. На собирот е најавено дека ќе бидат присутни „мнозинството натпреварувачи со своите натпреварувачки возила, како и дел од фановите и љубителите на авто спортот“, се наведува во соопштението. Според организаторите, на овој начин ќе се демонстрира „незадоволството од работењето на моменталното раководство на АФМ, како и за глувоста на Агенцијата за млади и спорт (АМС) во врска со истиот проблем“. Координативното тело смета дека со овој настан ќе се реши повеќегодишниот проблем, како и за враќање на достоинството на авто спортот на ниво кое му доликува.
сите 2 | | | веќе видена

Мексиканецот Естебан Гутиерез е потврден како втор возач на Заубер за 2013 година, откако претходно екипата го ангажираше Нико Хулкенберг. Со тоа е ставен крај на шпекулациите за возачките седишта во швајцарската екипа, а одлуката значи дека Камуи Кобајаши се соочува со губење на ангажманот по три цели сезони со екипата. Заубер влегува во последниот гран при викенд со 12 бода помалку од Мерцедес и се бори за петтото место кај конструкторите, но ниту еден од возачите што ќе вози за нив во Бразил, нема да настапува идната сезона, што ја минира нивната мотивираност. Ангажманот на Гутиерез навестува дека екипата ја продолжува соработката со мексиманскиот гигант Телмекс, односно со најбогатиот човек на светот, Карлос Слим, кому следен потфат ќе му биде возобновување на трката во неговата татковина. Холанѓанецот Робин Фријнс е именуван како трет и резервен возач, откако ја освои титулата во Формула Рено и тестираше за Заубер во Абу Даби, на неодамнешниот тест за млади возачи. Од друга страна, Шарл Пик, еден од ...
сите 2 | | | веќе видена

Луис Хамилтон е најбрз на првиот тренинг возен на Интерлагос во пресрет на неделното бразилско гран при. Неговото време од 1:14.131 беше само девет илјадити делови од секундата побрзо од она на Себастијан Фетел, а во иста десетинка со нив се Вебер и Батон, дополнителни 60 илјадити делови од секундата зад нив. Алонсо на петтото место задоцни повеќе од две десетинки, иако во најголемиот дел од сесијата таа разлика изнесуваше половина секунда, но на крајот Шпанецот го поправи својот резултат, додека другите возачи останаа со истите перформанси. Тимската сегментираност може да се потврди со шестото место на Маса, со што Ферари се етаблира како трета сила на ова гран при, но Бразилецот во најбрзиот круг задоцни повеќе од половина секунда. Вториот тренинг започнува во време на одржување на трката, односно 14 часот по локално време во Сао Паоло, или 17 часот по средноевропско време.
сите 28 | | | веќе видена

Последната временска прогноза за трката во Сао Паоло укажува дека недела е денот со најголеми шанси за дожд. Веб страната www.weather.com во моментот на објавување на оваа вест прогнозира дека времето во Бразил ќе се расипе во сабота попладне, кога по локално време се очекува дожд и грмотевици. Ваквото време ќе се задржи речиси целото попладне, но не е извесно дали ќе има ефект врз квалификациите кои треба да започнат токму во 14 часот, бидејќи веројатноста за дожд е 30%. Дождот се очекува да биде во континуитет од сабота навечер во 20 часот, се до утринските часови во недела, додека интензитетот ќе се менува во следните 24 часа, иако се очекува да трае заклучно со понеделник. Со други зборови, петочните тренинзи кои се возат на суво време и температура од 30 степени Целзиусови, нема да имаат допирни точки со ситуацијата во недела, кога се очекува десетина степени постудено време, а најголеми шанси дождот да сопре има околу 16 часот, или кон крајот на трката. Ваквите временски услови се посакувани од ...
сите 40 | | | веќе видена

На големо продолжуваат шпекулациите дека тимот на Лотус има финансиски потешкотии од што зависи ангажирањето на Кими Раиконен за следната сезона. Како што објави сајтот Ауто Мото унд Спорт, тимот од Енстон имал проблем со исплаќањето на бонусите за Финецот во 2012-та кој моментално е на третата позиција во генералниот пласман. - Не знам од каде доаѓаат работиве. Не можам да кажам ништо за тоа, - гласеше изјавата на Раиконен по прашањето поставено за финансиските проблеми. Според истиоимениот сајт, единствениот извор финансии во моментов во тимот на Лотус доаѓа од последната рата од комерцијалниот договор кој го имаат со Берни Еклстоун. Според нив, во Лотус се чека да се исплатат плати на 493 вработени меѓу кои е и Кими Раиконен.
| | веќе видена

Иако беше објавен и усвоен во прелиминирана верзија, календарот за 2013 година секако ќе претрпи промени поради објективните околности кои настанаа потоа. Поместувањето на трката во Њу Џерси за 2014 година предизвика отворање на нови можности за одржување на друга трка во јунскиот термин. Кандидати се Турција и Франција, кои чекаат шанса за враќање во елитното друштво, но не смее да се заборави дека овој слот се ослободува на местото од европското гран при во Валенсија. Дополнителни компликации се случуваат со германското гран при во Нирбургринг, кое се менува со Хокенхајм преку една година, бидејќи патеката најави дека ги нема обезбедено потребните финансиски средства потребни да се плати концесијата што ја бара Берни Еклстоун. Имајќи предвид дека 82-годишниот промотер е свесен за значењето на германскиот пазар, како и дека германското обвинителство му е зад петици со барање за отштета од 200 милиони евра во скандалот со подмитување на банкарот Герхард Грибковски, се чини дека ова прашање ќе добие приоритет ...
| | веќе видена

Додека се наближува денот за одржување на последната седница на Светскиот совет за моторспорт на ФИА, календарот за 2013 година се уште е отворен за рокади. Согласно жебите на Еклстоун да ја види Формула 1 во Мексико и Јужна Африка, трансферот на Серхио Перез во Мекларен би можел да го „запали фитилот“. Со евантуалните добри резултати на Мексиканецот со Мекларен во 2013 година, моментот најдобро би се искористил за организирање трка во неговата татковина. За време на гран при викендот во Тексас голем број Мексиканци „навалија“ во САД, но отсуството на постојана патека во оваа земја го комплицира тамошниот камбек. Сепак, по саботните квалификации во Остин, камерите на Скај Спорт го уловија Карлос Слим јуниор, односно синот на најбогатиот човек во светот, во разговор со архитектот Херман Тилке, кој е потписник на дизајните на последните седум автодроми изградени за Формула 1, како и на некои градски патеки (Сингапур, Валенсија) кои беа прилагодени за потребите на светското првенство. Првичните шпекулации велат ...
сите 2 | | | веќе видена

Рено беше во несекојдневна ситуација да ја слави конструкторската титула со Ред Бул остварена на трката за Големата награда на САД, но воедно да ја понесе одговорноста за откажувањето на Марк Вебер поради дефект на алтернаторот. Претходно Фетел прокнижи откажување во Валенсија (додека беше во водство) и во Монца, од истите причини. Спорниот дел не е во директна надележност на Рено, бидејќи се произведува од Мањети Марели, но Италијаните целосно отфрлија одговорност за ваквите дефекти, тврдејќи дека станува збор за специфика на болидите на Ред Бул, затоа што такви дефекти немало на другиоте болиди кои се опслужени од Рено. За решавачката трка во Бразил објавено е дека ќе се користи нова спецификација. - Едноставно е, ќе ја користиме новата спецификација која ги помина сите тестови,- изјавил Реми Тафен од Рено, укажувајќи дека Ред Бул ќе се откаже од варијантата да користи лански модел на алтернатор кој се сметал за посигурен. – Јас сум човек и реагирам на база на чувствата. Ова е заедничка одлука, ставивме се ...
| | веќе видена

Поранешниот тимски шеф на Мекларен, Рон Денис ги негираше гласините дека е скаран со возачот во заминување на Мекларен, Луис Хамилтон. Хамилтон кој од самите свои почетоци во овој спорт бил под закрилата на тимот на Рон Денис, изјави дека престанал да разговара со Денис, две недели откако беше објавено дека тој заминува од Мекларен во Мерцедес. - Очигледно медиумите мислат дека имам некаков проблем помеѓу Луис и мене, но нема всушност никаков проблем! Понекогаш условите во врската налагаат да не постои баланас. Ние сме тим кој бара доста од возачот и ако некој друг тим му даде поактрактивна понуда во било каква форма, разбирливо е дека возачот ке го избере подоброто. – изјави Денис. Говорејќи за причините за заминувањето на Хамилтон, Денис посочи дека спонзорските обврски на дветте страни биле проблем, потенцирајќи дека Хамилтон барал повеќе слобода. - Ако ја погледнете нашата историја, ке видите дека е многу поголема од било кој наш возач. Сме ги имале Сена, Прост, Лауда, Хакинен, Розберг и сите биле ...
| | веќе видена

Тимскиот шеф на Ред Бул, Кристијан Хорнер изјави дека повторното откажување на алтернаторот на еден од болидите на Ред Бул претставува огромна грижа за трката во Бразил која претстои за една недела. Поради откажувањето на алтернаторот на Вебер, третото место во тој момент беше изгубено, а истото предадено на единствениот конкурент на Себастијан Фетел во походот за титулата, Фернандо Алонсо. Откажувањето на алтернаторот на Вебер е трето за тимот оваа сезона. Рено објави дека болидот на Ред Бул ќе ја добие најновата спецификација на алтернатори, со цел да се избегнат проблемите во последната трка кои можат да бидат одлучувачки за титулата. - Едноставно грижа е! Ова е трет алтернатор кој откажува во трка, имавме слични случаи и на други болиди. Мора да разгледаме и да го дознаеме проблемот. Мислам дека останатите тимови ја имаа најновата спецификација која се покажа како добра, па планираме истата ние да ја користиме во Бразил. – изјави Хорнер. За потсетување, Ред Бул во САД реши да вози со постара ...
сите 9 | | | веќе видена

Пилотот на Ферари, Фернандо Алонсо, има необично хоби: ги собира кацигите на своите ривали! Италијанските медиуми го „уловиле“ Алонсо во четвртокот пред трката за Големата награда на САД во 2012 година, како си разменува кацига со Роман Грожан. Според објаснувањето што им го дал Шпанецот, кацигата на Грожан била единствена што му недостига во колекцијата. Имајќи предвид дека ова е претпоследна трка сезонава, се наметнува прашањето зошто Алонсо чекал досега, или пак, дали фактот што Грожан го елиминираше од трката во Спа предизвикувајќи инцидент за кој беше казнет со една трка забрана за настап можеби имал влијание врз нивните односи? На крај, сосема е нормално успешен возач како Алонсо да има свој музеј, место каде што ќе ги изложи своите трофеи и постигнувања од богатата кариера, но дали во него ќе ги смести и кацигите на конкурентите? А ќе прави со нив додека да го отвори тој музеј? Нам ни пројде низ глава дека можеби ќе се обиде со вуду магии и бодење на кукли, во спротивно како би бил толку самоуверен ...
| | веќе видена

Пастор Малдонадо неколку пати оваа сезона покажа дека има невообичаена моќ да изненади во квалификациите со висок пласман дури и тогаш кога неговиот болид воопшто не делува конкурентно. Настрана од пол позицијата и победата во Барселона која го прослави на почетокот од сезонава, пилотот од Венецуела стартуваше од првиот ред во Сингапур, два пати од вториот ред (како третопласиран во Валенсија и Абу Даби), а го разби митот дека му оди добро само бавните патеки со пласманите во третиот ред (во Спа и Хокенхајм). - Мислам дека е нешто ментални. Мошне сум силен ментално, да бидам искрен. Не постои такво нешто како перфектен круг, секогаш можеш подобро. Она што го учам во првата сесија од квалификациите, се обидувам да го направам во втората сесија, а она што го учам од првата и втората, се обидувам да го направам во третата сесија. Се обидувам да го склопам сето тоа заедно и затоа често влегувам меѓу првите три или првите пет, бидејќи се обидувам да соберам повеќе од 100% од себе, од болидот, од луѓето околу ...
| | веќе видена

Фернандо Алонсо и Фелипе Маса финишираа како трети и четврти во трката за Големата награда на САД, што ги одржува надежите за освојување на возачката титула, како и за освојување на второто место кај конструкторите. Обајцата покажаа стабилни перформанси со кои успеаја да ги престигнат ривалите и да се етаблираат веднаш зад најбрзите двајца. - Знаеме дека нашите надежи за титулата се живи благодарение на првите кругови. Секогаш се квалификуваме околу седмото или осмото место, а го завршуваме првиот круг меѓу првите тројца, па трката станува полесна. Знаевме дека денеска имаме добра шанса да престигнеме некои возачи на првиот свиок, а вообичаено брзината ни се подобрува во недела, па знаевме дека ако ја предводиме групата тогаш можеме да ја задржиме брзината. Не беше можно да се носиме со првите двајца, тие беа далеку напред, но можевме да се носиме со останатите. Овој подиум е како победа за нас по сите тешкотии овој викенд. Никој не помислуваше дека денеска можеме да загубиме само три поени, па навистина сме ...
сите 18 | | | веќе видена

Себастијан Фетел доминираше во гран при викендот одржан во САД, но за разлика од почетните перформанси кои го издвоија, во финишот имаше силна конкуренција од Луис Хамилтон, кој успеа и да го престигне. Одговарајќи на новинарско прашање по трката во Остин, каде што Фетел го прослави својот јубилеен стоти настап, Германецот ја отфрли констатацијата дека бил под притисок, па затоа и бурно реагирал на губењето на водството. - Мислам дека тоа нема ништо со тоа што беше во тој момент. Навистина мислев на поените кои можеа да направат разлика денеска или следната недела за освојување на првенството. Сакав да победам денеска! Имав фантастична трка, бев среќен, уживав во дуелот со Луис и на крајот го загубив водството. Подеднакво знаевме дека можеме да го вратиме, но тоа се покажа како екстремно тешко. Бевме со иста брзина, мислам дека бевме „во ист чамец“ со Луис, како во првата половина од трката, така и кога се обидував да се доближам и да го направам мојот потег, но тоа не се случи до крајот. Мислам дека вам ви ...
сите 19 | | | веќе видена

Луис Хамилтон посочи дека клучниот момент во престигнувањето на Фетел била појавата на Нарајан Картикјан пред возачот на Ред Бул низ Ѕ-свиоците на почетокот од кругот, каде што претходно тој ја правел предноста. На прес конференцијата за акредитираните новинари победникот ја опиша целата ситуација околу клучниот маневар, кој го чинеше Фетел седум поени во борбата за титулата. - Нивниот болид беше силен насекаде. Најтешко беше да се следи низ првиот сектор, низ Ѕ-свиоците, брзината е голема и тешко е да се вози позади. Но, местото каде што навистина правеше предност е при излезот од деветтиот свиок. Тоа е најважниот дел, каде што ја правеше разликата и имав проблеми да останам блиску,- рече Хамилтон на прес конференцијата. - Тогаш заостанатите болиди влегоа во игра. Колку пати ми се случило кога мене ме стигнале така. Овој пат, ми успеа и знаев дека тоа ќе биде тој круг. Го вклучив моторот на максималните вртежи и појдов кон внатрешната страна, но тој се бранеше. Затоа отидов од надворешната и имав среќа ...
сите 20 | | | веќе видена

next