Ф1 Алманах

Луис Хамилтон го изрази задоволството од пол позицијата освоена во Абу Даби. Завршувајќи го постот кој започна од Сингапур, Хамилтон беше доминантен во сите квалификациски сесии оставајќи ги ривалите зад себе. - Возбуден сум многу! Прв пат после долго време да се биде пред болидите на Ред Бул. Знам дека ќе биде многу тешка трка бидејќи имаат одлична брзина во трка но се надевам дека ќе бидеме доволно брзи за да се бориме со нив. Тимот заврши одлична работа преку целиот викенд и тоа се осети на болидот. Не знам навистина зошто болидот е одличен тука иако не направивме некои измени , па очигледно дека патеката му одговара. – изјави Хамилтон. Тој додаде дека брзината во трка на Мекларен треба да биде доста добра, но потенцираше дека се е до добриот старт во трката. За разлика од Хамилтон, неговиот тимски колега Џенсон Батон воопшто не е задоволен од пласманот на шестата позиција заостанувајќи повеќе од пола секунда зад Луис. - Не е добро. Цел викенд мојот болидот не беше добар. Имав брзина но во квалификациите ...
сите 45 | | | веќе видена

Едно од пријатните изненадувања во квалификациите, Пастор Малдонадо предупреди дека не планира да биде резервиран во трката туку да напаѓа со полна пареа. Тој успеа да го освои четвртото место, исполнувајќи го ветувањето кое го даде на тимот дека ќе се врати во форма. - Поените се многу важни за нас и ќе дадам се од себе за да го остварам тоа. Мислам дека имаме добра брзина и сме доста компетентни, - изјави Малдонадо. Тој изјави дека е презадоволен што го глеа својот тим во препознатлива форма по серијата разочарувачки трки кои ги имаше тимот на Вилијамс. - Мислам дека покажавме цел викенд сме компетитивни и конзистентни во менувањето на условите. Дадов се од себе во квалификациите, болидот беше брз и многу сум задоволен што напраив добро за тимот како и за себе. Повторно сме компетитивни, - изјави Малдонадо.
| | веќе видена

Луис Хамилтон беше доминантен во квалификациите за трката за Големата награда на Абу Даби поставувајќи најбрзи времиња во сите три сесии, за на крајот да го извози најдоброто време од 1:40.603 при првото илзегување во послдните десет минути. Возачите на Ред Бул беа единствените кои покажаа перформанси блиски до Хамилтон, при што Вебер на крајот успеа да излезе пред Фетел, задоцнувајќи повеќе од три десетинки зад времето од пол позицијата, додека актуелниот шампион и лидер во првенството беше едена десетинка побавен. Алонсо во најголемиот период од третата сесија беше на четвртото место, но во второто излегување не се подобри, па пред него успеаја да се најдат Малдонадо, Раиконен и Батон, со што возачот на Ферари е потиснат на седмото место. Розберг и Маса кои направија само по едно излегување во интерес на својата стратегија во трката, се најдоа на осмо и деветто место, додека Грожан е десетти. Стјуардите на трката разгледуваат повеќе инциденти на евентуални задржување на побрзите болиди, но и оној на Фетел ...
сите 50 | | | веќе видена

Михаел Шумахер немаше успешен кам-бек во Формула 1, но сепак годинава стана вториот возач во историјата кој има преку 300 стартови во трките од светското првенство, а сега го има првото место во поглед на бројот на извозени кругови. Рубенс Баричело во Истанбул на трката за Големата награда на Турција го помина дотогашниот рекордер, Рикардо Патрезе, кој имаше 256 стартови, а по двете сезони со Вилијамс во 2010 и 2011, Бразилецот стигна до 322 гран при стартови. Михаел Шумахер во Спа го прослави својот 300 старт, а во Абу Даби стигнува до бројката од 305 настапи, но всушност иако не го заврши претходното гран при во Индија, стигна до вкупно извозени 16.644 кругови во својата кариера. Баричело иако има повеќе настапи, во поглед на извозените кругови застана на бројката од 16.631 обиколки. Оваа 2012 година е рекордна и по фактот дека во неа настапуваа шест светски прваци, како и дека на првите седум трки имаше седум различни победници. Михаел Шумахер и Кими Раиконен се двајца од шестмината шампиони кои не ...
| | веќе видена

Големата награда на Абу Даби е последната трка што се вози со „меките“ гуми на Пирели, смеса која беше најупотребувана во текот на 2012 година. Од четирите типа на пневматици кои се достапни за оваа година, „меките“ во досегашните 17 трки се појавиле во 14 наврати, односно последниот 15. пат ќе се вози со нив на патеката Јас Марина. Во трите трки кога не се користеле овие гуми, Пирели за тие гран при викенди секогаш ги нудел „тврдите“ и „медиум“ пневматици. Тоа вообичаено се нарекува „конзервативен пристап“, но се применувал на патеките кои биле познати како „незаситни“ во абењето на пневматиците поради специфичните барања од конфигурацијата, односно во Малезија, Белгија и Италија. Оваа сезона, Ред Бул нема победа кога била користена комбинацијата на „тврди“ и „медиум“, но кога биле употребени „тврди“ и „меки“ забележани се две победи (Вебер го престигна Алонсо во финишот на Силверстоун, додека Фетел славеше во Јапонија пред Фелипе Маса кој стартуваше десетти, а стигна до втората позиција). Токму тоа ќе биде ...
сите 55 | | | веќе видена

Пет Фрај ги декларираше новите надградби на болидот на Ферари како „ветувачки“ по оддржувањет на дватта тренинга денес во Абу Даби. Ферари промовираше модифицирано предно и задно крило, и други мали ситни надградби, но сеуште е во одлука дали да продолжи да ги користи истите делови и во утрешниот ден или дасе врати на старата конфигурација. За потсетување, Алонсо ја заврши втората тренинг сесија на седмото место со скоро 8 десетинки заостаток од лидерот Фетел. - Имаме неколку нови делови на болидот врз кои ја базиравме програмата за денешните тренинг сесии. Деловите ветуваат, но мора да ги анализираме сите добиени податоци пред да решиме дали да ги користиме утре или не, - изјави Фрај. Тој потенцираше дека главен приоритет на Ферари се подобри утрешни квалификации, со оглед на тоа во последните седум трки, Алонсо не стартувал повисоко од четвртата позиција. - Даваме се од себе да се подобриме во квалификациите. Очигледно дека брзината во трка е добра, како што видовме и на последната трка. Ќе работиме на ...
| | веќе видена

Ако тимот на Мекларен доминираше во првата тренинг сесија, коцките во втората повторно се наместија во прилог на Себастијан Фетел кој го завршува денот на првото место. Победникот на последните 4 трки постави време од 1:41.751 оставајќи го зад себе лидерот во првата тренинг сесија Луис Хамилтон за 0.168 секунди. Зад нив се со шест десетинки заостанување се најде колегата на Хамилтон, Џенсон Батон кој се најде пред Марк Вебер. Лотус ја демонстрираше добрата форма со Роман Грожан и Кими Раиконен освојувајќи го петото односно шестото место завршувајќи пред дуото на Ферари на чело со Фернандо Алонсо и Фелипе Маса. Квалификациите се утре со почеток од 14 часот.
сите 50 | | | веќе видена

Техничкиот делегат на ФИА, Џо Бауер, утринава ги известил стјуардите на Големата награда на Абу Даби дека екипата Ферари работела надвор од пропишаните термини за подготовка на болидот. Согласно правилата, периодот од 4 часот наутро до 10 часот наутро се смета за „полициски час“, со што ФИА се обидува да ги заштити инженерите и механичарите од работа без одмор. Според известувачите од Абу Даби, ова е прв случај оваа година Ферари да го прекрши правилото, а се толерираат до четири прекршоци во сезоната, по што следуваат казни. Новинските извештаи кажуваат дека Ферари започнал со подготовката на болидите порано, со цел подобро да биде подготвен за тренинг сесиите. - Сите во екипата се мотивирани и во Индија видовме добри знаци во смисла на ритамот спореден со Ред Бул, но се уште ни требаат чифт десетинки, особено на квалификациите. Имаме некои надградби овде, а ќе бидат уште повеќе во САД. Сезоната имаше свои осцилации нагоре и надоле, па по четири „нагорни“ за Ред Бул, мислиме дека мора да има „надолни“ ...
сите 38 | | | веќе видена

Тимот на Торо Росо ги потврди Жан Ерик Верње и Даниел Риќиардо како возачи за следната сезона. По првата сезона оваа година кога дебитираа за италијанскиот тим, заменувајќи ги Хаиме Алгуерсуари и Себастијан Буеми, тимот изјави дека обајцата возачи заслужиле обновување на договорот со оглед на тоа биле импресионирани од нивната зрелост и посветеност на работата. - Двајцата возачи завршија добра работа сезонава. Уште пред летната пауза објацата постигнаа повеќе поени и сите во тимот се импресионирани од нивната зрелост демонстрирајќи го тоа во работата со инженерите и болидот. – изјави Франц Тост, тимскиот шеф на Торо Росо. Од 17 трки до сега, Верње има постигнато 12 поени, додека Риќиардо има 9. Торо Росо се наоѓа на деветото место во шампионатот на 3 трки до крајот и е последниот тим кој има освоено бодови на трка, оставајќи ги зад себе тимовите на Марусија, Катерхем и ХРТ кои немаат ниту еден бод. - Имам големи очекувања за следната година и подготвен сум да ги исполнам. Чуствувам дека се надградувам како ...
| | веќе видена

Тимот на Заубер потврди дека Нико Хулкенберг ќе вози за нив од следната сезона. Хулкенберг кој досега ги бранеше боите на Форс Индија, преоѓа во швајцарскиот тим на местото на Серхио Перез кој заминува во Мекларен додека сеуште е неизвесна иднината на вториот возач, Камуи Кобајаши. - Го надлгедувавме Нико доста долго време и неговите перфроманси беа доста убедувачки, - изјави тимскиот шеф на Заубер, Мониша Калтенборн. Хулкенберг го имаше своето деби во Вилијамс во 2010та година освојувајќи пол позиција во Бразил. Откако доби отказ во Вилијамс, 2011та година беше тест возач на Форс Индија, за од оваа сезона да ја добие довербата на Виџеј Малија и да вози за неговиот тим како колега на Пол ди Реста. Хулкенберг сепак иако се сели, не заборави да го поздрави својот тим за поддршката која ја доби оваа сезона. - Сакам да се заблагодарам на менаџментот на Форс Индија за укажаната шанса и моето враќање во Формула 1. – изјави Хулкенберг. Заубер преку тимско соопштение изјави дека вториот возач за идната сезона ќе ...
сите 2 | | | веќе видена

На претстојната трка во Абу Даби очите на статистичарите ќе бидат вперени во Мекларен, поточно во болидите на Џенсон Батон и Луис Хамилтон. Англиската екипа во Индија го изедначи рекордот на Ферари со 55 финиши во бодови, па сега ќе настојува да се етаблира како нов предводник во мондијалот на Формула 1. - Во Абу Даби ќе настојуваме да поставиме нова граница. Тоа би биле 56 финиша во поени, но се разбира, ние ќе се потрдуиме да направиме нешто повеќе од тоа. Има уште три трки до крајот на првенството и можете да бидете сигурни дека секој во Водафон Мекларен Мерцедес ќе го даде најдоброто од себе за да победиме во колку што можеме од нив,- изјави тимскиот Мартин Витмарш во оваа пригода. Иронично, последен пат кога Мекларен останал без бодови е трката во Абу Даби во 2009 година, кога Хамилтон не финишираше поради дефект на менувачот, а Хеики Ковалаинен заврши, но на 11 место.
сите 2 | | | веќе видена

Уште едно постигнување беше одбележано во Индија: победата на Фетел им ја донесе 150 победа на моторите на Рено, откако пред две седмици во Кореја, Марк Вебер ја постигна јубилијната 200 пол позиција за француската фабрика. Имајќи предвид дека на вечната табела второто место му припаѓа на Форд Косворт со 17 победи повеќе, остварени од дузина приватни екипи кои направија револуција во првенството во втората половина на 60-тите години од претходниот век, целта е повеќе од јасна и достижна, ако не во 2013, тогаш веројатно во 2014 година. Рено како конструктор е присутен во спортот од 1977 година, кога ги иновираше турбо моторите, но во меѓувреме освен со свои екипи учествуваше во Формула 1 и како снабдувач. Досега се остварени победи со 1,5 литарски турбо мотор со шест цилиндри, потоа со 3,5 и 3,0 литарски атмосферски мотори со десет цилиндри, како и со актуелниот 2,4 литарски со осум цилиндри. - Со оваа победа го постигнавме вториот јубилеј по само две трки. По обезбедувањето на 200 пол позиции во Кореја, сега ...
| | веќе видена

По неколку промотивни најави и организирани акции за иднината на Кими Раиконен, конечно дојде и официјалната потврда за продолжување на договорот со екипата Лотус Рено. Во оваа пригода, екипата не издаде сооппштение за медиумите, туку лиферуваше видео клип подготвен за оваа цел. Раиконен беше две години отсутен од спортот откако на крајот од 2009 година беше отпуштен од Ферари, со кого ја освои титулата во 2007 година, за на негово место да дојде Фернандо Алонсо. Тој мина две сезони во рели трките, а се проба и во НАСКАР серијата, но минатата зима се појавија шпекулациите дека преговара со Вилијамс. Наместо тоа, тој потпиша за Лотус, каде што беше извесно дека нема да се врати Роберт Кубица, кој привремено беше заменет со Ник Хајдфелд и Бруно Сена. - Да бидам искрен, не очекував дека во мојот кам-бек ќе се борам за возачката титула, особено кога знаете каде беше овој тим во 2011 година. Беше одлично да се биде на подиумот неколку пати, како и да се освојуваат поени на редозвна база. Се чувствувам комфорно во ...
сите 5 | | | веќе видена

Себастијан Фетел е првиот возач по Аиртон Сена во 1989 да победи на три трки во низа водејќи од првиот до последниот круг, што е последното големо достигнување за германскиот пилот по третиот квалификациски „еден-два“ кој е прв за нивната екипа, како и четвртата победа во низа за прв пат во неговата кариера. Запрашан за коментар по ваквиот триумф, за кој делуваше дека навистина се помачија за разлика од претходните, тој скромно одговори дека не планирале такво нешто. - Многу е тешко да се цели кон таква работа. Тоа или се случува или не се случува. Тајната е, доколку воопшто постои, дека ние не пристапивме кон првата мислејќи дека можеме да направиме четири. Се концентриравме на првата, потоа на втората, па на третата, а на крај и на четвртата. Навистина, чекор по чекор. Како што реков и по радио врската, мислам дека целиот тим работи заедно, фантастично добро. Мислам дека нема некој што отскокнува за да направи разлика, тоа може да се види на секое поле. Немавме никакви проблеми во петок, ја поминавме ...
сите 36 | | | веќе видена

Тимскиот шеф на Мекларен, Мартин Витмарш ја опиша трката во Индија како „задоволителна“ за неговиот тим со четвртото и петото место на Џенсон Батон, односно Луис Хамилтон. - Ова беше тешка трка, но нашите момци завршија добра работа. Знаевме дека имаме проблеми на помеката варијанта на пневматици, но на потврдата варијанта бевме побрзи. Џенсон изгуби доста време зад Грожан, но иако на крајот од трката го постави најбрзиот круг, сепак не се најдовме таму каде што сакаме да бидеме. Генерално, солидна трка, солидни поени и добри перформанси од дватта возачи, добра брзина на потврдите пневматици, но мора да работиме со помеките пневматици со цел да добиеме подобра брзина. Тимскиот шеф на Мекларен жали што во првиот дел од трката ја испуштиле шансата да останат во чекор со водечките. - Да бидам искрен, ние не ја добивме предноста од 0.6 секунди кои ја добија другите на помеката гуми. Видовме и дека Џенсон имаше проблеми со нив, а дополнително на тврдите му рековме да штеди на гориво и на крај повторно успеа да го ...
сите 33 | | | веќе видена

Со освоеното второ место на трката во Индија, возачот на Ферари и претедент за титулата, Фернандо Алонсо, повторно се врати на една од првите две позиции, нешто што се немаше случено од трката во Германија. Додека неговиот ривал извозе имаше соло трка, контролирајќи ја од самиот почеток, Алонсо стартуваше од петтата позиција и успеа да стигне до второто место поминувајќи ги Батон, Хамилтон и Вебер. - Очигледно не е лесно да се бориш со Ред Бул во моментов, но ние нема да се откажеме. Среќни сме со денешниот резултат и сакаме да им честитаме за добро завршената работа, на Ред Бул и на Себастијан. Ние сакаме да бидеме среќни и да уживаме во Бразил, сигурен сум дека ќе го направиме тоа. Загубивме поени, но ова беше помалку или повеќе она што го очекувавме овој викенд, не бевме доволно брзи за да се тркаме со нив. Ова е најмалиот износ на поени кој можевме да го загубиме. Ќе дојдат подобри трки,- изјави возачот на Ферари во интервјуто на подиумот заедно со коментаторот на Скај, Мартин Брандл. Со 100 освоени ...
сите 21 | | | веќе видена

Себастијан Фетел оствари уште една победа во низа, откако во Сингапур, дотогаш доминантниот болид на Мекларен ја прекина својата серија поради дефект на менувачот на Хамилтон. Со три трки во низа водејќи од целта до финишот, Фетел се изедначи со постигнувањето на Аиртон Сена од пред две децении, но неговиот тим беше загрижен заради искрењето на долниот дел на болидот во финишот на трката. - Го забележав проблемот и мислам дека беше кога имав ДРС од некој заостанат болид пред крајот на трката. Немаше проблеми со балансот, ниту тогаш, ниту во следните кругови. Треба да го анализираме проблемот, но важно е дека тој не нè направи побавни,- објасни Фетел. Техничкиот директор на Ред Бул, укажа дека стравувањата биле дека поради триењето и искрењето се сомневале дека нешто можеби се заглавило, па би можело да предизвика дефект на гумата во финишот. - Нам ни изгледаше дека Себ отиде прешироко и веројатно собори еден од предните „лизгачи“, што само по себе не е проблем. Опасноста беше дека може да отиде под задната ...
| | веќе видена

Себастијан Фетел ја забележа четвртата победа во низа, триумфирајќи на трката за Големата награда на Индија со водство од првиот до последниот круг. Германецот немаше директен дуел со својот противкандидат за титулата, Фернандо Алонсо, но и овој подеднакво се истакна успевајќи во првите неколку круга да ги мине двата пилота на Мекларен и да се позиционира на третата позиција во првиот дел од трката. Сите фаворити ја имаа истата стратегија со еден пит стоп, но за Марк Вебер префрлувањето на тврдите гуми во финишот донесе пад во перформансите, а тоа беше влошено со губење на перформансите од КЕРС уредот, по што беше престигнат од Алонсо, но успеа да се одржи на таа позиција пред Хамилтон. На позициите зад нив, без особени блиски дуели, Батон, Маса и Раиконен се задржаа уште од стартот, додека најголем напредок направи Хулкенберг со пробивот на осмото место, како и Грожан кој е највисоко пласиран од оние кои имаат обратна стратегија со старт на тврди гуми. Последниот бод оди на контото на Бруно Сена. Со ...
сите 29 | | | веќе видена

Кејси Стонер победи на домашното гран при за Големата награда на Австралија возено на патеката Филип Ајленд, но неговиот шести триумф беше поматен од славјето на Хорхе Лоренцо кој со второто место ја освои титулата за 2012 година. Стонер паузираше повеќе од еден месец по летната пауза поради повредата на ногата, па ова е сензационален кам бек за него откако на минатата трка во Малезија беше третопласиран. Повеќе од 50 илјади луѓе ја поздравија неговата шеста победа во низа на австралискиото гран при, која може да биде и последна бидејќи тој најави повлекување на крајот на сезоната. Неговиот тимски колега, Дани Педроса, беше единствениот кој може да го загрози Лоренцо во генералниот пласман, но падна на почетокот од второт круг додека беше во водство. Стонер иако на стартот беше зад Лоренцо, успеа да го помине и да направи водство, наспроти Шпанецот кој рутинирано стигна до својот шеснаесетти подиум кој му ја гарантираше тиулата. Педроса успеа да се качи повторно на моторот и да се врати во трката, но набрзо ...
сите 9 | | | веќе видена

По освојувањето на првиот ред во квалификациите за Големата Награда на Индија, тимот на Ред Бул не го криеше задоволството од постигнатиот резултат, кој и тоа како е во прилог во походот кон третата титула на Себастијан Фетел. - Пол позицијата е најдоброто место од кое можеш да ја започнеш трката и среќен сум со тоа. Имавме добри квалификации и без никакви проблеми со болидот. Мојот прв обид во последната квалификациска сесија не беше како што треба бидејќи задоцнив со запирањето во четвртиот свиок, но во вториот обид извозев без проблем што беше доволно за пол позицијата. Мекларен, Ферари и Лотус исто така изгледаат компетитивно во услови на трка, па ќе видиме што ќе се случи утре бидејќи знаеме дека ќе напаѓаат. – изјави Себастијан Фетел. Задоволен од старт од првиот ред беше и тимскиот колега на Фетел, Марк Вебер потенцирајќи дека блиску биле со својот тимски колега во борбата за пол позицијата. - Ова беше одличен ден за нас. Вложивме многу напор со цел да имаме добар болид кој ќе ни овозможи да ...
сите 35 | | | веќе видена

next