Ф1 Алманах

Фернандо Алонсо и Стефано Доменикали одбија да ја предадат битката уште по квалификаците за Големата награда на Индија, откако Ред Бул по трет пат едно по друго го освои првиот ред. Пилотот на Скудерија е втор на табелата со шест бода помалку од Фетел, кој му е директен конкурент за третата титула, но не се разочара од сопствениот пласман. - Мислам дека ова е нашата нормална позиција зад Ред Бул и Мекларен,- рече Алонсо. – Иако делува разочарувачки, Форс Индија и Кими беа многу брзи и можевме да завршиме како осми и деветти. Петатта стартна позиција е наша и е добро мест за старт во утрешната трка,- дополни Шпанецот во изјава за Скај Спорт, тврдејќи дека морале да се изборат за овој пласман. Тој негираше дека ја гледа трката како дуел со Фетел за титулата, туку како дуел со Адријан Њуи и целиот технички оддел на Ред Бул. - Во моментов, не се бориме само против Себастијан, туку и против Њуи, бидејќи неговите возачи завршуваат 1-2 на последните четири трки. Не е лесно да се бориш во саботите, но вообичаени ние ...
сите 31 | | | веќе видена

Себастијан Фетел и Марк Вебер по трет пат едноподруго успеаја да го освојат првиот ред во квалификациите, докажувајќи дека Ред Бул го има најдобриот болид во вториот дел од сезоната на Формула 1. Актуелниот шампион Фетел ги имаше најбрзите времиња во првите две сесии, но финалната трета сесија ја започна со грешка, па мораше во финалните моменти да се бори за пол позицијата, но успеа да го надмине тимскиот колега Вебер за 44 илјадити делови од секундата. Во финишот на сесијата Хамилтон и Батон со времиња по еден од три до четири десетинки, ги истиснаа возачите на Ферари и го окупираа вториот ред, додека Алонсо и Маса се најдоа во третиот. Алонсо своето време го постави во првото излегување, додека во второто не успеа да се подобри, наспроти Маса кој токму во последните моменти ја обезбеди позицијата веднаш зад него, иако го заврши првиот сектор со двата правци како најбрз болид со прво меѓу време, за на крајот да има шест десетинки послаб резултат. Во првата десетка, наспроти шесте возачи од најдобрите три ...
сите 34 | | | веќе видена

Древната Индија е позната како татковина на шахот, додека модерните времиња на оваа азиска земја и носат имиџ на велесила во производството на филмови и серии со мелодраматични содржини. На четири трки пред крајот на сезоната, индиското гран при во Формула 1 го носи прашањето дали на патеката Буд ќе видиме заплет што ќе го продлабочи надмудрувањето меѓу ривалите, или пак за некој можеби хепи-енд, а за некој солзи? Веќе е повеќе од извесно дека Фетел и Алонсо останаа единствените сериозни кандидати за титулата, иако останатите никогаш нема да престанат да се обидуваат да победат во некоја трка и да им ги поматат сметките на фаворитите. Ќе се возат 60 кругови, секој со по 5,125 километри должина. Патеката има два долги правци (двата во првиот сектор), каде што ќе се користи задното крило за редукција на воздушниот отпор, така што престигнувањата ќе бидат лесно изведливи. За разлика од Кореја, каде што екипите возеа со најмеките гуми од четирите типа, тука ќе се користат „тврди“ и „меки“. Според Пирели, ...
| | веќе видена

Првиот човек на Ф1, Берни Еклстоун даде свој поглед на одлуката на Ферари за носење на знамето на италијанската морнарица на дватта болиди во Индија. Како што претхо Како што претходно Ф1 Алманах напиша, откако случајот излезе во јавност, индиската влада преку портапоролот од министерството за надворешни работи изјави дека ова е сериозен удар врз владата и надлежните за спортот и срам за целата држава, барајќи Ферари да ја преиспита уште еднаш одлуката. Екслтоун сепак во одбрана дека Ф1 не е составен дел од политиката. - Ќе разговараме со спортската федерација на Индија и ке го разгледаме целиот случај. Не сме тука за политика. Да видиме што може да направиме и да ја држиме политиката надвор од сево ова, - заврши Еклстоун. Од друга страна пак, министерот за надворешни на Италија, Џулио Терци, ја поздрави поддршката добиена од Ферари. - Ова покажува дека нашите морнари ја имаат поддршката на целата нација, - изјави Терци. Тимот на Ферари преку соопштение дополни дека не се тука за да завземаат страни. - ...
| | веќе видена

Луис Хамилтон верува дека Мекларен ќе ја има потребната брзина во трката за да го предизвика тимот на Ред Бул овој викенд по оддржаните две тренинг сесии. Иако со комбинираните времиња од дветте сесии, Хамилтон заостанува скоро цела секунда од лидерот Фетел, тој сепак изјави дека работел на брзината во трката носејќи повеќе гориво во резервоарот, но потенцираше дека и позицијата во квалификациите ќе биде исто толку битна. - Денес имавме доста добар ден. Делот кој не мачи е загревањето на гумите кога болидот е со помалку гориво. Брзината во услови на трка делува доста добро, и ќе притискаме да го предизвикаме Себастијан, Лотусите и Марк Вебер, но сепак тешко е и за претекнвуање, па и квалификациите се исто така важни, - изјави Хамилтон. - Се надевам дека тимот на Ред Бул се обидува да ги подобри квалифиакциските кругови со помалку гориво. Ако тоа не го прават, тогаш ние сме во невоља, но се надевам дека се они. Имаме време да ги направиме потребните измени и да се подобриме. Ако ги погледнам податоците ...
сите 39 | | | веќе видена

Серхио Перез остро реагираше на одлуката на екипата да му довери на Естебан Гутиерез да тестира во петочните тренинг сесии на негово место. Во интервју за аргентинската телевизија Фокс, Перез ја искажал својата фрустрираност од ваквата одлука на тимот, иако се шпекулира дека Гутиерез ќе го наследи неговото седиште, па екипата сака да му овозможи поголем степен на фамилијаризација со болидот. - Одушевен сум што се загрижени за мене. Очигледно е дека не сум 100%, но сум возел и кога сум бил во полоша форма. Немаше причина да не возам денеска. Бев подготвен. Сега ќе биде потешко да го штелувам болидот за трката,- изјавил Мексиканецот, иако го пофалил сонародникот дека завршил добра работа и бил покрај него во гаражата. Гутиерез беше 1,4 секунди побавен од Камуи Кобајаши и го постави 20 резултат во првата сесија, додека Перез се врати зад воланот во втората сесија и беше на 12 место, една позиција пред Јапонецот.
| | веќе видена

Себастијан Фетел започна „на висока нога“ во новиот гран при викенд каде што по пауза од седум месеци влегува како водечки на табелата. Возачот на Ред Бул ги имаше најбрзите времиња на двете тренинг сесии, при што во втората постигна 1:26.221 при најбрзиот круг, а неговото темпо можеше да го следи само тимскиот колега Марк Вебер со нешто повеќе од една десетинка задоцнување. Алонсо на третата позиција беше шест десетинки побавен, но од друга страна, неговото време поставено со тврди гуми на почетокот од втората сесија беше најбрзо со тој тип на пневматици, односно според известувачите од Индија, за повеќе од две десетинки, што на возачот на Ферари му дава самодоверба дека доколку не успее во квалификациите, може да биде подобар во трката. За разлика од двајцата главни протагонисти за титулата, останатите се набиени во интервал од три десетинки: четвртопласираниот Нико Розберг задоцнува осум десетинки, исто толку и Кими Раиконен, Хамилтон и Батон се речиси изедначени на десетинка зад нив, а Нико Хулкенберг и ...
сите 41 | | | веќе видена

Главниот дизајнер на Ферари, Николас Томбазис, изјави дека неговиот тим усвоил нов агресивен пристап во развојот на болидот за последните четири трки од оваа сезона. Оваа изјава на поранешниот инженер на Мекларен, а сега раководител на одделот за дизајн во Маренело, доаѓа во време кога нивниот возач Фернандо Алонсо е во борбата за титулата со Себастијан Фетел, а во своите последни медиумски настапи беше критичен кон развојот на болидот од страна на Ферари. - Се уште се бориме за шампионатот и поради тоа мора да продолжиме со развојот на болидот. Бидејќи во моментов немаме предност во перформансите и во поените, не можеме да се браниме, туку мора да напаѓаме. Затоа усвоивме агресивен пристап во развојот на болидот за овие последни четири трки, носејќи надградби на секоја од нив, со цел да ја намалиме разликата со водечките и да се бориме за победите, со надеж да ја освоиме титулата. Нашата цел во најкраток можен рок да ги испробаме сите елементи во воздушниот тунел , да видиме како работат со што би можеле да ...
| | веќе видена

Лотус Рено се етаблираше како еден од најдобрите конструктори оваа година, а нивниот болид Е20 во шест наврати му овозможи на Кими Раиконен да се најде пиедесталот. Константните перформанси му овозможија на Финецот да се биде во врвот меѓу возачите, додека екипата атакува на третото место кај конструкторите. Меѓутоа, иако сезоната ќе остане запамтена по големиот број возачи и екипи кои се закитија со победничкиот трофеј, тој останува фрустрација за Кими и за Лотус. - Мора да продолжиме да работиме напорно и да ја задржиме мотивацијата. Лично, сметам дека мојата мотивација е на високо ниво, како што била и секогаш. Расположен сум да го остварам најдобриот резултат што можам. Во 2007 година, титулата не беше одлучена до последната трка, па да видиме како ќе се одвиваат нештата сега,- рече Раиконен во тимското соопштение за медиумите, потсетувајќи на сезоната кога стана светски првак со победа во последната трка. Конкретно за Индија, неговите надежи произлегуваат од новите делови на болидот со кои би требало да ...
| | веќе видена

Како поддршка за двата италијански морнарa кои се затворени од страна на индиските власти, тимот на Ферари ќе го носи знамето на државната морнарица на своите болиди. Морнарите биле затворени во март, а потоа пуштени од притвор со кауција, но се уште не се во можност да ја напуштат земјата. Случајот настанал откако танкерот за нафта кој пловел во Индискиот океан бил во ризично подрачје во кое оперирале пирати. Морнарите се товарат за убиство на двајца рибари, кои не реагирале на предупредувачките сигнали од страна на танкерот кој бил обезбедуван од овие војници. - Скудерија Ферари ќе го носи знамето на италијанската морнарица на болидите на Фернандо Алонсо и Фелипе Маса овој викенд во Индија. Со овој чин, Ферари сака да ги поддржи еден од најважните ентитети на својата земја, надевајќи се исто така дека властите од дветте земји ќе изнајдат решение за ситуацијата во која се вмешани двајцата морнари. Владата на Италија сака морнарите да бидат вратени во земјата и гонети според нивниот закон, наместо според тој ...
| | веќе видена

Техничкиот директот на Лотус, Џејмс Алисон, во најавата за Големата награда на Индија откри дека екипата работи на модификација на издувниот систем со кој ќе добие во сила на моторот. На претходната трка во Јужна Кореја тие го воведоа новиот концепт со „Коанда ефект“, но забележале дека тоа довело до послаби перформанси, бидејќи претходниот издув ја максимизирал силата на моторот. - Имавме солидно деби на „Коанда системот“, па во Индија ќе го користат и двата болида. Бевме солидно задоволни од тоа како тој се покажа во првото користење. Знаевме дека нашата прва имплементација ќе претставува недостаток на сила од моторот, но се надевавме и среќни сме што успеавме тоа да го забележиме на патеката – дека добивме значително подобрување на воздушниот потисок. Нашиот иницијален дизајн беше чекор понапред од претходниот систем, но очекуваме многу повеќе од овој пакет бидејќи го модификуваме издувот за да повратиме дел од загубената сила,- вели Алисон во соопштението на екипата. Тој открива дека во Кореја на болидот ...
| | веќе видена

Промоцијата и свеченото пуштање во употреба на автодромот крај Остин во Тексас се случија викендов, со Марио Андрети зад воланот на легендарниот Лотус од 1978 година, но тест возачот на Рено, Жером Д`Амброзио го заврте првиот круг околу патеката со болидот на тимот од 2010 година. Големата награда на САД ќе се одржи на 18 ноември, по пауза од пет години, откако за последен пат се возеше на легендарниот автодром Индијанаполис. Во минатото се имаат одржано повеќе улични трки, па новата патека во Тексас апелира да стане дом на Формула 1 во САД, бидејќи се претставува како прв автодром изграден за овој спорт во Америка. Должината на еден круг ќе биде 5,516 километри, со вкупно 20 свиоци. - Ова е се што очекував, и малку повеќе. Може да се рече дека има многу мисли вложени во дизајнот на патеката. Таа е екстремно техничка, треба да се научи целата должина, а тоа е она што ние го правевме овде. Со секој круг возачот учи повеќе. Да бидам искрен, патеката е феноменална, ги има сите нешта што возачите ги сакаат, ...
| | веќе видена

Царинските формалности би можеле да бидат пресудни за перформансите на некои Ф1 екипи на претстојното индиско гран при. Беше најавено дека за трката на патеката Буд крај Њу Делхи голем број тимови имаат намера да донесат надградби на своите болиди, кои што вообичаено патуваат посебно од генералниот товар. Логистичарите во екипите имаат своја востановена пракса, според која опремата што патува на една трка најчесто се употребува повторно по пауза од најмалку едно гран при, бидејќи не секогаш е можно товарот да пристигне на секоја трка во низа. Турнејата на „октанскиот циркус“ по Далечниот Исток започна на крајот на септември со трката во Сингапур, а следуваа Јапонија и Кореја со разлика од само седум дена меѓу нив. Карванот сега патува за Индија, а една седмица подоцна за Абу Даби. Екипите имаат право да носат опрема согласно договорот со организаторот на првенството, но тоа е во лимитиран износ, а истовремено е и варијабилно според успехот на тимовите, во смисла дека најдобрите екипи добиваат и ...
| | веќе видена

Во организација на Пирели, на патеката крај Остин во Тексас се одржа церемонијата „Прв круг“, во која поранешниот светски првак Марио Андрети ја отвори патеката. Натурализираниот Американец Андрети претходно во текот на изградбата на автодромот беше именуван како амбасадор на новата американска патека, па во тоа својство беше присутен и на неколку трки од Формула 1 во 2012 година. Тој беше возач на легендарната екипа Лотус на Колин Чепмен, со која во 1978 година ја освои титулата благодарение на моторот на Форд, откако во Монца загина неговиот ривал Рони Петерсон. За време на церемонијата на свеченото пуштање на автодромот во употреба бил користен и болидот на Лотус Рено од 2010 година, заедно со уште еден поранешен возач, Патрик Демпси. Пред повеќе од една седмица, кога беше завршена бојаџиската етапа од изградбата, Пирели ја посети патеката и ги номинираше своите две најтврди гуми за инаугурациското гран при во Остин. - Тука ќе се тркаме за прв пат, а податоците од симулацијата на инженерите ...
сите 4 | | | веќе видена

Иако уште во Сингапур воведоа низа надградби на болидот, вклучувајќи и нов издувен систем со „Коанда ефект“, во екипата се уште трае периодот на оптимизација на новите делови. Во најавата за трката што претстои во Индија, и двајцата пилоти неодредено зборуваат за очекувањата, и се задржуваат на топлиот прием кај публиката искусен минатата година. - Интернационалниот автодром Буд е мошне предизвикувачки со својата комбинација на бавни свиоци и брзи правци. Патеката има една од највисоките просечни брзини и е добра за престигнување. Лани бев импресиониран со страста и пријателскиот однос на индискиот народ, па со нетрпение очекувам да одиме повторно таму. Се надевам дека ќе имаме повеќе среќа и дека ќе имам шанса да забележам добар резултат,- вели Розберг, кој на последните две трки не успеа да стигне до целта. Претходно, тој во Сингапур финишираше на петтото место, но во своите видео обраќања преку официјалниот канал на YouTube, призна дека работата е далеку од завршена. - Многу е тешко да се насочи воздухот ...
| | веќе видена

Џенсон Батон се наоѓа во шпицот на обврските кои треба да ги одработи, откако стана познато дека Луис Хамилтон идните три сезони планира да ги мине во Мерцедес. Англискиот возач освен што мора да даде максимум од себе на патеките и да проба да го подобри својот пласман од шестото место на табелата, воедно е единствениот кој што ги одработува маркетиншките ангажмани на екипата, но се грижи и за развојот на болидот, како за оваа, така и за идната година. Батон на својот Твитер профил одржува контакт со фановите и ги информира за своите последни активности, па така може да се прочита дека уште истата вечер по трката во Кореја тој заминал за Токио, за три дена подоцна да биде во Хонг Конг за снимање реклама за потребите на Водафон. Од друга страна, во четвртокот изутрина пристигнал во Англија, каде што во симулаторот минал неколку часа подготвувајќи се за трките во Индија и Абу Даби. - Имав добар ден во симулаторот денеска, болидот дава добро чувство околу патеките Буд и Јас Марина. Вечерата заврши и сега се ...
| | веќе видена

Екипата Ред Бул се справува со уште еден од многуте предизвици кои доаѓаат „преку ноќ“ во најпроменливата сезона на Формула 1 во блиското минато. Во трката на Јеонгам, за Големата награда на Јужна Кореја, Фетел и Вебер освоија 1-2 победа, а успехот беше дополнет со трофејот за најуспешен конструктор, кој му беше врачен на ингениозниот инженер Адријан Њуи. Сепак, овој триумф очигледно го изненадил менаџментот на Ред Бул, бидејќи се соочиле со проблем дека рафтовите резервирани за Ф1 трофеите им се преполни! Ова го откри Марк Вебер, кој на својот профил од социјалната мрежа Твитер постираше слика од исполнетата витрина. Секако, на неговата белешка имаше реакции од фановите, а Вебер одговори само на една од нив, кога Анастаија Шпигунова од Украина го запраша кој трофеј му е најдраг. - Германија 2009 година, победа со казна за возење низ боксот. И Монако од 2010 година,- гласеше одговорот на австралискиот пилот. Сликата на исполнетите витрини можете да ја погледнете на следниот линк: http://twitpic.com/b5jcmb
| | веќе видена

Дани Педроса ја забележа шестата победа сезонава, а петта во последните шест настапи, откако во дождливите временски околности успеа да го престигне Хорхе Лоренцо. Педроса стартуваше од второто место, додека Лоренцо кој ја имаше пол позицијата се одлучи на калкулиран ризик и старт со помека предна гума. Временските услови и претходно ги реметеа трките во пониските категории, па се чинеше дека лидерот во шампионатот избрал варијанта која ќе му донесе лесна почетна предност, можеби надевајќи се на брз прекин. Но, во трката Педроса и Стонер покажаа одлични перформанси на дождот кој уследи набрзо по стартот, па тој беше престигнат за првото место, а со маки успеа да се одржи во седлото и да не ја загуби контролата врз моторот потоа кога патеката беше поплавена. Кејси Стонер во својот втор настап по кам-бекот поради операцијата се најде на третото место. - Ова беше навистина тешка трка. На почетокот го следев Хорхе, тој беше многу брз. Успеав да фатам ритам, да имам константни времиња по круг, а кога заврна ...
сите 5 | | | веќе видена

Наспроти верувањата на Ферари дека со новите надградби на болидот ќе биде во можност да се натпреварува со Ред Бул за освојување на титулата во годишнава сезона на Формула 1, Педи Лоу во име на Мекларен предупреди дека тие не се откажале од истата идеја. Техничкиот директор на англиската екипа не ги штеди комплиментите за надградениот болид на Ред Бул, со кој Себастијан Фетел направи три победи во низа на одржаните трки во Сингапур, јапонија и Кореја. Сепак, тој е убеден дека „биковите“ им се на дофат на раката. - Тие се во наш дофат и ние никогаш нема да се откажеме да го смениме тоа. Видовме оваа година дека доколку се квалификуваш во првиот ред, со скромна предност или без никаква предност, може да се остане напред. Значи мораме да ги смениме квалификациите,- елаборираше Лоу за Аутоспорт. Тој смета дека менувањето на позициите на табелата со Фетел на првото место кај возачите, како и Ферари на второ место кај конструкторите, се должат на постигнатите резултати. - Би лажел ако кажам дека кога се ...
| | веќе видена

Поместување на трката за Големата награда на Њу Џерси за 2014 година не изненади никого, освен неупатените во светот на Формула 1. Истото се случи претходно со трката во Тексас, кога Еклстоун го поништи договорот откако не го доби бараниот износ, но трката наместо на почетокот на 2012 година, беше поместена на крајот од сезоната. Однесувањето на Еклстоун, исто така, не е ново. Иако американскиот пазар се смета за најпожелен од страна на спонзорите на Ф1 екипите, 82-годишниот промотор претходно го раскина договорот со легендарната патека Индијанаполис, кога организаторите бараа намалување на цената на концесијата за организирање на трка. - Ќе се тркаме покрај Порт Империјал, но за несреќа не толку брзо како што се надевавме и очекувавме. Му ветивме на гувернерот Кристи, како и на градовите, на спортот и на фановите, најдобро возможно искуство, но за несреќа ќе ни треба дополнително време за да се обезбедиме дека тоа ќе се случи. Остануваме 100% посветени на Големата награда на Америка, а трката не може ...
| | веќе видена

next