Ф1 Алманах

Возачот на Вилијамс, Валтери Ботас кој сезонава дебитира во Ф1 шампионатот, не гледа причина зошто не би ги постигнал првите поени на својата прва трка. За потсетување, Валтери Ботас доаѓа на местото на Бруно Сена, а изминатата сезона беше резервен возач на тимот на Вилијамс и учествуваше во 15 тренинг сесии за време на сезоната. - Имав среќа. Ја имав најдобрата подготовка бидејќи минатата година учествував во 15 тренинг сесии и три години бев резервен возач на тимот. Ова е на најдоброто нешто што можеш да се надеваш како млад возач, па се чувствувам добро подготвен. – изјави Ботас. Тој додаде дека квалификациите ќе бидат тие кои ќе бидат пресудни за неговата цел во недела. - Прво мора да се финишира трката. Мислам дека во сабота ќе видиме каде сме и тогаш ќе можеме да ја одредиме вистинската цел за во недела. Но, повторувам, прво мора да ја завршиме трката. Секако дека ако болидот е доволно брз за топ 10 пласамн тогаш навистина ќе бидам среќен за моите први поени во недела. – изјави Ботас. На крај тој ...
сите 24 | | | веќе видена

Возачот на Форс Индија, Пол ди Реста го посочи подиумот како главна цел за оваа сезона, во која тој има намера да атакува на него повеќе пати. Со надеж дека неговиот тим завршил добра работа за време на тестирањата за да го направат потребниот чекор напред, ди Реста е решен се почесто да биде во топ 3 возачите , нешто кое за многу малку не му успеа минатата година на трката во Сингапур. - Тоа е следно на мојата листа на работи кои сакам да ги постигнам. Бев многу блиску во Сингапур и не е тајна дека тоа ќе ми биде најголема цел и оваа година. Си поставив реални цели, и очекувам дека ќе водиме борба и со тимови како Заубер и Вилијамс. Дури и болидите на Мерцедес со кој се натпреварвуваме минатата сезона направија чекор напред и тоа се гледа, но никогаш не велете никогаш. Тука започнува сезоната и сите луѓе се прашуваат за распоредот на силите, - изјави Пол ди Реста.
| | веќе видена

По три титули во низа, некои аналитичари се прашуваат дали мотивацијата на Фетел ќе биде се уште иста, додека предводникот на тимот Хелмут Марко, инсистира на негов статус на прв возач. Но, самиот пилот на првата прес конференција во Мелбурн јасно укажа дека единствено е уморен од долгиот авионски лет, а со нетрпение очекува да седне повторно зад воланот. Од друга страна, говорејќи за распоредот на силите, тој не беше толку отвпорен за шансите да стигне до четвртата круна, што може да се толкува и низ призмата на неубедливите резултати видени на тестирањата. - Мислам дека нема да има разлики во однос на лани. Сите почнуваме од нула, сите имаат иста шанса. Тестирањата не нудат многу заклучоци како ланските години, па одиме во Мелбурн без да знаеме што ќе се случи. Но, сметам дека ќе биде возбудливо, како и секоја година на стартот. Ова ќе биде долга сезона, Се разбира дека го чекаме со нетрпение првиот гран при викенд, но видовме и претходно дека сезоната е долга, и дека секоја трка е важна. Мелбурн е само ...
сите 27 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо е „трагичарот“ кој во последните три години во два наврати ја губи титулата во последната трка, иако претходно долго време во сезоната беше водечки пилот. За разлика од претходно, ланскиот старт на сезоната беше оценет како исклучително тежок за екипата од Маранело, поради однесувањето на болидот кој беше најавен како револуционерен, но тежок за разбирање. - Не е тешко да се има подобар старт отколку во 2012, но би било тешко да се има полош почеток. Сериозно, сега многу подобро го разбираме овој болид, а во тестирањата ги донесе резултатите кои ги очекувавме. Тоа ни дава самодоверба и оптимизам на стартот од сезоната, но кој може да знае. Ова ќе биде мошне интересно првенство со тежок прв дел, бидејќи првите две трки се такви, а и времето може да биде променливо. Мора да стартуваме „на десна нога“ и да освоиме важно поени за титулата,- рече Алонсо во најавата за сезоната. - Оваа година ќе има поголема конзистентности очекувам првите пет екипи да имаат мала предност во однос на другите. Но, ...
сите 2 | | | веќе видена

Поранешниот тимски шеф на Заубер, Питер Заубер не верува дека тимот на Ред Бул ќе има некакви проблеми во одбрана на двете титули во предстојната сезона. Според она што беше видено на зимските тестирања, Ред Бул во Австралија треба да биде далеку поспор од Мерцедес, Ферари, Лотус и Мекларен, но Швајцарецот верува дека можеби тие тимови во Мелбурн ќе ги пречека непријатно изненадување. - Секој што ќе заклучи дека Ред Бул нема да се борат за првиот ред во Мелбурн, дефинитивно ќе биде непријатно изненаден. Имаат доволно ресурси за да реагираат во било која тешка ситуација. Ќе видите! - гласеше изјавата на Питер Заубер.
сите 4 | | | веќе видена

Тимот на Мекларен е подготвен да оди на ризик во претстојната сезона во Формула 1 кога е во прашање издржливоста на новиот болид. Иако минатата сезона во поголемиот дел од календарот го имаа најбрзиот болид, сепак издржливоста на болидот на Мекларен беше главната причина поради која обата возачи мораа рано да се откажат во борбата за титулата. Оваа година, како што претходно најавија од Мекларен, тимот има проблеми околу разбирањето на новиот болид, барајќи повеќе време за развој. - Направивме многу промени на целокупниот пакет верувајќи дека ќе бидеме компетитивни на сите 19 трки. Превзедовме одредени ризици при промените кои ги направивиме на болидот оваа година иако ја завршивме минатата година со најбрз болид. Морате константно да го развивате болидот цело време и ние си поставивиме таква платформа, - изјави тимскиот шеф Мартин Витмарш. Тој објасни дека тимот работел напорно да ги поправи проблемите околу издржливоста со кој се соочил минатата година, а токму новиот болид ке се соочи со тие предизвици. - ...
сите 3 | | | веќе видена

Непосредно пред почетокот на новата Ф1 сезона, Светската анти допинг агенција одбра 3 различни возачи кој беа тестирани за употреба на дрога. „Среќата“ ја имаа возачот на Ферари, Фернандо Алонсо, Серхио Перез од Мекларен и Даниел Риќиардо од Торо Росо. Тестирањето било извршено во вторникот рано сабајле минатата недела. - Одеднаш уринирањето во сопоствениот дом станува навистина тешка задача кога имаш некој што стои позади тебе, - гласеше пораката на Риќиардо на својот официјален твитер профил. Истата потврда ја даде и Фернандо Алонсо кој објави на својот профил дека во 6 часот и 42 минути му било направено исто такво тестирање. Тестирањето следува по ургирањето на Марк Вебер кон ФИА дека треба возачите да бидат тестирани за употреба на недозволени супстанци. Апелот на Вебер следеше по откривањето на скандалот со користење на забранети супстанци во кој беше вмешан познатиот светски велосипедист Ленс Армстронг.
| | веќе видена

Светскиот совет за моторспорт на ФИА го потврди лани видоизменетиот календар како дефинитивен за 2013 година. При последниот состанок на ова тело во Истанбул минатата година, беше поместена трката за Големата награда на Германија од 14 на 7 јули, со што се направи три седмична пауза до следната трка во Унгарија. Ова беше предуслов за да може Турција како главен кандидат за враќање во календарот да се приспособи за трка на Истанбул парк, но изостана очекуваната поддршка од државата. Потоа се појавија шпекулации дека е можно да има трка во Австрија или Франција, но промотерот не постигна договор со никого. Оттука, во пресрет на сезоната каледнарот е потврден со 19 трки и според последните датуми кои беа усвоени. КАЛЕНДАР ЗА 2013 ГОДИНА: 17.03 ГН Австралија, Мелбурн 24.03 ГН Малезија, Сепанг 14.04 ГН Кина, Шангај 21.04 ГН Бахреин, Шакир 12.05 ГН Шпанија, Барселона 26.05 ГН Монако, Монте Карло 09.06 ГН Канада, Монтреал 30.06 ГН Велика Британија, Силверстоун 07.07 ГН Германија, Нирбургринг 28.07 ГН Унгарија, ...
сите 3 | | | веќе видена

Германските медиуми се видно возбудени околу изјавата на поранешниот возач Марк Зурер дека лицата на шефовите во Ред Бул биле загрижени кога на последниот ден во Барселона тие биле две секунди побавни од Розберг и Алонсо. Зурер става акцент на новите делови кои Ред Бул ги тестирал последните два дена и кои очигледно не го дале посакуваниот ефект. Истовремено, Ауто, мотор унд шпорт објавија сопствена анализа дека „сините“ се најбавни на правците, но веднаш се надополнија дека во текот на минатите три сезони се покажа дека титулите се освојуваат во свиоците. Според нив, најголема брзина во Барселона развиле болидите на Марусија 320,5 км/ч, по што следеле Заубер и Форс Индија. Ред Бул покажал брзина од скромни 307,7 км/ч. - Ним им недостигаат две секунди, иако Фетел носеше големо количество на гориво. Изгледаа изненадени колку е брз Ферари, а особено Мерцедес. Ред Бул ги чуваше новите делови за крај, за конкуренцијата да не ги копира, но тие не работат, болидот не беше побрз,- вели Зурер. Наспроти ова, од ...
сите 3 | | | веќе видена

Откако на тестирањата во Барселона во екипата на Лотус Рено изгубија драгоцено време со технички проблеми на последните денови, а претходно Кими Раиконен паузираше поради стомачен вирус, оценката на Финецот е дека можеле и подобро да се поготват за новата сезона. Главната забелешка од страна на сите екипи е брзата деградација на новите пневматици на Пирели, па сите се плашат од непријатни изненадувања во Мелбурн. - Можевме да се подготвиме подобро во текот на зимата, но се надевам дека нема да имаме потешкотии на првите трки,- изјави Раиконен во Барселона. – Немавме најдобар тек, но проблемите кои ни се појавија беа минорни,- оптимистички заврши Финецот. Минатата година започна со седум различни победници во првите седум трки, а Кими беше осмиот победник во сезоната, но триумфот дојде дури пред крајот, во Абу Даби. Тој очекува дека со сегашната ситуација околу пневматиците, повторно може да има изненадувања.
| | веќе видена

Екипата Кетерхем сериозно се подготвува за поголеми успеси во Формула 1, засилувајќи ја својата инженерска екипа со искусни имиња. Тони Фернандес ја започна оваа авантура со страотна поддршка на малезиската влада, па дури и самиот премиер на државата го најави лансирањето на овој тим. Но, потоа следуваше раздвојување од групацијата Протон и брендот Лотус, па тие го посвоија Кетерхем, дотогаш мала фабрика за изработка на спортски автомобили во стилот од шеесеттите. Поранешниот технички директор на Џордан, Рено и Тојота, Мајк Гаскоњ, тука беше назначен за главен шеф на техничките операции, а подоцна од Ф1 екипата, неговата улога нарасна на прв човек за техника во групацијата Кетерхем, која ги опфаќа и новоформираните Кетерхем композити и Кетерхем технологија, каде што воедно е извршен директор. Оттука, сосема е јасно дека тој не посветува директно внимание на развојот на екипата, туку индиректно се обидува да ја создаде структурата што ја имаат големите екипи. Технички директор на Ф1 екипата е Марк Смит, кој ...
| | веќе видена

Додека светот се уште чека за официјална информација дали венецуелскиот претседател Хуго Чавез е жив или мртов како што тврдат американските медиуми, неговиот пулен Пастор Малдонадо имаше можност да го тестира новиот болид на Вилијамс во Барселона. Токму патеката „Каталуња“ беше арената каде што тој ја забележа својата прва Ф1 победа во кариерата во текот на 2012 година, па новите искуства со болидот може да се сметаат за легитимни. - Болидот е полесен, имаме повеќе даунфорс. Чувството е поинакво, новиот аеродинамички пакет е голем и разликата се чувствува. Работи сосема добро! Ние бевме фокусирани на добивање податоци од „пакетот“ и не го развивавме сет-апот. Мислам дека напредувавме од гледна точка на аеродинамиката, јасно е дека има придобивки,- изјави пилотот по тестирањата. И техничкиот директор Мајк Кофлан го потврди својот оптимизам, оценувајќи дека тестирањето било успешно. - Немавме големи проблеми. Донесовме надграден пакет и тој работеше добро во тркачки режим. Го комплетиравме овој тест со еден ...
сите 2 | | | веќе видена

Нико Розберг го заврши последниот тест во Барселона како најбрз од сите пилоти, забележувајќи време за еден круг од 1:20.130 што е најбрзо гледано на сите денови од тестирањата. Постигнувањето на Германецот доаѓа само еден ден откако тимскиот колега Луис Хамилтон го вчера прв се спушти под една минута и 21 секунда, возејќи 1:20.558 на сувата патека, откако минатите денови беа погодени од дожд. На последниот ден единствено Алонсо се обиде да парира на брзината на Мерцедес, возејќи 1:20.494 во најбрзата обиколка. Останатите возачи како да не беа заинтересирани за наоѓање на лимитот во квалификациски сет ап, па така третопласираниот Џенсон Батон задоцнува цела секунда од Алонсо, додека речиси изедначени со него се Хулкенберг, Раиконен и ди Реста. - Задоволен сум од нашата претсезонска програма. Успеавме да поминеме голема километража и чувствувам дека балансот на болидот е добар. Генерално, мислам дека сме во подобра позиција отколку на крајот од минатата година, но ова е тестирање, а не трка. Условите во ...
сите 7 | | | веќе видена

Ако првиот претсезонски тест во Херез донесе позитивна најава за можните перформанси на болидот на Заубер, третиот тест во Барселона дефинитивно ќе се памети по доброто расположение на механичарите на швајцарската екипа. Илјадниците видеа низ светот во ритамот на „Харлем шејк“ ги инспирираа луѓето од Заубер да го направат првиот клип со Ф1 тематика, во кој механичарите се во боксот, а акцијата почнува кога во гаражата пристигнува болидот на Мексиканецот Естебан Гутиерез. Вреди да се погледне :) ">www.youtube.com/watch?v=D8_7N67CO84
сите 11 | | | веќе видена

Роман Грожан го постави најбрзото време на вториот ден од последниот предсезонски тест кој се оддржува на патеката Каталуња во Барселона. Возачот на Лотус, го постави најбрзото време во попладневната сесија со меките пневматици, откако повторно во утринската сесија дождот ги промени тест програмите кои ги имаа зацртано тимовите. Зад времето на Грожан од 1:22.716 се најде Џенсон Батон кој со медиум пневматиците постави време од 1:23.181 во утринската сесија откако патеката почна да се суши. Според анализите, Батон бил најбрз од сите возачи на медиум варијантата на пневматици. Зад него се најде Пастор Малдонадо од Вилијамс кој во последните минути од попладенвната сесија го постави третото најбрзо време, пред повторно дождот да се врати на патеката. Зад Малдонадо се најдоа Себастијан Фетел, Нико Хулкенберг и новиот возач на Форс Индија , Адријан Сутил кој иако беше меѓу најбрзите во утринската сесија, сепак времето беше доволно само за шестата позиција. Нико Розберг од Мерцедес и Фернандо Алонсо од Ферари беа ...
сите 8 | | | веќе видена

Возачот на Ред Бул, Марк Вебер ја имаше честа да го отвори последното тестирање кое се оддржува во Барселона со најбрзо време, пред официјалниот почеток на сезоната кој е закажан за 17ти март во Мелбурн. Иако за време на сесијата врнеше, попладнето пред самиот крај, откако патеката почна да се суши, Вебер беше најбрзиот на меките пневматици поставувајќи време од 1:22.693 што е време побрзо за 1.6 секунди од второпласираниот Луис Хамилтон, поставувајќи го својот најбрз круг на медиум компонентата, додека зад него се најде Жан Ерик Верње од Торо Росо. Покрај дождливите услови сепак голем дел од возачите успеаа да ги комплетираат симулациите за трка во дождливи услови па така, Луис Хамилтон со 113, Фелипе Маса со 112 и Серхио Перез со 100 круга беа најзафатените возачи. Она што важи за денешниот ден е повторно непредвидливите споредби на времињата поради промените на временските услови. Тестирањатa продолжуваат утре.
сите 4 | | | веќе видена

Досегашниот технички директор на Мекларен, Педи Лоу, не е повеќе на командниот пулт во англиската екипа, позиција што ја имаше речиси седум години. Лоу на ова место дојде како замена за ингениозниот Адријан Њуи, кој во 2005 година премина во Ред Бул, но де факто функцијата „директор“ ја доби подоцна. Тој претходно беше дизајнер во одделот за аеродинамика, а сега на негово место доаѓа Тим Гос, инженер со слична биографија. Заминувањето на Лоу беше шпекулирано уште при објавувањето на Тото Волф како нов лидер на Мерцедес, но Рос Браун како тимски шеф тврдеше дека актуелната хиерархија во која што се наоѓаат уште тројца поранешни технички директори (Боб Бел од Рено, Алдо Коста од Ферари и Џоф Вилис од Хонда) допрва дошла во ситуација да дава резултати. Според извори од Мекларен, тие не можеле да го спречат заминувањето на Лоу. - Би било глупаво да се рече дека нема да ни недостига Педи, кој беше со нас цели 19 години. Но, дизајниравме организација која што е широка на врвот и имаме цврст тим. Би било ...
| | веќе видена

Денес започнува последната четиридневна тест сесија во Барселона во пресрет на новата сезона од светското првенство на Формула 1. Иако беше најавено дека Адријан Зутил ќе биде потврден како втор возач на Форс Индија, екипата влегува во овој тест со Пол ди Реста на првиот ден, за разлика од сите други тимови каде што на првиот ден се најавени „вторите“ возачи (Маса, Перез, Вебер, Грожан, Гутиерез). За време на вториот тест од 19 до 22 февруари, фаворитите од „големата петорка“ речиси секој ден ги окупираа првите позиции, позиционирајќи се за уште една силна сезона. Мексиканецот Серхио Перез го имаше најбрзото време на тестирањата во Барселона минатата седмица, возејќи 1:21.848 во најбрзиот круг на вториот ден, додека Алонсо беше најдобар на третиот ден со 1:21:875.
сите 7 | | | веќе видена

Возачот на Мекларен, Серхио Перез беше најбрз на вториот ден од тестирањата кои се оддржуват во Барселона. Со 97 кругови и време од 1:21.848, Мексиканецот на меката компонента постави најбрзо време и останувајќи единствен возач кој ја спушти временската бариера од 1:22. Позади него со заостаток од 0.349 секунди беше и лидерот во утринската сесија Себастијан Фетел, кој поради проблеми со болидот, поголемиот дел од попладневната сесија мораше да го помине во гаражата на Ред Бул. Зад Фетел се најде Кими Раиконен од Лотус, а додека внимание привлекува четвртото време на Луис Хамилтон од Мерцедес чие време го постави на најтврдата компонента на гуми. Топ 5 пласманот го заокружува Фернандо Алонсо од Ферари. Teстирањата на патеката Каталуња продолжуваат утре.
сите 8 | | | веќе видена

Возачот на Мерцедес, Нико Розберг го постави најбрзото време на првиот ден од вторите тестирања кои се оддржуваат на патеката Каталуња во Барселона. Иако се соочи со проблеми во утринската сесија поради проблем со менувачот комплетирајќи само 14 круга, во попладневната сесија Розберг се врати со болидот на патеката комплетирајќи 54 круга за да постави време од 1:22.616 кое е за 0.007 секунди побрз од второпласираниот Кими Раиконен, додека зад нив се најде и возачот на Ферари, Фернандо Алонсо кој за прв пат се појавува со новиот болид на Ферари на зимските тестирања. Зад него се најде актуелниот светски шампион Себастијан Фетел, додека топ 5 пласманот го заокружува Пастор Малдонадо чиј болид на Вилијамс токму денес ја доживеа својата промиција. Зад Малдонадо се најдоа Даниел Риќиардо од Торо Росо, кој заврши пред Серхио Перез од Мекларен кој е седмопласиран, додека последните 3 места припаднаа Естебан Гутиерез од Заубер, Макс Чилстон од Марусија и Шарлс Пик од Катерхем. Тестирањата продолжуваат утре.
сите 9 | | | веќе видена

next