Ф1 Алманах

Серхио „Чеко“ Перез при инаугурирањето како нов член на Мекларен призна дека ќе мора да се соочи со поинаква пракса од онаа на која што досега навикнал. Пристапот кон трките е нешто што прво ќе мора да се смени, поради различната природа на Мекларен, во однос на досегашниот тим Заубер. - Во Заубер ми помагаше стратегијата да се максимизира потенцијалот во трката, а не во квалификациите. Тука, целта е да се освои пол позицијата и да се победи во трката,- објасни Мексиканецот, навестувајќи дека нема да има можност како порано да се „коцка“ со пневматиците и да ги штеди до крајот за да има еден пит стоп помалку. – Нормално, најбрзата стратегија е онаа во која што има повеќе застанувања и постојано се притиска. Во таа смисла ќе се обидам да помогнам со мојот стил, со моето разбирање на гумите, но мислам дека пристапот ќе мора да биде различен од досега,- заклучи 22-годишниот „Чеко“. Неодамна тој имаше и мислење дека Заубер би можел да освои победа оваа сезона, бидејќи лани имаа добар болид, а правилата не се ...
| | веќе видена

Наспроти шпекулациите дека новиот болид на Ред Бул можеби нема да биде готов за првата тренинг сесија во Херез, од кампот на Ферари се потврдуваат најавите дека меѓу првите ќе располагаат со нов болид. Како што претходно пишуваше Ф1 Алманах, Ферари и Мерцедес веќе ги минале креш-тестовите на ФИА, па ергелата од Маранело важи за една од оние кои се во напредна фаза со возилото за 2013 година. Англискиот Аутоспорт повикувајќи се на извори од италијанскиот тим објави дека лансирањето на болидот ќе биде во првите денови на февруари, во Маранело, пред да започне тестирањето во Херез на 5 февруари. Претходно беше објавено дека се до август ќе трае реновирањето на воздушниот тунел во Маранело, поради што тимот за аеродинамика ќе ги користи ресурсите од некогашниот Ф1 тим на Тојота во Келн. Истовремено, во процес на изградба се и нови простории за менаџментот и работилниците од Ф1 тимот, бидејќи големината на тимот ја надраснала некогашната инфраструктура поставена пред повеќе од две децении. Неодамна, промотерот на ...
сите 3 | | | веќе видена

Двајцата поранешни светски прваци, но меѓусебни лути ривали, Дејмон Хил и Михаел Шумахер, во посебни медиумски настапи искажаа пофални зборови на сметка на Луис Хамилтон и неговата одлука да премине во Мерцедес. Шампионот од 1996 година, Дејмон Хил, низ сопствениот пример за трансфер од Вилијамс во Ероуз објаснува како се менува перцепцијата за еден возач. - Додека бев во Вилијамс, не го водев тимот, повеќе бев како тест возач. Но, кога се префрлив во друга екипа, ме гледаа како лидер, па можеби е полесно да се освои таа улога кога тие бараат од тебе да им дадеш некои насоки. Луис може да научи од тоа, може да го најде тоа во себе. Не знаеме, но доколку е во таква ситуација, можеби ќе може. Погледнете го Фернандо, тој нема канцеларија за дизајн во својата глава, но сепак знае да го мотивира тимот и да го извади најдоброт од групата што ја има,- посочува Англичанецот за Аутоспорт. Коментарот пак на седумкратниот светски првак, Михаел Шумахер, е во насока на вистинскиот тајмнинг за трансферот на Хамилтон во ...
| | веќе видена

Косопственикот на тимот на Лотус, Жерард Лопез побара уште поголема посветеност од своите возачи во новата сезона, и секако не го криеше задоволството од камбекот на Кими Раиконен кои со своите одлични изданија ги стиша критичарите кои сметаа дека Финецот ке има уште една пропадната сезона. - Сигурен бев дека Раиконен ќе ги испорача резултатите кои ги видовме минатата година. Во нашиот тим, тој чуствува дека е користен за тоа што му е најважно и во остатокот од времето тој е слободен. Разговарам со него секоја недела, се чувствува добро и е полн со ентузијазам. Сакам возачи како него, а не роботи, - изјави Лопез за Раиконен. Тој исто така застана во одбрана на партнерот на Кими , Роман Грожан кој остана во сенка на успесите на Раиконен и кој оваа сезона беше дел од многу инциденти и посети кај стујардите, иако во неколку наврати демонстрираше дека и тој може да вози во врвна форма. - Има 4 возачи кои добија повеќе опомени од него сезонава, но покрај тоа тие возеа на сите трки во сезоната, додека Грожан не ...
| | веќе видена

Возачот на Вилијамс, Пастор Малдонадо изјави дека ќе го задржи агресивниот стил на возење и во новата сезона, и покрај фактот што поради преголемата агресивност минатата сезона беше еден од возачите кои се соочија со најмногу казни од страна на стујардите како и многу незавршени трки. Давајќи осврт на втората негова година како дел од Ф1, Венецуелецот изјави дека било каква промена на неговиот стил на возење би била погрешна. - Кога чекорам во мојот дом и ќе погледнам што се сум направил со мојот стил на возење верувам дека треба да го задржам истиот. Да, имав инциденти со други возачи, но сето тоа е минато, но исто така тој стил на возење ме доведе до победи во сите моторспорт категории во кои сум се натпреварувал, - изјави Малдонадо. Запрашан за неговиот нов партнер во тимот Валтери Ботас, кој доаѓа како замена на местото на Бруно Сена, Малдонадо е уверен дека тимот е подготвен за уште еден чекор напред. - Ни треба повеќе брзина и иновации во болидот. Се подобруваме секоја година и овогодинешниот болид ќе ...
| | веќе видена

Себастијан Буеми ќе остане трет и резервен возач во Ред Бул според пишувањето на швајцарскиот весник Зонтагблик, иако се шпекулира дека Д-р Хелмут Марко „фрлил" око на Нико Хулкенберг. Во 2013 година се очекува да се разјаснат многу прашања во кампот на трикратните шампиони, особено поврзани со возачите: по неодамнешните изјави на Марко дека Вебер може да остане само како „возач број 2", многу е веројатно јазот да се прошири, а конкуренти за неговото седиште има премногу. Себастијан Буеми е прв во низата, откако помина две сезони во Торо Росо, а сега според пишувањата на весниците, веќе договорил дека ќе остане како трет возач, кој ќе биде на диспозиција на двете екипи. Оваа година ќе биде пресудна и за кариерите на Верње и Рикиардо, бидејќи и нивните претходници во Торо Росо немаа предолга шанса. Но, не треба да се изземе и шпекулацијата за Хулкенберг, која ја пласираше Шпорт Билд. - Хулкенберг беше на нашата листа пред неколку години за јуниорскиот тим, но веќе имаше спонзорски договор со Декра и не ...
| | веќе видена

Михаел Шумахер изјави дека потрошувачката моќ на Ред Бул била една од причините зошто неговата досегашна екипа Мерцедес не можела да постигне подобри резултати. Тој се приклучи кон Браун ГП кога беа актуелни освојувачи на двојната круна, а влезот на Мерцедес требаше да обезбеди поголема стабилност за приватната екипа. По три години и само една пол позиција и еден подиум во Валенсија, Шумахер изјавува дека немал на располагање опрема како во Ред Бул. - Парите се фактор. Низ годините Ред Бул изгради инфраструктура и има буџет кој му дава можност да одговори на секаков предизвик на најдобар начин. Тоа не беше ништо повеќе или ништо помалку од она што го имавме ние во Ферари,- потсети седумкратниот првак, кој пет светски круни освои со италијанската екипа. Оваа изјава на Шумахер за германскиот магазин Ауто, мотор унд шпорт може да ја стимулира повторно расправата за намалување на трошоците во Формула 1. Лани, пред почетокот на сезоната, Ферари и Заубер истапија од ФОТА тврдејќи дека некои екипи не го почитуваат ...
| | веќе видена

Мото клубот „Александар“ од Скопје испрати соопштение до медиумите дека бугарскиот мотоциклист Тодор Христор, кој настапува со лиценца од овој клуб, ќе влезе во историјата како прв учесник кој го развеал македонското знаме на ова натпреварување, заедно со она на неговата матична земја. Церемонијалниот старт се случи вчера во Лима, Перу, каде што учесниците на ова егзибиционо рели бодрени од публиката тргнаа во освојување на пустината Атакама. Христов е еден од 39 учесници во категоријата на мотоцикли со четири тркала (квад), а во првата етапа финишираше на 37 место. Годинешната едиција на ова рели кое го задржа својот „африкански бренд“, иако се вози во Јужна Америка, предвидува 14 натпреварувачки денови за да се совладаат 8.000 километри, од кои половината низ брзински испити, на релација Перу – Аргентина – Чиле. Видеото од стартот на релито беше возможно да се погледне на долниот линк во време на објавување на веста. Стартот на Христов (реден број 270) е по 12 минути и 20 секунди.
сите 6 | | | веќе видена

Советникот за моторспорт во Ред Бул, Д-р Хелмут Марко, се повика на резултатите од минатите четири сезони за да изјави дека вториот пилот во екипата знае што се очекува од него. Оваа порака на Марко доаѓа откако лани по третото крунисување на Фетел како светски првак, Вебер потенцираше дека со формата што Фетел ја има, тој е мета на сите други, додека тој не е таму за давање поддршка, туку за себе, но како дел од екипата. - Марк знае што очекуваме од него. Четири години Вебер и Фетел возеа заедно во нашиот тим, а Себастијан еднаш беше втор и три пати шампион. Статистиката зборува за себе. Нема причина да мислиме дека балансот на силите ќе се промени,- вели Марко за германскиот Шпорт Билд. Наспроти ова, Вебер е актуелен со изјавата дека се уште не размислува да се повлече од Формула 1, наспроти инсистирањето на медиумите поради неговите 36-години. Со повлекувањето на Михаел Шумахер, како и на Педро де ла Роса од Хиспанија, возачот на Ред Бул сега е највозрасниот од сите на патеката, пред Кими Раиконен со 33 ...
| | веќе видена

Иако се повлече од местото тимски шеф на екипата во Формула 1, Рон Денис остана прв човек на Мекларен и претседавач на групацијата. Говорејќи за бизнис магазинот Си-Би-Ај, тој во интервјуто посочува дека Мекларен можел да го задржи досегашниот возач, но немале волја да му понудат услови според кои би останал. - Мислам дека е погрешно да се портерира дека Луис го напуштил тимот. На крајот од денот, завршувате во ситуација дека разделбата ќе се случи доколку околностите не се добри. Животот не значи дека во него еден човек треба да одлучува за се. Никогаш не е така. Се е до околностите. Сите велат дека се изнервирани од ова или она, но јас сум реалист. Дали имавме можност да креираме ситуација во која можевме да останеме заедно? Категорично велам „да“. Дали тоа ќе беше правилно да го направиме? Ние не мислевме така,- открива Денис, кој ја презема оваа екипа пред три децении. Хамилтон замина во Мерцедес, завршувајќи ја 13-годишната конекција со екипата и рече дека ќе побара нов предизвик со Мерцедес. До 2010 ...
сите 2 | | | веќе видена

Возачот на Вилијамс, Пастор Малдонадо, ја искористи зимската пауза во Формула 1 за да се врати назад во татковината Венецуела и да склучи брак со досегашната девојка Габриеле Таркањи. Според пишувањето на медиумите, венчавката била од затворен тип и на неа присуствувале само најблиските роднини и пријатели. Настанот се случил во националниот парк Канаима, каде што се наоѓаат Ангелските водопади, кои важат за највисоките во светот. Неговата избраничка официјално е новинарка, но исто така може да се сретнат податоци дека направила обид и како пејачка. Двојката преку годината живее во Италија, но имајќи предвид дека екипата Вилијамс е лоцирана во Англија, како и дека тие заедно патуваат на речиси сите 20 трки годишно, веројатно зборот „дом“ допрва ќе добие на важност. Малдонадо влезе во Формула 1 во 2011 година како актуелен шампион од ГП2 серијата, односно комплетираше две сезони во светското првенство со екипата Вилијамс. Во дебитантската сезона возеше покрај Рубенс Баричело, оваа година беше партнер со Бруно ...
| | веќе видена

Според германскиот магазин, Ауто мото унд шпорт, екипата Мерцедес веќе добила зелено светло од ФИА по спроведените креш-тестови на болидот за 2013 година. Возилото што идната сезона ќе биде во рацете на Нико Розберг и Луис Хамилтон ќе има кодно име „W04“, а според извори на весникот главен новитет е помалиот менувач на степените на пренос. Од аеродинамичка гледна точка, направени се чекори во страничните предели за да може да се максимизира учинокот на таканаречениот „Коанда ефект“ од новиот издувен систем, како и промени во задната суспензија што би требало да одговараат на пневматиците за 2013 година. Наспроти ова, шпанскиот весник Ел Мундо Депортиво објави дека и болидот на Ферари веќе ја минал контролата на ФИА, но не соопшти повеќе детали. Претходно, само Заубер објави дека нивниот болид ги исполнува безбедносните критериуми на ФИА, но иако јавноста не знае детали за Мекларен и Форс Индија, тие веќе закажаа лансирање на своите болиди за последниот ден од јануари.
| | веќе видена

Хорхе Лоренцо смета дека тешко управливиот мотор на Дукати ја маскирал вистинската слика за перформансите на деветкратниот шампион Валентино Роси, со кој повторно ќе биде тимски колега во Јамаха. Минативе две години Роси имаше само три пласмани на пиедесталот, од кои само еден беше извојуван на сува патека. Наспроти тоа, во 2010 година, кога последен пат возеше за Јамаха, и покрај двомесечното отсуство поради повреда, Роси освои две победи и уште десет пласмани на подиумот. - Навистина, моторот на Дукати изгледа дека е мошне комплициран. Единствено на Кејси Стонер му успеа да освои титула и да се трка со него, така што со сигурност не е лесно. Валентино е силен возач кој е навистина комплетен, но не можеше да победи со него. Можеби со Јамаха тој ќе се врати повторно на високото ниво, -прогнозираше двократниот шампион од Шпанија. Лоренцо смета дека доаѓањето на Роси е добро за екипата бидејќи ќе биде многу мотивиран да се бори за победи, а во исто време и за брендот на Јамаха, зашто заедно очекува да бидат ...
| | веќе видена

Деветкратниот светски рели првак Себастијан Леб, потврди дека е заинтересиран да си ја проба среќата со најекстремното автомобилско натпреварување, коешто традиционално се одвива веднаш по новогодишните празници. Иако веќе неколку години релито го задржа брендот Дакар, но се одржува во Јужна Америка, постојат индиции дека по откажувањето на сите фабрички тимови коишто учествуваа во него, доаѓа време кога треба да се размислува за враќање во Африка. Временската разлика го прави ова натпреварување неинтересно за европската публика, но професионалците како Себастијан Леб сепак посакуваат победа во најисцрпувачката трка. Французинот последен пат возеше на песок кога се одржуваше релито Сафари во Кенија во 2002 година. Сепак, за тоа да се случи, потребно е да се поклопат некои работи. - Еден ден можеби би сакал да настапувам на Дакар, но во совозачкото седиште сигурно нема да бидат Северина или Даниел, бидејќи со сигурност би биле изгубени. Доколку го направам тоа, ќе биде во приватна режија, а не во ...
| | веќе видена

Крајот на календарската година вообичаено е одбележан со различни избори од различни страни, но во случајов светскиот првак од Формула 1 се закити со уште едно вредно признание. Новинарите од водечките 26 европски новински агенции гласаа во изборот за најдобар спортист на стариот континент, а името на Фетел изби на лидерското место со 137 гласа, пред велосипедистот Бредли Вигинс кој собрал 130 гласа. Вигинс го освои највредниот трофеј сезонава со триумфот на Тур Де Франс, но исто така се закити и со златен медал на Олимпијадата во Лондон. Атлетичарот Мо Фара е на третата позиција во овој избор. Возачот на Ред Бул годинава ја освои третата едно по друго шампионска круна во Формула 1, што претходно им успеало само на двајца возачи во шестдецениската историја. Од друга страна, во изборот на тимските шефови од Формула 1, Алонсо доби повеќе бодови од Фетел. Сепак, претседателот на Ферари, Лука ди Монтеѕемоло, беше цитиран од весникот Индепендент дека го сака германскиот возач. - Од сите возачи, Фетел и Хамилтон ...
сите 2 | | | веќе видена

Светскиот шампион Себастијан Фетел изјави дека целата доверба која ја има во тимот на Ред Бул е поради тоа што тимот го има Адријан Њуи. Со болидот кој е потпишан од дизајнерската рака на Њуи, Себастијан Фетел трета сезона по ред успеа да дојде до шампионската титула, а секако заслугите Фетел ги гледа во болидот дизајниран од страна на Њуи. - Треба да се чувствуваш среќно во тимот во кој си и во тимот кој има компетитивен болид. Во моментов јас ги имам двете. Тука е Адријан брилијантен. Тој ми дава доверба и ги дизајнира најдобрите болиди. Неверојатно искуство е да се работи со него. Мислам дека можеме и подобро, - изјави Фетел. Њуи додаде дека нема намера да го напушти Ред Бул, изјавувајќи дека таму сака да ја заврши својата кариера. - Одлично е да се работи за тим како Ред Бул. Секогаш велев дека не сакам да ја поминам целата кариера во моторспортот и секако не во Ф1, но во моментов уживам! Се додека тоа е случај и луѓето ми нудат работа, ќе продолжам да го правам тоа. Во овој тим нема место за егото и ...
| | веќе видена

Нико Розберг ја забележа единствената победа за Мерцедес во 2012 година, а во тој момент беше и лидер во шампионатот. Германскиот возач осврнувајќи се на 2012 година сепак е задоволен од постигнатото, споредено со 2011, иако конечниот пласман не го покажува тоа. - Напредокот е масивен, но за несреќа не можевме да видиме многу од него во вториот дел од сезоната. Во првиот дел го имавме најбрзиот болид на две трки, во Кина и во Монако. Тоа е напредокот, се подобруваме. Доколку денеска поминете низ фабриката, ќе видите драстични подобрувања споредено со пред три години. Мошне компетентни луѓе ни се приклучија, па начинот на кој се е направено заедно, навистина ни овозможува големи чекори. Затоа и верувам дека следната година ќе биде подобра за нас,- вели Розберг за Аутоспорт. Германецот произнава дека тие не ја исполниле својата цел во 2012 година, но следната сезона ја започнуваат со мисла дека ќе се борат за титулата. - За несреќа, процесот трае подого отколку што очекувавме. Се надевавме дека ќе бидеме во ...
| | веќе видена

За време на предновогодишната вечера со претставници на италијанските медиуми, тимскиот шеф на Ферари, Стефано Доменикали, најавил дека продолжуваат со промените во функционирањето на екипата. Италијанецот потврдил дека новиот болид ќе го развиваат во воздушниот тунел на Тојота во Келн, бидејќи новата калибрација на нивниот тунел во Маранело ќе заврши во август. - Веќе неколку месеци работиме на програма за реорганизација, заедно со претставување на новата методологија, особено за воздушниот тунел. Нашата инфраструктура во Маранело се реновира, па ќе остане затворена до август. До тогаш, ќе го користиме тунелот на Тојота во Келн. Исто така, усвоивме и нов метод на поделба на работата помеѓу оние кои работат во воздушниот тунел и оние кои работат на креативната страна на работата,- рекол првиот човек на тимот. Актуелниот технички директор Пет Фрај, кој дојде во Ферари од Мекларен, претходно никогаш немаше таква висока позиција во англиската екипа, но беше лидер на проектите кои се водеа преку една година. ...
| | веќе видена

Бугаринот Тодор Христов ќе настапи на годинешното издание од познатото егзибиционистичко рели Дакар, пријавен како член на мото клубот Александар од Скопје. Христов е пријавен во класата на мотоцикли со четири тркала (квад), заедно со уште 38 други натпреварувачи. Стартот на трката која што пред неколку години ја напушти Африка поради безбедносни проблеми, сега ќе биде во Лима, Перу, на петти јануари. Рутата на релито минува низ Аргентина и завршува во Сантијаго, Чиле, по 8.000 километри и 15 дена. На бугарскиот возач ова ќе му биде второ учество по ланското деби. - Навистина уживав во моето прво учество на Дакар, но мора да истакнам дека беше многу тешко. За жал не успеав да стигнам до целта и морав да се откажам по шестата етапа. Во изминатите две години настапив на меѓународните маратонски рели натпревари во Катар и Абу Даби, а на последниот во Мароко го освоив третото место во класата на квадови! Се надевам дека ќе го завршам натпреварот и ќе остварам добар пласман,- гласи изјавата на Христов во ...
сите 4 | | | веќе видена

Фелипе Маса имаше невидено лош почеток на сезоната, со едвај 11 поени од првите осум трки (три месеци), а првиот пласман на пиедесталот го забележа на четири трки пред крајот на сезоната во октомври. Наспроти ова, неговиот тимски колега Фернандо Алонсо во континуитет беше на подиумот, па дури долго време беше и лидер на табелата. Коментирајќи го ваквиот расплет на околностите, тимскиот шеф на Ред Бул, Кристијан Хорнер, изјави дека не би му го продолжил договорот на Маса. - Мислам дека не би го сторил тоа. За несреќа, ова е тежок бизнис, кој се базира на резултати,- рекол Хорнер за официјалниот веб сајт на првенството. – Мора да го погледнете другиот возач, во другиот болид, за кој претпоставуваме дека е идентичен, и да видите што тој постигнува. Хорнер призна и дека Ферари се интересирал за Марк Вебер, но откако го испуштиле Серхио Перез, немале подобра опција отколку да го задржат Маса. Фелипе финишираше како седми на табелата со 96 бода, една позиција зад Вебер кој на шестото место има 122. Споредено со ...
| | веќе видена

next