Ф1 Алманах

Германскиот магазин Ауто мотор унд шпорт лансираше шпекулации дека формата на Лотус Рено се должи на фактот што Пирели за своите тест потреби пред две години набави болид дизјаниран во Енстоун за 2010 година. Диференцијацијата во перформансите на почетокот од сезоната се должи исклучиво на гумите, тврдат инсајдерите, а една од причините зошто Лотус е толку конкурентен можно е да се должи на претходно споменатата причина. - Конкурентите се сомневаат. Болидот на Рено од 2010 година е навистина стар во смисла на развојот, но принципите на кои што е направен, самата филозофија на шасијата, како и балансот, можат да се задржат со години,- се вели во текстот на германскиот магазин. Во истата статија се цитира и непознат извор од ривалска екипа, дека ова влијание можеби е потценето и треба да се размислува за подобро справување со ова во иднина. Раиконен во Мелбурн се пласираше на седмото место во квалификациите, но поради нежноста на болидот кон пневматиците беше еден од оние кои успеаја со еден пит стоп помалку ...
| | веќе видена

Себастијан Фетел ја забележа втората пол позиција во втората трка сезонава, поставувајќи најбрзо време во последната трета сесија од квалификацииите за Големата награда на Малезија, возена со интермедија пневматици. Актуелниот шампион извозе 1:49.674 во најбрзиот круг во финишот, откако во првите две сесии на суво најдобрите резултати беа прокнижени од Адријан Зутил и Нико Розберг. Дождот почна во средина од втората сесија, кога дел од возачите не беа во можност да ги подобрат своите постигнувања во однос на оние кои излегоа порано на патеката. Целата трета сесија беше обележана од постепеното сушење на асфалтот на одредени места, поради што времињата во најбрзите кругови опаѓаа, за на крајот Фетел да го постави најдобриот резултат во финишот со девет десетинки предност во однос на Фелипе Маса. Бразилецот втор пат едно по друго е подобар во квалификациите од тимскиот колега Алонсо, кој е на третото место со задоцнување поголемо од една десетинка. Луис Хамилтон го комплетира вториот ред, откако првично ја ...
сите 51 | | | веќе видена

Техничкиот директор на Лотус Рено, Џејмс Елисон, потврди дека тимот во текот на викендот во Малезија имал надградба на болидот, но дека од неа постоел само еден кит за употреба. Неговата изјава се однесува и на минатонеделниот гран при викенд во Мелбурн, каде што Раиконен победи, а Грожан го освои последниот бод за десеттото место. - Тој немаше лесен викенд ниту овде, ниту таму, бидејќи не бевме во можност да обезбедиме два болида со идентична конфигурација во двата наврати. И тука имаме само еден кит, кој избравме да го поставиме на болидот на Кими, па тој е во предност. Ќе се обидеме да имаме по два сета од секоја надградба, но тоа не е секогаш можно. Роман е во тешка ситуација, наспроти тимскиот колега кој пука од сите оружја,- рекол техничкиот директор, сочувствувајќи со францускиот пилот.
сите 2 | | | веќе видена

Тимот на Лотус продолжува со одличната форма во новата Ф1 сезона, а најдобар доказ за тоа е најбрзото време на Кими Раиконен по двата одржани тренинзи на патеката Сепанг, Малезија. Иако во првата сесија беше на само 0.068 секунди од најдоброто време на Марк Вебер, Кими во втората сесија успеа да се најде пред Себастијан Фетел со разлика од само 0.019 секунди, поставувајќи го своето најдобро време на медиум пневматиците. Зад првиот ред, со само 0.092 секунди заостанување се најде возачот на Ферари, Фелипе Маса чие време е доволна увертира дека Ферари викендов ќе атакува на највисокот место на подиумот, а доволен доказ за тоа е и четвртото време на тимскиот колега на Маса, Фернандо Алонсо. Зад Маса и Алонсо се најдоа Марк Вебер со петто најбрзо време, додека на шестата позиција се најде тимскиот колега на Кими, Роман Грожан. Зад тимовите на Лотус, Ред Бул и Ферари кои ги окупираа првите 3 реда, борбата позади нив се водеше помеѓу тимовите на Мерцедес и Форс Индија, на чело со Нико Розберг кој успеа да го ...
сите 60 | | | веќе видена

Возачот на Ред Бул, Себастијан Фетел не е убеден дека во Малезија нема да се повторат проблемите со деградацијата на пневматиците со кои се соочи минатата недела во Мелбурн. Поради огромната деградација и покрај стратегијата со 3 влегувања во боксот, пол позиционерот Фетел мораше да се задоволи само со третото место во Мелбурн, додека пред него се најдоа Фернандо Алонсо кој стартуваше од петтата позиција и го освои второто место, додека победникот на трката Кими Раиконен стартуваше од седмата позиција. - Сè уште мислам дека успеавме да постигнеме добар резултат, но веројатно ја немавме потребната брзина во трката за да ги победиме болидите што беа пред нас, а причина за тоа беше деградацијата на гумите. Ќе се обидеме овој викенд да ги третираме гумите подобро и да направиме чекор напред. - изјави Фетел. Тој во неколку наврати за време на зимските тестирања потенцираше дека нивото на деградација на гумите било причина поради која имале потешкотии во читање на податоците од тестирањата, а тематиката ја ...
сите 27 | | | веќе видена

Тимот на Мекларен ги превзема сите неопходни мерки со цел да направи скок во перформансите по разочарувачката прва трка во Мелбурн. Откако беа изненадени во Австралија освојувајќи само 2 поени со 9 - тото место на Батон, спортскиот директор Сем Мајкл потврди дека за време на петочните сесии ќе бидат користени многу експериментални надградби со цел да се подобри формата на тимот. - Имаме неколку модификации на болидот. Имаме два процеси на развој на новите делови, еден што е нормален развоен процес, стандарден низ цела сезона и еден експериментален процес што е насочен спрема деградирањето на гумите. Успеавме да завршиме добра работа во последните неколку денови, но дали тоа ќе ги реши проблемите со нашата компетитивност е сè уште нејасно. Доколку сега се натпреваруваме повторно во Мелбурн, ќе бидеме подобри бидејќи имаме повеќе податоци за болидот. Се надевам дека во Малезија ќе разбереме како да работи болидот подобро. - изјави Сем Мајкл.
сите 4 | | | веќе видена

Возачот на Заубер, Нико Хулкенберг е уверен дека нема да има повторување на проблемите од Мелбурн, поради кои не можеше да настапи на првата трка од новата сезона. Иако се квалификуваше на 11 - тото место, поради проблеми со резервоарот за гориво, Хулкенберг не беше во можност да настапи на својата прва трка со новиот тим. - Беше навистина разочарувачки што не стартував. Инженерите направија темелна анализа на она што се случило со болидот и проблемот е откриен. - изјави Хулкенберг. Со цел да не бидат повторени проблемите, Хулкенберг во Малезија ќе добие комплетно нова шасија, со што Германецот е уверен дека нема повторно да се соочи со истиот проблем.
сите 5 | | | веќе видена

Главниот дизајнер на Ферари, Николас Томбазис призна дека промената на воздушниот тунел од Келн во Маранело може да го загрози развојот на болидот за сезоната 2014. За потсетување, по утврдените проблеми на релација воздушен тунел – патека, Ферари реши да го затвори својот воздушен тунел во фабриката во Маранело и да го користи тој на Тојота во Келн кој ги задоволува највисоките стандарди за работа. Работата на тунелот во Маранело би требало да заврши во октомври, а враќањето на болидот во истиот може да се покаже како ризичен потег ако се земе во предвид дека Ферари за развојот на болидот за оваа и наредната сезона го користи водзушниот тунел во Келн. Томбазис во интервју за сајтот Аутоспорт призна дека постои страв од нови проблеми. - Секоја промена на воздушниот тунел носи ризик. Идеално би било тунелот да биде завршен и веќе да работиме со новиот болид на домашно тло, а тоа ќе ни даде и поголема самодоверба. Знаеме дека не го одбравме најидеалното решение, но гледавме да балансираме бидејќи ако тој ...
| | веќе видена

Првиот возач на Мекларен, Џенсон Батон, се сомнева дека грешките во штелувањето на болидот за време на зимските тестирања му дале на тимот лажен оптимизам. Англискиот возач успеа да се пласира на десеттото место во квалификациите, а во трката напредуваше една позиција, што е далеку од потребната свота на бодови кои се пожелни за возачите кои се надеваат на борба за титулата. Лани, екипата исто така имаше променлив успех во текот на сезоната, но ја почна година со победа во Австралија и ја заврши со победа во Бразил, во двата наврати со Батон. Сепак, возачот не очекува брзо решение за проблемите со кои се соочи на стартот од 2013 година. - Не очекувавме дека ќе освоиме чифт бодови, но тоа не ја намалува болката. Ако си одиме од Малезија со ист број на поени, ќе треба да славиме, но мислам дека ќе имаме тешка седмица. Не можеме да направиме многу пред идниот викенд, па нема одеднаш да станеме конкурентни. Треба да бидеме понапред, но се надеваме дека ќе го разбереме болидот повеќе по денешната трка и ќе ...
сите 7 | | | веќе видена

Возачот на Мерцедес, Луис Хамилтон смета дека освоеното петто место во Мелбурн представува добра платформа и насока во која ќе треба да се движи тимот. - Среќен сум со постигнатиот резултат и тој е многу подобар од оној на кој се надевавме. Болидот беше навистина добар. Имав добар прв дел и успеав да ги изменаџирам супермекеките пневматици да траат многу подолго од другите. Планиравме да застанеме два пати во боксот, но на крајот стратегијата испадна таква да мора да влеземе уште еднаш дополнително. – изјави Хамилтон. Тој објасни дека овој резултат представува добра платформа за успех во наредните трки. - Важното е дека имате болид кој работи добро и тим кој заврши фантастична работа за да сме на позицијата која сме во моментов. Со нетрпение ја очекувам Малезија и се надевам на позитивен резултат и подобрени перформанси, - заврши Хамилтон.
сите 19 | | | веќе видена

Пол позиционерот на трката во Австралија, Себастијан Фетел не е задоволен од исходот на трката за неговиот тим, ако се земе во предвид дека болидите на Ред Бул беа тие кои го окупираа првиот ред. - Секогаш сте разочарани кога ќе стартувате први и нема да завршите први. Генерално ова беше добар викенд за нас. Имавме добра трка во која стартувавме од пол позицијата и подиум. – изјави Фетел. Свое мислење за трката даде и тимскиот шеф Кристијан Хорнер кој потенцираше дека развојот на настаните бил таков, што тимот дал се од себе да има оптимален резултат. - Стартувајќи од првиот ред, третото и шестото место не се резултатите кон кои целевме. Сепак ако се земат во предвид како се одвиваа работите, мислам дека ова е оптимумот кој можевме да го постигнеме, - изјави Хорнер. За потсетување, Фетел имаше одличен старт на трката, додека неговиот тимски колега Марк Вебер, се соочи со проблеми со телеметријата и КЕРС системот, поради кои брзo падна на седмото место. Фетел успешно ја поведе трката, и по почетните две ...
сите 20 | | | веќе видена

Кими Раиконен пред некоја сезона ја оцени австралиската трка како една од најдосадните, во која се мачел да не заспие додека вози, а денеска по освоената победа на Алберт парк рече дека ова му е еден од најлесните триумфи во кариерата. Финецот стартуваше како седми, а неговиот колега Грожан како осми, што не сугерираше ваков расплет, но според Кими, стабилноста на болидот во текот на сите три дена им овозможила добро да го подготват за трката. - Имавме брз болид во тек на целиот викенд, немавме никакви проблеми, па можевме да се фокусираме на испробување различни нешта и штелување на болидот така како што сакавме. Имав добро претчувство дека ќе бидеме добри кон пневматиците, па по тренинзите екипата ја направи перфектната стратегија. Освоив неколку места на стартот, а потоа имав добар дуел со Луис,но потоа се беше едноставно. Веројатно ова е една од моите најлесни победи. Не можете да ја започнете сезоната на подобар начин од тоа да победите во првата трка, па се разбира дека се надеваме дека ќе можеме да ...
сите 5 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо беше најдобриот возач од сите кои одеа на стратегија со три застанувања во боксот, наспроти победникот Раиконен кој успеа да ја мине предвидената дистанца со два стопа во гаражата. Шпанецот во изјавата по трката оцени дека пласманот ја отсликува нивната визија за добар старт во првенството, а фактот што финишираа пред актуелните шампиони на ова второ место му дава „вкус како победа“. - Можеме да тврдиме дека ја започнавме сезоната „на вистинската нога“, веднаш бевме во борба со најдобрите. Заедно со резултатите од зимските тестирања, ова е охрабрувачки знак бидејќи успеавме да извадиме максимум од викендот кој беше полн со непознати фактори, како во квалификациите, така и во трката. Сметам дека стратегијата со три застанувања беше вистинската: со деградацијата на гумите што јас ја имав, ќе беше невозможно да бидам со еден стоп помалку, ниту пак ќе можев да ги престигнам Зутил и Фетел. Да се финишира пред Ред Бул има вкус како победа, иако знаеме дека и покрај денешниот резултат тие се ...
сите 23 | | | веќе видена

Кими Раиконен победи на првата трка од новата сезона во светското првенство на Формула 1, користејќи еден пит стоп помалку од останатите фаворити во трката за Големата награда на Австралија. На крајот од трката, Финецот го постави и најбрзиот круг, возејќи 1:29.274 во претпоследната обиколка на патеката Алберт Парк. На второто место финишираше Фернандо Алонсо, кој низ боксот успеа да ги престигне Фетел и Маса, кои претходно беа пред него. - Ви реков дека болидот е одличне,- рече Кими во радио комуникацијата со екипата по освојувањето на победата. Седум различни возачи се сменија во водството, што укажува дека победата на Раиконен доаѓа како производ на навистна добар мастермајнд и одлична егзекуција на замислената стратегија. Во трката по втор пат во шест сезони немаше возило за безбедност, а само четврица возачи не стигнаа до целта. (Следува целосен извештај)
сите 35 | | | веќе видена

По извозена прва сесија од квалификациите, која беше исполнета со повеќе мали инциденти, стјуардите на трката за Големата награда на Австралија во Мелбурн во неколку наврати го пролонгираа продолжението, за конечно да го презакажат за в недела поради стемнување. Луис Хамилтон и Фелипе Маса беа меѓу оние се извртеа но успеаа да продолжат, а во втората половина од првата сесија и да постават времиња кои им овозможуваат да ја избегнат елиминацијата. Во последните минути возачите со интермедија гуми успеаја да постават уште побрзи времиња, со Розберг како предводник и најбрз круг од 1:43.380, пред Алонсо кој задоцни нецела половина секунда. По неколку одложувања, стјуардите одлучија да го презакажат продолжението на сесијата за в недела во 11 часот претпладне по локално време, кога се очекува подобро време.
сите 3 | | | веќе видена

Тимот на Вилијамс е непријатно изненаден од перформансите на неговиот нов болид за време на дветте тренинг сесии во Мелбурн. Пастор Малдонадо и Валтери Ботас не се соочија со никакви проблеми, но сепак слабите пласмани во дветте сесии беа повод во гаражата на Вилијамс да има доста зачудени лица. Малдонадо во првата сесија беше 14ти, а во втората 16ти додека Ботас беше 15ти, односно 18ти, а најбрзото време од дватта болида на Вилијамс е 3 секунди зад првопласираното. - Малку сме изненадени од нашите перформанси тука, но сепак не е крај на светот. Треба да работиме и тоа е тоа. – изјави Малдонадо. Поради малиот број на промени на правилата кај болидите, како и формата на Вилијамс за време на тестирањата, се веруваше дека тимот е подготвен оваа година да се приклучи кон водечките топ тимови. - Мислам дека денес бевме далеку од најбрзите. Мора да работиме напорно и да ги разбереме проблемите кои ги имаме со болидот, а тие се јасни. Треба да се најде решение за нив и навистина е тешко намали листата на проблеми ...
сите 2 | | | веќе видена

Тимскиот шеф на Мекларен, Мартин Витмарш призна дека е загрижен за брзината за новиот болид на Мекларен. Со 2 секунди заостаток зад лидерот по дватта тренинга, тимот на Мекларен е далеку од онаа препознатлива форма од минатата сезона. - Треба да бидеме загрижени за брзината. Ова е тежок момент за сите, немаме добар контакт со подлогата и сите се прашуваме зошто е тоа така. – изјави Витмарш. Додека тимовите како Ред Бул и Ферари годинава ги представија своите еволуции од минатогодишните болид, Мекларен годинава представи сосема нов концепт. - Уште учиме и има уште многу да научиме за новиот болид. Но сепак, сеуште се мачиме да го разбереме неговото однесување, - заврши Витмарш. Останува да се види дали тимот на Мекларен ќе успее делумно да ги елиминира проблемите со болидот барем за трката во Австралија, а низ падокот кружат шпекулации дека била издадена наредба од тимот утре да се тестира со болидот од ланската сезона.
| | веќе видена

Себастијан Фетел ја започна новата сезона во Формула 1 токму онаму каде што застана минатата година, на првото место. Фетел беше најбрз по дватта оддржани тренинга рано утринава на патеката Алберт Парк во Мелбурн, демонстрирајќи дека Ред Бул и оваа година ќе биде најсериозен кандидат за дветте титули. Доволна потврда за тоа е и второто место на Марк Вебер кој беше на 0.263 секунди од најбрзото време на Фетел од 1:25.908, додека пријатно изненадување представува формата на Мерцедес, со третото најбрзо време на Нико Розберг. Иако дватта болида на Мерцедес се соочија со проблеми во текот на првата сесија, со излетувањето на Хамилтон и застанувањето на патеката од страна на Розберг поради проблеми со менувачот, во тимот можеа да се видат задоволни лица поради очигледниот скок напред кој го има направено тимот на Мерцедес. Четвртото и петото место припадна на возачите на Лотус, односно Кими Раиконен и Роман Грожан, кои се уверени дека новиот болид има многу подобри перформанси во квалификациите за разлика од ...
сите 40 | | | веќе видена

Возачот на Ферари, Фернандо Алонсо призна дека Ферари има многу работа да заврши пред трката која треба да се оддржи во недела. Ако во првата тренинг сесија Шпанецот беше само на 0.336 секунди од најбрзото време на Фетел, во втората сесија тоа време се зголеми на 0.840 секунди. Сепак од тимот велат дека Ферари ке биде брз, а дветте сесии биле искористени за собирање на податоци за болидот, а доволен показател за тоа се 100те извозени кругови на Фелипе Маса и Алонсо заедно. Двојниот светски првак призна дека знаеле дека нема да бидат најбрзи, и дека ќе мора да се потрудат да внесат повеќе перформанси пред трката во недела. - Не очекувам големи изненадувања тука, бидејќи знаеме дека не сме најбрзи и тоа се потврди денес. Болидот реагира добро, но знаеме дека имаме уште многу работа ако сакаме да се бориме со најдобрите, - изјави Алонсо. Шпанецот смета дека топлото време во Мелбурн било голем плус за зацртаните цели кои ги имал тимот за денешните тренинг сесии. - Ова беше продуктивен петок, бидејќи ...
сите 40 | | | веќе видена

Tемелејќи ги претпоставките на фактот дека не постојат големи измени во правилата за 2013 година, генералните очекувања од Формула 1 за 2013 година се дека ќе имаме уште една сезона со голема изедначеност. Искуствата од минатата година покажаа дека Ред Бул во финишот на сезоната има изразена предност, од која успеа да профитира благодарение на извонредните перформанси во квалификациите. Во тркачки режим, другите екипи имаа посилни адути, па за директен дуел со „сините“, потребно е да се покаже дека можат да одговорат на нивната брзина во еден круг. Мерцедес беше во слична ситуација, особено на почетокот на сезоната кога меѓу првите пет имаа по два болида, додека Лотус и Ферари генерално постигнуваа подобри резултати во трка. Мекларен лани имаше променлива сезона, некогаш доминантен во квалификациите, а потоа изгубен во трката, некогаш изгубен во двете сценарија, а често со победоносен чекор од почеток до крај, но и со слаба издржливост на болидот. Сега, повторно гумите на Пирели се ставаат во преден план, ...
сите 2 | | | веќе видена

next