Ф1 Алманах

Тимскиот шеф на Лотус, Ерик Булие излезе со критика кон произведувачот на пневматици Пирели, по одлуката да се променат пневматиците по трката во Канада. По победата на Алонсо во Шпанија со стратегијата од 4 влегувања во боксот, од Пирели изјавија дека ке го променат концептот при изработка на пневматиците со цел да се има по две до три влегувања во боксот на една трка. Лотус беше еден од тимовите кои најдобро се носат со деградацијата на пневматиците, а во Шпанија успеаа со три влегувања во боксот да стигнат до второто место. Булие изјави дека одлуката на Пирели е фрустрирачка и го посочи тимот на Ред Бул кој бил главната причина, односно вршењето на притисок за да се направи промената. Тој изјави дека промената е иста како на фудбалски натпреавар на полувреме да се променат димензиите на теренот со цел да се помогне на тимот кој губи. - Нема многу спортови каде што се случуваат вакви промени низ сезоната. Замислете за момент само затоа што една фудбалска екипа не може да трча брза како нејзиниот противник, ...
сите 7 | | | веќе видена

Според шпекулациите кои кружат низ медиумите околу иднината на Марк Вебер во тимот на Ред Бул, како најсериозен кандидат се наметнува Даниел Риќиардо по одличниот старт на сезоната. Младиот возач, освен еден, ги постигна сите поени за тимот на Торо Росо во досегашниот тек од сезоната. По дебаклот на Вебер со Фетел во Малезија, се повеќе се изразени шпекулациите дека Австралиецот ќе го напушти тимот на Ред Бул, а Риќиардо секако не крие дека би сакал да го замени неговиот сограѓанин. - Многу би сакал да бидам во болидот на Ред Бул еден ден, и со тоа да ја комплетирам нивната програма. Ред Бул ми даде огромна шанса! – изјави Рикиардо. Тој е дел од програмата на Ред Бул од 2008ма година, а од 2012та вози за тимот на Торо Росо кој се смета за втор тим на Ред Бул во кој се дава шанса на младите возачи. Тоа беше случај и во 2009та година, кога Себастијан Фетел од Торо Росо прејде во Ред Бул, а од тогаш до сега, зад себе има 3 шампионски титули. Потврда на шпекулациите даде и тимскиот шеф на Торо Росо, Франц Тост ...
сите 7 | | | веќе видена

Англискиот Ф1 тим и јапонската фабрика ги потврдија шпекулациите дека по пауза од 20 години повторно ќе ги здружат силите во светското првенство. Соработката ќе стартува од почетокот на 2015-та година, кога Мекларен ќе биде опремен со турбо-агрегатите на Хонда, со кои своевремено Аиртон Сена освои три шампионски титули, а со јапонските мотори до насловот светски првак стигнаа и Нелсон Пике и Ален Прост. Дел од зделката се и електро-моторите, популарно наречени системи за повратна енергија, што е во линија со развојот на хибридната филозофија присутна во автомобилскиот свет. Хонда поседуваше дел од сопственоста на екипата БАР, која подоцна комплетно ја презема, но ја продаде во 2009-та година на Рос Браун, токму пред да освојат шампионска титула со Рос Браун. Од 2010-та година, таа екипа ја купи Мерцедес, кој излезе од „бракот“ со Мекларен. Во соопштението за јавноста се наведува дека развојот на новиот 1,6 литарски турбо мотор со шест цилиндри е веќе започнат во Точиги. - Ова е фантастична вест за сите ...
сите 12 | | | веќе видена

Англискиот магазин Аутоспорт објави дека промените на пневматиците што беа најавени дури за трката на Силверстоун, сепак ќе се случат порано, за време на канадското гран при. Причините за ова се што тие и самите биле изненадени од деградацијата на своите пневматици видени на трката во Шпанија. - Не очекувавме да има четири застанувања во боксот. Затоа, ќе направиме измени на конструкцијата на пневматиците. Ќе употребиме дел од дизајнот што е имплементиран во гумите за 2013-та година, но исто така ќе има и елементи од претходните две сезони, што ни служеа добро. Сакаме да се вратиме назад на два или три пит стопа. - изјавил директорот за моторспорт на италијанската компанија, Пол Хембери. Пирели лани најави дека годинава ќе има поагресивен пристап, но сега сметаат дека не ги земале предвид зголемените перформанси на болидите. - Во основа, гумите се под преголем стрес, веројатно ги потценивме перформансите. Не можеме да тестираме со сегашните болиди, с è што имаме е еден болид на Рено од 2010-та година, што е ...
сите 4 | | | веќе видена

Болидите на Мекларен можеби во блиска иднина ќе ја сменат сребрената боја со портокалова, бидејќи англиската екипа се наоѓа пред пресвртница со раскинување на рекламниот договор со Водафон, како и договорот за снабдување со мотори од Мерцедес. Портокаловата боја е всушност корпоративна боја на Мекларен, која ја востановил основачот на тимот, Брус Мекларен, кој со така офарбани возила учествувал на различни трки во шеесеттите години на минатиот век. - Мене ми се допаѓа идејата. Портокаловата е одлична боја, особено за Мекларен. Ние ја користиме за нашите ГТ автомобили и изгледа одлично, па ќе продолжиме во таа насока. Формула 1 е малку поинаква, тоа е модерен бизнис модел и една од главните задачи е да се промовира брендот на нашите партнери. Доколку сме доволно среќни да најдеме спонзор кој што ќе сака портокалово, би можеле да ја видиме повторно таа боја во Формула 1,- реков Витмарш. Пред две децении, Мекларен ги промовираше болидите во портокалова боја, а потоа ги аплицираше „воинствените бои“ кога ги ...
сите 4 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо ја забележа својата 32 гран при победа во кариерата, со што изби сам на четвртото место на вечната листа на возачи, рангирани според бројот на победи во трки. Шпанскиот возач досега ја делеше оваа позиција со светскиот првак од 1991 година, Најџел Менсел, а сега е највисоко рангираниот активен возач, веднаш зад легендарниот Аиртон Сена, чија кариера трагично застана на бројката од 41 гран при победа. Повеќе победи во своите кариери имаат само Алан Прост и Михаел Шумахер. - Иако ова ми е трета победа на домашна трка (досега имаше една во Барселона со Рено и една со Ферари во Валенсија за ГН Европа – з.а.), емоциите се уште се мошне силни, како никогаш да не се случило. Убаво е да се биде во можност да и се даде на Шпанија оваа победа, особено во време на криза, кога многу луѓе не е возможно да дојдат и да ни ја дадат својата поддршка,- рекол Алонсо во тимското соопштение до медиумите. Тој објасни дека престигнувањето во третиот свиок му дошло како идеја гледајќи ги трките од ГП2 серијата. - Го ...
сите 5 | | | веќе видена

Македонскиот возач Игор Стефановски е победник во генералниот пласман на трката „Водно 2013“, која се бодува за првенството на ФИА за ридско-брзински трки во централно-европската зона. Популарниот Иџе искористи максимум од ситуацијата во која останатите конкуренти со помоќни машини мораа да внимаваат на лизгавата патека од повремениот дожд, па така со одличен резултат во првата од двете трки стекна недостижна предност. Тој во првиот настап со Мицубиши Лансер Ево IX ја извозе патеката за 2:14.97, при што најблиску до него се најде Виктор Давидовски кој го вози претходниот автомобил на Стефановски, Хонда Сивик, со четири секунди послабо време. Сепак, во втората трка, поголемиот дел од возачите ги подобрија своите времиња, па Стефановски возеше 2:11.04, додека Јован Ачимиќ го постави најбрзото време на денот од 2:07.14. Сепак, поради предноста од девет секунди во првата трка, Стефановски ја однесе победата во генералниот пласман со 4,94 секунди предност, иако неговото возило е подготвено за стандардите во ...
сите 14 | | | веќе видена

Себастијан Фетел по освоеното четврто место во трката за Големата награда на Шпанија се пожали дека пневматиците играле преголема улога во ова гран при. Германецот ја стартуваше трката со стратегија со три пит стопа, но потоа увиде дека нема да може да финишира на тој начин, додека Алонсо од стартот тргна воинствено и најрано влегуваше во бокс од фаворитите, укажувајќи дека има подобра стратегија со четири застанувања. - Мислам дека можеме да бидеме задоволни со четвртото место денеска. Првите три болиди беа пребрзи за нас и од аспект на грижа за гумите, тие завршија подобра работа од нас. Мора да ги стигнеме, но не возиме со брзина на болидот, туку со брзина на гумите. Очигледно, ние правиме нешто што ги тера гумите повеќе да се трошат. Освоивме добри поени денес, иако сакавме повеќе. - изјави трикратниот шампион. Поддршка на својот возач му даде и тимскиот шеф на Ред Бул. - Балансот се менува од патека до патека, од болид до болид, Ферари денеска заврши одлична работа, а ние веројатно бевме пренапорни ...
сите 4 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо го освои домашното гран при на патеката Каталуња, демонстрирајќи надмоќ на црвениот болид во однос на конкурентите, иако на вчерашните квалификации беше половина секунда побавен и стартуваше од петтото место. Брзината на Ферари во тркачки режим беше надополнета со воинствена стратегија и четири застанувања во боксот, додека најблиските конкуренти се одлучија да ги чуваат гумите и да ја завршат трката со три промени на пневматиците. Фелипе Маса во текот на целата трка се обидуваше да одржи чекор со тимскиот колега, но на крајот со идентична стратегија заврши трети, зад Раиконен, но пред Фетел , со што Ферари повторно се вброи меѓу фаворитите за титулата. Марк Вебер е петти, иако за разлика од Фетел од старт ја насочи својата стратегија кон четири застанувања, додека Германецот се префрли на неа во финишот кога стана јасно дека со три сета на гуми нема да успее да стигне до целта. Освојувачот на пол позицијата, Нико Розберг, на крајот е шести, иако е импресивен фактот дека овој пат болидот на ...
сите 19 | | | веќе видена

Мартин Витмарш со насмевка одби да го потврди камбекот на Хонда во екипата Мекларен, откако директно беше запрашан во интервјуто за Скај Ф1 каналот веднаш по трката во Барселона. Првиот човек на англиската екипа потврди дека договорот со Мерцедес истекува во 2015 година, откако германската фабрика реши да го купи поранешниот тим на Хонда, а се откажа од акционерството во Мекларен. - Ќе треба да разговараме со партнерите за да најдеме решение за оваа ситуација,- одговори Витмарш политички. Сепак, откако му беше посочено дека разговарале со Мерцедес и дознале дека опцијата за продолжување на договорот е помината, Витмарш се насмевна на констатацијата дека единствено Хонда е логичното решение за Мекларен. - Не е логично решение,- мистериозно, но со голема насмевка одговори Витмарш.
сите 3 | | | веќе видена

Нико Розберг и Луис Хамилтон го окупираа првиот ред на стартот за утрешната Голема награда на Шпнаија, обезбедувајќи ги најдобрите стратни позиции преку комплетна доминација во квалификациите. Ова е трета пол позиција за Мерцедес во низа, откако Хамилтон беше на врвот од стартниот поредок во Кина, а Розберг во Бахреин. За време на одлучувачката трета сесија во Барселона, Розберг два пати излезе на патеката, подобрувајќи се во вториот обид за една десетинка и со конечен резултат од 1:20.718 ја освои третата пол позиција во кариерата, иако никогаш претходно не бил повисоко од шестото место на патеката Каталуња. За разлика од Розберг, кој имаше подобрување од една секунда меѓу втората и третата сесија, Хамилтон во единственото возење во третата сесија напредуваше само една десетинка и на крајот заврши нецели две десетинки зад тимскиот колега. Со задоцнување од три односно четири десетинки, вториот ред го поделија Фетел и Раиконен, додека во третиот со речиси идентични резултати и половина секунда послаб ...
сите 41 | | | веќе видена

Тимот на Лотус во соопштение за медиумите изјави дека досегашниот технички директор Џејмс Алисон ќе го напушти тимот по само четири трки во новата сезона. Причините поради кои заминува Алисон се сеуште непознати, а не стивнуваат и шпекулациите за тоа кој од ривалските тимови ќе се обиде да го донесе гуруто на Лотус, кој беше познат по иновативниот пристап при креирањето на болидите (предните издуви на болидот на Лотус во сезоната 2011, системот за намалување на триењето, како и хидрауличната суспензија). Тимскиот шеф Ерик Булие го потврди заминувањето на Алисон, и веднаш го посочи новиот човек кој ке го замени, а тоа ќе биде Ник Честер. - Тој веќе беше инволвиран во развојот на овогодинешниот болид како и тој за идната година, па оваа транзиција ке помине без проблем. Ова е само уште една илустрација дека Енстон има доволно талентиран персонал од таков калибар и тоа е веќе традиција во нашата екипа. Тој е неверојатно мотивиран од новата позиција во тимот, а промените во правилата за идната сезона ќе бидат ...
| | веќе видена

Откако веднаш после трката во Бахреин тимскиот шеф на Ферари, Стефано Доменикали, потенцираше дека не го исполниле планираното за почетните четири трки сезонава, следеа и малку подлабоките анализи за нивната позиција. - Имаме помалку поени отколку што може да се претпостави со овие перформанси на болидот. Сепак, мора да останеме фокусирани, првенството е долго, нема поента да плачеме. Можевме да бидеме секогаш на подиумот, можеби и да имаме уште една победа во овие четири трки. Но, ситуацијата е таа, гледаме напред со подигната глава. Сигурен сум дека ќе ни се врати позитивното, додека негативното од денеска ќе се пренесе на другите во блиска иднина. - објасни Доменикали за Би-Би-Си. Тој е убеден дека Фернандо ќе бил во ситуација да се бори за победа во трката доколку не му се случел дефектот на задното крило, поради кој не можеше да го користи ДРС уредот. Тој имаше две непланирани влегувања во боксот поради тоа, што му ја промени стратегијата и го исфрли на 19 - тото место по деветиот круг од трката. - ...
| | веќе видена

Иако имаа компетитивен болид кој можеше да се бори за највисокото место на пиедесталот, тимот на Ферари си заминува од Бахреин со само 4 освоени поени. Тимскиот шеф Стефано Доменикали не го криеше разочарувањето до пропуштената можност за повеќе поени. - Ова не го очекувавме, ако се земе во предвид дека можевме да се бориме за топ позициите. Денешниот резултат мора што побрзо да го оставиме зад себе, иако сепак постои чувството на разочараност поради тоа што не успеавме да го постигнеме тоа што го сакавме. Покрај проблемите со ДРС системот, Алонсо уште еднаш извозе брилијантно, претекнувајки и поставувајќи неверојатно брзи времиња. Фелипе имаше исто така комплицирана трка, бидејќи беше вмешан во судар на почетокот на трката во која го оштети своето предно крило, а потоа и проблемите со пневматиците беа пресудни за неговиот слаб пласман. Нашата анализа по 4 извозени трки е дека не ги собравме поените кои ги зацртавме. За само 3 недели се враќаме во Европа и ке биде многу важно брзо да го стопираме овој тренд. ...
сите 3 | | | веќе видена

Победникот на трката во Бахраин, Себастијан Фетел, ги пофали перформансите на својот болид, заблагодарувајќи се на тимот што му овозможил толку добро возило. - Големо „благодарам“ за тимот денес. Одлична трка од самиот старт до самиот крај и беше навистина битно да бидам во водство во првите кругови за да можам подобро да се грижам за пневматиците. Темпото беше феноменално, болидот беше многу брз и стануваше с è подобар и подобар кон крајот на трката. Ова беше навистина убава трка каде што можеш да си дозволиш да притискаш секој круг и да завршиш и добра работа со грижата за пневматиците. Генерално, многу сум среќен! – изјави Фетел. Тој додаде дека трката била одлучена во првите неколку круга кога успеа да ги претекне Алонсо и Розберг. - Беше тесно во првиот свиок со Фернандо од надворешната страна и едноставно морав да ја предадам позицијата. Сакав да стигнам до Нико, но Фернандо се појави ненадејно. Добро беше што успеав да ја вратам позицијата брзо. Го заштедив КЕРС системот и во шестиот свиок бев побрз ...
сите 6 | | | веќе видена

Возачот на Лотус, Кими Раиконен изјави дека едноставно не бил доволно брз за да може да го предизвика победникот на трката во Бахраин, Себастијан Фетел. Тој оцени дека осмото место во квалификациите влијаеле на неговиот пласман, бидејки имал доста за престигнување за време на трката. - Никогаш не си навистина среќен ако не победиш, но претпоставувам дека второто место беше најблиску дофатливо. Го извадив максимумот од болидот, а болидот го имаше темпото кое го немавме вчера во квалификациите, па мислам дека ова е добар резултат. Ја немавме потребната брзина да го предизвикаме Фетел, но имавме брзина за дватта наши болида да бидат на подиумот, - изјави Раиконен. Запрашан, дали квалификациите биле пресудни за неговиот пласман, Кими изјави дека осмото место воопшто не било од голема помош, но и дека сепак не можеле да се натпреваруваат со брзиот болид на Ред Бул.
сите 6 | | | веќе видена

По вчерашната сензација со освојувањето на пол позицијата во „кралската“ класа од светското првенство во мотоциклизам, Марк Маркез денеска го продолжи испишувањето на новата историја од Мото ГП трките, триумфирајќи на Големата награда на Америка во Остин, Тексас. Возачот на Репсол Хонда има само 20 години, а со триумфот во САД стана најмладиот мотоциклист кој победил на трка во највисоката класа од шампионатот. До триумфот Маркез дојде по дуелот со тимскиот колега Дани Педроса, кој ја поведе трката со подобар старт, но го загуби водството на десет круга пред крајот. Маркез постојано го следеше и не му дозволи да се одвои, додека другите мотоциклисти не можеа да парираат на нивниот ритам. Откако Педроса го загуби првото место, успеа неколку круга да се одржи зад помладиот сонародник, но потоа се откажа од потерата. - Победа во Мото ГП е остварување на соништата. Се обидов да ги чувам гумите и се одеше добро. Му благодарам на тимот за сета поддршка, без нив ова немаше да биде возможно,- рече Маркез веднаш по ...
сите 9 | | | веќе видена

Џенсон Батон посочи дека во трката за ГН на Бахреин тој и тимскиот колега Серхио Перез имале неколку непотребно ризични дуели. Мексиканецот изјавил дека е точно оти бил агресивен, но смета дека и двајцата претерале во својата желба за што подобра позиција. Двата болида на Мекларен имаа две „блиски средби“, а во едната од нив постоеше контакт меѓу нивните тркала при голема брзина. На крајот Перез го освои шестото место, додека Батон со уништени гуми и еден пит стоп повеќе заврши десетти. - Бев мошне гласен на радио врската, бев возбуден, но и сега би го рекол истото. Тркањето беше одлично, единствена личност која не беше е Чеко. Беше преагресивен, би рекол. При 300 километри на час, не очекувате тимскиот колега да дојде до вас и да ги удри тркалата со тебе. Бев изненаден, но веројатно не сум единствениот кој се чувствува така. Тоа е нешто што се прави во картинг, а притоа се надраснува,- вели Батон во изјава за Аутоспорт. Други медиуми пренесуваат и изјава од англискиот пилот дека не успеал да ги сочува ...
сите 2 | | | веќе видена

Себастијан Фетел стигна до втората победа во четвртата трка од светското првенство на Формула 1, возена за Големата награда на Бахреин, речиси без никаква борба со останатите возачи. Фетел на стартот ја изгуби втората позиција од Алонсо, но возврати неколку свиоци подоцна, а по два круга успеа да го преземе водството од Розберг. На Германецот во прилог му беше дефектот на задното крило на Алонсо, кое се заглавуваше во отворена позиција, па овој мораше на два пати во бокс, во 8 и 9 круг, по што остана без ова помагало за престигнување и се најде на 15 место. Од овој момент натаму, трката беше диктирана од термалната деградација на пневматиците. Некои возачи се одлучија да одат со две застанувања во боксот (Раиконен), најголемиот дел со три застанувања, но Розберг и Батон мораа да направат уште еден пит стоп за да можат да опстанат на асфалтот. На овој начин, Кими Раиконен се најде на второто место, натпреварувајќи се во средината од трката со Пол ди Реста, кој имаше идентична стратегија со две застанувања, но ...
сите 20 | | | веќе видена

Возачот на Ферари, Фелипе Маса, изјави дека е многу задоволен од своите перформанси во квалификациите што денес се одржаа во Бахраин, на кои го освои четвртото место. Најинтересно е што тој избра да вози со „тврдите“ пневматици, а иако беше половина секунда побаевн од тимскиот колега, сепак е веднаш до него на стартот. Во прилог на стратегијата на Маса беа и двете казни, на Хамилтон и Вебер, бидејќи во спротивно тој ќе имаше шесто време. - Многу сум задоволен од исходот од квалификациите, бидејки ризикував во последната квалификациска сесија, но испадна дека ризикот се исплатеше. На „медиум“ не се чувствував подготвен да се борам за првите позиции. Дури и со потврдата компонента шансите да завршам поназад во поредокот беа големи, но решив да останам со нив, бидејќи се чувствував најкомотно. Казните на Вебер и Хамилтон значат дека ќе стартувам четврти, а тоа значи дека ќе можам да се тркам со лидерите. Старт со „медиум“ гумите може да биде предност на стартот за другите, но за добра трка најбитно е да се има ...
| | веќе видена

next