Комуникации

Не смеевме да ја прескокнеме темава, особено затоа што е сеприсутна и многу актуелна, плус од неа се развија многу различни приказни, читај дебати. Пред се на глобално ниво се отворија голем број на прашања поврзани со етичката страна на обработката на податоците, прибирање на податоци, Tramp, Brexit… но и локално заради SCL Balkans и активностите во регионот. Со Дарјан дискутираме за потребата од отварање на овие теми, за (до некоја мера) нереалните очекувања на крајните корисници и секако малку за маркетинг практиките. Podcast: Play in new window Subscribe: Android RSS За нас, најквалитетниот текст на темава: https://goo.gl/djFyPr Еве уште неколку линкови за некои од работите кои ги спомнуваме во видеото: https://goo.gl/ZWmN8d , https://goo.gl/H3vM5H , https://goo.gl/WRbTBL и секако интервјуто на CNN – https://youtu.be/G6DOhioBfyY #комкаст s02e03 – Цензура во време на интернет
сите 6 | | | веќе видена

Гостин или подобро речено повторно дел од #комкаст во оваа епизода е Никола Спасов , експерт за комуникации и сл. Инспирирани од неодамнешното цензурирање на еден од прилозите во ТВ емисијата Код на Снежана Лупевска Созен (https://goo.gl/15L4Wt) разговаравме за можноста воопшто денес да се цензурира некоја содржина и секако за можната употреба на „цензурирана” содржина во маркетинг цели. Никола појасни на кратко на кои постулати е заснован т.н. златен ѕид односно системот за цензура во Кина. Еве го видеото од целата епизода а веднаш под него и аудио верзија од истата. Podcast: Play in new window Subscribe: Android RSS 17 #ПрегледВоПеток
сите 3 | | | веќе видена

Имаме нова дефиниција за “парадокс”. А тоа е дека ја почнуваме неделата понеделнички расположени за преглед во петок. Ако претходната реченица ве стави малку во мисла, ајде да се вратиме во колосек со збирката четива кои ги издвоивме за вас. Се потрудивме да опфатиме од с è по нешто, секој да може да си најде интересно четиво. Заштитинички настроен куче-чувар. Транспарентноста е темел на довербата, а токму тоа и го бара Агенцијата за заштита на податоци во Обединетото Кралство. Сигурно сте добро запознаени со сите политички скандали поврзани со лажните вести и злоупотреба на податоците на интернет. Агенцијата во Британија се стреми кон зголемување на транспарентноста во тоа како личните податоци се движат помеѓу дигиталните платформи за да им укаже на луѓето кои се во таргет групата за политички реклами зошто токму тие се таргетот и на кој начин. Кај и да си, со Гугл да си. Локација он ор оф , сеедно е. Таа пак си работи, пак си собира податоци кои ги испраќа назад до чичко Гугл. Од почетокот на ...
сите 2 | | | веќе видена

Марк Твен еднаш има кажано: „Ако не читаш весници, тогаш си неинформиран. Ако пак читаш весници, тогаш си дезинформиран“. Арно ама, веројатно најпознатиот цитат за дезинформациите е дезинформација. Не постои ниту една потврда дека Марк Твен ова го рекол, а потврдено е дека не го напишал. Оваа изрека има свој подолг историјат и се оформувала неколку стотици години. Цитатот најдиректно потекнува од неколку изрази и фрази поврзани со Орвил Хабард (1969) и Езра Бенсон (1979). Најблиску до денешната форма бил Томас Џеферсон (1807, „Човекот кој не чита весници е подобро информиран од оној кој не чита), додека Марк Твен има само еден потврден цитат во кој го употребува зборот „дезинформација“: „Често. Најсигурниот начин да се пренесе дезинформација е стриктно да се каже вистината“ (во: “Following the Equator: A Journey Around the World” од 1897 година). Ако се префрлиме во 2018 година, овој цитат, чив и да е на крајот на краиштата, може да се „апдејтува“ во: „Ако не следиш вести, тогаш си неинформиран. Ако пак ...
сите 2 | | | веќе видена

Во оваа епизода се обидуваме малку да го осветлиме патот кон невидливата страна на комуникацијата на социјалните медиуми, онаа која е тешко достапна преку алатките за аналитика. Podcast: Play in new window Subscribe: Android RSS Dark Social за прв пат се појавува како термин во текстот на еден од уредниците на The Atlantic и во основа има малку податоци за овој сегмент од комуникацијата. Најчесто податоците кои се цитираат доаѓаат од едно исти истражување, малку постаро, иако има и некои понови извори но по се изгледа не им се придава преголемо внимание во маркетинг светот. Како и да е, постојат неколку основни работи кои може да ги преземете за да го намалите бројот на непознати посетители на вашиот вебсајт, но темата е доста поголема од тоа. Не заборавајте да се претплатите на нашиот #комкаст – media& marketing vlog, YouTube канал, и секако да ни пишете како ви се допадна оваа тема иликоја друга би сакале да ја муабетиме. 15 #ПрегледВоПеток
| | веќе видена

Месецот на пролетта пристигна, a ние доцниме со 2 прегледи. Но, нов месец, нов мајндсет. Малку клише муабет. Сепак, во новиот месец ветуваме дека ќе бидеме редовни и дека секоја недела ќе читате актуелни, и воедно интересни, четива. Да започнеме.
сите 2 | | | веќе видена

Често повторувам, за интернет најмногу можеш да научиш, на интернет. Но, постои уште една, исклучително важна форма на учење, старите добри офлајн конференции. Јас, сум голем фан на конференции и слични настани и сè уште мислам дека работите кои најчесто ги прераскажувам сум ги дознал на настани а не сум ги прочитал иницијално на интернет. Си има додадена вредност кога си таму, кога имаш шанса директно да слушнеш, прашаш и поразговараш на темите од интерес. Дополнително, зад сцената секогаш има шанса да ги дознаеш не толку розовите работи кои се слушаат на сцена или се пакуваат во совршената студија на случај. Затоа во продолжение еве неколку препораки за настани на кои или сум бил или имам „сигурна дојава” дека вреди да се посетат оваа пролет. http://komunikacii.net/fin/wp-content/uploads/2018/02/lumen5-video-1.mp4 Еве ја листата со линкови: Spark.ME – Будва, 25-26 мај, http://spark.me/2018/ Digital Day – Белград, 8-9 мај, https://digitalday.rs/ Konverzija – Бања Лука, 14 април, http://konverzija.org/ ...
сите 2 | | | веќе видена

Ветено, сторено. Кога го започнавме #ПрегледВоПеток уште во првиот блог пост рековме дека ќе се вратиме и со видео. Ни требаше малку повеќе време како и обично, ама еј, тука сме, не се откажавме, напротив. Одиме со ново нумерирање на епизодите, зошто оваа нова сезона има најмалку два новитети во неа. Прво има нов ко-домаќин, колегата Дарјан Раденковиќ кој од септември опасно го појача тимот на NewMediaMK и во заеднички договор секоја епизода ќе има централна тема, а понегаш и гостин.. или патување..
сите 3 | | | веќе видена

Нешто повеќе од еден месец подоцна, еве не назад… се исфорсиравме пред празнициве и јануари затаивме, заглавивме на баксузната 13ка :). Добро, не дека не бевме активни, одржавме две бесплатни обуки на тема: Facebook: Што по замирањето на органскиот досег? но сепак и тона не е оправдание. Две сервисни инфорамции пред да почнеме со прегледот на насобраните линкови. Прво, може некој се сеќава, во спетември кога го започнавме овој серијал ветивме враќање на видео #комкаст-от. Епа тука е некаде.. на брегот, наскоро ќе дојде. И второ, ако некој од оние кои беа или се пријавија на горе спомнатата обука го чита текстот… не се сеирајте презентацијата ќе ја објавиме неделава. Ајде сега, да се фрлиме на препорачаните четива за изминатиов период. Имаше многу, дека долг период помина, ама еве некој скратен избор: 1. Довербата во медиумите паѓа . Најновиот Trust Barometer на Edelman, 18. по ред вели дека генералната доверба во медиумите ни опаѓа, вклучувајќи ги и социјалните, колку и да е комплесно да се даде ...
| | веќе видена

Среќни празници луѓе! Ајде да ја фатиме годината додека не ни избегал цел јануари и да видиме каде оди светот и дали може да фатиме едно место во последниот вагон. А возот на Снепчет заглави в снег. Откако Инстаграм бескурпулозно му ги „стопи“ сторијата, Снепчет бележи драстичен пад во повеќе сегменти на користењето. Неодамна протекоа доверливи извештаи од компанијата , кои навестуваат лоша иднина за еднаш најбрзорастечкиот сервис. Дополнително, CNN го повлече шоуто продуцирано специјално за Снепчет , од причина што не нашле начин да го измерат реалниот ефект од неговото прикажување. Што има ново кај другите социјални мрежи? Ништо ново. Фејсбук презема функционалности од Гугл и обратно. Првите најавија Campaign Budget Optimization со кој ќе можете да ставите буџет на цела кампања која содржи повеќе ad sets и потоа Фејсбук автоматски ќе го распореди буџетот меѓу нив според резултатите на рекламата, односно ќе делегира поголем дел од буџетот на оние кои покажуваат подобри резултати. Гугл не остана покус со ...
| | веќе видена

Уште само 4 дена до новата 2018-та година, а ние со последен преглед во петок за оваа 2017-та. Како што ветивме, во последниот преглед ќе читате за трендовите кои следат во престојната година. Идеме. SEO Trends in 2018 . Да видиме што ќе каже кристалната топка со помош на експертите во Email Marketing Trends in 2018 . На кратко, технологијата позади емаил маркетингот ќе ни пружи повеќе можности за праќање на вистинските мејлови на вистинските луѓе, и во вистинското време. Envato’s 2018 Predictions . Погледнете ги најдобрите дизајн трендови во 2017, и читнете што предвидуваат What’s doomed in media in 2018 . Секоја година има работи кои умираат во сферата на медиа и маркетинг. Еве ви едно четиво во кое може да ги читнете работите кои ќе изумрат во 2018-та. Web Design Trends in 2018 . Супер четиво за кои трендови ќе ги гледаме во 2018-та во областа на дизајнот. Digital Video Trends for 2018 . За сите кои се занимаваат со видео, еве ви предвидувања за 6 трендови кои се очекува да се појават во 2018-та. Digital ...
сите 19 | | | веќе видена

Комуникациска или дискурзивна рамка е дијапазон од идеи кои се прифатливи во јавната комуникација. Терминот е познат и како „ Overton Window “ според Џозеф Овертон ( Joseph P. Overton Во самата дискурзивна рамка постојат различни степени помеѓу крајностите „максимум слобода“ и „минимум слобода“, меѓу кои се: нормално, очекувано, разумно, радикално, налудничаво и незамисливо. Еден исечок или дел од таа оска е она што се нарекува нормално или очекувано . Тоа најчесто се идеи, постапки, навики, информации, комуницирање и однесување кои се сметаат за нормални и прифатливи за таа заедница или општество. Околу ова тежиште се формира чувството за очекуваност од она што се случува и комуницира во општествено-политичкиот живот. Најголем дел од содржините кои ги следите преку медиумите и за кои се зборува, постапно го зацврстуваат во вас ова чувство за нормалност. Но, што ако од позиција на (претендент за) моќ тоа консензуално чувство на нормалност не ви одговара? Сакате да го смените и да воведете нешто различно кое ...
| | веќе видена

Предновогодишен преглед во петок, веројатно претпоследен годинава. Затоа уште еднаш повеќе ќе се осврненеме на новостите отколку на заокружување на најинтересното од годината и предвидувања за следната. Тоа ќе го оставиме за последниот преглед, со надеж дека деновите што следат нема да сме преокупирани со прослави и лечење мамурлак од истите. Првото четиво што го издвојуваме е поврзано со трендот кој и кај нас почнува сѐ повеќе да се користи – работа со инфлуенсери во промоцијата на вашиот бренд. Овој тренд веќе со години функционира на глобалниот пазар, па затоа може да се издвојат сите оние насоки во кои треба односно не треба да ја движите соработката со инфлуенсерите. Затоа, доколку планирате да почнете со овој тип на маркетинг активности или да го унапредите односот кој веќе сте го воспоставиле, прочитајте ги 10-те грешки што ќе го расипат вашиот однос со инфлуенсерите. Вистина е дека Facebook веќе подолго време посветува сериозна грижа за ограничување на спамирачката содрина на мрежата. Сведоци бевме ...
сите 2 | | | веќе видена

За момент помисливме дека оваа недела ќе имаме повеќе линкови поврзани со Google од оние со Facebook, ама по се изгледа тешко ќе ни успее тоа. Ајде одиме со ред, да видиме што @NewMediaMK колективнот издвои за вас оваа недела, па на крај ќе видиме кој преовладувал. Дали некогаш сте се запрашале како изгледаат цртежи на исти иконки од повеќе од 15 милиони луѓе ? Веројатно не, ама еден проект го направил токму тоа и сега на јавноста и ја става на располагање оваа огромна база на податоци собрана преку quickdraw.withgoogle.com . Целта може секој сам да си ја дефинира, дали ќе учи патерни, дали ќе развива нови дизајни, или ќе ја користи за развој на вештачка интелигенција… како и да е, забавно е да се разгледува како цртаме и што се е или не е предметот кој сме го замислиле. Progressive Web Apps. Кога Google вели: Why a progressive web app might be right for you , тоа меѓу редови (или директно кажано) значи дека ви вели, ова ќе има предност кај мене кога рангирам сајтови. Станува збор за решение кое ги ...
сите 10 | | | веќе видена

Веројатно ви е познато она кога некој производ или бренд станува синоним за сите производи од тој тип? На пример: џакузи, плексиглас, селотејп, гуглање, вазелин, целофан, ескалатор, керозин, термос, џип, памперс, фотошоп, вокмен, термос, и рaзни други. Нешто слично се случува со поимот „лажни вести“ кој полека станува „генерички термин“ (генерифициран термин, англ. genericized term/basket term) за речиси сите видови информации . Сега с è е лажна вест: и шпекулација и дезинформација и пропаганда и спинување и политички маркетинг и измислено интервју и сатирична вест и ред други. Проблемот со „генери-фицирањето“ е што се создава конфузија зад која многу лесно може да се сокрие незнаење, површно знаење или манипулирање. Најпрепорачлива (засега) е класификацијата на вести и информации која ја користи и Советот на Европа во своите препораки за справување со информациските манипулирања. Овој метод се базира на намерата (интенционалноста) при информирањето и издвојува три вида информациско пореметување ...
сите 2 | | | веќе видена

Здраво пријатели на маркетингот, новите технологии и дигиталната транспарентност. Еве сме пак после две недели со тазе линкчиња за Прегледот бр. 9. Новото истражување на Hub Research покажа дека 52% од ТВ публиката во САД претпочита гледање на омилените серии преку дигитален извор, како што е Нетфликс. Ова е прв пат дигиталните извори да доминираат над телевизијата во живо и video-on-demand. Германија ги забрани смарт часовниците за деца . Ова е одлука која може да биде една од клучните за развојот на уредите со интернет конекција, како и генерално за Internet of things. Од ден на ден сме сведоци на нови начини на употреба на чат-ботовите. Последна новост е нивното користење за купони и слични промотивни понуди. Се очекува преку чатботови во 2018 да бидат поделени околу 60 милиони купони. Дали може да очекуваме некое ботче од Групер наскоро, со оглед дека секогаш ги следат најновите трендови во маркетингот? Во време кога сите зборуваат дека сѐ помалку може да се налета на добра содржина, не е на одмет ...
сите 3 | | | веќе видена

Еј, погодете што? 8-то издание на преглед во петок е навистина во петок! Решивме да се искупиме за каснењето затоа што следната недела сигурно нема да има преглед во петок. Наместо тоа AllWeb ни го краде спотлајтот ама не се жалиме. Оваа недела идеме јако (и навремено) со збирка странски четива и едно домашно. 3, 2, 1… ЧИТАЈ! Цвета е-трговијата во Македонија. Добро прочита. Од 2018-та година и Тинекс ќе пушти во употреба интернет-продавници за Тинекс и Космо . Според најавите проектот ќе стартува на територијата на Скопје, а на корисниците ќе им бидат достапни повеќе од 6.000 производи од двете продавници. Нека има. Амбасадор на твојот бренд. Доброто лого гради доверба помеѓу тебе и твоите потенцијални потрошувачи. Ако бараш инспирација во креирање на твој препознатлив знак, еве ти 17 логоа на стартапи кои со причина се наоѓаат на оваа листа. Слим верзија на Facebook Messenger. Фејсбук го лансираше Messenger Lite пред една година и од лично искуство можам да кажам дека му олесна на мојот мобилен. ...
сите 5 | | | веќе видена

Недела е ден за уште еден преглед во петок, овој пат дебитираме со препорака од локален извор. Не дека сме ги потиснувале намерно изминатите недели, ама така се погодило. Како и секогаш имаме малку лесни и малку не баш толку лесни препораки за читање. Кликајте на линковите и на линковите во линковите и читајте, гледајте… Маките на YouTube, Facebook и Google. Толку многу ни значат овие сервиси што кога нешто ги мачи нив и ние одма се загрижуваме. Изминатиов период Facebook (и Twitter) гo мачат Русите . YouTube го мачат екстремните американци, а Google го мачат традиционалните американци кои очи вадат ако не ти е добра иконката за светиот грал на америнската традиција: чизбургерот Facebook си гази, финансиски. И покрај „маките” со кои со соочува и трошоците кои ги прави за да покаже, заедно со другите гиганти, дека се грижи за сузбивањето на fake news Facebook прикажа изненадувачко зголемување на своите приходи . Едноставно човек да се замисли дали навистина има логика да се борат против сите овие не ...
сите 2 | | | веќе видена

Еве не со уште еден #ПрегледВоПеток во кој ќе читате за најинтересните актуелности во светот на дигиталните комуникации изминатите 7 дена. Има тука сенешто, од новите тестирања што ги прави Фејсбук и поради кои на брендовите (и агенциите) им се дига косата на главата, преку генијалната кампања на Еминем за новиот албум, до кој друг ако не „Алгоритамот”, сега аплициран и во светот на онлајн дејтингот. Да, да, добро прочитавте, сите ние за кои и Тиндер не врши работа, ќе имаме нова шанса благодарејќи на „Алгоритамот”. А сега веќе не е толку лош, а? Но, да одиме. Сине цел ден си надвор, земи изиграј некоја игрица на компјутер. Откако гејмингот го покажа својот капацитет за монетизација, и тоа не само in-game, туку и како врвна и свежа форма на популарна култура (преку) која може да (се) продава, беше очекувано дека од маркетиншки аспект ќе се развива во сличен правец како и традиционалните спортови. Деновиве се случи една од најголемите најави во тој поглед . Соработка на, ни помалку ни повеќе, EA и FIFA за ...
| | веќе видена

next