Комуникации

По најновите настани во Истанбул и во Турција , кои започнаа како мирен протест против уништувањето на паркот Гези заради изградба на комерцијален објект, а прераснаа во масовни протести против власта, голем број аналитичари се обидуваат одблиску да го објаснат феноменот на протестирање и користењето на социјалните медиуми за овие каузи. Едно е сигурно, властите, особено оние кои не се доволно демократски и транспарентни, сé повеќе стравуваат од социјалните медиуми. Турскиот премиер го посочи Твитер како главен виновник за протестите и немирите ( Твитер е зло и виновник за немирите во Турција 3.7.2013). Хронологијата на настаните во Турција, и како тие се пренесуваа преку социјалните медиуми, покажува како од мал еколошки протест, работите можат да се кренат на глобално ниво и протест кој ги проблематизира не само локалните односи, туку и демократијата, владеењето на правото и човековите права, во многу пошироки контексти. Global Voices: Turkey – A Social Media Chronology of Occupy Gezi Низ перспектива ...
| | веќе видена

Јасно ни е на сите дека во последно време брендовите прават еден куп кампањи кои примарно се направени да изгледаат кул на видеото кое следува отпосле. Нема тука ништо лошо, се цени креативноста, идејата и секако изведбата. Од Heineken не може да се очекува ништо лошо. Брендот континуирано се докажува на ова поле. Се сеќавате на „Дај побрзај” со Марко? Знам не беше баш скоро, ама една од легендарните емии беше. Е, кампањата за најголемиот клупски фудбалски настан во светот (финале на Лига на Шампиони) се базира на таква механика. Си ја крстиле Road to the Final и ја споровеле во Атина. Тимот на Heineken на неколку случајно избрани момци и дал рок од еден час за да се спремат да одат на финалето. Наградата, секако, е влезница за големото финале. Да не се објаснувам, еве го видеото од Heineken Се ми се чини дека ова снимањево не било се баш 1 саат. Така се мести камера во кола и ред други ситници, за еден саат ). Ама тоа е сосем друг муабет. Што викаш ти? Колку се реални ваквите кампањи налик на оваа и ...
| | веќе видена

На 15 мај во Скопје се случи трагедија во која 57 годишен маж си го одзеде животот. Овој немил настан, кој се одиграл на јавно место, здружно беше покриен во речиси сите домашни медиуми. Начинот на кој македонските медиуми известуваа за него, благо кажано, беше крајно неодоговорен, брутален и сосема непрофесионален. За жал на сите нас, беше тоа уште една срамна епизода во листата на неодговорното локално медиумско лешинарство. Реакциите на граѓаните на социјалните мрежи со право беа жолчни изразувајќи го своето негодување од оваа медиумска бруталност и непочитување на основното човечко достоинство: Човечкото достоинство е најважно, а го имаат и мртвите. Ни еден човек не смее да се прикажува во ситуација која е недостоинствена, па колку е да е тоа „интересно“ за јавноста, Миодраг Мисолиќ Советот на честа при ЗНМ во текот на истиот ден излезе со енергична осуда на известувањето на медиумите за овој случај: Советот на честа остро реагира на објавувањето на фотографиите на кои се гледа безживотното тело ...
| | веќе видена

Се вративме, средуваме импресии, раскажуваме, за луѓето, за искуствата, за муабетите, за забавата, за хотелот (комплекс) и секако за Сењ. Еве го подолу завршното видео како преглед на третиот ден и на целата атмосфера. Очекуваме следниве денови да започната e-live.tv да ги качуваат видеата на сајт кај нив па кога ќе има таму повеќе видеа ќе направам уште еден избор на презентации кои треба да се погледнат. Сега за сега, толку. Фала на сите кои ни го овозможија настнов: @torbica и неговата екипа, @netokracija и сите нетократи и секако Renault кој беше добар и ни даде едно Clio дизелче за да патуваме економично. Погледни го прегледот за: Првиот ден на Твитоманија и вториот ден на Твитоманија
| | веќе видена

Ако следите твитери сл. деновиев знаете дека во регионов се случува најголемиот регионален собир на интернет ентузијасти и професионалци – Твитоманија . За да ни остане време за останатите активности тука решив да снимам видеа како преглед на дневните активности. Еве го подолу првото: Првиот спонат лик е Miloš Čirič , Еве ја презентацијата на @eniac , а словенецот со неуро маркетинг е Себастијан Јеретиќ Ако ја исклучиме Бадриќ, еве ја ѕвездата на денот Небојша Радовиќ – Ениак – Син из Америке
сите 3 | | | веќе видена

За време и по немилите случувања на Бостонскиот маратон, се одвиваше интензивна дебата за тоа каде можат да се добијат најновите и најточните информации за нападите. Сите поголеми мејнстрим медиуми беа на лице место веднаш или неколку часа по случувањата, како и за време на потерата по двајцата осомничени. Но, на лице место, дури и пред супер-ажурните медиуми, беа учесниците на маратонот, посетителите и оние кои таму живеат. Опремени со новите медиумски алатки секој од нив беше медиум-поединец кој можеше да испраќа секакви информации од лице место. Како резултат на ова се разви процес на паралелно информирање: од една стрна тука беа медиумските професионалци, а наспроти нив граѓаните кои на интернет пласираа содржини без уредување или филтрирање. И што се случи? Се случи жестока дебата за тоа кому треба да се верува и кој е доволно одговорен во процесот на информирање. Од една страна беа нет-ентузијастите, кои беа воодушевени како граѓаните можеа слободно да го информираат светот, без притисоци од ...
| | веќе видена

Директен повод за гостувањето на Sвездан Георгиевски беше неговиот текст на тема #Жерновски објавен на Окно.мк. Со Sвездан разговаравме за моќта на локалната твитер заедница, за политичката комуникација на интернет за политика на Facebook и нешто малку поопшто околу медиумите и новинарството. Podcast: Play in new window Embed На моменти малку излегувавме од темите, тзатеравме малку повеќе накај политика, но се на се фин муабет кој вреди да се слушне, особено е вредно да се слушне ако се земе предвид дека Sвездан, сега за сега, е повеќе посматрач на твитер активностите во МК а не и директен учесник, што во исто време го става и во подобра и во полоша позиција за коментирање на тековите таму.
| | веќе видена

Адам Кертис ( Adam Curtis ) е легендарен лик на британската медиумска сцена. Автор е на неколку култни документарни филмови, меѓу кои за издвојување се „ Century of the Self “, „ The Trap “ и „ The Power of Nightmares “. Овој пат ви претставуваме (via една друга легенда, Charlie Brooker ) негов краток филм за ТВ новинарството, „ The Rise and Fall of the TV journalist “. Во него тој опишува неколку фази од еволуцијата на тв новинарите, наведувајќи ги: (1) Фаза на ТВ новинарите како лигуши на политичарите (2) Пост Вотергејт ерата на истражувако новинарство (3) Кризата на истражувачкото новинарство по падот на Берлинскиот ѕид и подемот на т.н. „ Мекинтаеровско новинарство “ базирано на Reality TV елементи , односно менување на фокусот од новинари како лидери на јавно мнение, кон емпатија со искуствата на публиката. (4) Фаза на де факто отстранување на новинарот и промоција на култот на „Ваши вести“. Како што вели авторот, новинарите кои главно немаат поим што се случува во комплексниот и поврзан свет, сега се ...
| | веќе видена

IAB Србија трета година по ред ја организира Digital Day , конференција за дигитален маркетинг. Оваа година конференцијата ќе се одржи на 14ти мај, повторно во домот на млади во Белград. Минатогодишниот настан навистина обезбеди достојни имиња за настан од тој ранг, но она што е поважно и ново е дека поттикна формирање на IAB.mk (официјално претставена на AllWeb.mk ), здружение кое посветено и активно работи на развивањето и унапредувањето на дигиталното огласување во Македонија. Овогодинешниот настан повторно ветува големи светски имиња, експерти во областа на дигиталното огласување. Темата за оваа година е огласување во мултискрин ера, однсно ера на повеќе екрани. Досега се потврдени 13 имиња на предвачи меѓу кои: Alison Fennah , Vice President, Research and Marketing (IAB Europe); Tom Bowman , Vice President, Strategy & Operations, Global Advertising Sales (BBC Worldwide); Andy Chen , CEO (Preview Networks); Caroline Henne , Regional Business Development Director Digital Market Intelligence CEE-META ...
| | веќе видена

Минатата недела кога го планиравме подкстот на тема блогови за храна Ана Азгоур авторката на Сурово и Вкусно , блог за сурова храна не успеа да ни се придружи па затоа решивме да не ја изоставиме неа зошто таа како и Теа од Часови по готвење беа мотивација за темата. Прашањата кои ги спремив за Ана (ми помогна и @natalija) всушност ни беа скица за подкастот со Маја и Бојана. Неколку дена подоцна еве ги на долго и широко одговорите на Ана: 1. Од каде идеја/желба/потреба за почеток на блогот? Мојата прва авантура со сурова храна се случи во 2006г и траеше 5-6 месеци. Шест години подоцна одлучив дека е вистинскиот момент да се вратам кон овој тип на исхрана и полека почнав да приготвувам (и да си запишувам) нови рецепти од оваа кујна. Бидејќи бев тазе преселена во Македонија, воопшто немав претстава дека ваквиот тип на кујна скоро и да не постои тука. Не можев да најдам никакви информации на интернет (а сум голем зависник од него!), па според тоа незнаев ни како ни каде да почнам да барам намирници. Овој ...
| | веќе видена

Драги читатели на блогот Комуникации, чест ни е и овде да ја пренесеме убавата вест дека професорката по комуникации и светски признат стручњак во оваа област, Дона Колар Панов , на 15 март во Опатија доби награда, „ PRO PR Awards. “. Наградата е доделена за особен придонес на полето на комуникациските науки и односите со јавност. Оваа награда ѝ беше врачена во Скопје во четвртокот , 28 март, пред редица нејзини студенти, колеги, соработници и пријатели. Во образложението на наградата се вели: „Со својата визија и амбиции Дона Колар Панов припаѓа во ретките професионалци кои успеаа да ја поврзат теоријата со практиката на односите со јавност во почетоците на создавање на оваа професија во Македонија. Благодарејќи на нејзиниот посветен и огромен труд, нејзиното богато знаење го пренесе на своите бројни студенти. Со континуирано следење на трендовите и нивната примена во пракса, придонесе односите за јавност Македонија да не заостануваат зад светското образование“. Професорката Дона Колар Панов во својот ...
| | веќе видена

Во оваа епизода гостинки ни беа локалните пионер(к)и кога станува збор за блоговите за храна. Сестрите Бојана и Маја пред 4 години го започнаа sitnoseckano.com и во меѓувреме објавија многу рецепти и дузина одлични видеа. Podcast: Play in new window Embed Разговаравме за мотивите, за фидбекот, за промените и секако за успешните и неуспешните рецепти. Во студиото со нас беше и Даниел (@ thedcoy ), човекот одговорен за поголем дел од визуленото претставување на блогот. Фотките подолу се негови. Ако го дослушате до крај подкастот ќе дознаете дека наскоро ќе иницираме средба на блогери за храна, значи ако си за, вклучи се во муабаетот побрзо А еве ги и нивните одлични видеа …
сите 10 | | | веќе видена

Поводот за повторно да гостува Наташа Петкова (@NatasaPetkova) беше претстојниот, прв, ecaHack Skopje 2013 . Зборувавме за овој настан, но зборувавме и за неколку слични настани кои се организираа изминатава година-две. И секако зборувавме малку за состојбара или подобро речено фазата во која се наоѓа моментно локалната стартап сцена. Podcast: Play in new window Embed Колку добро звучи тоа, македонска стартап сцена. Имаме ли таква?
| | веќе видена

Гостин во оваа епизода ни беше т.н. сервер гуру Владислав Бидиков (@bidikov) со кого разговаравме на теми од одржување на сервери, инфраструктура за интернет, безбедност на вебсајтови и малку за локалните интернет пикови на посетеност. Разговаравме повеќе од еден час, Бидик не се напи вода ниту еднаш и не престана да зборува 15 минути по завршувањето на самиот подкаст Podcast: Play in new window Embed
| | веќе видена

Во оваа епизода од нашиот подкаст (без гости) зборувавме за неколку актуелни работи. Прво малку за Engage, потоа за трансформацијата на Twitter и неговата интеграција со телевизиската содржина. Подкстот го завршивме со краток осврт за новата мобилна апликација за споделување видео – Vine Podcast: Play in new window Embed
сите 3 | | | веќе видена

Поголем дел од вас кои следите актуелни теми од областа на новите медиуми сигурно налетаа на инфрмација дека минатата недела Twitter сметките на Бургер Кинг и на Џип им беа преземени и злоупотребени Секако, тие успеаа брзо да си ги вратат назад и да ги избришат злонамерните твитови, но она што вреди да се спомне после ова непријатно искуство е фактот што компаниите успеаа да извлечат корист од целата ситуација. Во ситуација кога вниманието е насочено кон нивните сметки на Twitter (огромен број на објави) значи дека во тој период и ќе добијат повеќе нови следбеници (followers) зошто голем број на корисници сакаат да ја следат разврската на ситуација а и секако да фатат малку сеир. Но, овие две компании си најдоа уште една прилика да си се потапкаат по рамо за иста болка. Еве ги твитовите со кои Бургер Кинг и Џип си поразговараа: jeep Glad everything is back to normal. — BurgerKing (@BurgerKing) February 19, 2013 burgerking Thanks BK. Let us know if you want to grab a burger and swap stories – we’ll drive. ...
сите 3 | | | веќе видена

Втор дел: Испитувањата на јавното мислење се користат и како алатка за манипулирање со јавното мислење, наметнување на теми во јавноста па дури и воена пропагнада. Злоупотребата на истражувањата за вакви цели се прави пред се на два различни начина. Првиот начин е преку спроведување различни видови манипулативни анкети чија намена не е да го измерат јавното мислење, туку на него да влијаат, а вториот е преку намерна погрешна интерпретација на податоците. Прво на кратко за манипулативните анкети. Најпознат вид на вакви анкети се таканаречените пуш анкети или на англиски „push polls“. Ваквите анкети воопшто не ги спроведуваат професионални агенции за испитување на јавното мислење, туку тоа го прават штабовите на партиите пред и за време на изборната кампања. Пуш анкетите содржат сетови од прецизно формулирани сугестивни прашања кои самите по себе се повеќе изјави отколку прашања. Тие имаат за цел да го оцрнат противникот преку ширење шпекулации и невистини за него. Главната цел на пуш анкетите е пораката да ...
| | веќе видена

Веруваме дека со добар тајминг ви преставуваме анализа на Никола Спасов (@nikolastweet) од реномираната агенција за испитување на јавното мислење, „ Рејтинг “. Во меѓусебната комуникација и дискусии на актуелни теми почувствувавме дека ваков текст, еден вид упатно средство кое ќе ви помогне да ја проотолкувате и дешифрирате тековната реалност и настаните од неа, ни е повеќе од потребен. Голема и искрена благодарност до авторот за сиот труд и искуство преточени во оваа анализа. Прв дел: Колку анкетите влијаат на јавното мислење и изборното определување ? Ова е едно од они прашања кои постојано се поставуваат помеѓу истражувачите и за кое не постои точен одговор. Иако најголем дел од политичките аналити чари и советници се согласуваат дека анкетите влијаат на јавното мислење, многу малку од нив нашле начин како тоа да го докажат и измерат. Постојат повеќе теории и експериментални истражувања кои се обиделе откријат дали и колку анкетите може да влијаат на јавното мислење и изборите. Една од поновите ...
| | веќе видена

next