Комуникации

Никогаш, ама апсолутно никогаш не се дрзнувам да коментирам јавно за колеги кои ја работат истата професија (без разлика кое е моето лично мислење за нивниот квалитет). Но ако преќутам на ова мислам дека го навредувам моето досегашно искуство. А ОВА е следното: Знаете дека има луѓе кои заработуваат од својата работа на социјалните медиуми, јас сум една од нив, а ова денес што го прочитав богами опасно ме нанервира. Што е толку лошо во понудата? Ајде едно по едно: - Првата точка од она што вклучува понудата е „Отворање на Фејсбук профил за Вашата компанија“. Прво, сите кои бар малце имаме искуство со работење Фејсбук за компании знаеме дека Фејсбук забранува профили на компании. Значи, ако сакате да биде вашата компанија на Фејсбук, треба да отворите ФБ страница. Дури и да е нивна ненамерна грешка, професионалци не смеат да си дозволат забуна. - „Регистрација на уникатно Фејсбук име и адреса“ – малку се збунив кога ја прочитав точкава. Не знам што е толку комплицирано да се избере ФБ име и адреса на ...
| | веќе видена

Редно време беше да засукаат ракави и да го остварат нивниот сон. Дарко и Цаци конечно со реализација на нивната долгогодишна идеја за ваква конференција. Се крчка идејава веќе некое време, еднаш се одложи, но сега нема изговори. Решени и подготвени, ја најавија AllWeb - првата интернет маркетинг и онлајн ПР конференција кај нас. Да не должам јас со муабетите дека навистина кај нас фалеше еден ваков настан кој од поинаков агол ќе ги обработи темите на кои сите веќе работиме со полна пареа, тие сами си кажаа во видео најавата: Она што вие треба да го знаете е дека треба да дојдете и да чуете за иницијативите кои треба да имаат значајно влијание на пазарот и нашата работа, и за уште еден куп други искуства, примери, практики, дискусии и нешто малку теории со кои ние како учесници во оваа професија сме да не речам опседнати. Скоцкавме една програма како за почеток , онаква каква што мислевме дека ќе биде солидна појдовна точка за квалитетна дискусија, но ве повикуваме да споделите што сакате да видите, ...
сите 3 | | | веќе видена

Podcast: Play in new window Download (Duration: 1:09:59 — 64.1MB) Во оваа епизода, четврта по ред за сезонава, се собравме сите домаќини после долго време и очекувано го направивме можеби најдобриот подкаст до сега со одлична тема, одличен гостин и одлична дискусија. Нешто повеќе од 1 час зборувавме со Зоран Бојаровски на тема “Integrated Newsroom” или интегрирани медиумски платформи, и нивен развој или примена кај нас. Ние сме ептен задоволни од вчерашниот #комкаст , а вие пред да ја чуете епизодата, погледнете малку слики на темава
| | веќе видена

Ако само пред неколку месеци зборувавме за тешкотиите да се измери активноста на социјалните медиуми и нејзиниот ефект врз посетите, денес веќе немаме проблеми со статистиките и со извештаите. Фејсбук многу јавно и отворено (на дланка) ви дава еден куп статистики (иако некои од нив се малку манипулирани), а не се лоши ниту алатките за мерење на Твитер (иако можеби ќе треба да фрлите и некоја пара за некои понапредни мерења). Да не зборуваме за другите социјални медиуми (YouTube си има свој дел за аналитика), бидејќи не толку многу се користат и статистиките не се толку значајни кај нас. Но, дали е сè така совршено? Сето ова денес изгледа така лесно и совршено, со плус-минус некои потешкотии во извлекување заклучоци за статистики кои не ни ги даваат на дланка, се додека малку подлабоко не размислиме кои сè параметри играат улога во мерењето на посетите. Јасно ни е на сите дека Фејсбук и Твитер се само еден дел од интернетот и тоа од поново време, иако на нашиов пазар можеби и се најголемиот дел :), но ...
| | веќе видена

Дали некогаш сте се запрашале кои бои ги употребуваат Twitter корисниците ширум светот на позадините на своите твитер профили? Ни јас. Ама кога ги погледнав резултатите од најновото истражување на твитер корисниците ми остана ептен во фокус овој дел. Како што заклучиле истражувачите, кај жените дефинитивно виолетовата е новата розева, кај мажите… темнициииииииии. А сега, нешто посериозно beevolve изработиле навистина темелно истражување во кое исцрпно ги анализираат глобалните Twitter корисници. Еве на кратко пресек за тоа како изгледа просечниот твитер корисник: Корисникот е малку повеќе женско и најверојатно живее во Америка. Таа најверојатно има помалку од 50 следачи (followers) а исто така следи помалку од 50 корисници. Таа најверојатно е под 25 години, иако само помалку од 1% од Twitter корисниците јавно кажуваат години. И секако, без изненадување, оние кои повеќе твитаат имаат повеќе следбеници. Истражувањето е направено на база на 27 милиони корисници кои испратиле повеќе од 28 милијарди твитови, а ...
| | веќе видена

Podcast: Play in new window Download (Duration: 48:33 — 44.5MB) Конечно, во третата епизода од оваа сезона ни се врати Мите и прозборувавме малку и за NBA. Не, се зезам, не зборувавме за тоа иако Мите сакаше :)). Во оваа епизода коментиравме околу предлог законот за клевета и навреда каде во еден член се превидување на мала врата воведување на цензура на интернет, а потоа се надоврзавме со краток осврт на последниот извештај за репресијата на интернет од Freedom house При крајот стигнавме малку да ги искоментиравме последните потези на Facebook и Патем, денес налетав на еден одличен текст кој ми е криво што не го прочитав пред подкастот за да вметневме нешто од таму во муабетот. Станува збор за пресек на состојбата и новите иницијативе на Британските законодавци во поглед на регулирање на комуникацијата на социјалните медиуми, односно изнаоѓање и дефинирање на нови практики при судски постапки. Освртот е на GigaOm: Spate of jail terms for online trolls leads uk to re-examine rules
| | веќе видена

Со мало задоцнување (од само две недели) конечно и осврт на WebFest.Me. Можеби овој пост ќе биде малку подолг од вообичаено, но ќе биде интересен. Keep on reading! Пред две недели во Будва, Црна Гора (20-21 Септември) се одржа втората по ред Интернет конференција WebFest.Me чија цел е промоција на идеи и споделување на знаење поврзано со најпопуларниот медиум на денешницата, Интернет. За прв пат годинава се одржа и натпревар на стартап компании од регионот кои ги изложија своите идеи пред публиката, а победникот прогласен од стучно жири ја доби шансата да продолжи да се натпреварува на TechDisrupt 2013 во Њу Јорк во организација на TechCrunch. Сума сумарум, презентациите беа со основни информации, но имаше дискусии кои предизвикуваа “откровение” кај публиката составена од блогери, интернет-маркетинг луѓе, дизајнери, програмери, студенти… Секоја презентација беше интересна и различна, а сепак секоја носеше една иста порака: Ако не плаќате за производот, тогаш вие сте самиот производ… Ние сме производот на ...
| | веќе видена

Дали тоа Twitter конечно се подготви за големиот чекор? Бизнис модел за заработка достапен за сите? Нашиот драг пријател @Eniac пред некоj час на Twitter најави дека од денес е во можност да ја користи огласувачката платформа на Twitter. twitter upravo pustio oglasavanje svima, može da se targetira i Srbija mada ne piše broj korisnika. Napravio sam kampanjicu pa javim rez. — Nebojsa Radovic (@eniac) October 9, 2012 Сервисот уште не е достапен за сите, веројатно го пуштаат дел по дел но еве ги првите искуства кои ни ги пренесува Небојша. Платформата е слична на онаа за менаџирање со Facebook рекламите и на прв поглед далеку полесно се управува и многу фино изгледа. Еве на кратко за што се работи: Огласување во 3 чекори 1. Избери локација; 2. Избери која Twitter сметка ќе ја промовираш; 3. Или избери да промовираш твит; Толку е едноставна првата верзија на платформата за огласување која е веќе достапна за пријавување. Она што ни го перенесува @eniac, а наскоро се надеваме и самите ќе го искусиме, е ...
| | веќе видена

Оваа година заради (не)планирани обврски не бевме во можност лично да присуствуваме на една од регионалните конференции која авторите на блогов ( Дарко и Мите ) посебно си ја сакаат – WebFest.me . Затоа испративме претставник да ги следи настаните на лице место, и секако да се избања во Будва во септември :). Уште ги очекуваме импресиите на писмено, за да може да ги споделиме и со вас, и еве тука јавно ја пингаме Петра да седне и да напише како си поминала :). Инаку конференцијата, која беше втора по ред, е само продолжение на она со што започна WebFest – WebFest.me Awards . Под ова име се одржуваат втор пат по ред, и се еден од најзабележителните регионални интернет фестивали, кои имаат за цел да ги промовираат оние кои креираат квалитетна содржина на интернет, и секако нивните дела. Се одржува од 22 септември до 15 ноември и се состои од два дела, во кои првата половина е посветена на пријавување, а втората на гласање. На 22 септември започна пријавувањето на проекти кои заедницата смета дека треба ...
| | веќе видена

Опасност од цензура преку новиот закон за навреда и клевета | Развигор ;) Опасност од цензура во Македонија преку новиот Закон за навреда и клевета, предупредува Метаморфозис | IT.com.mk Вака ќе изгледа македонскиот интернет ако се воведе новиот закон за одговорност за навреда и клевета | Skopje Hacklab Емисија за дигитална слобода – Закон за Интернет цензура во Македонија | 2cmk Цензура за репутација | Illusional Reality Законот за навреда и клевета – неприфатлив за македонската интернет заедница | think.mk Собранието го гласа Законот за навреда кој ја става одговорноста врз „провајдерите на интернет-услуги“ | IT.com.mk Власта ќе ги санкционира блогерите | batadjango (избришан) Интернет цензура во Македонија | Outtake Политиката на изразувањето | Airborne Ако сум испуштил некој линк или се појави некој нов во меѓувреме, оставете во коментар. И не заборавајте: Приклучете ја Вашата страна во акцијата за затемнување на македонскиот Интернет со додавање на едноставната скрипта. Второто читање на ...
сите 8 | | | веќе видена

Постoв доаѓа како продолжување на еден не така одамна објавен пост каде цитирајќи еден британски професионалец се обидов да пренесам дел од одговорот на прашањето: Кој треба да работи маркетинг на социјални медиуми? Во мојата работа константно следам и размислувам за следни или можни соработници, за луѓе (професионалци) со кои може времено или долгорочно да се соработува и секако да се вработат и навистина го разбирам предизвикот за кој зборува во следново видео Jason Wellcome, senior VP за дигитални комуникации во Weber Shandwick. Потреба има, има и луѓе кои го работат ова, но да ги најдеш вистинските во кои ќе може без воздржување да инвестираш е навистина предизвик. via
сите 2 | | | веќе видена

Podcast: Play in new window Download (Duration: 1:02:43 — 57.4MB) Гостин во оваа епизода на комуникации.нет подкастот ни беше новинарот од Радио Слободна Европа – Срѓан Стојанчов . Инспирирани од Полемиката на „Утрински“ за фејсбук-новинарството. Латас контра Ордановски се обидовме малку да ги чепнеме темите кои ги поврзуваат традиционалните (па иако се на интернет) новински куќи и социјалните медиуми. Секој коментар е добредојден.
| | веќе видена

Podcast: Play in new window Download (Duration: 49:44 — 45.5MB) Во насловот си напишав се :). Се враќаме со нова сезона на комуникации.нет подкастот. Во нови простори на РадиоМОФ со нова енергија (затнат нос) и план за многу гости и теми. Како за почеток со Сеад се обидовме да направиме еден кус преглед (колаж) низ темите кои беа (се) актуелни изминативе недели. Зборувавме за МРТВ , за новите сајтови, за законот за меидуми, за инстаграм за MobileMonday , за Вебит, за МПМ и сл.
| | веќе видена

Пред некој ден со @sead93 во кратка чет конверзација се обидивме да одговориме на неколку прашања поврзани со скорешните промени на МТВ. Повеќе прашања се отворија низ муабетот за да на крај на истиот да излеземе со некои претпоставки. Дали воопшто нешто од ова е во вистинска насока, не знаеме, но мислевме дека е ОК да ги споделиме размислувањата, па да чуеме и други на истата тема, секако важна. Значи генералното прашање е зошто МТВ троши толку пари за нови хит серии (кога велам хит не мислам на турски и сл.) и филмови? 1. Рејтингот и гледаноста да се качат, по секоја цена, 2. Да се наведат гледачите и на гледање вести 3. Обид да се „приберат“ гледачите кои се откажаа од гледање на локалните ТВ станици. 4. Собирање политички заслуги за „успешни реформи на јавниот сервис“ 5. Влијание за подигање на квалитетот на програмите кои ги нудат и другите ТВ станици („локомотива ефект“). 6. Намалување на влијанието, читај гледаноста, на Сител и компанија, за да се намали подоцна ризикот од промена на политичките ...
| | веќе видена

Бедови, бедови Медиумите се чудна работа, благо кажано. Но, тоа е така затоа што луѓето својата слободна волја ја насочуваат кон чудни и ирационални постапки. Медиумите не се проблемот, луѓето се проблемот, медиумите се само огледалото, а ликот во огледалото, тоа сме ние. Медиумите се само материјалната компонента, нас нè плаши сопствениот лик отсликан во медиумите, ние сме ликот на Анти Нарцис…Но, да не должам, да прејдам на проблемот. Прашањето, поттикнато од клучните проблеми кои нè притискаат, е следното: зошто во медиумите доминираат примитивистички теми од типот: насилство, вербална и физичка агресивност, вербална и визуелна вулгарност, злонамерна и деструктивна пропаганда? Во најчитаните и „најинтересните“ вести додека ги пишувам овие редови беа изживувањето врз телото на убиениот американски амбасадор во Бенгази (Либија), вулгарни навреди на локален водител во врска со несреќен случај во семејството на уредник во друг медиум и тангите на една пратеничка. Ах, да, тука беа и неколку редовни колажни ...
сите 2 | | | веќе видена

Минатата недела имав пригодна можност да се сретнам и поразговарам со некои од членовите и новинари на АКТИВ . Се работи за мошне интересен проект и веб платформа која има цел да поттикне оформување на дигитална заедница на активисти, да охрабри и овозможи здрава дебата во општеството, размена на информации и мислења и да понуди решенија за актуелните проблеми преку квалитетен и стручен увид во нив. Секој, како што самите членови наведуваат: „ненасилен и инклузивен граѓански активизам, базиран на граѓанските потреби и права“, навистина треба да биде подржан и охрабрен. Во разговорот со Тамара Чаусидис, еден од најреспектираните медиумски работници во својата фела, се навративме на состојбите во македонските медиуми, проблемите, предизвиците, можните решенија, неизбежната политика, медиумската култура и неколку блиски и поврзани теми. Генерално земено, се обидов да ги нагласам нездравите услови во кои функционираат нашите медиуми, а тоа се полудивиот пазар на медиуми, селективната примена на законите, ...
сите 2 | | | веќе видена

Прво едно фала за @Xorran тој го сподели линкот до видеото на Facebook. Едноставно е, ништо не се случува преку ноќ, нити една нова технологија, медиум и сл. не се случуваат случајно и преку ноќ. Разликата е кој и колку има пристап до истражувања и пари да ги прави истите. Еве еден убав пример. Станува збор за видео кое го опишува проектот за дигитален весник (таблет) на Knight Rider, многу сличен на денешните таблети. За жал не го направиле. После кратко пребарување видов дека видеото пред година-две го објавиле многу сајтови, но ете некако сме го пропуштиле. Фала Ричи ;)
| | веќе видена

Оригинално објавено на sead93.blog.com Медиумите во Македонија не можат да се согласат околу фактите дури ни тогаш кога фактите се прости бројки. Дали, да речеме, 5 е многу или малку, зависи од: дали 5 ѝ одговара на власта или на опозицијата, дали пред 10 години било 5, 4 или 6, дали ЕУ ја поздравила 5-ката или ја искритикувала, и така натаму.. Не постои утврден концепт за факт и негово почитување во медиумите во Македонија. За сметка на малцинството медиуми кои имаат сериозен приод во собирање факти и информации и нивно пласирање до граѓаните, во системот за информирање вулгарносе наметнуват пара-медиуми, кои функционираат врз логика на извртување на работите во интерес на своите политички работодавци. Како му прилега на интересот на политичкиот „мецена“, така и ќе биде интерпретиран „фактот“. Во конкретниов случај останавме покуси за потврдена информација што ќе биде со пензиите од 1 јануари 2013. Во недостаток на добро преработена и анализирана информација за таа како конкретно ова ќе се одрази на ...
| | веќе видена

Ова е најдолгиот гостински пост кој го објавуваме на блогов. Жал ми е да го кратам текстот зошто Митко Цабевски, основач на Ambio.me беше ептен несебичен и во детали го сподели своето неодамнешно искуство. Благодарам Митко (@mitko239), ти посакуваме ептен среќа и успех со Ambio.me. _____ Пред неколку дена откако се вратив од Њујорк, се видовме со Дарко на кафе и ми предложи да пишам неколку збора за тоа како е да се биде финалист на SeedCamp , и што можеме да научиме и споделиме како искуство од нашето учество на Seedcamp Њујорк 2012. На самиот почеток неколку збора за тоа што е SeedCamp и зошто е толку вредно за еден млад стартап да биде дел од целата таа приказна. Мислам дека е ок да се каже дека SeedCamp е најпознатиот Европски “tech seed investment” акцелератор кој покрај можности за добивање прва инвестиција нуди одличен менторинг, поврзување со многу влијателни луѓе од индустријата и искуство од прва рака како изгледа да се биде дел од “светското” стартап друштво. Иако базиран во Лондон, и со ...
| | веќе видена

Koј и колку користи Google Analytics на светско ниво, е темата на истражувањето во прилог. Еден многу фин инфографик на TargetOnlineMarketing.com во кој верувале или не Македонија е процентуално на прво место од сите земји во светот. Шокантно, фрапантно, ексклузивно, како сакате наречете го истражувањето :). Ама има логика и држи вода заради неколку причини: Google Analytics е бесплатна алатка (ние многу сакаме да користиме нешто за без пари); Скоро ниту еден сериозен бренд (сајт) нема алоцирано буџет за понапредни алатки, и многу ретко планираат средства за следење и анализа на своите статистики и перформанси; Сериозните фирми за истражување и анализа на статистики, како Nielsen и Gemius од скоро започнаа да ги прават првите чекори со онлајн мерење; Ретко која маркетинг агенција нуди детални извештаи за ефектот од активностите на своите клиенти. Има уште многу простор и правци во кои треба да се развива оваа тема на нашиот пазар. Прашањето е дали нашите компании се подготвени за унапредување на нивните ...
сите 2 | | | веќе видена

next