Комуникации

Минатата недела бевме на Spark.me , конференција која по втор пат (под ова име) се организира во Бечичи (Будва) на Црногорското приморје. Ова е прв од најмалку 3 поста инспирирани од оваа конференција. Па да тргнам со ред… еве зошто мене ми се допадна конференцијата оваа година: 1. Затоа што тимот кој стои зад настанов е тим од соништата, и ни се другари и сега им се другари на сите кои беа на конференцијата. 2. Затоа што зад настанот стои doMEn 3. Затоа што на оваа конференција Tony Conrad лично ќе ти направи профил на About.me 4. Заради една „ vruča tačka ” која ни даваше интернет кога најмногу ни треба 5. Затоа што после журката имаше и ноќно бањање 6. Затоа што имаше супер стартапи и победи најдобриот 7. Затоа што гиковите од регионот се таму 8. Затоа што сите спикери беа ептен достапни цело време па дури и на крстерењето со брод 9. Заради Pitch What? картите кои ги ќарив на стартап школата 10. Заради брилијантната презентација на Heather (ќе споделам видео кога ќе има). Бонус: и ...
| | веќе видена

Предупредување Текстот што следи не е наменет за малолетната публика и се препорачува надзор на здравствен работник. Минатата недела Државниот завод за статистика ги објави бројките за радиодифузната дејност во земјата во текот на 2013 година. Бројките само ги верификуваат познатите лоши состојби на домашните медиуми кои наликуваат на лабараторски наод на Кит Ричардс. Дури низ неутралноста на математиката и сувите бројки не може да се прикрие реата на шундот, посебно од телевизиските програми, во однос на кои шоуто на Џери Спрингер наликува на забавна семејна програма. Да видиме што е ископано од контејнерите во нашите дневни соби: Бројки Да преминеме на самите статистички податоци за видот на програмите на 59-те телевизии кои се регистрирани во земјата (1, ама вреден, јавен сервис, 9 национални телевизии, 24 регионални и 25 локални тв куќи): 59 тв медиуми емитувале просечни 21.5 часа програма дневно, од која МТВ просечно некои 18 часа дневно на трите канали, националните телевизии 21.4 часа, ...
сите 5 | | | веќе видена

Зборуваме како да работиш на социјални медиуми, но ако сакаш да ги употребиш за да ја изгубиш работата има начин и за тоа. Инспирација за постов ми беше една пријателка која сподели со мене дека во нејзината компанијата вработен ја изгубил работата заради серија од неприкладни твитови. До сега немав слушнато за сличен случај кај нас, па ете ова ми беше ново. Иако не се согласувам со тоа компанијата да ги следи личните профили на своите вработени, па работите кои тие ги споделуваат по лично убедување да влијаат на сигурноста на нивната работа, сепак уште повеќе ги презирам оние вработени кои не си ја ценат доволно работата и немаат морални и етички норми за тоа што треба да споделуваат на личните профили а што треба да си го чуваат за себе. Ќе ми беше ќејф да можев во постов да го наведам конкретниот пример, но не побарав дозвола за тоа бидејќи лично сметам дека не е соодветно да се споменуваат имиња. Сепак сме мал пазар и информациите брзо се шират, па затоа ќе споделам неколку примери на твитови заради кои ...
сите 2 | | | веќе видена

Не е дека многумина од нас ова не го знаат, не е дека па и многу различно постапуваме ако го знаеме… некои работи мора да признаеме дека ги правиме и покрај тоа што знаеме дека може и треба подобро. Како и да е, ова е одличен стрип кој мора да го види секој корсник на социјалните медиуми. Благодарност до Дона за линкот и секако Credits: Zen Pencils
| | веќе видена

Да, повторно ќе зборуваме за содржината Последниве години брендовите се загреаа за маркетинг преку содржина и почнаа поактивно да следат и да учат како да ја искористат нејзината моќ. Но, во последно време мислам дека повторно почнува да се занемарува важноста на инвестирањето во квалитетна содржината. Ќе си дозволам да кажам дека за тоа го обвинувам Facebook, или поточно речено, го обвинувам начинот на кој нашите брендови го користат Facebook. И покрај тоа што гледаме зголемено присуство на Twitter и Instagram , сепак Facebook e ултимативен лидер кај брендовите на нашиот пазар. Но морам да признаам дека се повеќе се разочарувам од тоа каква улога има Facebook на нашиот пазар и какво влијание има врз перцепцијата на бредовите. Моето разочарување произлегува од неколку испреплетени фактори: ПРВО: Најмногу публика има на Facebook и брендовите мора да ја следат истата и да се адаптираат на тоа како публиката го користи Facebook. ВТОРО: Од друга страна пак брендовите директно или индиректно го поттикнуваат ...
| | веќе видена

Ни тргна со троловите … Ама кога ќе налета човек на вакво креативно тролање т.е. хакирање или покултурно речено надмудрување на системот не може да остане рамнодушен. Извесен инди бенд Vulfpeck (прв пат слушам за нив) решиле да му пратат уште еднаш порака на гигантскиот Spotify дека малку им плаќа на музичарите. Spotify (ако не знаеш) е сервис кој дозволува да стримаш музика за одредена фиксна месечна претплата. Голем е на големите и развиени пазари… Ја менува музичката индустрија веќе некое време, серизоно. Vulfpeck го снимиле најтивкиот албум Мудрите членови на инди бендот Vulfpeck решиле да го снимат најтивкиот албум, всушност снимиле албум кој има песни кои немаат звук. И ги повикале своите фанови (еве го видеото долу) да го „слушаат” албумот Sleepify додека спијат. На тој начин тие ќе му носат заработка на бендот а тие со парите ветиле бесплатна турнеја. Секако дека Spotify кога го сфатиле ова го тргнале албумот под оправдание дека ги крши правилата на користење на сервисот но она што е интересно е ...
| | веќе видена

Да кажеш извини било најтешко. Јас не се согласувам со ова, ни приватно, а уште помалку пак професионално. Си згрешил, знаеш дека си згрешил, и пак ти е тешко да се извиниш?! Не разбирам, ама ајде да го прифатиме како некоја универзално прифатена „мудрост”. И ако ја прифаќаме како таква, тогаш уште потешко е да кажеш извини во име на бренд. Особено јавно и на социјални медиуми. А ако мора тоа да биде Твитер е тогаш мисли му ја. Ама кога веќе си згрешил на Твитер тогаш немаш време за мислење туку одма кажувај извини пред да те растргнат. Е сега освен што мора да кажеш извини, мора да пазиш како зошто твитерџија богами тешко простува. Ама ако го направиш тоа како што треба не само што ќе ти прости туку и ќе ти биде благодарен за тоа и ќе те пофали. Вистински начин за кажување извини е легенда, ама можеш да се обидеш ако почитуваш одредени генерални правила: 1. Не се правдај Кога веќе си се нашол во ситуација да кажеш извини, не го кажувај само за да се оправдаш. Ако почнеш да се правдаш тогаш не кажувај ...
сите 2 | | | веќе видена

Мислам дека нема потреба да правам вовед за што е овој пост, така? 2014 Fifa World Cup Brasil е пред нас, поточно околу нас, скоро секаде каде и да е свртиш. Не знам дали затоа што и ние во @NewMediaMK собираме сликички или општо, ама ми се чини дека овој пат навистина многу луѓе собираат сликички. Првенството е повеќе од еден месец далеку а еуфоријата веќе го одживеа својот прв бран. Можеби е тоа така заради социјалните мрежи и видливоста на комуникацијата, сега сето тоа изгледа посилно, повеќе, помасовно а? Собирање, лепење и размена на сликици е традиционална работа, од времето. Panini се икона во овој свет. И сега се наметнува прашањето како во време на општа дигитализација оваа пасија се трансформира? Томку на оваа тема сакам малку да прокоментирам… 1. Албумот со сликици не умира И покрај сите дигитални форми на складирање информации, заради некоја чудна, крајно позитивна, магија албумот со сликици уште никој не успеа да го истисне од животот на многумина. На средбите за размена на сликици (можам да ...
| | веќе видена

Денес е хит да си трол, зaтоа што така нели си кул, привлекуваш внимание и стануваш битен… бар во твојата глава. И многу е важно да тролаш некој, особено брендови… тоа е модерно и така треба. Се надевам ми ја сфативте иронијата во претходниот пасус, па не мора да се објаснувам колку мразам тролови . Можеби и мене ќе ми беа хит ако не го работев ова што го работам. И да не се разбереме погрешно, не се бунам ако некој критикува брендови, се разбира издржано. Се надевам сите сме на исто мнение дека тролање и конструктивна критика се дијаметрално спротивни работи. Исто така се надевам дека сите знаеме дека тролање не значи само различно мислење од твоето, во негативна смисла. Трол во својата основа значи некој кој се инфилтрира во одредена група да им го троши времето и да предизвикува емотивни реакции од луѓето, во негативен контекст, за да може да се чувствува битен. Иако еве признавам дека многу често се восхитувам на нивото со кое одредени личности ги тролаат брендовите и се восхитувам што со тролање ја ...
| | веќе видена

Налетав на еден супер инфографик кој ме потсети на времето кога работев многу повеќе Google Adwords а скоро ич Facebook ads. И си размислувам дали воопшто и треба да ја отворам темата за каква било споредба на нашиов пазар, иако порано многу пишував за тоа. Од лична перспектива сметам дека толку малку услови имаме да експериментираме со било каков друг вид на рекламирање онлајн, на страна од банери и Фејсбук реклами што е просто разочарувачки. Но од друга страна пак, анализирајќи ги резултатите, но и локалната публика увидувам дека скоро и да нема потреба да се експериментира, освен ако тоа не е лична желба на агенциите и брендот да ризикуваат и изнаоѓаат поразлични начини на функционирање. Дури кај нас рекламирањето на пребарувачи е скоро изумрен, или воопшто нероден вид. Освен редовните рекламите на Студио Модерна, повремените на Групер, Колектива и слични, и чат пат ќе се забележат и некои други, никој воопшто не се осудува да троши пари тука. И не сметам дека тоа е погрешно, но сметам дека толку малку ...
| | веќе видена

Веќе пишав за масивниот #fail на US Airways , но има и други брендови кои имаат направено огромни грешки на Твитер, па и за нив спремам пост деновиве И кај нас има доста траги-комични моменти на Твитер, но не се толку впечатливи а и ако пишувам за нив некој сигурно ќе посака да ме линчува, зошто така се работи кај нас. Затоа решив дека кога се работи за нашиот пазар ќе напишам само кога нешто ќе ме воодушеви и доволно инспирира да го ставам во пост. Тоа им го должам на Дормео , и решив тие да ми бидат мојата последна светла точка на нашиов пазар. Сѐ започна со еден така малку и контроверзен твит од кој излезе супер дискусија. Иако некои твитови од оригиналната дискусија фалат, доволно е да добиете идеја од каде започна и каде продолжи. И да бидам искрена Дормео не ги ни следев на Твитер, па еве јавно признавам дека го имам Дарко на search (си го знае он тоа, дека директор ми е па го следам на секој чекор :-), па така всушност и ја следев дискусијата. Еве од каде започна: Она што следуваше ми беше ...
сите 17 | | | веќе видена

Повеќе од година имаме шанса да (не) уживаме во вгнездените дискусии на Фејсбук . На почетокот се потрудив и јас да уживам во оваа нова опција но набрзо сфатив дека само си ја усложнувам работата. Главната причина заради која користењето на овааа опција ми ја правеше работата посложена беше тоа што не е овозможена во мобилната апликација и во Facebook Pages . Истата причина подоцна ми послужи и како совршен изговор пред клиенти и пред било кој што ќе ме прашаше зошто на нашите страници не е активирана оваа опција. И се уште овој изговор ми врши работа бидејќи околу 50-60% од работата ја завршувам преку мобилен телефон или таблет, а за викенди овој процент е и до 100% :-). Па кога од мобилен уред се вклучуваш во дискусија, хронологијата на веб е тотално измешана и нелогична. Затоа Reply опцијата е исклучена на сите наши страници. Но како што изгледаат работите наскоро ќе мора да го вадам од ракав и вториот изговор заради кој одбивам да ја активирам опцијата, бидејќи Фејсбук веќе ја активираше во мобилната ...
| | веќе видена

Деновиве читав за масивниот ненамерен fail на @ USAirways и одлична приказна испадна на крај со скроз неочекуван завршеток. Па затоа решив и јас да ја пишам во пост, покрај многуте напишани на истата тема. За оние кои не се запознаени, накратко случајот е следен: во обид да се одговори на негативна критика на Твитер, US Airways направија нешто скандалозно, шокантно и како сакате наречете го, ги заслужува сите вакви епитети. Клиентка им се пожалила на услугата, а тие во супер љубезниот и културен одговор (NSFW) вклучија и вулгарна фотка на темата која навистина ги шокираше сите. Подоцна нели следуваше извинување, па правдање, барање изговори и слично. We apologize for an inappropriate image recently shared as a link in one of our responses. We’ve removed the tweet and are investigating. — US Airways (@USAirways) April 14, 2014 Твитот беше избришан после цел еден час, но како што и многу пати сме повториле, интернет памти сѐ, па штетата е веќе направена. Она што мене ме изненади тука е што реално овој ...
| | веќе видена

Gary е еден од оние кои можам да ги слушам по 100 пати секој ден, како ми го раскажуваат истото и пак да го премотам назад уште еднаш и уште еднаш и уште еднаш. И видеово подолу во постов го преслушав 4 и пол пати од вчера до денес и негде на пола од петтиот пат решив дека мора да го ставам во пост. Има толку силни поенти, онакви кои ќе ги слушнеш ќе си помислиш „е добро де го знаев ова, ништо ново не кажа“ а после ти се врти во глава непрестајно секоја реченица која ја потенцира во неговото излагање. Gary е еден од оние кои има моќ да ти каже колку е глупаво и безвредно тоа што го работиш и тоа да те испирира да направиш нешто многу помоќно, наместо да те навреди! Толку трезвено анализира што точно се случува на пазарот и колку во пракса не се спроведува теоријата и обратно! Во видеото потенцира колку е важна приказната на брендот, на кампањата и на секоја микро активност. И ќе извлечам само пар поенти кои треба да ги имате во глава и кои јас треба да ги имам во глава, а останатото ќе ве оставам да го ...
| | веќе видена

Spark.me ја продолжува традицијата да ја поддржува и развива стартап културата во регионот. Нивниот натпревар се фокусира на иновација, моќта на идејата и потенцијалот за раст и развој на самата стратап компанија. Најголемата мотивација за учество е секако главната награда а тоа е можност за презентација на TechCrunch Disrupt SF Startup Alley кој ќе се одржи во Сан Франциски во септември оваа година. Минатогодишните победници: TruckTrack.co со John Biggs (TechCrunch) Минатата година во финалето влезе и македонскиот стартап SocialSpot , кои особено беа задоволни од целокупното искуство и покрај тоа што не ја освоија главната награда. Оваа година посакуваме да има повеќе пријавени компании од Македонија и повеќе од нив да дојдат на самата конференција која има одлична програма. Аплицирањето е до 31 Мај, настанот е закажан за 19 и 20 јуни во Будва, Црна Гора а деталите за условите за пријавување може да се погледнат на официјалната страница: Spark.me for Startups
сите 3 | | | веќе видена

Ѓорге Иванов – Државата пред сè Слоган: Државата пред сè. Придружен слоган: Ѓорге Иванов за претседател Порака: Државата е најважна. Промовирани вредности: Слога, Единство, Жртва. Верност. Оригиналност: Асоцира на „Deutschland Uber Alles“ (Јозеф Хајден). Акција: Ѓорге Иванов за претседател (мека форма на порака за акција) – Гласај за Ѓорге Иванов. Конотации: (а) Се истакнува важноста на поимот Држава и се промовира етатистички концепт. (б) Се поттикнува свест за колективноста, колективот е најважен. Индивидуалноста треба да се подреди на поголемото Добро (државата). (в) Претседателот е еден од нас, човек од народот, однесувај се кон Државата како што тој се однесува. Анализа на д-р Караклајиќ: Со истакнување на концептот Држава се бега од бледиот лик на кандидатот. Неговата слаба индивидуалност и безличност како досегашен функционер се супституираат и преосмислуваат како потчинетост на (светоста на) Државата, а не на владата или партијата. Слоганот и кампањата промовираат концепт попригоден ...
| | веќе видена

Неброј бесплатни услуги на интернет се секако нешто што е извонредно привлечно за повеќето од нас. Проблемите со бесплатните онлајн услуги започнуваат најчесто кога сакате да им „раскинете“ на некои од нив. Моето прво негативно искуство од таков тип беше со LinkedIn. Откако прецизно ги следев сите упатства за бришење на профилот, внесените податоци не можев да ги тргнам ниту од сервисот, ниту од пребарувачите. Слично искуство имав и со бесплатните сервиси SlideShare и Prezi. И таму сервисот задржуваше голем дел од податоците кои ги внесував и по макотрпно бришење на дел по дел, сепак на нив остана голем дел од внесените податоци. Google+ е посебна авантура од овој тип. И по неколкукратно бришење на Google+ профилот, кој првично своеволно го отворив и користев, откажувањето на оваа услуга прерасна во болнo искуство од типот на раскинување на overly attached girlfriend И по минимизацијата на податоците кои му ги оставам во аманет на Гугл, сервисот наоѓаше различни пацерски и фушерајски начини да ми порача: А ...
| | веќе видена

post sponsored by Blizzard Со годинини наназад социолози, психолози и се разбира маркетинг луѓе се обудуваат да сфатат кои се состојките за една содржина да почне да се дистрибуира вирално. Денес кога поврзувањата се далеку повидливи многу е полесно и да се следи дистрибуцијата на една вирална содржина, но сепак гаранција за успех нема. Освен, се разбира, ако немате нешто навистина лудо во вашата содржина… Кој е подготвен за ваков предизвик?
сите 2 | | | веќе видена

Поминаа повеќе од 2 години кога во нашиот (сега ставен на пауза) #комкаст зборувавме за Instagram . Тогаш тоа беше нова апликација, мрежа која се насетуваше дека ќе биде важна… Денес, Instagram е во сопственост на Facebook и е еден од каналите кој не смеете да го испуштите ако сакате сериозен настап на социјалните медиуми, како личност и особено како компанија. Instagram денес стана апликацијата за споделување фотографии на Facebook. Барем за индивидуалните корисници, може да го кажеме тоа. Facebook се обидуваше да креира некој ривал, своевремено, но откако го има под своја капа овој сервис веќе тоа и не им е важно. Сега ако сакаш да објавиш брзо и лесно убава фотка (ова убава е предмет на друга дискусија) тогаш стартуваш инстаграм на телефон, и автоматски споделува и на Facebook. Постојат најмалку 3 причини зошто не смеете да го игнорирате Instagram: 1. Instagram има над 200 милиони активни корисници Не сум човек кој се воодушевува од големи бројки и кои мисли дека големите бројки и масовната публика се ...
сите 3 | | | веќе видена

Нема да пишувам каков бил Твитер порано, колку бил добар и поубав и поинформативен и колку подобро го користеле старите генерации. Иако се согласувам во голема мерка со тоа и ја чувтвувам истата носталгија понекогаш како онаа опишана во постот на @ribaro , но како што и сама кажав новите генерации се се побројни и си имаат свој начин на користење на Твитер. Беше. Нови клинци нова теорија сега, или се прилагодуваш или не го користиш. “ @minomkd : Што беше тоа Твитер? – http://t.co/fewEm2L8FC ” — Natalija (@Natalija) February 17, 2014 И нема да зборувам за разликите помеѓу прва, втора, трета итн. Твитер генерација, зошто ми е тотално нонсенс и неблагодарно да плукаш по нечиј начин на функционарање правејќи го твојот подобар. Твитер многу се измени од времето кога ние, околу 50тина луѓе ја пронајдовме мрежата и бевме жедни за нешто ново. Ние го користевме на свој начин, по нас дојдоа уште 100тина други кои донесоа друга свежина и други насоки, по нив дојдоа уште десетици други кои си донесоа свој начин на ...
сите 4 | | | веќе видена

next