Комуникации

Не ни се веруваше дека ова е четврта година по ред како го организираме Social Media Day, а како да беше вчера кога се накрцавме во комбе и кога Медо откри дека има институција т.н. пазарен ден. Па и Велес и лудиот дожд не ми изгледаа дека беа пред 3 години. Ама ете времето си минува, многумина не потсетуваа и прашуваа кога и каде ќе биде следниот Social Media Day и еве конечно (маааалку можеби касно) но денес го најавуваме овогодинешниот собир. Од каде да почнам, од програмата или од локацијата? Ајде од програмата, овој пат ќе биде за нијанса пократка, затоа што ова ќе биде вечерен настан, но и за да ви ја задржиме концентрацијата целосно. Ќе има 4-5 презентации, ама детали ќе пиштиме во среда. Како најава само да спомнам дека ќе се зборува за reddit, #ФотоНаНеделата, #ЛетовоСакам, #НаТочак… Секако ќе има многу време и за дружење и за запознавање на нови ”интернет фаци”, но ќе има и време и за бањање и за летна журка (ако не ни врне). Локацијата е Комплекс Базен Ирина , на почеток на Припор, веднаш ...
сите 20 | | | веќе видена

Немам пишано пост на блогов точно 6 месеци. Што од мрза, што е недостиг на време, но најмногу од недостиг на мотивација. И кога после 6 месеци решавам да пишам пост, претпоставувате дека сум ултра, мега, гига мотивирана. И за тоа има само 1 единставена причина, Spark.me Нема доволно зборови да ви објаснам на каква конференција бевме, и колку вредеше да се биде таму. Конференција која ти отвора стотина прашања во глава и те тера да размислиш што ти всушност правиш и колку имаш постигнато. Емоции еден куп, импресии уште повеќе, инспирација и мотивација на кило. Тимот на Spark.me РАСТУРИ! Само првиот ден беше подобар од двете минати конференции заедно. Дури и после втората презентација, конференцијата можеше комотно да се затвори и пак да биде најдобрата. И уште сум превозбудена па можеби и многу повеќе емотивно реагирам, но погоре кажаното беше краен заклучок на секој учесник/посетител поединечно. Bravo ekipa @sparkme i @vulicvladimir . I da zatvorite konferenciju posle @papadimitriou bilo bi dovoljno:) ...
| | веќе видена

Spark.me ја најавија уште во јануари и тоа ни помалку ни повеќе туку со единствениот Ramon De Leon . Но мене тоа не ми беше новина затоа што знаев дека ќе доаѓа уште од лани, па си реков ајде ќе почекам уште некое име за да пишам колку сум возбуден за овогодинешното издание на најдобрата конференција во регионот. Потоа го објавија Marvin Liao и си реков, ќе чекам уште. Па го објавија менаџмент гуруто J. B. M. Kassarjian и знаев дека ќе има уште добри имиња особено од области поблиски до мојот интерес па си реков ќе си чекам јас уште. Па го објавија Timo Vuorensola , и тука малку се подзамислив но не се предадов. Ќе чекам. Tine Thygesen и Steli Efti се од светот на стартапите а јас си ветив дека ќе чекам некој од маркетинг светот. И не дочекав. Peter Sunde доаѓа на Spark.me Не е од маркетинг светот ама е толку многу важен и добар што решив да не чекам веќе. Денес сабајле Spark.me го најавија својот следен говорник. Станува збор за еден од основачите на Pirate Bay. Piter Sunde е скандинавски ...
сите 2 | | | веќе видена

Скалата на пропагандата покажува различни степени на когнитивна манипулација (односно манипулација со информации, идеи и заклучоци), од поедноставни кон посложени начини. Како и во примерот со скалата на говорот на омраза , и пропагандиот комуникациски чин тргнува од идеја , преку вербализација , со цел да предизвика одреден ефект или акциј а. Кај пропагандната скала, прогресивно се зголемува контролата врз оној кон кого се комуницираат пораките, сè до степен во кој е прифатливо во форма на наредба императивно да се наложи што треба слушателот на пораката да прави. Првиот степен на когнитивната манипулација при пропагандата е (1) бирање на информации кои одговараат за пораката и посакуваните реакции. Оние информации кои не одговараат на посакуваните интерпретации и ефекти едноставно се отфрлааат или игнорираат. Вториот степен е (2) вметнување во точните информации лажни или измислени информации, и нивно (3) мешање со точните информации. Во ваква форма, слушателот или читателот многу потешко може да ги ...
| | веќе видена

Скалата на говорот на омраза покажува различни степени на говорот на омразата, подредени по интензитетот на вербалното насилство, од понизок, кон повисок степен, при комуникација со афективна манипулација, односно при манипулација на чувствата. Исмевањето (1) како „најблага“ форма на вербално насилство, може да се интензивира во навредување (2), а потоа и во понижување (3). Следните степени на пожестоки форми на говорот на омраза се дискриминацијата (4) и дехуманизацијата (5), односно обесправување по одреден основ или право, и негирање на човечноста и правата кои природно се подразбираат за другите. Шестиот степен е сатанизацијата (6) односно поистоветување на одреден поединец или група со самото зло. Говорот на омраза, како комуникациски чин, се обидува од (а) ИДЕЈА преку (б) ВЕРБАЛИЗАЦИЈА, да предизвика одреден ефект или (в) АКЦИЈА. Низ тој процес, говорот на омраза овозможува психолошко наложување и оправдување на употребата на насилството. Ефектите на говорот на омраза можат да бидат нелагодност, немир, ...
сите 2 | | | веќе видена

Динамичните промени на комуницирањето и медиумите влијаат интензивно на нашето секојдневие, но промените во нашите сфаќања за тој процес одат далеку побавно. Во прилог на тоа неколку медиумски труизми кои милуваме да ги игнорираме: Новинарите не се четврта власт Поради промените во структурата на протокот на информации, од „еден-кон-многу“ во „секој-кон-секого“, менаџирањето на јавните информации повеќе не е функција, или привилегија, само на новинарите. Тие од општествена група која има овластувања, средства и знаења да собира и дистрибуира информации, постапно станаа еден од неколкуте позначајни фактори во процесот на креирање и ширење информации. Новинарите го загубија приматот во процесот на собирање и креирање информации, така што нивната улога од „примарни собирачи и толкувачи на информациите“, се промени во „учесници на динамичниот пазар на информации“. Новинарите ја задржуваат позицијата на најподготвени учесници во овој пазарен натпревар, но нивните досегашни предности често се поништени поради ...
| | веќе видена

Текстов оригинално е објавен во месечникот Економија и бизнис . Благодарснот до екипата таму која се согласи да го објавам текстот и на блог. Патем, имате препорака да си се претплатите на месечников, ретко место каде има што квалтетно да се прочита. Да, пишувам таму неколку месеци, ама препораката не е заради тоа. Крајот на годината е период кога сите се обидуваат да направат некој тип ретроспектива или предвидување на она што не очекува следната година. Веќе неколку недели на интернет сите посериозни и не толку сериозни сајтови, блогови и сл. ги објавуваат своите предвидувања. Како и секогаш, некои се скроз очигледни, некои се похрабри во своите предвидувања, но секогаш е интересно да се прочитаат и особено интересно за мене е да се стават во некој колку-толку локален контекст. За Македонија и локалниот пазар да се прават предвидувања, ми се чини е за нијанса полесно затоа што како и за ред други работи не се очекува ни во полето за дигитален маркетинг да измислиме „топла вода”, туку да прифатиме и ...
сите 2 | | | веќе видена

Нон стоп сум пред екран, ама тоа е лаптоп, таблет или телефон. Не гледам ТВ. Некогаш се наоѓам малце неинформирана, особено кога твитерџиите ќе фатат некоја ТВ тема и цела вечер се зборува само за тоа. Па барам на YouTube за што всушност се муабетело, за да можам да го фатам теркот на тајмлајн. Е токму заради оваа причина се радувам кога ќе се направи шоу исклучиво на Интернет (не дека тоа ми е професија, ама ај сега се правам дека е лично задоволство :). Прво ептен се радував на #SamoKazem онлајн серијал за млади и ептен ми е криво што нема втора сезона. Проектот имаше за цел да ги спои младите од регионот кои делат исти ставови и сништа без разлика на националноста и мајчиниот јазик. Исто им даде платформа на сите млади да си кажат што ги мачи, што ги нервира, што ги радува и се тоа само на Интернет, за да се сфати дека младите од целиот регион можат да се спојат на интернет во своите желби, надежи, проблеми, и сништа. Целиот проект ми беше така фино освежување и многу ме нарадува. Сега, повторно од ...
| | веќе видена

Вчера дискутирав за тоа дека некогаш и сакаме да ги гледаме рекламите во одредена програма на ТВ пред се заради тоа што очекуваме дека ќе ни бидат интересни ако се врзани со програмата која ја гледаме, коли, спорт, технологија или сл. Но како и да е, оваа пракса веќе подолго време изумира, поточно изумира онаму каде рекламите навистина не ни се од никаква корист и ни се мешаат у штипки. Изумира поради фактот што сега знаеме како изгледа и свет каде ние си ги бираме рекламите (или одбираме воопшто да ги нема). Во овој свет сами си ја одредуваме и динамиката на гледање на одредена серија ( види Netflix ) и многу повеќе од тоа. А стариов свет… еве како изгледа тој Post by Bloger Krule
| | веќе видена

Информативните сајтови денес се во борба за повеќе посетители и поквалитетни посети, што би значело преглед на повеќе содржини при една посета. Во најголема мера за ова се „виновни” социјалните медиуми, затоа што тие не научија да кликаме на вест и да да ја затвориме веднаш потоа, за да се вратиме назад на својот персонализиран тајмлајн. Информативните сајтови континуирано се трудат да изнајдат решенија како да го намалат т.н. bounce rate. Стандардна пракса стана препорачани написи под написот кој го читате, најчитани и најнови од десно во сајдбар и сл. Постојат повеќе различни препораки , но денес забележав една одлична стратегија и техничка имплементација од страна на businessinsider.com Слетав од FB на вестa: The European Parliament Just Voted To Break Up Google и откако ситгнав до долу со читање, сфатив дека на скрол назад, горе над целото основно мени се отвара цел нов дел кој всушност е главниот дел кој го има една насловна страница на информативен сајт: Featured, Trending, Recent… Мене ептен ми ...
| | веќе видена

Успеав да избегнам неколку други предизвици изминатиов период, на мое особено задоволство, но овој немам намера да го избегнам затоа што навистина ми се допадна… Ме предизвика @Zuberot zuberot.info ) а немам поим од кај му текнало.. дали видел некаде нешто или сам си смисли… во секој случај фино. Еве го мојот избор без посебен редослед, намерно се различни од досега споделените, да ja шириме листата. #1. #2. #3. #4. #5. Прозивката иде за @jocoska и @ Martin_Nikolic
| | веќе видена

Поминаа неколку месеци од денот кога нашиот драг пријател д-р Димитар спектакуларно ја одбрани својата докторска теза на економскиот факултет во Скопје. Димитар долго време работеше на исклучително тешка проблематика во делот на социјалните медиуми и компаниите, се разбира во Македонија. Велам тешка затоа што не беше проблем теоретскиот дел туку, како и секогаш, му беше тешко да стапи во контакт со комапниите и да ги утврди нивните пракси и стратегии во работа. Насловот на неговиот докторат беше: Е-бизнис модели на веб-базирано социјално вмрежување на претпријатијата во Република Македонија. Предмет на истражување : анализа на е-бизнис моделите коишто го вклучуваат влијанието на различните фактори за успешно веб-базирано социјално вмрежување од страна на организациите. Ова подразбира анализа на групата независни фактори во рамките на е-бизнис моделите кои директно или индиректно влијаат врз успешноста на претпријатијата. Целта на ова истражување беше да се докаже која е групата на клучни организациски ...
| | веќе видена

Кој не следи последниов период на твитер и фб знае дека сме ептен влезени во фим на стартапи и сл. Неодамна го стартувавме BuzzBase и сега голем дел од енергијата ни оди таму. Пред нешто повеќе од месец влеговме на листата на стартапи кои добиваат пристап во т.н. Alpha дел на Web Summit. За оние кои можеби не знаат, Web Summit е огромен настан кој се случува во Даблин, Ирска. Организаторите по само неколку годни го преместиле настанот од Лондон во Даблин и за 2-3 години овој настан прерасна во, веројатно, најважниот и секако еден од најголемите настани во Европа кога е во прашање дигиталната економија, се разбира. Никола Бојков од im.mk на минатогодишниот Web Summit во Даблин Минатата година на оваа иста Alpha програма во која на стартапи во рана фаза на својот развој им се дава шанса да се презентираат пред посетителите со свој мал штанд учествуваа нашите пријатели и партнери од im.mk. Нивното искуство беше крајно позитивно, Никола не можеше да изнараскаже што сé се случувало тами за време на настанот. ...
| | веќе видена

Ветив дека ќе направам селекција на презентациите кои мене ми оставија најпозитивен впечаток на Spark.me конференцијата која се одржа минатиот месец во Црна Гора. Ветено-сторено: 1. Heather Russell – What would a CEO do? Како комплетен настап Hearher ми остави најсилен впечаток. Прво и основно заради концептот на самата презентација, вклученост на публика од почеток до крај, кратки јасни пораки извадени од вистински случаи, секоја од нив екстремно корисна. Да не зборам дека во некои од одлуките лично си се пронајдов. 2. David Armano – Responsive Marketing Најквалитетна по содржина пред се заради темите кои ми се најблиску до интересите. Два исклучително јаки моменти во презентацијата: Content is currency и муабетот (слајдот) со темпото… дека стратегијата не е до кампањите туку до редовниот ритам на комуницирање. 3. Scott Berkun – The Year Without Pants – Wordress.com & The Future of Work Уште го нема ова видео јавно… ама ќе го закачам штом се појави…
| | веќе видена

Пред повеќе од пола година решив дека ќе инсталирам Snapchat за да видам што и како… Знаев дека сервисот не е за мене, ама од професионална точка бев љубопитен, како и секогаш. После неколку недели дефинитивно си потврдив дека не е за мене, но оставив простор дека можам да сфатам зошто го користат претежно помалдите. Како и да е, ни тогаш а ни после тоа не стасав да разберам како брендовите го користат и каков ефект имаат. Некако ги скокав тие текстови на нет, не ми беа интересни зошто им фалеа некои детали кои мене ме интересираа. Токму затоа сакав и да ја натерам Јована ( @bigajovana ) да ми раскаже повеќе за сервисот, зошто таа е негов најголем проповедник, од луѓето кои јас ги знам. Јована е дел до Digitalizuj.ME и @SparkME тимот од Црна Гора и е супер енергична млада девојка која ми се чини далеку ќе стигне во животот, пред се зошто е паметна и многу упорна. Значи… во нешто помалку од 5 минути Јована ќе ве убеди да користите Snapchat… 3, 2, 1 сега!
сите 3 | | | веќе видена

Знаете дека на блогов нити најавивме дека ќе имаме #smdaymk нити пак ви пишавме впечатоци како лани . Ама годинава си направивме посебно сајтче , па таму ви ги пишувавме новостите. Е тука решивме да ви ги постираме видеата од настанот. Првото е она кое според многумина заслужува да биде прво. Презентацијата на Бане беше оценета како најдобра од многу присутни, и нам исто така ни е многу драга. Го најавивме како омилениот дизајнер на сите твитерџии кој е неизоставен дел од акциите организирани на нет и офлајн. Оваа година ни зборуваше за #МаратонТранспаренти . Уживајте во презентацијата, сите кои немавте можност да бидете присутни. Дополнување: Бане не потсети дека фино би било да си ја имате и презентацијата. Еве ја во продолжение. #маратонТРАНСПАРЕНТ – Social Media Day 2014 – Macedonia from Nebojsa Gelevski
| | веќе видена

Ако не знаеш кој е човеков… еве подолу неколку линкови за него… ако и понатаму ти се чини дека не е доволно битен за да го погледнеш видео интервјуто и покрај тоа што фокусот во него е комплетно изместен.. тогаш нема да ти се налутам продолжи си со сурфање понатаму… David Armano: личен блог SlideShare Edelman Digital Visual Thinking Archive Благодарност до организаторте на Spark.me кои ги направија достапни сите говорници од нивната конференција за сите учесници.
сите 2 | | | веќе видена

Вчера следев во живо како најновата кампања на „Југословенско драмско позориште“ се шири како зараза по Facebook, за само неколку минути. Кампањата е врв сама по себе, и мислам дека заслужува уште поголема видливост и внимание од она што до сега го постигна. Кој не ја погледнал, одма да ги изгледа сите видеа. Прво ја видов кај нашиот пријател Иван Чошиќ на Facebook, набрзо скоро сите пријатели кои ги имам од Србија, па и Црна Гора и Босна и Херцеговина ја имаа споделено кампањата. Кај Исток Павловиќ уште посилен ефект. Најсвежа наша вирална кампања беше тизерот на ОНЕ оператор за новата понуда „Распеани од добра понуда“. Иако сосема друго сценарио и чекори, сепак тизерот беше бум, пуштен во вистински момент кога на пазарот беа актуелни некои жешки теми за пензионерите и ЈСП. Овој тизер ги поттикна луѓето емотивно да реагираат и да не бидат свесни до последен момент дека се работи за кампања! Нема да ги анализирам продукциските способности и сценариото на кампањата за „Југословенско драмско позориште“, но ...
| | веќе видена

Нема грешка во насловот, намерно е оставен таков, непрецизен. Изминатиов период регионов беше во вонредна состојба. На површина испливаа многу неубави но и многу убави работи. Се разбира, на ум ги имам поплавите во Србија, Босна и Херцеговина и Хрватска. Се изначитавме секакви статуси, анализи коментари и сл. од искрени и емотивни преку патетични до информативни и корисни содржини. Добрината на човекот се познава во неволја и токму во една таква неволја се покажа дека длабоко во себе сите ние (на Балканот) сме добри и посакуваме добро на другите. Би сакал ова чувство да ни доаѓа на сите нам многу почесто, но за жал не верувам дека тоа ќе се случува баш пречесто. Да бидам искрен се трудев целата ситуација да не ја следам на дневно ниво туку сакав да бидам од помош колку што можам и да не се оптеретувам себе и пред се околината со непотребни паники, ставови, претпоставки и прогнози. Од целата ситуација мене ме воодушеви еден дел кој навистина одлично демонстрираше што значи да се биде на интернет и да се биде ...
| | веќе видена

Јас и Facebook… Тоа ти е како договорен брак во кој веројатно ни двете страни не се сакаат, ама ете мораат да бидат заедно. Од време на време си праќаат по некој шармерски поглед ама со многу краткотрајна вредност. Не, нема да ви раскажувам приказни за мојата „љубов“ со Facebook иако многу често ме инспирира и книга да напишам. Еве на пример пред 3 дена реши дека ќе ни пушти нов дизајн на Facebook Pages Manager. Значи овие у ФБ ептен им е досадно на работа па мораат да си мењаат дизајн ко чорапи. Ај сеа нова тура навикнување на нова Pages Manager — Natalija (@Natalija) June 23, 2014 Прво се изнервирав дека така од никаде ми се појави новата верзија, ама си реков ајде не плачи одма сигурно е подобра. Башка луѓето си најавиле , ама јас сум ја испуштила нивната најава. За дизајн најчесто не коментирам (не знам, не сум компетентна, се лутат дизајнери и слично) ама овој вака на прв поглед изгледа навистина скоцкано и ми се допадна. Тоа траеше точно две минути, додека не стигна првата нотификација на некоја од ...
| | веќе видена

next