Статија МК

Фејсбук се користи интензивно во последните години – и веќе стана главна преокупација за вработените кои сакаат да потрошат малку (или многу) време ажурирајќи го нивниот статус или играјќи Фарма. Скриено длабоко под забавната страна на страницата, технолошката разонода, некои луѓе навистина ја користат страницата за тоа што е наменета: комуницирање преку интернет (социјално и професионално). Одржување контакт и градење врски со луѓето – сите работи што порано се правеле лице в лице со необични телефонски повици и и шеги на коктел забави. Комуницирањето преку интернет на работното место стана ефикасен начин за поврзување на колегите од истата зграда или од различни континенти. Шефовите и вработените исто така се спријателуваат, што може да предизвика проблеми при балансирање на личниот и професионалниот однос. Се јавуваат очигледни недостатоци поради откривање на податоци за лицето кои не се поврзани со работното место, но дали позитивните страни надоместуваат за тоа? Дали сите останати во твојот оддел имаат ...
| | веќе видена

Според предвидувањата на Светската здравствена организација, до 2020 година болестите предизвикани од стресот ќе бидат меѓу првите пет во светот. Затоа и не е чудно што стресот е наречен епидемија на 21 век. Од стрес патат сите – менаџери, политичари, службеници, спортисти, работници… Причините се повеќе, решенија за превенција постојат. Стресот е сличен на лавина. Тој ретко е предизвикан од само еден фактор. Почесто се работи за случај на натрупување на обврски и секојдневни животни проблеми. Да речеме, некако сте успеале да се изборите со рокови, состаноци, мејлови… Доаѓате дома мртви уморни и дури тогаш сфаќате дека попатно сте заборавиле да го земете костумот од хемиско. Нервите ве предаваат и на крајот “пукате”. Познато е дека предизвиците нè прават посилни, а ситниците најчесто нè дотолчуваат. Се разбира, ако им дозволиме. Различни луѓе имаат различен праг на толеранција на стресот. Главната опасност, меѓутоа, претставува чувството дека животот е премногу комплициран, дека во него има премногу работни ...
| | веќе видена

Да се пронајде вистинската личност за одредена работа е многу тешка задача. Оптимална ситуација е кога сте успеале вистинската личност да ја ставите на вистинското место. Тогаш и поединецот и претпријатието се задоволни. Поединецот ќе даде максимум кога работи работа која му дава можност да ги покаже своите квалитети. Фирмата профитира кога луѓето се задоволни и активни. Ако било која страна во случајов е неурамнотежена, сите страдаат. Доколку поединецот е незадоволен и не е доволно ангажиран, профитот паѓа. Многу мали и средни фирми организацијата ја градат околу талентираните поединци, односно одредени клучни личности. Тоа може да доведе до сериозни проблеми кога организацијата планира понатаму да се развива или кога клучните луѓе си заминуваат. Предност на агресивните Големите претпријатија имаат тенденција да им даваат предност на агресивните луѓе и да допуштаат изградба на структури кои може, но и не мора да бидат во интерес на организацијата. Таму каде што работата на поединецот е одмерена и ...
| | веќе видена

Зборот непотизам ги влече своите корени од средниот век, кога папите (во завет на честитост и целибат, барем оние кои тогаш се придржувале кон тоа) им давале на своите внуци работи кои инаку се класифицирале како обврски кои вообичаено татковците им ги доделуваат на своите синови. Но, некои „внуци“ навистина биле синови на своите татковци, па така и станале кардинали. Во политиката, поимот непотизам означува појава кога роднината на некоја моќна личност, без соодветно знаење или квалификации, станува влијателна личност или за себе остварува материјална добивка или функција, која инаку не би можел да ја добие. Ќе се запрашате, а што е со пријателите? Е, тоа се вика кронизам. Кронизам е склоност кон „старите пријатели“ во смисла на тоа да им се доделат работни места, позиции или на нив да им се пренесува моќта од личноста која и самата е моќна. Сигурно и сами сте биле сведоци на крони-капитализмот – деловната пријателска спрега на личностите кои се на власт, моќните пријатели на моќниците и компании со кои ...
| | веќе видена

Основни когнитивни елементи на организациската култура се: вредностите, верувањата и нормите на однесување. Организациската култура претставува повеќедимензионален феномен. Нејзината содржина може да се набљудува на повеќе начини. Во теоријата и практиката на организацијата, голем број автори се согласни дека организациската култура има два вида елементи: когнитивни и симболични. 1. Во когнитивните елементи влегуваат: вредности, верувања, очекувањата, етиката, чувствата, неформалните правила, начин на мислење, поглед на свет итн. Симболичните елементи ги опфаќаат: јазикот и жаргонот, приказните, митовите, легендите, хероите, ритуалите, логотипот, физичкиот изглед и слично. Основни когнитивни елементи на организациската култура се: вредностите, верувањата и нормите на однесување. Вредностите – по дефиниција претставуваат постојани верувања дека одреден начин на однесување и остварување на цели претставуваат состојби кои организацијата настојува да ги оствари. Вредностите се некој вид идеал кон чие ...
| | веќе видена

Бизнис тренинг! Бизнис едукација! Обука за вработени! Воспоставување на организациска култура! Менаџмент тренинг! Лидерство! Бизнис план! Кодекс на однесување! Кодекс на облекување! Може да се реди уште многу! Секојдневно слушаме дел од овие и уште многу други слични на овие изрази, но мене сеуште не ми е јасно што всушност сето ова значи. Еве јас сум скоро четири години во овој бизнис и некои работи сеуште неможам да ги разберам. Ајде да почнеме од почеток и одозгора. Менаџери на компании т.е фирми. во нашава ни мала државичка најмногу ги има оние кои сами започнале нешто да прават и сега се и менаџери и сопственици на своите компании т.е фирми! Тие менаџери и сопственици на фирми си формирале свои успешни фирмички и секој од нив има свои вработени, некои помалку а некои повеќе. Одлично, така треба, па не можеме сè сами да работиме, а згора на тоа и бизнисот не ни е ист како на почеток. И сега ќе речете што не е јасно тука? Сè е јасно до тука ама од тука натаму некако ми се матни работите. Истите тие ...
| | веќе видена

Изберете ја вистинската обука за Вас (2) Откако ќе се одлучите за темата на обуката, многу е важно да одберете квалитетна програма на обуката кој навистина ќе Ви го даде она знаење поради кое и планирате да ја посетувате обуката. Затоа, прво што треба да направите е да се распрашате за самата програма на обуката, како се осмислени и имплементирани содржините на обуката, потоа приберете информации за предавачите, нивниот кредибилитет и методите на подучување, како и за организаторот на обуката. Сето ова можете да го направите на неколку начини. Како да се одлучите за една обука од големата понуда Еден од најдобрите начини за прибирање на релевантни информации е да најдете некој ваш познаник или друго лице кое ја посетувало обуката која Ве интересира. Доколку не можете да ги најдете меѓу вашите познаници, тогаш побарајте информации на форуми на интернет. Откако ќе го најдете, замолете го да Ве упати во сè она што Ве интересира. Така ќе дојдете до информации за обуката од прва рака. Доколку не можете да ...
| | веќе видена

Работното воведување е многу значајно за активно вклучување на нововработените во организацијата затоа на истото треба да му се даде заслуженото внимание. Во неколку продолженија на овој текст ќе бидат обработени дел од темите за кои верувам дека е значајно да се имаат предвид кога се воведуваат нововработените во нивните обврски како и замките во кои може да се падне. Што е менторство, ментор, менториран? Потеклото на зборот ментор (грчки mentor) е од старогрчката митологија, историскиот осврт упатува на Хомеровата „Одисеја“ во која главениот лик Одисеј се обраќа кон Ментор – неговиот близок пријател и човек од доверба, мудар и искусен, за да се грижи за неговата жена Пенелопа и неговиот син Телемах на кого исто така му ја доверил на чување и својата куќа пред заминувањето за Троја. Менторството е термин кој денес широко се употребува во многу професии, најчесто во контекст да се опише комбинација од подучување, советување и проценување. Тоа преставува врска помеѓу две индивидуи во која се споделува ...
| | веќе видена

Дали ги соборувате вашите рекорди? На колку повици одговоривте денес? Колку високо квалитетни договори закажавте за овој месец? Колку нови зделки склучивте овој месец? Овие прашања упорно ни се врежуваат во глава, и тоа со добра причина. Голем број професионалци за продажба, често се притиснати да достигнат норма или да се здобијат со одредено ниво на професионалност. Месечните продажби го насочуваат вниманието кон премијата и крајниот резултат, но тие исто така можат да нанесат повеќе штета отколку да донесат благодат. Често ги слушаме продавачите како велат, “Резултатите не се остваруваат доволно брзо.” На крајот од секоја месечна продажба, стресот и фрустрацијата се тие кои преовладуваат, а продавачите се обидуваат најдобро што можат да ја заокружат продажбата и да ги добијат очекуваните резултати. Ако продажбата е, во еден дел, пренос на чувства, помислете на чувствата кои им ги пренесувате на вашите потенцијални клиенти. Стресот и вознемиреноста кои се јавуваат при желбата да се оствари што поголема ...
| | веќе видена

На Роналд Реган му била припишана заслугата за брзото завршување на Студената војна меѓу СССР и САД. Додека тој долго време се залагал за нуклеарно разоружување, неговото оспорување станало лично откако го гледал телевизискиот филм, The Day After, во кој е претставено рушењето на Лоренс во Канзас, по една нуклеарна експлозија. Според The Dead Hand, недамнешна историја на ерата на Студената војна од Дејвид Хофман, поради филмот, Реган бил во депресија со денови и станал уште порешителен во својата намера да бара забрана за нуклеарното оружје. Скептиците може да се подбиваат со идејата дека еден обичен филм имал големо влијание врз претседателот но филмовите му помогнале на Реган да го оформи погледот на светот. Неколку менаџери кои сакаат да влијаат нагоре имаат можност да направат филм, но повеќето менаџери се снаодливи и имаат способност и искуство да изготват аргумент за да го добијат својот случај. Како што имам напишано во мојата нова книга, Lead Your Boss, The Subtle Art of Managing Up, суштинско за ...
| | веќе видена

Ниту една компанија не може да предвиди кога ќе се случи криза. Но, пред да се случи, компанијата треба да создаде ефикасна стратегија за решавање на кризата. Недоволно промислената реакција може дополнително да и наштети на компанијата. Промислениот, брз одговор, пак, може да ја минимизира штетата, а во некои случаи – и да ја зајакне компанијата. Предностите од постоењето на план за реагирање во непредвидени ситуации се повеќе од очигледни. Но, многу компании не брзаат со неговото донесување. “Многу компании мислат: Тоа никогаш нема да ни се случи нам. На тој став често наидуваме при разговорите со нашите потенцијални клиенти. Тие се разубедуваат дури кога ќе им ги демонстрираме потенцијалните финансиски последици од губењето на нивната репутација”, истакнува Мајкл Регестер од Регестер Ларкин, консултантска фирма со седиште во Лондон. Добриот кризен менаџмент не завршува со планот Откако ќе биде донесен планот за справување со кризи, неопходно е тој редовно да се ажурира. Често се случува клучните ...
| | веќе видена

Најзагрозените категории се лицата што главно работат со луѓе, како полицајците, лекарите, професорите, менаџерите… Burn-out или исцрпеност на работата се дефинира како постепено губење на идеализмот, енергијата и смислата на сопствената работа. Најчеста причина е лошата организација на работата што доведува до преоптовареност, фрустрации и стрес на работното место. Иако многу луѓе го поистоветуваат со хроничниот замор, всушност станува збор за еден потежок облик на стрес што се лечи побавно и што, покрај чувството на замор, вклучува и промена на темелните ставови и промена на однесувањето кон колегите и деловните партнери. Причината може да биде: преоптовареност, недостаток на дневен и неделен одмор, предолго работно време, големи барања од претпоставените и прекратки рокови за извршување на задачите. Најзагрозените категории се лицата што главно работат со луѓе, како полицајците, лекарите, професорите, менаџерите и многу други. Покрај видот на работата, врз склоноста кон стресот влијаат и особините на ...
| | веќе видена

Изберете ја вистинската обука за Вас (1) Индустриската ера заврши при крајот на минатиот век. Една од главната одлика на оваа ера беше важноста на формалното образование. За жал, денес формалното образование бавно се менува и честопати не е во склад со потребите на модерното општество. Формалното образование завршува некаде после дваесет и петтата година во животот и не ни овозможува знаење со кое ќе можеме да се прилагодиме на постојаниот напредок на науката и технологија. Од тие причини сè пораспространет е ставот дека учењето и постојаниот развој стануваат неопходни. Денес живееме во ера на информации. На располагање имаме бројни извори на информации и разни технологии преку кои можеме да учиме и да го надградуваме нашето знаење. Новата ера постојано ја наметнува потребата да во текот на целиот живот се обучуваме и усовршуваме. Ова е неопходно доколку сакаме да бидеме успешни во она што го работиме и истовремено себеси да се изградиме како комплетна личност. Меѓутоа постојаното учење бара и постојано ...
| | веќе видена

Теоријата на организација како научна дисциплина во текот на својот развој долго време најголемо внимание посветувала на истражување на т.н. “тврди” варијабли на организацијата во кои спаѓаат: стратегијата, стуктурата, технологијата, големината, локацијата и сл. Откако максимално се искористиле можностите на овие тврди варијабли, таа фокусот на својот интерес го насочила кон т.н. “меки” варијабли во кои спаѓаат: организациските промени, конфликтите во организацијата, стресните состојби и особено организациската култура. Организациската култура се простира и ги опфаќа сите активности на компаниите. Таа влијае на начинот на организирање, степенот на децентрализација, формирање на авторитетот на организацијата, на степенот на формализирање на правилата и процедурите на функционирање и сл. Со еден збор, организациската култура влијае на вкупното однесување на компаниите. Поимот култура вклучува низа елементи како што се: традиција, обичаи, навики, вредносен систем, верувања, ставови, мерила и норми на ...
| | веќе видена

Обезбедувањето на квалитетни луѓе е една од примарните цели на успешните организации и секако главната цел на секторот за човечки ресурси. Пополнувањето на слободното работно место со вистински кандидат претставува посебен предизвик за секторот за човечките ресурси. Согласно тоа секоја успешна организација гради и своја индивидуална стратегија за регрутирање и селекција на кадри за потребите на организацијата. Процесот на регрутирање и селекција се разликува од организација до организација и истиот може да се искористи и како мотивациона алатка. Процесот на пополнување на работни места почнува со идентификување на потребите на организацијата, за потоа да се пристапи кон изнаоѓање на кандидати кои имаат способности, вештини, компетенции и лични карактеристики кои одговараат на потребите на организацијата како за моментално слободните работни места, така и за идните работни места кои се очекуваат да се отворат или да се ослободат. Умните организации ги планираат идните вработувања многу време пред вистински да ...
| | веќе видена

После повеќедеценискиот стереотип дека за успешен бизнис треба добар производ, па одлична организација, финансиска моќ… и на крајот на списокот, менаџер-супермен, хиперконкуренцијата ни дошепна дека за успех во работата сепак се потребни “само” купувачи. “Купувачите се највредниот имот на секоја компанија” е работната молитва на која во деловниот свет на големо укажал прочуениот Том Питерс. Оваа ситуација сосема ја променила и вообичаената перцепција за деловните организации во кои надвладеала логиката на хиерархијата и иницирала создавање на тн.”организација на купувачи со завртен грб”. Снаодливите ја дополниле препораката на Том Питерс со искуството од практиката: за успех не ни требаат “купувачи”, туку “лојални купувачи”. “Лојалните купувачи” се многу, многу повеќе од “задоволните купувачи”. Задоволните вработени се гаранција за задоволство на купувачите Задоволството од купувачите се подразбира, додека лојалноста стигнува бавно и само со посветеност кон работата. Вака дефинираниот проблем директно ...
| | веќе видена

Интересот и влезот на странски капитал и компаниите кои го презентираат, наметнува начин на работење кој поставува високи стандарди при изборот на работен простор. Ова е местото каде секојдневно работат одреден број на луѓе, така што со работниот простор треба да се обезбеди пријатен амбиент, функционалност и можност за примена на современа технологија. На што треба да се обрне внимание при креирање на работен простор? Со пристапот на уредување на работниот простор првенствено треба да се води сметка за типот на работа со која ќе се занимава идниот корисник на просторот. Потоа треба да се дефинира настапот со кој компанијата сака да се презентира пред своите клиенти. Со тоа се создава првиот впечаток, кој најчесто е многу важен и доста говори за карактерот и квалитетот на работење. Впечатокот кој на посетителите им го остава ентериерот може да биде: агресивен/нападен или дискретен/ненаметлив; „тежок“, пренатрупан со детали и зтворен или транспарентен, од „лесни“, прозирни/светли материјали. Важно е добро ...
| | веќе видена

Скандинавскиот тип на менаџмент би го посакал секој. Шведските менаџери не признаваат моќ која што доаѓа од позиција што би управувала со вработените. Тие често делегираат авторитет и се однесуваат повеќе како тренери, отколку како водачи. Шведска често се споменува како “држава на благосостојбата”. Скандинавскиот модел, кој обично се дефинира како “нешто меѓу капитализмот и социјализмот”, ја обликува економски Шведска и генерира односи и релации кои се дел од секојдневните деловни активности. На деловно поле, Шведска се смета за една од најкреативните земји во Европа и претставува магнет за талентите ширум светот. Менаџментот во Шведска е под големо влијание на егалитаризмот, кој што е доминантна општествена вредност и така е интегриран и во приватниот живот на граѓаните на оваа држава. Личниот статус и хиерархиската позиција имаат релативно мала важност во Шведска кога станува збор за бизнис-односите и во голема мера се заменети со индивидуалната одговорност. Во оваа земја се одредени границите до кои ...
| | веќе видена

Генерација X Карактеристики на родените некаде меѓу 1960 и 1980 се: прагматични, индивидуалисти, арогантни, преземаат ризици. Сакаат споделување, отпуштање, однесување како индивидуалци, дружење со пријатели, промени. Оваа генерација не сака „шефување“, корпоративна култура. Некои познати луѓе од оваа генерација се Ленс Армстронг, Тајгер Вудс, Марк Шатлворт, Џери Јанг, Џеф Безос и Мајкл Дел. Најголемите разлики во генерациите има меѓу генерацијата X и генерацијата бејбибум. За разлика од бејбибум, нивното појавување поминало речиси незабележано. Генерацијата X е дефинирана повеќе по тоа што не е. Таа се појавила веднаш по спласнувањето на економскиот пораст. За генерацијата што го измислила терминот „Whatever…“ („Kако и да е…“) не е чудно што некои луѓе ја опишуваат како цинична. Претставниците на оваа генерација израснале во време кога растурените фамилии биле честа глетка. До 70-тите години на 20 век биле разведени 40 проценти од сите двојки што живееле во поголемите градови. Многу од овие деца ги ...
| | веќе видена

Добредојдовте назад! Знам…знам… колку тешко ви падна враќањето во канцеларија после долгото излежување на плажа, капењето и сончањето во време кога вие сакате. Целодневнотo денгубење и играње табла со другарите… ноќните излегувања, лумпувањето и најубавото од сè станувањето во време кога вие сакавте и секако долгото излежување… Обврски, одлуки? Ма немавте никакви обврски, можеби најтешка ви беше дилемата дали да пиете некој коктел или, пак, да јадете сладолед! Телефонот замислете ви заѕвони само 4 пати во десет дена, и тоа два пати мајка ви за да провери дали сте стигнати (прв пат) и кога ќе си заминете ( втор пат), третиот пат беше колегата кој ви ја побара шифрата на меилот, и четвртиот еден пријател да ве повика на роденден. Ништо поубаво од тоа! Е, ама сето тоа е позади вас. Реалноста ве плесна право в лице. Уште првиот ден кога се вративте, веднаш после првичното добре дојде, како си пројде, ви натрупуваат еден куп обврски. И на секои десет минути имаат ново прашање поврзано со проектот кој во меѓувреме ...
| | веќе видена

next