Статија МК

Грешка # 1 – Купување книга или скапа е-книга за брзо читање Кога мислиме на учење мислиме на книги, нели? Изгледа како нормална и природна работа. Ако веќе сте купиле тогаш ок. Но дали навистина ја прочитавте? И ако ја прочитавте дали навистина ви се подобри способноста за брзо читање? Можеби да, бидејќи 10% од луѓето кои се обиделе да научат брзо читање успеале да имаат придобивка од читањето на тие книги преку примена на инструкциите. Но најмногу од нив само ги читаат насловите. Да се учи брзо да се чита од книга ги има следните предизвици: 1. Најчесто читачот не е ни просечен читач и затоа има тешкотии. 2. Да читаш нешто не значи дека го разбираш. 3. Читањето не го менува однесувањето или извршувањето. 4. Повеќето луѓе се мачат помеѓу она што го пишува во книгата за брзо читање и примена на истото во друга книга. Тоа значи дека може да читате книга но веројатно извршувањето, резултатот нема да се промени. Има многу книги кои може да се симнат на интернет за брзо читање. Некои се и бесплатни. А тоа ...
| | веќе видена

Конкуренцијата во привлекувањето на менаџери за работа во средните и повисоките нивоа стана посебно жестока. Преминувањата во овој сектор во земјите во развој се помеѓу 20 и 40% годишно, особено над меѓународниот просек од 6 %. Со тоа не е ни чудно што повеќето менаџери од оваа област не остануваат на својата работа подолго од две до три години. Една промена на работното место пред извесно време го обиколи целиот свет. Кај–Фу Ли, поранешен потпретседател на “Мајкрософт”-Кина, премина во неговиот смртен ривал “Гугл”, за да им помогне во формирањето на истражувачки центар. Промената на работата му донесе на Ли, барем 10 милиони долари, но и судска тужба од страна на огорчениот поранешен работодавец. Овој спектакуларен случај е симптоматичен за пазарот на кој што правилата одново се пишуваат. Од една страна, компаниите низ цел свет им се додворуваат на најдобрите менаџери. Од друга страна, тие исти менаџери немаат скрупули во прифаќањето на понудите кои веројатно ќе ја зголемат нивната пазарна вредност. Не ...
| | веќе видена

Вредноста на оригиналноста во модерното време Иако е нелегално, копирањето туѓи дела во контекст на трудови, есеи и семинарски претставува многу „безбедна“ процедура. Точно знаеме каква ќе биде реакцијата (некој друг веќе го изгазил снегот), претставува релативно лесна и едноставна работа, не е мачно (затоа што стремежот кон уникатност и оригиналност кај нас е еднаков на мака) и не го разголуваме нашето кревко вистинско мислење за да биде распарчено од крвожедни ламји, или од што и да се плашиме кога не сакаме да пишуваме самостојно. Исто така, кога претставуваме туѓи мислења како наши, автоматски ја добиваме поддршката од постарите генерации, затоа што туѓите мислења воглавно се мислења на постарите генерации. Зарем не е ова една одлична ситуација? И сега, нормално, следува делот кај што објаснувам како тоа воопшто не е точно. Во ова информатичко (кај нас квази-информатичко) време, потребни ни се уникатни идеи, флексибилни умови, адаптибилни и конструктивни личности. Наспроти тоа, ние произведуваме ...
| | веќе видена

Стивен М. Р. Кови, главен говорник на Единаесеттиот годишен Самит на најдобрите во организацискиот развој Речиси каде и да се свртиме, довербата е во опаѓање. Довербата во нашата култура, воопшто, во нашите институции и во нашите компании е значително пониска отколку што беше пред една генерација. Проучувањата покажуваат дека само 49% од вработените му веруваат на високото раководство, а само 28% веруваат дека генералните извршни директори се веродостоен извор на информации. Да ја земеме предвид загубата на вербата и довербата во финансиските пазари денес. Навистина, „довербата е таа што го врти светот“, а деновиве доживуваме криза на довербата. Оваа криза нè принудува да си поставиме три прашања. Прво, дали постои начин да се измери цената на ниската доверба? Второ, дали високата доверба носи материјални придобивки? Трето, како може најдобрите раководители да ја градат довербата и во рамките на своите организации да ги искористат придобивките од високата доверба? Повеќето луѓе не знаат како да размислуваат ...
| | веќе видена

Алатки за ефективно менаџирање со време (4) Секојдневните прекини на работа може да бидат клучна бариера за ефективно менаџирање со Вашето време. Тие Ви оневозможуваат да го одржите Вашиот фокус на работењето и да го контролирате Вашето време. Истовремено, во сосема спротивен случај, може да биде бариера за постигнување на Вашиот успех. Сетете се на Вашиот последен работен ден и на бројните прекини кои ги имавте во работењето. Тука спаѓаат телефонски повици, електронски пораки, разговори со колеги во ходникот, запирање и прашување од колегите, или било што друго кое неочекувано побарало Ваше внимание и притоа Ве одвлекло од моменталната активност. Во текот на еден ден има доволен број часови за завршување на обврските, но мноштво кратки прекини може да го потрошат времето кое Ви е потребно за постигнување на целите и за постигнување успех во работата и во животот. Овие прекини Ве одведуваат од Вашиот фокус, што значи дека повторно треба да одвоите време за да ги вратите мисловните процеси кои се потребни ...
| | веќе видена

Како да се ослободите од нив за да читате побрзо Овој текст има околу 700 зборови. За просечен возрасен човек, тоа значи дека ќе му одземе околу 3 минути за да го прочита. Тоа и не изгледа многу – но ниту малку време. Не кажува дека можеби читате многу електронски пораки. Не укажува ниту на фактот дека имате стотици работи кои ги читате секој ден. Не само книги и весници, туку и упатства, списанија, реклами, наслови и се што е пишуван текст… Сето тоа е прочитано од вас. Првиот момент кога престанувате да читате е моментот кога сфаќате дека немате време од која било причина. Можеби треба да одите некаде откако ќе завршите работа, можеби треба да направите нешто пред да заврши денот или можеби читате во кревет а треба да си легнете веќе. Поентата е дека времето е клучен фактор во определувањето на тоа колку ќе читате. Ако можете да го решите овој проблем, ќе имате повеќе време. Ќе можете да спиете подолго, да вежбате повеќе, да завршите повеќе работа или можеби и да прочитате повеќе. Но сето тоа е базирано на ...
| | веќе видена

Направете таблица за водење на куќниот буџет Со цел да имате увид во приходите и трошоците на вашето семејство, финансиските податоци бележете ги во посебна тетратка. Ова е добро од повеќе причини. Имате увид колку трошите, на што најмногу трошите, можете да вршите споредување на приходите и потребите, евентуалниот вишок пари кој можете паметно да ги искористите, увид во непотребните трошоци, можете да ги промените лошите навики кои ве доведуваат до финансиска криза, а најчесто истите се банални. Табелата направете ја заедно со партнерот или со луѓето со кои живеете и ги делите животните трошоци. Начинот е следен: на секоја страна од тетратката напишете го месецот и годината од кога почнувате со вашето финансиско средување. Со линијар направете потребен број колони, за почеток нека бидат тесни колони и нека ги има повеќе, а подоцна ќе утврдите колку точно колони ви се потребни. Во првата колона запишете со колку пари располагате на почетокот од секој месец: плата, пензија, други приходи и точен износ за тој ...
| | веќе видена

Често среќавате огласи во кои се бараат стручни и клучни компетенции? Се прашувате ли што сè опфаќа терминот „клучни“? Ви звучи како лош превод од некој друг јазик? Треба ли да ги напишам моите вештини и знаења во графата „компетенции“? Што се тоа клучни компетенции и колку се тие битни во нашиот секојдневен, а посебно во нашиот професионален живот? Под „компетенција“ се подразбира способноста за решавање на комплексни задачи. Компетенциите не треба да се мешаат со квалификации. Квалификацијата е најчесто детерминирана од аспект на задачата што треба да се заврши (знаеш/ можеш да ја совладаш или не). Компетенциите, пак, се поширока категорија и во себе покрај квалификациите вклучуваат и многу други особини на индивидуата, дефинирајќи ја нејзината општа диспозиција за справување со задачи, односно нејзината способност за активно вклучување во општествениот живот. Компетенциите не се прост збир од некои лични карактеристики, туку се конструираат и се активираат во различни животни ситуации така што индивидуата ...
| | веќе видена

Кои таленти работат за Вас? Еден нов поим кој до сега важеше во спортот, музиката, уметноста – полека но сигурно се вовлекува и во компаниите – талент ! Поимите како работник, вработен, вработување – го менуваат суштински своето значење. Се автоматизираат сите процеси кои содржат рутински задачи и тие веќе не се предност за една организација – предноста е во талентите кои работат на уникатни задачи и проекти. Талентите во деловна смисла не се само луѓе со особени природни дарби – како што обично се мисли. Имаат нешто дадено од природата, но и многу повеќе! Тоа се луѓе, кои се свесни за своите афинитети, вештини и знаења и вредно работат на личен развој преку кој на околината можат да и пренесат уникатни вредности. Го знаат јасно својот кариерен пат и можат да направат јасна врска помеѓу интересите на компанијата и личните цели. Тоа се луѓе без кои тешко може да се заврши работата, а пак кога тие работат – сè изгледа толку лесно. Тие носат квалитет и нова вредност во сè што работат. Никогаш не работат само ...
| | веќе видена

Познавате ли некој студент кој сам си ги пишува семинарските и чии есеи се целосно оригинални? Кој ги следи сите правила за цитирање на секоја преземена мисла? Верувам дека таквите можат на прсти да се избројат. Со воведувањето на Европскиот кредит трансфер систем на нашите факултети се воведе и еден нов начин на оценување на студентите. Оценката повеќе не произлегува само од резултатот на завршниот испит, туку е кумулативна, односно се дополнува и со поени за присуство и активност на часови, и поени од проекти и семинарски задачи. Така, сега студентите освен што треба да го научат материјалот за испитот или за колоквиумите (во зависност од тоа до кој степен на примена на ЕКТС стигнал дадениот факултет или студиска група), треба и редовно да ги следат предавањата и за многу предмети задолжително да напишат и семинарска, ако сакаат да добијат повисока оценка. Преку семинарските, најчесто во облик на есеј на одредена тема, студентите добиваат можност да направат истражување и да дојдат до свој оригинален ...
| | веќе видена

Алатки за ефективно менаџирање со време (3) Со стотици обврски и постојан притисок околу нас, единствено решение е ефективното менаџирање со времето. За таа цел најчесто луѓето користат дневен планер или листа на обврски. Овие алатки се навистина корисни, но тие не Ви овозможуваат да се задлабочите во еден од основните елементи на добро менаџирање со времето: правење разлика помеѓу она што е важна обврска и она што е итна обврска. Матрицата Итно/Важно Штом ќе се навикнете на користење на листата на обврски, потребно е да започнете да правите разлика помеѓу итните и важните обврски. Сите сме се нашле во ситуација кога одреден проект требало да се заврши до крајот на денешниот ден, а ние сме имале завршено само 75% од проектот. Тогаш стануваме нервозни, не можеме да се сконцентрираме, сè околу нас нè вознемирува и на крајот може неконтролирано да избувнеме. Временските стресори се најчестите извори на притисок и стрес со кои се среќаваме на работното место. Тие се случуваат како резултат на ситуација кога ...
| | веќе видена

Во текот на животот, личноста е под влијание на разни формални, неформални, организирани и спонтани, свесни и несвесни влијанија кои го одредуваат нејзиниот животен и кариерен пат. Системот за кариерно насочување се активира уште од најмала возраст и го следи човекот низ образованието и во текот на целиот професионален живот. Кариерното насочување има за цел да ги идентификува афинитетите, интересите и способностите на индивидуата и да ги насочи во функција на задоволување на потребите на општеството. Што е кариерно насочување? Образовните и социјалните системи на развиените земји му даваат сè поголемо значење и простор на кариерното насочување. Од една страна, кариерното насочување се разбира како еден од клучните инструменти на општеството за управување со човековите ресурси (усмерување на хуманиот потенцијал кон гранки и дејности корисни за заедницата). Но, во поново време, кариерното насочување добива една уште побитна функција: станува инструмент на социјалната инклузија и рамноправност и поттикнувач ...
| | веќе видена

Добриот работник гради катедрали, лошиот само толчи камен Повеќето првокласни продавачи тврдат дека во животот речиси ништо не продале. Тие всушност, не продаваат, туку купувачите купуваат. А нивната улога е да ги создадат условите за купувањето. Голем светски патник, на едно од своите многубројни патувања, запрел крај еден каменолом да одмори. Уживајќи во оброкот, кој го земал од една локална гостилница, запрел со погледот на двајца работници. Обајцата работеле напорно – разбивале огромни камења и ги товареле на кола. Сепак, се разликувале, едниот и покрај напорната работа, изгледал полетно и весело, додека вториот само со еден поглед бил доволен да фрли секого во депресија. Поттикнат од љубопитноста, патникот се упатил кон нив. Приближувајќи им се ги запрашал што работат. Работникот кој го нарекол „депресивец“ прв одговорил: „ринтаме“ во каменоломов со години. Никако да дојде крајот. Единственото задоволство ни е кратката пауза за ручек и платата која ја добиваме секој петок. Во понеделник, започнува сé ...
| | веќе видена

Која е целта на хуморот во адвертајзингот, начинот на кој е употребуван од маркетерите и како е перцепиран од крајните корисници? Во денешно време, како дел од модерните интегрирани маркетиншки комуникации, хуморот е сметан за моќна алатка користена од маркетерите како дел од нивните напори успешно да создадат и пренесат ефективни пораки до муштериите. Со денешната конкурентна бизнис средина и со зголемениот број на адвертајзинг пораки во медиумите, се смета дека употребата на хуморот е ефективен метод со кој пораката ќе се направи поразлична и полесна за паметење. Во голема мера, ова се должи на позитивниот ефект кој хуморот и смеењето го имаат на муштеријата, со што може да се создаде и позитивен пристап кон производот/брендот. Како резултат, дополнителниот бенефит тука може да биде зголемена препознатливост кај муштериите на пазарот. Како е употребуван хуморот во адвертајзингот Маден и Веинбергер (2007) тврдат дека голем број маркетери имаат одредена интуитивна тенденција да веруваат дека присуството ...
| | веќе видена

Невербалните знаци се оние што го создаваат значењето на пораката што ја пренесуваме Во текот на разговорот, соговорниците посветуваат внимание на лицето на личноста што зборува. Изразот на лицето главно зависи од погледот и положбата на усните, коишто зборуваат за тоа како се чувствува личноста. Исто така, начинот на којшто личноста оди, зборува, стои или седи, како се облекува, кои бои ги користи и друго, кажуваат многу работи за таа личност. Сите комуницираат, но она што е уште поважно е дека сите се убедени дека знаат да комуницираат. Да се биде добар комуникатор не е вродена особина. Таа се учи. Излагањето на сопствени идеи, активното слушање и пренесувањето на пораки се само некои од лекциите. Основен елемент на добрата комуникација е вербата во пораката. За да се постигне тоа, важно е личноста што ја соопштува пораката да биде личност што има углед, на којашто може да и се верува. Довербата во личноста што соопштува нешто е поважна од содржината што ја искажува. Секоја порака се состои од вербален ...
| | веќе видена

Кога имате исплата на долг на рати, без оглед дали се работи за кредитна картичка или за друг тип на кредит, каматно каматниот ефект работи против Вас. Во тој случај, наместо Вашите пари, се оплодуваат парите на оној кој Ви ги позајмил парите. Најважниот чекор при ова е да каматно каматниот ефект го насочите да работи за вас, наместо против Вас. Како можам да го искористам каматно каматниот ефект да работи за мене? Постојат бројни начини за да си ја подобрите сопствената финансиска ситуација. Најважно е да не дозволувате банките да го користат каматно каматниот ефект против Вас. Доколку имате кредитни картички, прашајте се дали секој месец го плаќате целиот долг? Доколку одговорот е не, тогаш каматно каматниот ефект значително работи против Вас. Доколку се прашувате како да ја избегнете оваа ситуација, тогаш одговорот е целосно да ја исплатите Вашата кредитна картичка. Веднаш. Или што е можно побрзо. Откако ќе ја исплатите, исечете ја на половина. Само тогаш ќе можете да започнете да размислувате за ...
| | веќе видена

За успешен бизнис со Италијанците е многу важно да се има трпение. Применување тактика на јаки и изразени притисоци во основа не функционира во италијанската бизнис-култура. Италија припаѓа на “јужната” менаџерска култура и бизнис-практикаа. Како една од членките на Европската унија и како еден од нејзините основачи, значително придонесува и влијае врз стабилноста и политичко-економската интеграција на европските простори. Откога е прогласена за национална држава во 1861 година, Италија е сведок на бројни пресврти и надворешни културни влијанија, но денес претставува држава која цени индивидуализам, семејни вредности и лични односи кои се многу важни во секојдневниот живот. Индустријализираниот и високоразвиениот север и помалку развиениот, претежно аграрен југ ја диверзифицираат економијата во оваа земја и понекогаш создаваат големи разлики во економските и социјалните прашања меѓу овие региони. Голем број компании во Италија имаат “семејни” работни бази, а присутна е и националната гордост, што значително ...
| | веќе видена

Чиста самоувереност – доминантност во име на фактот да се биде доминантен – ова однесување не е природно за повеќето луѓе. Луѓето не се природно самоуверени. Многумина по природа се склони кон пасивност. Самоувереноста на доминантните луѓе во принцип е резултат на нивната личност, а често и на несигурност. Ова не е нешто што се „вежбало“. Секој што сака да си ја зголеми самоувереноста и самодовербата би било добро да ја разбере својствената личност и мотивацијата на прекумерно доминантните луѓе, кои патем ги создаваат грижите на луѓето без самодоверба. Во овој момент би било добро да се објасни разликата помеѓу раководство со доминантност: Доброто раководство е инклузивно, развојно и претставува сила која води кон правилната цел. Со доброто раководство не се „доминира“ над луѓето без самодоверба, туку се вклучуваат и опфаќаат тие луѓе. Доминантноста како стил на управување во никој случај не е добра карактеристика. Таа се заснова на краткорочни награди и резултати, пред сè во корист на доминантната фигура, ...
| | веќе видена

Алатки за ефективно менаџирање со време (2) Дали честопати се чувствувате пренатрупани со обемот на работа кој го имате? Дали понекогаш едноставно заборавате да завршите нешто важно, па луѓето потоа треба да Ве бркаат за да ги завршат работите? Дали понекогаш се прашувате кој е клучот за зголемена ефикасност? Намалената ефикасност е симптом дека не се води добра листа на обврски. Листата на обврски претставува приоритетна листа на сите обврски кои се очекува Вие да ги завршите. Во листата се наведени сите обврски кои треба да ги завршите, со најважните задачи на врвот на листата, а неважните на дното на листата. Ова звучи како едноставна и досадна задача, но кога луѓето ќе започнат да водат ваква листа, честопати започнуваат да бележат напредок во кариерата и постигнуваат одлични успеси. Водење на листа на обврски, обезбедува да ги евидентирате сите обврски кои треба да ги завршите на едно место или во текот одреден период. Оваа листа служи како потсетник за Вашите обврски. На листата редовно треба да ...
| | веќе видена

Проблемите на современиот бизнис се толку комплексни што можат да бидат надминати само со исклучителна иновативност. Креативноста веќе не е привилегија на неколкумина, туку обврска за сите бизнис-лидери. Во креативниот процес треба да бидат вклучени повеќе поединци од целата организација, препорачуваат авторите на книгата “Кога летаат искри: Поттикнување на креативноста кај групите”, Дороти Леонард и Волтер Своп од универзитетот Тафтс. “Многу од големите изуми на 20-от век, вклучувајќи го и транзисторот, се плод на групи луѓе со комплементарни способности”, истакнуваат Леонард и Своп. Најважно е што креативноста може да се научи и да се управува во секој вид организација. Врз основа на проучувањето на групната креативност, во низа американски компании – од почетници до Хјулит-Пакард и Интел – авторите нудат едноставен рецепт за поттикнување на креативниот процес во фирмите. Поттикнување на различно мислење, одредување на период на инкубација, како и обезбедување согласност за најдобрата опција се трите ...
| | веќе видена

next