Статија МК

Posted on Jul 20, 2011 | 0 comments Се грижиме за задоволството на корисниците, или барем организациите кои се трудат да бидат успешни го прават тоа. Многу состаноци се потрошени на правење стратегии, креирање пристапи по кои организацијата ќе биде единствена се со крајна цел зголемување на задоволството на корисниците. Но, како голем дел од лидерите да забораваат дека само задоволен вработен може да даде услуга која ќе има за резултат и задоволен корисник. Другиот пат е многу подолг, а резултатот неизвесен. Дали се имаат запрашано лидери/менаџери/раководители или кој и да е називот на работното место, а го опфаќа менаџерското ниво, кои се очекувањата на нивните вработени, дали тие се задоволни? Верувам дека не размислуваат во насока на тоа дека мора да работат зошто ако тоа не е случајот ќе бидат заменети. Работите не се толку едноставни, да беа такви ќе беше многу поедноставно да се управува. Од вработените кои се во директна комуникација со корисниците се бара да ги респектираат корисниците, да ги ...
| | веќе видена

Posted on Jul 19, 2011 | 0 comments Финансиската институција Голдман Сакс изминатите неколку години стана омилена цел на омраза – разлутените политичари остро ја критикуваа, медиумите ја исмеваа, а јавноста ја обвинуваше дека е виновна за почетокот на Големата рецесија. Комисијата за хартии од вредност ја обвини компанијата за измама, а американскиот правобранител на Менхетен отвори кривична истрага против нивното работење. Некои експерти за комуникации сметаат дека и тоа не е толку фер, дека оваа финансиска институција заслужува подобар третман и дека компаниите за финансиски услуги направиле многу за Америка и за светот. Но, индустријата за финансиски услуги сe повеќе ја губи својата репутација. Некогашниот почитуван и значаен дел од американскиот бизнис-систем денес се доживува како карикатура на алчноста. Конгресот и претседателот решија да ја зауздаат со најрадикалниот збир на регулативи од Депресијата па наваму, а и покрај оваа одлука, јавноста, сепак, смета дека Вашингтон е премногу благ. Од друга ...
| | веќе видена

Posted on Jul 18, 2011 | 0 comments Ако не може да ги смените околностите во коишто работите, обидете се да влијаете на вашата среќа. Пробајте ги овие едноставни трикови за да ја разбиете секојдневната монотонија и полесно да ги преживеете роковите, плановите, очекувањата, нервозните шефови и озборувањата на работа. Ретко кој може да се пофали дека е среќен на работа. Ако сте задоволни со платата, лоша е атмосферата; останувате во канцеларија „од самрак до зори“ или имате добри колеги, а пари добивате три пати годишно… Ако не може да ги смените околностите во коишто работите, обидете се да влијаете на вашата среќа. Не реагирајте на “првата топка” Ако сте послушни, од една страна тоа е добро за вашиот шеф, а и за вас ако вашиот шеф сака да ви довери важна работа, и да ве унапреди. Но, ако колега, клиент или некој трет бара од вас да работите и во недела, и после работно време – изговорете ги магичните зборови „чекај да размислам“. Желбата да ве прифатат е силна и честопати може да ве натера да се ...
| | веќе видена

Posted on Jul 15, 2011 | 0 comments Не е изненадување ако се каже дека сите ние располагаме со ограничено ниво на енергија, нели? Колку и да е големо нивото на енергија што го поседува и најенергичниот човек, сепак и неговото ниво на енергија не е неограничено. Која е тајната што тој/таа ја знае и која му/и овозможува да ги заврши сите тековни работи, да започне нови, да остане насмеан/а, да води богат социјален живот… Која е тајната која може да ја сподели со колегите како и тие да би уживале повеќе во работата и животот? Кај успешниот урбан човек забележан е тренд на организирање на животната енергијата и време како и нејзино распределување во три клучни полиња, полето на фокус, влијание и грижа (прикажани на сликата, а објаснети подолу во текстот). Првото поле е полето на фокус или полето на сопствените предизвици (проблеми). На нив најголемото влијание има вработениот и истите може да ги реши сам со постојните ресурси со кои располага. Успешните вработени, успешните луѓе најголемото ниво на енергија и ...
| | веќе видена

Posted on Jul 15, 2011 | 0 comments Културата во компанијата се формира со самата селекција на кандидатите за вработување Културата е важна организациска димензија на претпријатието. Нејзиното формирање започнува со основањето на претпријатието кое има главна улога во воспоставувањето на почетната култура. Штом веќе културата е обликувана, низ функционирањето на организацијата се практикуваат низа активности кои неа ја одржуваат и развиваат. Меѓу нив особено значајни се следните функции на менаџментот на човечки ресурси: селекција и избор на кандидати за слободните работни места, системот на плаќање на трудот, образованието и развојот на вработените и сл. Ние ќе се задржиме на улогата на три аспекти на содржината на овие функции на менаџментот на човечки ресурси: селекција и избор на кандидати, активности на главните менаџери и методи на социјализација на членовите на организацијата. Селекцијата претставува постапка со која преку примена на утврдени и стандардизирани методи и техники се избираат кандидати ...
| | веќе видена

Posted on Jul 14, 2011 | 4 comments Обраќање од авторот: Еве за да не биде дека сум некултурен би сакал на самиот почеток да им се заблагодарам на сите оние кои ја прочитаа претходната т.е. првата моја статија објавена на www.statija.mk , а посебно на сите оние кои за истата искоментираа позитивно и негативно на било кој од медиумите каде што се најде статијата. Дел од коментарите кои јас лично ги добив беа и дека сум бил дури и престрог, убава е статијата ама малку си строг? Велам строг сум и нешто е преувеличено или само сум строг? Одговорот беше, сè е тоа така како што си пишал, сè е тоа точно, ама малку строго е кажано. Велам кога ги карате сопствените деца дома каков Ви е тонот? Дали насмеани ги карате или сте строги? И дали на крај на ден кога ги карате имате лоша намера или сте комплетно добронамерни? Така е јас сум родител само на сопственото дете, и немам право да карам никого и затоа и никого не искарав во мојата статија но сепак сакав да им укажам на некои работи на оние кои што се пронајдоа ...
| | веќе видена

Posted on Jul 14, 2011 | 0 comments Имате ли работници кои се постојано на боледување, кои не доаѓаат на состаноци, и такви кои се постојано на Интернет или вработени кои поминуваат многу часови од работното време допишувајќи се преку Месинџер или Скајп? Испитајте ги причините за нивното незадоволство. Незадоволството се искажува на различни начини. Сите тие се облици кои укажуваат на еден вид отсуство од работното место, физичко или психичко, а за да разбереме поради што се случува тоа, потребно е да се влезе во психологијата или причините за незадоволството на вработените. Горивото односно погонската сила на секој бизнис е мотивација за работата, а незадоволството од работодавачот, колегите или самата работа се манифестира со “повлекување” од работното место, па така се намалува и продуктивноста. Со оглед на тоа дека човекот е социјално суштество, неизбежно е постојано да се споредува со луѓето околу себе во приватниот, но и во деловниот живот. Перцепцијата дека луѓето околу нас работат помалку, а се ...
| | веќе видена

Posted on Jul 13, 2011 | 0 comments Соработката на работното место (колаборативното работење) значи да се работи попаметно и да се постигнат поголеми ефекти. Тоа е особено важно за надворешната комуникација со партнерите, добавувачите и клиентите. Овој текст нема намера да даде целосен список на сите опции и технички достигнувања во моментов, туку да предложи неколку можности за подобра соработка и комуникација во канцеларија и надвор од неа. Алатки за внатрешна соработка Телеконференција е начин да се зборува со повеќе соработници во исто време користејќи телефон. Конференцискиот повик се закажува и организира од работното биро и може да се поврзат најмногу 8 говорници во исто време. Ова е поефтина варијанта од видео конференција. Видео конференцијата им овозможува на корисниците комуникација во реално време со две или повеќе лица на различни локации преку видео врска. Ова е можно само ако сите учесници имаат пристап до видео конференциска опрема и простории. Се работи за виртуелен состанок преку кој ...
| | веќе видена

Мотивацијата е клучниот фактор за успешно работење на компаниите. Поради тоа многу истражувања се обидуваат да докажат кој вид мотивација дава најдобри резултати. Мотивациските техники и алатки кои најчесто ги применуваат компаниите се комбинација од средства за привлекување и средства за одвраќање, чиј заеднички ефект ги насочува вработените кон почитување на работната дисциплина и исполнување на задачите. “Морковот и стапот” е мотивациска техника чиј назив потекнува од приказната за тврдоглавото магаре кое требало да ја крене и повлече количката на неговиот газда по негова наредба. Тој применувал напоредно два начини. Едниот од нив бил ќотекот, а другиот морковот кој му го принесувал пред носот на магарето за магарето да ја придвижи колата нанапред. Во секој случај магарето тргнувало напред, освен кога било толку многу тврдоглаво. Тогаш било потребно да се засили присилното однесување – ќотекот или да се понуди подобар мамец. Ќотекот, всушност, претставува страв кој може да биде ефикасен предизвик за ...
| | веќе видена

Еден петок попладне, пред околу дваесет години, само што започнав да работам во една консултантска фирма во Њујорк, работев на една важна презентација со еден нов колега, кој беше главен во канцеларијата. Ветивме дека ќе завршиме до понеделник наутро, и ние доцневме. Во два часот, колегата ми рече дека мора да си заминеме. „Но не завршивме,“ јас реков. Тој немаше да ја остави работата незавршена, а ниту јас.„Знам,“ тој рече, гледајќи во својот часовник, „Меѓутоа за неколку часа е започнува Сабат а јас треба да си одам дома. Ќе се вратам во сабота навечер. Ако и ти можеш да дојдеш, ќе продолжиме да работиме заедно тогаш. Инаку, сработи тоа што можеш сега и ќе продолжиме каде застанавме утре вечер.“ Одлучив да си отидам со него и да се сретнеме повторно во 20:00 во сабота. Освежени и енергични заедно ја завршивме работата во рекордно време. Мала приказна за тоа што се случуваше: Сабат е еврејска сабота и започнува на зајдисонце во петок и завршува кога е темница во сабота навечер. Точното време се менува во ...
| | веќе видена

На културата во организацијата влије целото опкружување, луѓето, големината целите… Помеѓу културата на претпријатието и неговата организациска структура, како две организациски димензии, постои висок степен на поврзаност и меѓузависност. Затоа, културата на организацијата ја определуваат истите фактори кои влијаат и на организациската структура. Некои од овие фактори имаат поголемо влијание, а други помало во зависност од конкретната состојба во организацијата. Сепак најважните фактори на културата на организацијата се: луѓето, сопственоста, целите, големината, староста, технологијата, дејноста и средината во која претпријатието функционира. Карактеристиките на луѓето како членови на организацијата го одредуваат не само однесувањето и успешноста на претпријатието но, и нејзината структура и култура. Од очекувањата на луѓето и усогласеноста со очекувањата со културата на организацијата во голема мерка зависи успехот, но и задоволството и мотивацијата на неговите членови. Сосема е јасно дека очекувањата и ...
| | веќе видена

Влијанието на организацијата на менторскиот процес Откако е дефинирана изведбата нешто без што не може да профункционира процесот е охрабрување на процесот и овозможувањето истиот да се реализира. Самата организација е како слика направена од пазли, а нововработените треба да се вклопат во таа слика ако не се сака да се расипе сликата. Треба да се размислува во духот на „моја победа – твоја победа“ тоа е ситуација која што бара соработка и добри меѓучовечки односи. „Моја победа – твоја победа“ значи дека сè што се прави е во корист на двете страни кои што се инволвирани. Во првиот случај менторот и менторираниот, а во вториот случај менторскиот тим и организацијата. Тоа значи соработка, а не натпреварување, зошто сите се на истата страна и сите имаат една цел – успех на организацијата, а со тоа остварување и личен успех. Организацијата влијае врз менторските тимови на активен или на пасивен начин. Зависно од тоа колку организацијата ги подржува менторските тимови толку придобивки и ќе има. Со подржување и ...
| | веќе видена

Подебел и поглуп. Тоа е токму тоа што ќе станете ако не се справите со стресот ефикасно. Стресот е факт за животот на секој во претприемачката трка, но добрите вести од последното истражување се тоа што не мора да има негативни последици. Токму така, дури може и да ви ја зголеми енергијата, да ви помогне да го решите проблемот и да ви ја подобри меморијата. Постојат неколку причини поради кои слабоуправуваниот стрес може да ве доведе во криза. Стресот може да придонесе до лишување од сон, што може да доведе до прекинување на регулацијата на инсулинот и здебелување. Високите нивоа на стрес, исто така, може да имаат штетни ефекти врз меморијата и може да ви го загрозат имунолошкиот систем. Ако сте менаџер и сте под стрес, тогаш веројатно е и вашиот тим. Истите неврони во нашиот мозок откриваат кога нашите шефови се налутени и ја отсликуваат нивната емоција. Резултат? Кога шефот е вознемирен, сите во канцеларијата стануваат нервозни. Одлучувањето, заемната почит и соработката исчезнуваат. Кажете им збогум на ...
| | веќе видена

Постојат повеќе начини да се рекламирате преку интернет, но и да трпите критики „Можете да не се занимавате со интернет, но интернетот се занимава со вас“ и ја опишува моменталната состојба во деловните контакти. Сакале или не, не можете без него (интернет), а не можете ни со него ако не сте доволно упатени. Електронски ПР, онлајн ПР, или на македонски односи со јавноста преку интернет. Да, секој облик на комуникација има одредени правила кои постојат со причина. Многумина тврдат дека водењето бизнис преку интернет во Македонија сè уште не може да донесе задоволителни приходи, дека малкумина користат интернет а уште помалку од нив го користат за „вистинските работи“. Дали навистина малку луѓе користат интернет, и што значи губење време а што се тоа вистински работи? Замислете ја следнава ситуација ако истуриме третина вода од чаша на тастатурата ќе добиеме ист ефект како да сме ја истуриле целата чаша. Секако, тастатурата и водата немаат многу заедничко со интернетот, но ако во главата го поврзете ова со ...
| | веќе видена

Книгата “Менаџмент во 21 век”, чиј уредник е консулантот Субир Чаудури, донесува практични и применливи совети на 26 водечки научници и бизнисмени од САД, Европа, Канада и Австралија. Целта на книгата е да им помогне на менаџерите да фатат чекор со предизвиците и промените во нивната лидерска улога. Економската криза направи големи промени и во концепциите за лидерство, тврдат авторите на книгата “Менаџмент во 21 век: еден ден сите ќе управуваме на овој начин”. Колективна генијалност Кога ќе речете “генијалност”, првото што ви паѓа на ум е осамен поединец, надарен со исклучителни интелектуални моќи, таленти и способности. Но, генијалците не делуваат во вакуум, укажува Линда Хил, професор по бизнис-администрација на бизнис-школата на Харвард. Според неа, лидерите на врвните компании веќе знаат дека нивната компетитивна предност најмногу зависи од нивната способност да ја поттикнат “колективната генијалност” на соработниците. Лидерите треба да создадат можност за независност, но и за активен ангажман на ...
| | веќе видена

Сте дипломирале, потоа сигурно сте мислеле дека само треба да најдете костум. Крај на приказната. Тоа можеби би ви завршило работа во првата фаза од вработувањето, но потоа треба да се потрудите многу повеќе. Ако сакате да се искачите повисоко на корпоративната скала, мора да го направите тоа и преку облеката. Вашиот костум за „интервју“ нема да помогне во секоја деловна ситуација. Средбата со потенцијален клиент се сведува повеќе на моден протокол отколку на средба на одборот. Дали веќе сте збунети? Не грижете се. Дури и момците со ограничен избор на гардероба (или буџет), можат да го изведат ова. Постојат неколку едноставни правила начинот на облекување за состанок кои треба да се почитуваат. 1. Колку е потемна бојата, толку поголеми се шансите за успех. 2. Костумите со посветла боја прават ниските луѓе да изгледаат уште пониско а крупните луѓе уште покрупни. 3. Не претерувајте со дезени. Ако носите кошула на риги, ставете кравата со суптилен дезен или без дезен. Извинете, но краватата со мотив од ...
| | веќе видена

Од аспект на нeјзините карактеристики, културата може да биде одлична и ужасна. Организациската култура претставува повеќедимензионален феномен. Нејзината содржина може да се набљудува на повеќе начини. Во теоријата и практиката на организацијата, голем број автори се согласни дека организациската култура има два вида елементи: когнитивни и симболични. Теоријата на организација особено внимание посветува на класификацијата и типологијата на организациската култура. Со комбинација на одделни димензии на организациската култура се создаваат одредени типови на организациска култура со што таа побрзо се запознава и полесно се разбира. Во литературата постојат различни пристапи и критериуми за формирање одделни типови на култура, а најраспространета е поделбата што ја дава Ханди. Тој разликува четири основни типа култура: култура на моќ, култура на улоги, култура на задачи и култура на поединци. Основна карактеристика на културата на моќ е нејзината ориентираност на лидерот на организацијата Лидерот е личност ...
| | веќе видена

Штом сте започнале со обуката, не се откажувајте. Никогаш, немојте да си дозволите да се откажете од самата обука без објективна причина. Колку луѓе познавате кои започнале да посетуваат на пример курс за странски јазик и набрзо се откажале, или пак почнувале да го посетуваат повеќе пати и постојано се откажувале? Такви примери има многу, но за жал тоа се секогаш примери како може парите, времето и енергијата залудно да се потрошат. Доколку веќе сте одлучиле дека сакате да напредувате и да се усовршувате, прифатете го фактот дека спроведувањето на оваа одлука воопшто не е лесно и дека бара сериозен напор, откажување и посветеност. Дополнително себеси ќе се ставите на тест и вашата цел е да истраете до крај, што секогаш потоа носи одлични резултати. Немојте да дозволите да вашето вложување пропадне со неадекватно ангажирање од ваша страна, отсуствување од предавањата или поради незаинтересираност. Запаметете, на обуката сте отишле да стекнете нови знаења и вештини кои сигурно ќе Ви помогнат, било во ...
| | веќе видена

Принципот на Петер, наречен по неговиот пронаоѓач Лоренс Ј. Петер, ги опишува законитостите кои се причина за неспособноста што владее во јавниот живот во целиот свет и во секое занимање. Оваа теорија нуди комплетна дијагноза на неспособноста, а кон неа и соодветна терапија, секогаш заснована на факти. Иако навидум многу провокативно, принципот на Петер е корисно и интересно четиво, напишано во сатирично-иронична форма. Феноменот на неспособноста Неспособноста ја наоѓаме насекаде. Постојат неспособни учители, неспособни судии, службеници, занаетчии, лекари или менаџери. Неспособноста не е ограничена само на една професија. Сепак, неспособните луѓе, особено оние коишто се на повисоки позиции, често оставаат впечаток на професионалци кои точно знаат што прават, а и постојано го прават најисправното. При подетална анализа, сепак, ќе се забележи дека немаат поим како да ја завршат својата задача, дека се губат во неважни работи или дури и дека донесуваат грандиозно погрешни и штетни одлуки, кои најчесто ...
сите 3 | | | веќе видена

Сличност/различност во личностите на менторот и менторираниот Треба да се внимава дали менторот и менторираниот кои ќе бидат определени да работат заедно можат да ги исполни обврските кои се бараат од нив. Има некои луѓе кои едноставно не можат да работат заедно, тоа никого не прави добар или лош, туку едноставно несоодветен за тој тим. Ова е и првичен услов за успех од меѓусебната работа. Личноста на човекот преставува целост од интегрирано и усогласено функционирање на неговите поединечни специфичности. Таа е севкупност на сите психички појави кај човекот – психички процеси, состојби и особини кои кај секој поединец се организирани на специфичен и неповторлив начин. Затоа кога се определуваат луѓето кои ќе бидат ментори и оние кои ќе бидат менторирани треба да се води сметка колку што е можно повеќе да има поклопување во структурата на личностите од обете страни, притоа мислејќи на тоа нивните ставови, темперамент, карактер, способности, потреби, интересирања да бидат колку што е можно повеќе слични и да ...
| | веќе видена

next