Никулец

Норвешкиот уметник Едвард Мунк (1863-1944) како и останати писатели и уметници од Европа во 1890-тите години кои твореле во духот на симболизмот, ја отфрла импресионистичката практика за проучување на ефектите од светлината во надворешниот свет и наместо тоа, се насочува кон внатрешноста на човекот, истражувајќи длабоки и темни теми , љубовта и љубомората, осаменоста и анксиозноста, болеста и смртта. Иако воглавно познат по сликите, секако најмногу по „ Вресок “, Мунк исто така е еден од најиновативните графичари на модерното доба. Мунк израснал во семејство од работничка класа во Кристианија ( денешно Осло ), во време на големи социјални и политички промени во северна Европа. На свои 25 години ги губи родителите и сестрата Софи од тубекулоза. Кревкото здравје и депресијата го гонат уметникот во текот на целиот живот, но го оставаат со цврста решеност да создава уметност која обрнува внимание на универзалната состојба на човекот и влијанието на модерниот живот. Во 1889 година добива стипендија и заминува за ...
| | веќе видена

Во Исланд, елфови живеаат во планините. Ги нарекуваат „ huldufólk “, или „ скриени луѓе “. Гитаристот Ragnar “Raggi” Þórhallsson од музичкиот состав Of Monsters and Men , на прашање за елфовите, вели: Елфовите се наш начин да ја заштитиме природата, бидејќи луѓето се способни да уништат прекрасни места. Затоа се вели: „Има елфови кои живеат во планинава и доколку продолжите да ја уништувате ќе бидете проколнати.“ Малку чудните, но, секако, целокупно слатки инди-фолкстери „ Of Monsters and Men “, го започнаа свето патување како победници на Músíktilraunir во 2010 година – битка на бендовите во Рејкјавик. Но, би било сосема нормално доколку помислиме дека овие исландски музичари едноставно еден ден се појавиле од тундрите, најмногу поради нивната постојана посветеност на животните и дивината и вродената жестокост поврзана со двете. По нивниот прв деби албум во 2012 година, „ My Head Is An Animal “, бендот како да истрча низ врата и упадна во светот со своите акустични, гитарски, певливи и пријателски бајки. И ...
| | веќе видена

Танцот Хака е традиционален борбен танц на Маорите ( полинезиското домородно население на Нов Зеланд ), кој се изведува на бојното поле, но и на мировни настани каде се соочуваат повеќе групи. Хака http://nikulec.com/wp-content/uploads/2015/12/Haka.song_.mp3 Танцот Хака е жесток приказ на племенската гордост, силата и единството . Активностите вклучуваат силен тропот со нозете, издаденост на јзикот и ритмички шлаканици по телото, придружувани со гласно пеење. Зборовите одпеани во Хака танцот, често на поетски начин, даваат опис на настани или предци од историјата на ова племе. На почетокот, воините го изведувале танцот пред битка, со цел да ја соопштат својата сила и моќ и да ги заплашат противниците, но истиот танц се изведува и за многу други различни намени, како на пример : да се посака добредојде на почитувани гости, да се признаат големи достигнувања, во чест и наи на починатите,a позната е и негова појава во училиштата. Практиката на спортските тимови од Нов Зеланд да го изведуваат пред почетокот на ...
| | веќе видена

Интересно е колку пати еден вешт и искусен музичар е во состојба да го промени својот музички пристап, а во исто време да успеe да го задржи својот идентитет. Дарко Рундек е одличен пример за уметник кому не му се доволни првите трошки од музичката креација, туку со секој нов албум, јасно се гледаат чекорите кон нови пространства. Дали се чекорите насочени напред, назад, нагоре или надолу, не е важно – важно е дека се значајни. Како новиот албум „ Мостови “, така и вчерашниот концерт во МКЦ на Рундек Карго Трио, во рамки на оф-програмата на 17-тиот Таксират фестивал, беше како пат околу светот во два часа. Се чини дека Рундек Карго Трио така некако и функционира. Дарко придонел со своите лични патувања, Изабел со својот космополитски зачин, а феноменалниот мулти-инструменталист Душан е оној кој го држи сидрото, цврсто закопано на Балканот – тројцата во една прегратка: сè се прифаќа и испреплетува. Галерија: Фотографии: Радмила Бошкова
сите 2 | | | веќе видена

Фотографијата е создадена во мошне одлучувачки период, па многу дискусии за медиумот биле засегнати со нејзината дефиниција и со нејзиното издвојување меѓу другите практики. Никогаш не постоеле предмети, стварности или форми кои претставувале фотографија, иако секогаш фотографијата била вклучена во различни видови слики кои служеле за материјални и за социјални потреби. Дискусиите за природата на овој медиум, многу често биле редуцирачки, барајќи ја суштината која би ги надминала социјалните или естетски форми, а теоретски непоткрепени. Фотографијата била еден од најеминентните носители и формирачи на модернизмот и не само што ги дислоцирала просторот и времето, туку во неколку погледи ги поткопала линеарните структури на конвенционалната нарација – во поглед на визуелните детални информации за минатото пренесени преку фотографијата, и забележани од човековото око. Во 1931 година, Волтер Бенјамин ја предложил карактеристиката на фотографијата да ја снима и да ја памети „оптичката потсвест“. Природата која му ...
| | веќе видена

Барбара Кругер е американски концептуален-поп артист најдобро позната по нејзината сериграфија , каде вметнува директни и концизни пораки низ површината на најдена фотографија. Принтовите од раните 80-ти, на многу интелегентен начин и со доза сатира, ја декодираат ерата на Реганомикс (анг. Reganomics – популарен израз кој се користел кога се споменува економската политика на Роналд Реган ). Како што кариерата на Кругер напредува, нејзината работа се распленува во повеќе насоки, од специфични инсталации, до видео и аудио дела и сето ова додека оддржува цврста основа во социјалната, културната и политичката критика. Во 90-тите му се враќа на магазинот, односно дизајнот на истиот, инкорпорирајќи ги нејзините конфронтирачки фрази и слики во една сосема поинаква сфера од онаа на светот на уметноста. Поврзана со феминистичката уметност , како и со концептуалната , Кругер, со цел да комуницира со гледачот и да поттикне сослушување на современите услови, комбинира тактика како присвојување со нејзината ...
| | веќе видена

„ Темпераментниот “ беше зборот кој многумина го користеа за да го опишат Фреди Меркјури . Но, секако недоволен. Фреди, кој почина од СИДА, беше еден од најкреативните, диви, рок генијалци – англиски забавувач, оперски глас, завивачки музички бог. Опремен со еден од најјуначките гласови, создаваше прекрасна, привлечна музика која, речиси, веднаш го прескокнуваше врвот. Класичните албуми, како „ A Night at the Opera“ , „ A Day at the Races “, „ Sheer Heart Attack “, беа сосема нова комбинација на Led Zeppelin, на бесен поп, на арт-рок, забавни и вешти, онолку колку што беа апсурдни. Во 1973-тата, Queen веднаш го повлекоа вниманието со својот ентузијазам. Од самиот почеток, Меркјури се чинеше како да разбира дека допадливоста носи своја посебна реалност и дека бомастичноста прекалена со ироничност, би можела да преставува комбинација на непобедлв шарм. Неговата музика помогна при промената на рокот. Со хитот „ Bohemian Rhapsody “ во 1975 година, Queen создадоа оригинален стил – оперски рок . Видео спотот на ...
| | веќе видена

Со додавање модерни финеси на традиционално базирана шведска народна музика, бендот Garmarna во средината на 90-тите, прераснува во еден од главните скандинавски, фолклорни, музички групи во Шведска. Деби албумот со наслов Vittard , од 1994 година, беше номиниран за шведското Греми , додека вториот од 1996 година, Guds Speleman , ја добива престижната награда за албум на годината. Третиот и последен албум од 90-тите, Vedergällningen, објавен во март 1999 година, се искачува на осмото место на европско-светската музичка топ листа. Формиран 1990 година, составот Garmarna е инспириран од музиката на Olov Johansson за продукција на шекспировиот Хамлет . Првичната формација била триото : Gotte Ringqvist , Stefan Brisland-Ferner и Rickard Westman , кое мошне брзо изградило солидна, локална репутација. Но, едно пресудно интервју по нивниот сет на фестивалот за фолклорна музика Umea , доведува до покана за настап на реномираниот фестивал Autsfred во Шведска . Настапот на овој фестивал се покажал како клучен за ...
| | веќе видена

Џими Нелсон ( Jimmy Nelson ) роден 1967 година, во Севаноукс , Кент , започна да работи како фотограф во 1987 година. Откако помина 10 години во езуитскиот интернат во северниот дел на Англија, замина сосем сам да пропатува по целата должина на Тибет, пешачејќи. Патувањето траеше една година и по неговото враќање, на огромно задоволство ширум светот, беше објавен неговиот несекојдневен визуелен дневник кој обелоденува живописни слики од, претходно, непристапниот Тибет . Тибетантскиот регион е уште познат и како „ Кровот на светот “. Набргу потоа, Нелсон беше овластен фотографски да покрие мноштво актуелни културолошки теми , рангирани од навлегувањето на Русија во Авганистан и тековната борба меѓу Индија и Пакистан во Кашмир, па сè до почетокот на војната во поранешна Југославија. Во почетокот на 1994-та, заедно со својата сопруга го реализираа 30-месечениот проект наречен „ Книжевни портрети на Кина “, кој ги однесе до сите скриени ќошиња на новoсоздадената Народна Република. По неговото завршување, ...
| | веќе видена

Со капи направени од гранчиња, со шалови од мов или наметки од трска, овие диви, стари пензионери, се вклопуваат во пејзажот. Чудниве и многу интригантни фотографии, се дел од фотографскиот проект наречен „ Очи големи колку чинии “ на финската артистка Riitta Ikonen и норвешката фотографка Karoline Hjorth . Со распоредување улоги на постари жители, поставени во големите природни убавини на Скандинавија , ова дуо е во потрага по евоцирање фантастични приказни и ликови од традиционалниот нордиски фолклор и митологија . Нивните модели се понекогаш соседи или пак роднини, а некогаш и странци кои ги сретнале во пензионерските центри, во клубовите за градинарство или пак во гостилниците за штрудли. Често имаат фасцинантни приказни. На пример, Agnes : Имала 90 години кога била фотографирана и неодамна, станала првата најстара жена во Норвешка која има изведено скок со падобран . Ikonen и Hjorth едноставно биле сигурни дека е совршениот лик кој би го отелотворил силниот северен ветер – една од главните теми во ...
| | веќе видена

Согласно меѓународниот статус на ѕвезда, во животот на Бјорк би требало да очекуваме голема придружба, фанфари, куќни помошници. Но, таа вели: Не, навистина не сме такви во Исланд. Тоа е место каде доколку појдете во геотермалните бањи, би можеле да го начекате премиерот, гол под туш . Не постои хиерархија. Во секое семејство може да постои по еден поет и еден ѕидар и еден скулптор и на крајот, сé да се спои во едно нешто. Нејзиниот роден Исланд , е биофилиски рај. Речиси насекаде би забележале како водопади и се нафрлаат на земјата или како ги следат браздите на полињата лава. Исландскиот историчар Гудмундур Халфданарсон сугерира дека природниот свет е толку испреплетен со психата на сограѓаните, што „природата би можела слободно да го замени јазикот, како симбол на исландство“. За својот едноставен и прекрасен метод за разбистрување на главата и постигнување чувство на значење, Бјорк вели дека го заменува одењето в црква, за едноставна прошетка низ исландската тундра. Пораснав во предградијата на ...
| | веќе видена

Ана Марија Робертсон (1860-1961) родена е уште пред Линколн да ја презеде функцијата претседател на Америка. Почнува со сликарство на 78 годишна возраст , испраќајки ги своите рани дела, заедно со нејзиниот џем од малина, на панаѓур во округот Кембриџ. Џемот освоил панделка, но сликите никој не ги забележал. Таа истрајува и слика уште повеќе. До својот 101 роденден , слика речиси секој ден. Создала повеќе од 25 дела по својата 100-та година, кои во тоа време имале мала вредност, но денес вредат милион. Можеби сте чуле за Баба Мојсеј . Иако родена на фарма во Гринич , Њујорк , нејзините родители ги исполнуваат раните години со креативни проекти. На свои 12 години прочнува да работи како чистачка на богатите соседи, а следните 15 години работи за богати фамилии, сé додека не го здогледа Томас Мојсеј кој работел на нејзината фарма. Брзо потоа се венчале и станале земјоделци во Вирџинија. Во следните двесет години ќе роди десет деца, од кои пет починале како бебиња. Во 1905 година, Марија и Томас купуваат фарма ...
| | веќе видена

Англиски народни стихoви (c.1870), превод: Радмила Бошкова http://nikulec.com/wp-content/uploads/2015/11/Fifth-of-November-Poem-by-V.mp3 Додека The Fifth of November („5-ти ноември“), во продолжение, „ Денот на Гај Фокс “, е спојка на британската култура, многумина се запознаени со песната преку филмот во продукција на Wachowski Brothers, од 2006 година, „ V for Vendetta “, базиран на истоимениот графички роман од осумдесеттите, од Алан Мур и Дејвид Лојд. Која е приказната за Гај Фокс и важностa на 5-ти ноември? Познат како „ Барутниот Заговор “ од 1605 година, Гај Фокс се приклучил кон група англиски католици, со обид да го погуби протестантскиот крал Џејмс, поставувајќи 900 килограми барут во подрумот на палатата Вестминистер. Планот пропаднал и Гај бил заробен, кога бил разоткриен од Томас Највет, чуварот на палатата Вајтхол. Палатата била под истрага по обидот за атентат, откриен преку анонимно писмо. Но, Лондончани започнале да го слават неуспешниот заговор со плење огнови, а по неколку месеци, ...
сите 2 | | | веќе видена

Уметност на Подземјето ( анг . Art of the Underground ), претходно „ Платформа за уметност “ , е изложбено место спонзорирано од лондонското метро , односно железничкиот систем за Лондон – Англија, каде многубројни уметници низ годините изложиле дел од својата визуелна уметност. Овој проект започнал во 1908 година, кога тогашниот директор за односи со јавност Френк Пик , почнал да соработува со водечките уметници кои работеле на постери за кампања за брзо проширување на мрежата. Карактеристичниот корпоративен имиџ на компанијата, вкучувајќи го официјалното лого на метрото, како и мапата на метрото дизајнирана од страна на Хари Бек , исто така се сметаат за големи придонеси на визуелна уметност, а уметноста, архитектурата, дизајнот па дури и пропагандата, играат многу поголема улога во приказната за лондонското метро, отколку што многумина мислат. Постери, билборди и изложбен простор, се предвидени од страна на лондонското метро за надежни уметници кои работат во различни медиуми. Оваа подземна мрежа, ...
| | веќе видена

Ако во првата половина на XIX век преовладува романтизмот , веќе во втората половина од векот, естетиката на реализмот е онаа која доминира, а се задржува и во почетокот од следниот век. Промената се случила доста нагло и народот, кој се навикнал на пријатниот романтичарски стил, бил збунет и заплашен од новиот правец кој имал за цел да ја прикаже вистината во која живеат. Наеднаш се осудува мечтата која била двигател на романтизмот и во прв план се прикажува објективноста . Во овој период се истакнува француската тројка сликари: Густав Курбе , Оноре Домије и Жан-Франсоа Мије . Кога се говори за Густав Курбе , обично се вели дека се родил како уметник. Потекнува од Орнан , источна Франција, со татко Регис Курбе – успешен фармер, многу свесен и со многу верба во себе и мајка Силвиа – многу тивка и мирна жена. Биле дел од средната класа, не воделе раскошен, но комфорен живот. Во периодот на неговото детство, се случиле доста битни научни откритија и технички иновации, а и теоријата за еволуција на Дарвин била ...
| | веќе видена

Терминот исламска уметност не е ограничен само на религиозна уметност, туку ги карактеризира сите видови на уметности развиени во богатите и разновидни култури на исламските општества ( територии кои се протегаат од Шпанија, па се до Индија ). Исламот, како нешто повеќе од религија, односно како начин на живот, поттикнува развој на посебна култура со уникатен уметнички јазик кој се рефлектира низ уметноста , архитектурата , калиграфијата , мебелот и секој друг вид творештво. Исламската уметност не ја копира природата, туку го пренесува она што истата го претставува. Таа е огледало на една култура и нејзин светоглед, вибрантна и посебна од целокупната уметност. Поради строгата забранетост од цртање човечки ликови и животни, кои може да доведат до идеопоклонство , исламската уметност развива карактеристичен стил, со користење примарни форми , геометриски арабески , цветни и калиграфски . Затоа оваа уметност рефлектира балансиран и хармоничен поглед кон светот. Со брилијантната употреба на боја и балансираност ...
| | веќе видена

Густав Каибот ( Gustave Caillebotte ) – француски уметник од XIX век, кој претставува мистериозна и помалку позната фигура во импресионистичкиот круг и покрај неговиот значителен придонес за импресионистичката ликовна сцена. Како резултат на големото наследство добиено од својот татко, Густав имал голем финансиски придонес кон групата, но исто така бил и редовен учесник на изложбите. Сепак, во споредба со неговите пријатели – импресионисти Едгар Дега , Огист Реноар и Пол Сезан , неговите дела се најмалку познати. Можеби најпознато дело од Каибот е „Стругачите на подот“ ( The Floor Scrapers) од 1875 год, која била одбиена од Салонот во Париз, бидејќи била работена во реалистички и модерен стил . Сепак, прифатен од страна на импресионистите, Каибот продолжил да слика сцени од парискиот живот : ентериери , портрети на неговите колеги,пријатели, пејзажи , овошје , животни и локални пазари како и најимпресивните улични сцени , насликани на големо платно. Една од причините зошто никогаш вистински не бил прифатен ...
| | веќе видена

Сер Винстон Леонард Спенсер Черчил – британскиот државник кој бил премиер на Обединетото Кралство, најпрво од 1940-1945 и повторно од 1951-1955 година, се смета за еден од најголемите воени лидери на XX век. Иако најдобро познат по својата служба како премиер на Британија во екот на Втората светска војна, Черчил бил и продуктивен сликар – аматер , историчар и писател . Во уметноста наоѓал големо задоволство и засолниште од депресијата која го прогонувала низ целиот живот. Сликал под псевдонимот Чарлс Морин , а најмногу му лежеле импресионистички сцени и пејзажи, сликани за време на семејните одмори на југот од Франција, Египет и Мароко . Бил доста активен како уметник, создавајќи преку 500 дела, а во 1921 год, тајно се пријавил на изложба во Париз, каде продал четири дела под името Чарлс Морин . Кога во 1947 год, понудил свои дела во Кралската Академија , го користел псевдонимот Дејвид Винтер . Една од двете избрани слики, подоцна станува дел од националната колекција на Музејот Тејт . За Черчил, ...
| | веќе видена

Личноста и делото на Габриел Гарсија Маркес се симбол и знак на идентификација на генерацијата латинскоамерикански писатели кои го афирмираа ширум светот и го потврдија со високи естетски вредности угледот на литературата на шпански јазик. Авторот „ кој од малото селце со загадочно име, Аракатака , во Колумбија, тргна по светот за да го разнесува алхемискиот пат на јужноамериканскиот континент. Денес, со своето богато дело е граѓанин на светот, писател читан во сите краишта на Земјата и близок познаник на македонскиот читател. Со „ Сто години самотија “, дело што му ја донесе светската слава на својот автор и во кое волшебното Макондо, од место на крајот на светот, се извиши до неговото средиште и ги надмина неговите граници, во кое иреалното и реалното се толку убедливо измешани што се брише границата меѓу можното и неможното, Габриел Гарсија Маркес се стави во контексот на повеќето латинскоамерикански писатели (тука мислиме на Астуријас, Роа Бастон, Карпентие и други) посветени на бесконечните диктатури ...
| | веќе видена

Ото Дикс ( Otto Dix ), е еден од најголемите германски експресионисти од првата половина на XX век. Познат е по неговите дела од 20-тите години, фокусирани на луѓето маргинализирани во општеството и пост-воениот Берлин , кои во голема мера ги обликуваат нашите импресии поврзани со Големата војна и вајмарското општество. Како директен учесник во Првата светска војна, неговите рани дела ги одразуваат тие искуства. Работата по Втората светска војна, во голема мера е од религиозна природа, а во тој период произведува и важна серија на екпресионистички литографии, кои го отсликуваат евангелието на Матеј . Дикс ја посетувал школата за уметност и занаети во Дрезден . Неговото визуелно наследство, вклучувајќи го и циклусот Војна ( Der Krieg ), е едно од најмоќните примери за човековата бездушност, кое денес го имаме на располагање. Овој циклус произлегува од сопственото искуство поврзано со војната. Неколку пати бил ранет, а еднаш речиси фатално. Војната го погодила и како индивидуа и како уметник. Секоја можност ја ...
| | веќе видена

next