Никулец

Ана Марија Робертсон (1860-1961) родена е уште пред Линколн да ја презеде функцијата претседател на Америка. Почнува со сликарство на 78 годишна возраст , испраќајки ги своите рани дела, заедно со нејзиниот џем од малина, на панаѓур во округот Кембриџ. Џемот освоил панделка, но сликите никој не ги забележал. Таа истрајува и слика уште повеќе. До својот 101 роденден , слика речиси секој ден. Создала повеќе од 25 дела по својата 100-та година, кои во тоа време имале мала вредност, но денес вредат милион. Можеби сте чуле за Баба Мојсеј . Иако родена на фарма во Гринич , Њујорк , нејзините родители ги исполнуваат раните години со креативни проекти. На свои 12 години прочнува да работи како чистачка на богатите соседи, а следните 15 години работи за богати фамилии, сé додека не го здогледа Томас Мојсеј кој работел на нејзината фарма. Брзо потоа се венчале и станале земјоделци во Вирџинија. Во следните двесет години ќе роди десет деца, од кои пет починале како бебиња. Во 1905 година, Марија и Томас купуваат фарма ...
| | веќе видена

Англиски народни стихoви (c.1870), превод: Радмила Бошкова http://nikulec.com/wp-content/uploads/2015/11/Fifth-of-November-Poem-by-V.mp3 Додека The Fifth of November („5-ти ноември“), во продолжение, „ Денот на Гај Фокс “, е спојка на британската култура, многумина се запознаени со песната преку филмот во продукција на Wachowski Brothers, од 2006 година, „ V for Vendetta “, базиран на истоимениот графички роман од осумдесеттите, од Алан Мур и Дејвид Лојд. Која е приказната за Гај Фокс и важностa на 5-ти ноември? Познат како „ Барутниот Заговор “ од 1605 година, Гај Фокс се приклучил кон група англиски католици, со обид да го погуби протестантскиот крал Џејмс, поставувајќи 900 килограми барут во подрумот на палатата Вестминистер. Планот пропаднал и Гај бил заробен, кога бил разоткриен од Томас Највет, чуварот на палатата Вајтхол. Палатата била под истрага по обидот за атентат, откриен преку анонимно писмо. Но, Лондончани започнале да го слават неуспешниот заговор со плење огнови, а по неколку месеци, ...
сите 2 | | | веќе видена

Уметност на Подземјето ( анг . Art of the Underground ), претходно „ Платформа за уметност “ , е изложбено место спонзорирано од лондонското метро , односно железничкиот систем за Лондон – Англија, каде многубројни уметници низ годините изложиле дел од својата визуелна уметност. Овој проект започнал во 1908 година, кога тогашниот директор за односи со јавност Френк Пик , почнал да соработува со водечките уметници кои работеле на постери за кампања за брзо проширување на мрежата. Карактеристичниот корпоративен имиџ на компанијата, вкучувајќи го официјалното лого на метрото, како и мапата на метрото дизајнирана од страна на Хари Бек , исто така се сметаат за големи придонеси на визуелна уметност, а уметноста, архитектурата, дизајнот па дури и пропагандата, играат многу поголема улога во приказната за лондонското метро, отколку што многумина мислат. Постери, билборди и изложбен простор, се предвидени од страна на лондонското метро за надежни уметници кои работат во различни медиуми. Оваа подземна мрежа, ...
| | веќе видена

Ако во првата половина на XIX век преовладува романтизмот , веќе во втората половина од векот, естетиката на реализмот е онаа која доминира, а се задржува и во почетокот од следниот век. Промената се случила доста нагло и народот, кој се навикнал на пријатниот романтичарски стил, бил збунет и заплашен од новиот правец кој имал за цел да ја прикаже вистината во која живеат. Наеднаш се осудува мечтата која била двигател на романтизмот и во прв план се прикажува објективноста . Во овој период се истакнува француската тројка сликари: Густав Курбе , Оноре Домије и Жан-Франсоа Мије . Кога се говори за Густав Курбе , обично се вели дека се родил како уметник. Потекнува од Орнан , источна Франција, со татко Регис Курбе – успешен фармер, многу свесен и со многу верба во себе и мајка Силвиа – многу тивка и мирна жена. Биле дел од средната класа, не воделе раскошен, но комфорен живот. Во периодот на неговото детство, се случиле доста битни научни откритија и технички иновации, а и теоријата за еволуција на Дарвин била ...
| | веќе видена

Терминот исламска уметност не е ограничен само на религиозна уметност, туку ги карактеризира сите видови на уметности развиени во богатите и разновидни култури на исламските општества ( територии кои се протегаат од Шпанија, па се до Индија ). Исламот, како нешто повеќе од религија, односно како начин на живот, поттикнува развој на посебна култура со уникатен уметнички јазик кој се рефлектира низ уметноста , архитектурата , калиграфијата , мебелот и секој друг вид творештво. Исламската уметност не ја копира природата, туку го пренесува она што истата го претставува. Таа е огледало на една култура и нејзин светоглед, вибрантна и посебна од целокупната уметност. Поради строгата забранетост од цртање човечки ликови и животни, кои може да доведат до идеопоклонство , исламската уметност развива карактеристичен стил, со користење примарни форми , геометриски арабески , цветни и калиграфски . Затоа оваа уметност рефлектира балансиран и хармоничен поглед кон светот. Со брилијантната употреба на боја и балансираност ...
| | веќе видена

Густав Каибот ( Gustave Caillebotte ) – француски уметник од XIX век, кој претставува мистериозна и помалку позната фигура во импресионистичкиот круг и покрај неговиот значителен придонес за импресионистичката ликовна сцена. Како резултат на големото наследство добиено од својот татко, Густав имал голем финансиски придонес кон групата, но исто така бил и редовен учесник на изложбите. Сепак, во споредба со неговите пријатели – импресионисти Едгар Дега , Огист Реноар и Пол Сезан , неговите дела се најмалку познати. Можеби најпознато дело од Каибот е „Стругачите на подот“ ( The Floor Scrapers) од 1875 год, која била одбиена од Салонот во Париз, бидејќи била работена во реалистички и модерен стил . Сепак, прифатен од страна на импресионистите, Каибот продолжил да слика сцени од парискиот живот : ентериери , портрети на неговите колеги,пријатели, пејзажи , овошје , животни и локални пазари како и најимпресивните улични сцени , насликани на големо платно. Една од причините зошто никогаш вистински не бил прифатен ...
| | веќе видена

Сер Винстон Леонард Спенсер Черчил – британскиот државник кој бил премиер на Обединетото Кралство, најпрво од 1940-1945 и повторно од 1951-1955 година, се смета за еден од најголемите воени лидери на XX век. Иако најдобро познат по својата служба како премиер на Британија во екот на Втората светска војна, Черчил бил и продуктивен сликар – аматер , историчар и писател . Во уметноста наоѓал големо задоволство и засолниште од депресијата која го прогонувала низ целиот живот. Сликал под псевдонимот Чарлс Морин , а најмногу му лежеле импресионистички сцени и пејзажи, сликани за време на семејните одмори на југот од Франција, Египет и Мароко . Бил доста активен како уметник, создавајќи преку 500 дела, а во 1921 год, тајно се пријавил на изложба во Париз, каде продал четири дела под името Чарлс Морин . Кога во 1947 год, понудил свои дела во Кралската Академија , го користел псевдонимот Дејвид Винтер . Една од двете избрани слики, подоцна станува дел од националната колекција на Музејот Тејт . За Черчил, ...
| | веќе видена

Личноста и делото на Габриел Гарсија Маркес се симбол и знак на идентификација на генерацијата латинскоамерикански писатели кои го афирмираа ширум светот и го потврдија со високи естетски вредности угледот на литературата на шпански јазик. Авторот „ кој од малото селце со загадочно име, Аракатака , во Колумбија, тргна по светот за да го разнесува алхемискиот пат на јужноамериканскиот континент. Денес, со своето богато дело е граѓанин на светот, писател читан во сите краишта на Земјата и близок познаник на македонскиот читател. Со „ Сто години самотија “, дело што му ја донесе светската слава на својот автор и во кое волшебното Макондо, од место на крајот на светот, се извиши до неговото средиште и ги надмина неговите граници, во кое иреалното и реалното се толку убедливо измешани што се брише границата меѓу можното и неможното, Габриел Гарсија Маркес се стави во контексот на повеќето латинскоамерикански писатели (тука мислиме на Астуријас, Роа Бастон, Карпентие и други) посветени на бесконечните диктатури ...
| | веќе видена

Ото Дикс ( Otto Dix ), е еден од најголемите германски експресионисти од првата половина на XX век. Познат е по неговите дела од 20-тите години, фокусирани на луѓето маргинализирани во општеството и пост-воениот Берлин , кои во голема мера ги обликуваат нашите импресии поврзани со Големата војна и вајмарското општество. Како директен учесник во Првата светска војна, неговите рани дела ги одразуваат тие искуства. Работата по Втората светска војна, во голема мера е од религиозна природа, а во тој период произведува и важна серија на екпресионистички литографии, кои го отсликуваат евангелието на Матеј . Дикс ја посетувал школата за уметност и занаети во Дрезден . Неговото визуелно наследство, вклучувајќи го и циклусот Војна ( Der Krieg ), е едно од најмоќните примери за човековата бездушност, кое денес го имаме на располагање. Овој циклус произлегува од сопственото искуство поврзано со војната. Неколку пати бил ранет, а еднаш речиси фатално. Војната го погодила и како индивидуа и како уметник. Секоја можност ја ...
| | веќе видена

Д оаѓа д енот Д ! Д Фестивал за својот скромен петти фестивал официјално го обзнанува целосниот концепт за три д невниот музички маратон кој го д инава о д 17-ти д о 19-ти јули го славиме во Д ојран со програма полна со квалитетни артисти, куп активности и е д но чу д о случувања. Покрај музичката програма, го д инава посебно внимание се посветува и на фестивал скиот камп на плажа, кој за прв пат ќе би д е организиран во рамки на Д Фестивал . Меѓите на слобо д ниот Ексик камп на Д Фестивал , ќе би д ат поставени на 16-ти јули, спроти паркингот Гранит на брегот на Д ојранското Езеро, во срцето на неин д устриската Југоисточна планска зона на Република Маке д онија. Д обре д ој д ени се сите слобо д оумни чинители, чии приоритети се свест, пиво, независна мисла, збогатување на д ецентрализирана културно уметничка програма, општ развој и чорба о д крап. Скромниот јубилеј на Д Фестивал полека се ближи д о д енот Д , кога о д 17. д о 19. јули ќе ги пречека своите посетители на три д невниот музички маратон во ...
сите 8 | | | веќе видена

Ивар Рагнарсон или подобро познат како Ивар Безкоскениот , бил голем викиншки војсководец и човек од исклучителна суровост и свирепост. Бил син на легендарниот воин Рагнар Лодброк и принцезата Аслог . Ивар кој владеел со области што опфаќаат делови од денешна Данска и Шведска , бил познат и како полудениот воин ( Berserker )- така се нарекувале викиншките воини за кои се вели дека се бореле со неконролирано беснило, налик на транс. „ Само ‘ рскавица имаше наместо коските, но тој израсна висок, убав и мудар, најдобар од сите нивни деца“. Во записите стои дека бил понапреден од сите негови современици. Рацете му биле толку силни, што неговиот лак и стрела биле по моќни од останатите. Во врска со неговиот збунувачки епитет ‘’ Безк o скениот ’’ има доста недоразбирања. Се претпоставува дека тоа е еуфемизам за импотенција, било кажано дека тој во себе ја нема ‘ ’ љубовната страст ’’ . Но, сепак едноставно може да е и поради неговата флексибилност. Во песната ‘ ’ Háttalykill inn forni ’’ , Ивар е опишан како ...
| | веќе видена

Мен Реј ( Man Ray ) – истакнат уметник, фотограф, скулптор, илустратор, режисер, изумител, филозоф, дадаист и надреалист. Роден е во Филаделфија , како Емануел Руднитски ( Emmanuel Rudnitsky ), во семејство на руски имигранти со еврејско потекло, но израснал во Бруклин, Њујорк. Од рана возраст покажувал афинитети кон уметност, а по завршување на средното училиште, студирал цртање заедно со Роберт Хенри ( Robert Henry ). Инспириран од модерните уметнички проекции на Алфред Штиглиц ( Alfred Stieglitz ), во 1913 година во Г алеријата 291 , го направил своето прво експресионистичко дело и официјално го променил своето име во Man Ray - Man претставувајќи го човекот и Ray претставувајќи ја светлината, односно Сонцето. Почнал да фотографира во 1915 година. Првобитно, камерата ја купил за да ги документира своите дела , но набргу почнал да ја користи во уметнички манир. Меѓу мноштвото правци кои веќе постоле на сцената, едни од најглавните биле дадаизмот и надреализмот . Иако самиот не бил теоретичар, ги прифаќа ...
| | веќе видена

Документарната фотографија е експериментална и користи најсовремена технологија, или пак примитивни апарати кои н é доведуваат до границите, а понекогаш и до пречекорување на границите. Се создаваат голем број комбинации, како фотографски записи фотографирани на традицонален начин, графики на амате хартија направени со компјутерски вшприцувања на мастило, или пак фотографии направени со дигитални апарати, пренесувани во класични рамки. Реалистите фотографираат со технолошки, извонредно изработени филмови, за постигнување на максимална прецизност и минимална гранулација, користејќи потрошни, пластични фотографски апарати. Култните моменти на Хенри Картиер – Бресон ( Henri Cartier – Bresson ), често пати претставувале и основни компјутерски команди. Дали еден од начините на кои размислуваме за фотографијата е оној кога таа го регистрира само тоа што се појавува пред неа, без да влијае на тој однос или ситуација? Дали другиот е оној кога таа сведочи за настаните што се случуваат? Дали на „ Le baiser de l’hotel ...
| | веќе видена

Во минатите текстови на неколку пати е кажано дека врховниот нордиски бог Один претставува еден од најкомплексните митолошки ликови воопшто, тој е истовремено и бог на војната, но и бог на творечкото вдахновение, вечен талкач кој трага по мудроста. Один е се’татко, но секогаш се стреми да се надмине себе си. За целосниот лик на Один имате еден прекрасен текст тука (линк :)) од мојата драга пријателка Радмила. Тука ќе се задржиме на само еден аспект од комплексната личност на Один – неговата потрага по мудрост и знаење. Во наследство ни останале повеќе приказни и песни во кои се гледа оваа особина на Се’таткото, но како најдиректен показател претставува приказната за жртвата на неговото око во Мимировиот извор на мудроста. Имено, едниот корен на светското дрво Игдрасил досегал до изворот на мудроста во Јотунхајм, чуван од страна на Мимир (Оној кој што памети). Оној кој ќе се напиел од изворот се стекнувал со голема мудрост. Один ја сфаќал моќта на изворот, па преправајќи се како долгобрад старец облечен во ...
| | веќе видена

Japonisme - француски термин, скован кон крајот на XIX век, со цел да го опише лудилото на западот кон јапонската уметност Повторното отворање на јапонските пристаништа кон западот во 1835 година, значело голем увозен бран кон европските пристанишни центри. На врвот на бранот се наоѓале дрворези од големите мајстори на јапонската укијо школа, кои го трансформирале импресионизмот и пост-импресионизмот со приказ на едноставни, секојдневни предмети од „ лебдечкиот свет“ , претставени во привлечен декоративен манир. Парижаните, своја прва официјална средба со јапонска уметност, имале за време на Светскиот Саем во 1867 година, каде Јапонија имала свој павилијон. Но, дури и пред тоа во Англија и Франција веќе почнала инвазијата на јапонски орнаменти, кои се пренесувале со големи товарни бродови. Се вели дека Џејмс Вистлер ги открил јапонските графики во кинеска чајџилница близу лондонскиот Тауер Бриџ , а Клод Моне, за прв пат наишол на нив во облик на хартија за виткање зачин, во продавница во Холандија . Џејмс ...
| | веќе видена

И покрај тоа што со првото прикажување, The Life Aquatic With Steve Zissou не помина најдобро кај публиката и критиката, во последниве години, секако, си најде свое место во срцата на страсните љубители на естетиката на Вес Андерсон . Денес, ве водиме зад сцената и морската авантура благодарение на 50-минутниот документарен филм на Алберт Мејселс, од 2005 година, со наслов This is an Adventure . Освен што ја гледаме преокупацијата на Андерсон со детали како позиција на куче поставено во кадар, можеме и да чуеме како го опишува филмот како „ Џејмс Бонд филм“ . Проследуваме и неговата смешна реакција за време на експлозија. Филмот е преполн со фантастични фрагменти од текот на снимањето и, секако, нешто што никако не може да го има премногу – Бил Мареј без сценарио . Од друга страна, го имаме Дневникот на Практикантот , со Метју Геј Габлер , кој го игра практикантот #1 во филмот, со целосно поразличен пристап од Мејселс , со нарација и чекор по чекор преглед на просечен ден, вклучувајќи и интервјуа со ...
| | веќе видена

Оргинален наслов : Bottle Rocket 21 Февруари 1996 (САД ) Режија : Wes Anderson Улоги : Owen Wilson, Luke Wilson Дејствие Огиналната верзија на Bottle Rocket е црно-бел филм кој трае цели 13 минути. Првично, во карткиот филм на Андерсон од 1992, било замислено глумците да бидат „вистински’’, естаблирани актери, но поради буџетски прашања, главните улоги им биле дадени на ко-сценаристот Овен Вилсон и неговиот брат Лук - прво искуство од овој тип на двајцата. Работите излегле добро. Две години подоцна, со помош на еден од најраните фанови и поддржувачи на Андерсон , Џејмс Л. Брукс , Bottle Rocket е преработен, одново сниман и објавен како прв долгометражен филм на Вес . Во фокусот на филмот се тројца пријатели и нивниот разработен план за грабеж и бегство. Филмот претставувал комерцијален неуспех, но Скорсезе го вбројува во неговите топ 10 филмови од 90-тите. Bottle Rocket, не само што го сигнализира почетокот на кариерата на Вес Андерсон, туку претставува и раѓање на нова естетика и нов глас во светската ...
| | веќе видена

Седмото издание на независната музичка куќа Шарла е првиот албум на бендот SUSIJAT - Safety in Numbness . 10-те песни на албумот во траење од 55 минути, како што велат од Шарла, ве водат во раскошниот музички полусвет на SUSIJAT, без правила, низ вешто креирана атмосфера до врвно музичко доживување. Слушачката промоција ќе се случи оваа сабота ( 4-ти април ) во Ла Кања бар со почеток во 20 часот . SUSIJAT е група од четири момци, сите во своите зрели години, некои од нив и со прилично солидно музичко искуство во позадина. Лазар Дарковски свирел тапани во String Forces, Деан Змејкоски гитара во KLO, Никола Дрвошанов бас гитара во проектот Jazz O’Nick, а единствено Борко Хаџиевски почнува овде. Еве што велат издавачите за нивниот првенец: Safety in Numbness е комплексен и зрел албумски став без еднозначни стилски референци, иако на прва можете да го поврзете со американскиот пост рок од раните 1990-ти и неговите стилски деконструкции низ годините. Сепак, овде се работи за крајно свеж и автентичен звук ставен ...
| | веќе видена

Некогаш постоеше време, назад во 80-тите и 90-тите години, кога радио станиците и музичките канали, беа одлични информатори за откривање на нова музика. Денес, нештата се малку изместени. Затоа се почесто, своите омилени уметници ги запознаваме преку филмот односно филмска музика. Таков е случајот и со Wardruna , норвешки музички проект, создаден од Einar „Kvitrafn“ Selvik . Selvik , поранешен тапанар на блек-метал бендот Gorgoroth , го создава проектот во 2003 година, со цел да ја продолжи страста кон нордискиот спиритуализам. Под длабоко влијание од најстарата рунска азбука - Elder Futarh , започнува да соработува со фронтменот на Gorgoroth – Kristian „Gaahl“ Espedal и вокалистката Lindy Fay Hella , за да создадат епски амбиетален звук, длабоко вкоренет во античките фолклорни нордиски традиции. Wardruna - Bjarkan, 2009 http://nikulec.com/wp-content/uploads/2015/04/wardruna-bjarkan.mp3 Нивниот втор албум, Yggdrasil , именуван по дрвото кое ги поврзува деветте светови на нордиската митологија, е издаден во ...
| | веќе видена

Супрематизмот и Конструктивизмот се уметнички движења кои настанале во разлика од неколку години. Двете ги поврзува апстрактниот дизајн. Супрематизам Супрематизам било уметничко движење, каде во фокусот биле основните геометриски форми , како кругови, квадрати, линии и правоаголници, насликани во ограничен опсег на бои. Движењето е основано во 1915 година во Русија , од рускиот уметник Казмир Малевич . Терминот „ супрематизам“ се однесува на уметност базирана врз основа на надмоќноста на едноставното и чистото уметничко чувство, над визуелната претстава на предметите. Супрематизмот настанува кога Малевич е веќе докажан уметник, кој изложувал и со уметничката група Синиот Јавач , со кубистичко-футуристички дела. Бројните нови уметнички форми во сликарството, поезијата и театарот, како и оживувањето на традиционалната народна уметност на Русија, обезбедиле богата средина каде се родила нова модерна култура. Малевич создал супрематистичка „ граматика“ , врз основа на основните геометриски форми, особено ...
| | веќе видена

next