Никулец

Самоукиот фотограф Зарен Бадар , својот најнов проект „ Случајни серии “ , го опишува како богат, концептуален, сензуален и анти-формален, кој на веќе постоечките уметнички дела им додава Душампова димензија. Навистина, тој ги истражува своите дадаистички влијанија, со чудна комбинација на фотографија, сликарство и колаж. Колажите се направени со пронајдени предмети, прекриени со храна, украсени со силни сенки и слоевити ефекти, кои даваат тродимензионално чувство на делата. Бадар, се надева дека овие копии на ремек делата од старите мајстори, ќе ја разбудат меморијата на гледачот. Уметникот објаснува дека со користење на неочекувани спротивставени предмети, се обидува да создаде двосмисленост, и да го привлече вниманието подлабоко во своите фотографии. Зарен Бадар е самоук уметник обседнат со уметност, по потекло од Турција, кој моментално живее и работи во Њујорк.
| | веќе видена

Овие вчудоневидувачки фотографии се наречени „Bevshots“. Во основа се работи за фотографии од алкохол направени под микроскоп. Висококвалитетните продукции на пива, вина, коктели, ликери и миксови биле направени откако пијалоците биле кристализирани на дијапозитив, а потоа биле фотографирани под поларизирачки светлосен микроскоп. Како што светлината се прекршува низ кристализираните пијалоци, создава слики со извонредни природни бои и композиции. Резултатите се навистина чудесни и формираат некаков вид на психоделични слики.
| | веќе видена

Вгнездени во малото село Сан Леонардо на италијанските Алпи, зад вратите на една напуштена затворска келија, се наоѓаат едни од најпознатите и најчуваните дела од светот на уметноста. Заедно со блиското складиште, уметничките дела се проценети на околу 500 милијарди долари. Но, тоа било во 1945 година. Денес, таа вредност би изнесувала, близу 6,5 милијарди долари. Седумдесет години потоа, големото филмско остварување, The Monuments Men, ја има својата премиера во кината ширум светот. Филмот ја раскажува приказната за мажите и жените од одделението за споменици, ликовни уметности и архиви, (анг. Monuments, Fine Arts and Archives или скратено MFA&A ). Составени од историчари на уметност, музејски куратори, архивисти и архитекти, овие луѓе, биле одредени за заштита на европското културно наследство. Но, како Втората Светска војна го зафаќа целиот континент, така нивната задача станува се потешка. Со цел соодветно да ја завршат својата мисија, имале одреден број на одговорности. Единицата, идентификувала ...
сите 2 | | | веќе видена

„Во минатото, домашната кинематографија создаваше филмови кои ги интересираа и старите и младите и до пред некоја година, српските филмови беа многу попопуларни од странските. Но транзицијата, како да предодреди ние Србите, вие Македонците и Хрватите да не правиме наши филмови, туку да гледаме американски“. - Истакна режисерот Драган Бјелогрлиќ на премиерата на српскиот филм „Монтевидео, се гледаме“, во Скопје. „Ние балканците не сме создадени да правиме мерцедеси. Нас не измислиле за да ги правиме шрафовите за мерцедеси , кои ги склопуваат во Германија. Но тоа не треба да не носи во очај. На жалост, живееме во овој неправеден период, во кој треба да веруваме во себе и да прифатиме дека не сме лоши во споредба со нив. Затоа што универзалниот квалитет поседуваме сите, секаде.“ - охрабрува режисерот на филмот кој зборува за учеството на Југословенската фудбалска репрезентација на првото официјално Светско првенство во Уругвај во 1930 та година. Инспириран е од вистинска приказна, за историскиот успех на ...
сите 2 | | | веќе видена

Уметникот и фотограф Daniel Kukla креираше еден несекојдневен, а навидум сосема обичен уметнички проект, едноставно насловен „Работ“ (анг. “The Edge”). Уметничките слики кои изгледаат како реалистични пејсажи се всушност рефлексија на огледало поставувано во срцето на калифорнискиот национален парк Joshua Tree. За да го наслика уникатниот состав на земјишни терени, Даниел Кукла понел со себе во дивината големо огледало и сликарски штафелај, а „потезите со четката“ и’ ги препуштил на природата.
| | веќе видена

Си бил еднаш еден фотограф по име Килиан Шонбергер и иако не е лик од нашите омилени бајки и приказни, неговите мошне реалистични фотографии предат вонземски фантазии. Работејќи во Келн, Германија, сопствениот двор на овој фотограф и останатата околина, му послужиле како извор за неговата фото серија „Родниот крај на браќата Грим“ , снимајќи ги шумските предели и водопади како позадина за многу од злогласените народни приказни. Шонбергер, кој по некоја иронија е далтонист, совршено ги вклопува магливоста, мистичноста, магичноста и страховитоста во своите интензивно, амосферски фотографии. Доловувајќи сé, почнуваќи од грмушките полни со брилијантна светлина, па се до истакнати дрвја во предвечерието, пејзажите на Шонбергер раскажуваат за битките на доброто и злото и на се што е во доменот на фолклорната традиција. Иако фотографиите прикажуваат колиби, стари замоци и градби многу почесто откоку човечки ликови, би изгледало совшено и многу природно доколку Црвенкапа претрча на некоја од нив. Поврзувајќи ја ...
| | веќе видена

Познат по неговите сензуални актови и шармантните сцени со убави жени, Auguste Renoir бил далеку покомплексен и внимателен сликар, отколку што генерално се претпоставува. Бил еден од основачите на импресионистичкото движење, но сепак престанал да изложува со групата по 1877 година. Развил монументален класично инспириран стил, кој влијаел на големи аннгардни имиња како Pablo Picasso . Renoir ја започнал својата уметничка кариера како порцелански сликар, меѓутоа неговите амбиции да стане професионален уметник, го поттикнале да бара друга обука. Почнува да копира слики во Лувр , за потоа во 1860 година да велзе во студиото на академскиот уметник Charles Gleyre , каде се запознава со Claude Monet , Frédéric Bazille , и Alfred Sisley . Четворицата пријатели почнуваат заедно да сликаат во шумата Фонтебло , иако Renoir останал целосно посветен на фигуративното сликарство и портретите. Врз неговите рани женски актови, силно влијаел Gustave Courbet и неговите земјени тонови и полнички фигури. Во летото 1869 година, ...
| | веќе видена

Истражувачите од Универзитетот во Масачусетс лансираа базна, торент, интернет страница, која овозможува споделување на документи и бази на податоци. AcademicTorrents ги обезбедува истражувачите со сигурни и децентрализирани платформи, за споделување на својата работа со светот. Во моментов, интернет страницата индексира повеќе од 1,5 петабајти на податоци. Еден од клучните столбови на академското истражување е споделувањето. Допуштајќи другите истражувачи да знаат што работите, идеите се критикуваат, подобруваат и прошируваат. Но, академците не секогаш се расположени за споделување на својата работа. AcademicTorrents е нова, торент-интернет база, за и од академци кои се надеваат дека ќе го променот тој статус. Интернет базата беше лансирана од Јосиф Коен и Хенри Ло – докторанти кои работат на Универзитетот во Масачусетс, Бостон. „Споделувањето на податоци е тешко. Електронската пошта има ограничувања со големината, а поставувањето на сервери бара премногу работа. Дизајниравме дистрибутивен систем за ...
| | веќе видена

21 изведувач, 9 независни издавачки куќи, 3 стејџа, 1 локација… Земјотрес 2 – фестивал на независна музика! Во сабота, 1 февруари 2014, во Младинскиот Културен Центар ќе се одржи вториот по ред фестивал на независна музика – Земјотрес 2. Ентузијазмот, радоста и позитивната енергија, по минатогодишната прва инсталација на овој фестивал беа очигледни, како кај публиката и посетителите, така и меѓу изведувачите, издавачите и организаторите. А нивната порака е повеќе од јасна – наместо да се жалиме на тешките услови за работа, да се направи нешто по тоа прашање. Да се организира и реализира еден ваков настан е повеќе од значајно, а присуството на истиот – задолжително. Почетокот на фестивалот е закажан за 20.00 часот, а влезот ќе биде отворен час порано. На истиот ќе настапуваат: A Venus Fly Trap , Bernays Propaganda , Canon, Dok7 punx , Демек, Душко Јаневски, Ego Disco, Funk Shui, Galatheia, Gears , La Colonie Volvox , Leitmotif , Мирко Попов, Nerd Arena Crew, Noviot Pochetok , PMG Kolektiv , Роботек, Shoen. ...
| | веќе видена

На 01. 02.2014 (сабота), со почеток од 18.00 часот, во кафе Менада, во Старата скопска чаршија ќе се одржи дискусија на тема „Антинационализмот на Балканот : теорија и практика“ , во организација на ЦИНИК – центар за истражување на национализмот и културата . На настанот ќе земат учество: Чавдар Маринов , историчар и научен соработник во реномираната Ecole Française d’Athénes , автор на студијата Македонското прашање од 1944 до денес : комунизмот и национализмот на Балканот . Ивана Дра г шиќ , Плоштад Слобода. Миша Поповиќ , истражувач и активист. Анастас Вангели , докторант при Високата школа за општествени истражувања, Полска Академија на науки, Варшава. Модератор на дискусијата ќе биде Јован Близнаковски , истражувач на национализмот и идентитетските политики. Целта на дискусијата е да овозможи размена на мислења и искуства поврзани со идејата за анти-национализмот на Балканот како сентимент, идеологија и/или движење. Учесниците ќе се осврнат на прашањата: Што претставува анти-национализмот во балканскиот ...
сите 4 | | | веќе видена

Недела, 2 февруари, 15 часот. Оваа недела во рамките на серијалот Ако никој не свири , во живо на Стотројка ќе настапат VVhilе , од Белград, Србија. Радио концертот е во соработка со Земјотрес – фестивал на независна музика , на кој што бендот настапува претходната вечер. VVhile се формирани во април 2011 година кога Андрија Спичановиќ (гитара, вокал) и Стеван Чировиќ (тапани, вокал) започнаа да создаваат едноставни но сепак впечатливи песни инспирирани од музиката со која пораснаа. Тоа што започна како панк рок двоец набргу ги надрасна рамките на жанрот и се претвори во бенд со експериментален ноис поп звук. Во нивната музика безболно коегзистираат абразивните гитарски звуци и пеењето во фалсето, заводливите тапани и бучните атмосферските пејсажи. Неоптеретени од жанрот, VVhile создаваат енергични поп песни, понекогаш со панк рок енергијата на 80тите, понекогаш во духот на психоделичните 70ти и репетитивноста на краут рокот, па се до интровертниот шугејз сензибилитет од 90тите. Во јуни 2012, нивното ...
| | веќе видена

„Loving Vincent“ би требало биде првиот долгометражен анимиран филм, направен целосно од рачно насликани платна, од страна на оскаровското студио Break Thru Films. Она што е навистина иновативно во врска со овој филм, е фактот што секој кадар во него, всушност е масло на платно насликано од Van Gogh . Идеата е филмот да биде направен, користејќи ја истата техника на сликање која ја користел и единствениот Vincent . Уникатноста на овој визуелен проект станува уште поголема, благодарение на интригантната, трагична и инспиративна приказна на уметникот. „Loving Vincent“ , претставува трилер, своевидна истрага и темелно истражување за животот и контроверзната смрт на холандскиот уметник , прераскажана преку неговите слики, односно ликовите кои живеат во нив. Заплетот се развива, преку интервјуа со неговите најблиски личности, овековечени од него, и преку драматрични реконструкции на настаните што довеле до неговата смрт. Филмот се состои од преку 120 негови најголеми дела, а заплетот е составен од 800 писма ...
| | веќе видена

Оригинален наслов : Annie Hall (1977) 20 април 1977 (САД) Режија : Woody Allen Улоги: Woody Allen, Diane Keaton, Tony Roberts, Carol Kane, Paul Simon, Janet Margolin, Shelley Duvall, Christofer Walken Рецензија: „ Ени Хол “ – меѓу најбогатите филмови со досетливост, духовитост и културни референци кој во 1977 година го доби Оскарот за најдобро филмско остварување. Победата, речиси го одбележа почетокот на кариерата на Вуди Ален како значаен режисер, а воедно го означи и крајот на златниот период на американскиот филм, во 1970-тите години. Вуди Ален го толкува ликот на Алви Сингер , писател, комедијант, модел на неколку негови останати улоги: невротичен , досетлив, романтичен и не толку несигурен, по прашање на сексот, колку што колеблив. Дајан Китон , која ја толкува улогата на Ени Хол, е претставена во обликот на многуте девојки на Вуди Ален кои сме имале шанса да ги проследиме на платното: убави, паметни, расеани, помлади, со допадливост која постепено исчезнува во некој вид на ...
| | веќе видена

William Blake (1757-1827), еден од најголемите поети во англиската литература, исто така спаѓа меѓу најоргиналните визуелните уметници на романтистичкото доба. Роден во Лондон , во работничко семејство, со силни десидентски религиозни верувања, Blake најпрво студирал уметност како момче, на академијата за цртање на Henry Pars . Пред да влезе во Кралската академија како гравер на 22 годишна возраст, отслужил петгодишен стаж кај комерцијалниот гравер James Basire . Својата конвенционална обука, ја зацврстил со приватни студии на средновековна и ренесансна уметност, и се обидувал да го следи примерот на уметници како што се Raphael, Michelangelo , и Dürer , во производството на безвременска готска уметност, исполнета со христијанска духовност и создадена со поетска генијалност. Во 1782 година, Blake се жени со Catherine Boucher , ќерка на осиромашен сопственик на колонијална продавница, која станува асистент во неговото студио. Blake својата енергија, тогаш почнал да ја насочува кон граверска кариера, со ...
| | веќе видена

Недела, 26 јануари, 22 часот Во најновото продолжение на радио серијалот Ако никој не свири, оваа недела во живо на Стотројка ќе настапи холандското експериментално дуo VONK. VONK се експериметално електронско дуо составено од младите холандски композитори Борис Беземер и Герјан Пиксен, кои творат под овој псевдоним од 2012 година. Тие создаваат сопствени електронски инструменти и plug-ins за компонирање и манипулирање на звук во реално време. Живите настапи се темелат на импровизации кои често се придружени со видео и просторни инсталации. Во последниве 3 месеци VONK престојуваа во Македонија и остварија неколку настапи во живо, а ова ќе биде нивна последна изведба пред нивното враќање во Холандија. Програмата може да се следи и онлајн
| | веќе видена

Што е она што дел од нас вообичаено го прават кога стојат пред класичните, уметнички дела од изминатите години? Многумина само гледаат во прекрасните замави на боја, создадени од генијалците како Џон Еверет Мил во својата „Офелија“, или пак Вилијам-Адолф Бугро во „Раѓање на Венера“ и се обидуваат реалистично да им ги ги доловат на своте очи. Недамнешниот краток филм по име „Убавина“, ни помага да го разбереме копнежот да се оживее сликата. Опишан како „патот на воздишките низ емоциите на животот“, филмот „Убавина“ користи класични уметнички слики како медиум за изразување на ова патување од раѓањето, преку возбудливоста на младоста и трагите на стареењето, па се до смртта. Италијанскиот режисер Рино Стефано Таџафјеро и неговиот тим, ја анимирале секоја иконска слика, позајмувајќи и суптилни и бавни движења. Успеале да создадат димензија каква овие слики никогаш и немале, како и ефект на интензивирање на сите емоции вклучени во нив. Сексуалните сцени стануваат посексуални, а насилните – понасилни…како речиси ...
сите 2 | | | веќе видена

Територијата на поранешна Југославија е преплавена со споменици изградени во духот на повоеното единство, но сепак подобро се познати по својата футуристичка естетика. Многумина ги опишуваат спомениците како дел од некој научно фантастичен филм. Холандскиот фотограф Јан Кемпенаерс поинал три години во овековечување на овие извишени и импонзантни скулптури, за својата фотографска серија по име „Споменик“. Југословенскиот претседател Јосип Броз Тито го наименувал поставувањето на спомениците во перидот на 1960-тите и 1970-тите години, за да ги одбележат боиштата на Втората Светска Војна и да оддадат чест на пожртвеноста и соочувањето на партизанските армии со фашистика Германија. Во 1991 година Југославија се подели во пет држави и затоа денес, спомениците, согласно историјата на регионите, за различни луѓе имаат различно значење. Но, секогаш ќе претставуваат потсетник на едно време. Голем број споменици, денес кандидати за заштита на УНЕСКО, биле оштетени во периодот на војната која ја поделила земјата, а ...
| | веќе видена

Изминатиов викенд на Канал 103 се славеше македонската музика. Музичките соработници на радиото избраа албум и песна за 2013 година. Следењето на програмата беше вистинско уживање. Викендот започна со преглед на досегашните избори, од 2005 наваму и продолжи со одлично сработениот портрет на Драган Ѓаконовски – Шпато. Александар Гавровски ни го презентираше ликот и делото на овој маестрален музичар на начин кој никого не остави рамнодушен. Следеа интервјуа со Владан Дробицки oд Sethstat Jazz, Дени Крстев од Fonija и Тина Горовска oд Bernays Propaganda. Нешто по 20.00 часот започнаа и Македонските „Пулсирања“. Тричасовна програма во која Александар Сандревски разговараше со своите гости на тема македонска музика, заокружувајќи го со тоа првиот ден од Македонскиот викенд на Канал 103. Денот на прогласувањето стартуваше со интервју со Ненад Тонкин – bei the fish / mamooth & jashem, за да продолжи со интервју и преслушување на бендовите кои во 2013 ги продуцирал Ивица Јанкуловски- Штраф. Позитивна енергија се ...
сите 2 | | | веќе видена

Неверојатни камени формации совршено балансирани и заглавени меѓусебно само со гравитација. Не е употребено ниту лепило, ниту било каков друг сврзувачки елемент. Мајкл Граб ( Michael Gra ) е човекот кој стои позади оваа извонредно убава, но и извонредно тешка уметност. Уметност која започнала како наивен експеримент. Еве што вели тој: На површината од секој камен постои разноликост од длабнатини, од најситни, па сe’ до големи, кои може да се однесуваат како триногалки за каменот да стои исправен, или во повеќето ориентации може да размислувате земајќи ги во предвид и другите камења. Ако навистина обрнете внимание на чувството на допир на камењата, ќе почнете да ги чувствувате дури и најмалите кликнувања, како што засеците на камењата во контакт се движат еден преку друг. Паралелно со физичкиот елемент на пронаоѓање на „триногалките“, најфундаменталниот не-физички елемент е потешко да се објасни со зборови. Накусо, овде мислам на медитација, на наоѓање нулта точка, односно тишина во самиот себе. Некои баланс ...
| | веќе видена

James Sidney Ensor е белгиски сликар и графичар, кој речиси целиот свој живот го поминал во Остенд. Најпознат е по делата со маски, скелети и гротески претстави на човештвото, а влијание од неговата уметност среќаваме во експресионизмот и надреализмот. Во неговите фантастични лични визии, доминира чувството на егзистенцијална анксиознот. ‘’ Роден сум во Остенд, на 13-ти април 1860 година, на денот на Венера. На моето раѓање Венера дојде кон мене, се насмевна и ме погледна во очи. Мирисаше пријатно, на солена вода. ‘’ Во ова имагинативно сеќавање на своето раѓање, Ensor исто така ја опишува дуалноста на својата уметност, од една страна фантазии за општествена имагинација, а од друга задоволството и насилствата забележани како дете, кое живее во мрачото белгиско гратче, чие постоење било загрозено од страна на морето, истата година како и почетокот на неговото постоење. Неговиот живот почнал со неизвесност. Татко му, кој бил англичанец, најверојано бил алкохоличар и чекор пред банкрот. Главниот приход во ...
| | веќе видена

next