Никулец

Мен Реј ( Man Ray ) – истакнат уметник, фотограф, скулптор, илустратор, режисер, изумител, филозоф, дадаист и надреалист. Роден е во Филаделфија , како Емануел Руднитски ( Emmanuel Rudnitsky ), во семејство на руски имигранти со еврејско потекло, но израснал во Бруклин, Њујорк. Од рана возраст покажувал афинитети кон уметност, а по завршување на средното училиште, студирал цртање заедно со Роберт Хенри ( Robert Henry ). Инспириран од модерните уметнички проекции на Алфред Штиглиц ( Alfred Stieglitz ), во 1913 година во Г алеријата 291 , го направил своето прво експресионистичко дело и официјално го променил своето име во Man Ray - Man претставувајќи го човекот и Ray претставувајќи ја светлината, односно Сонцето. Почнал да фотографира во 1915 година. Првобитно, камерата ја купил за да ги документира своите дела , но набргу почнал да ја користи во уметнички манир. Меѓу мноштвото правци кои веќе постоле на сцената, едни од најглавните биле дадаизмот и надреализмот . Иако самиот не бил теоретичар, ги прифаќа ...
| | веќе видена

Документарната фотографија е експериментална и користи најсовремена технологија, или пак примитивни апарати кои н é доведуваат до границите, а понекогаш и до пречекорување на границите. Се создаваат голем број комбинации, како фотографски записи фотографирани на традицонален начин, графики на амате хартија направени со компјутерски вшприцувања на мастило, или пак фотографии направени со дигитални апарати, пренесувани во класични рамки. Реалистите фотографираат со технолошки, извонредно изработени филмови, за постигнување на максимална прецизност и минимална гранулација, користејќи потрошни, пластични фотографски апарати. Култните моменти на Хенри Картиер – Бресон ( Henri Cartier – Bresson ), често пати претставувале и основни компјутерски команди. Дали еден од начините на кои размислуваме за фотографијата е оној кога таа го регистрира само тоа што се појавува пред неа, без да влијае на тој однос или ситуација? Дали другиот е оној кога таа сведочи за настаните што се случуваат? Дали на „ Le baiser de l’hotel ...
| | веќе видена

Во минатите текстови на неколку пати е кажано дека врховниот нордиски бог Один претставува еден од најкомплексните митолошки ликови воопшто, тој е истовремено и бог на војната, но и бог на творечкото вдахновение, вечен талкач кој трага по мудроста. Один е се’татко, но секогаш се стреми да се надмине себе си. За целосниот лик на Один имате еден прекрасен текст тука (линк :)) од мојата драга пријателка Радмила. Тука ќе се задржиме на само еден аспект од комплексната личност на Один – неговата потрага по мудрост и знаење. Во наследство ни останале повеќе приказни и песни во кои се гледа оваа особина на Се’таткото, но како најдиректен показател претставува приказната за жртвата на неговото око во Мимировиот извор на мудроста. Имено, едниот корен на светското дрво Игдрасил досегал до изворот на мудроста во Јотунхајм, чуван од страна на Мимир (Оној кој што памети). Оној кој ќе се напиел од изворот се стекнувал со голема мудрост. Один ја сфаќал моќта на изворот, па преправајќи се како долгобрад старец облечен во ...
| | веќе видена

Japonisme - француски термин, скован кон крајот на XIX век, со цел да го опише лудилото на западот кон јапонската уметност Повторното отворање на јапонските пристаништа кон западот во 1835 година, значело голем увозен бран кон европските пристанишни центри. На врвот на бранот се наоѓале дрворези од големите мајстори на јапонската укијо школа, кои го трансформирале импресионизмот и пост-импресионизмот со приказ на едноставни, секојдневни предмети од „ лебдечкиот свет“ , претставени во привлечен декоративен манир. Парижаните, своја прва официјална средба со јапонска уметност, имале за време на Светскиот Саем во 1867 година, каде Јапонија имала свој павилијон. Но, дури и пред тоа во Англија и Франција веќе почнала инвазијата на јапонски орнаменти, кои се пренесувале со големи товарни бродови. Се вели дека Џејмс Вистлер ги открил јапонските графики во кинеска чајџилница близу лондонскиот Тауер Бриџ , а Клод Моне, за прв пат наишол на нив во облик на хартија за виткање зачин, во продавница во Холандија . Џејмс ...
| | веќе видена

И покрај тоа што со првото прикажување, The Life Aquatic With Steve Zissou не помина најдобро кај публиката и критиката, во последниве години, секако, си најде свое место во срцата на страсните љубители на естетиката на Вес Андерсон . Денес, ве водиме зад сцената и морската авантура благодарение на 50-минутниот документарен филм на Алберт Мејселс, од 2005 година, со наслов This is an Adventure . Освен што ја гледаме преокупацијата на Андерсон со детали како позиција на куче поставено во кадар, можеме и да чуеме како го опишува филмот како „ Џејмс Бонд филм“ . Проследуваме и неговата смешна реакција за време на експлозија. Филмот е преполн со фантастични фрагменти од текот на снимањето и, секако, нешто што никако не може да го има премногу – Бил Мареј без сценарио . Од друга страна, го имаме Дневникот на Практикантот , со Метју Геј Габлер , кој го игра практикантот #1 во филмот, со целосно поразличен пристап од Мејселс , со нарација и чекор по чекор преглед на просечен ден, вклучувајќи и интервјуа со ...
| | веќе видена

Оргинален наслов : Bottle Rocket 21 Февруари 1996 (САД ) Режија : Wes Anderson Улоги : Owen Wilson, Luke Wilson Дејствие Огиналната верзија на Bottle Rocket е црно-бел филм кој трае цели 13 минути. Првично, во карткиот филм на Андерсон од 1992, било замислено глумците да бидат „вистински’’, естаблирани актери, но поради буџетски прашања, главните улоги им биле дадени на ко-сценаристот Овен Вилсон и неговиот брат Лук - прво искуство од овој тип на двајцата. Работите излегле добро. Две години подоцна, со помош на еден од најраните фанови и поддржувачи на Андерсон , Џејмс Л. Брукс , Bottle Rocket е преработен, одново сниман и објавен како прв долгометражен филм на Вес . Во фокусот на филмот се тројца пријатели и нивниот разработен план за грабеж и бегство. Филмот претставувал комерцијален неуспех, но Скорсезе го вбројува во неговите топ 10 филмови од 90-тите. Bottle Rocket, не само што го сигнализира почетокот на кариерата на Вес Андерсон, туку претставува и раѓање на нова естетика и нов глас во светската ...
| | веќе видена

Седмото издание на независната музичка куќа Шарла е првиот албум на бендот SUSIJAT - Safety in Numbness . 10-те песни на албумот во траење од 55 минути, како што велат од Шарла, ве водат во раскошниот музички полусвет на SUSIJAT, без правила, низ вешто креирана атмосфера до врвно музичко доживување. Слушачката промоција ќе се случи оваа сабота ( 4-ти април ) во Ла Кања бар со почеток во 20 часот . SUSIJAT е група од четири момци, сите во своите зрели години, некои од нив и со прилично солидно музичко искуство во позадина. Лазар Дарковски свирел тапани во String Forces, Деан Змејкоски гитара во KLO, Никола Дрвошанов бас гитара во проектот Jazz O’Nick, а единствено Борко Хаџиевски почнува овде. Еве што велат издавачите за нивниот првенец: Safety in Numbness е комплексен и зрел албумски став без еднозначни стилски референци, иако на прва можете да го поврзете со американскиот пост рок од раните 1990-ти и неговите стилски деконструкции низ годините. Сепак, овде се работи за крајно свеж и автентичен звук ставен ...
| | веќе видена

Некогаш постоеше време, назад во 80-тите и 90-тите години, кога радио станиците и музичките канали, беа одлични информатори за откривање на нова музика. Денес, нештата се малку изместени. Затоа се почесто, своите омилени уметници ги запознаваме преку филмот односно филмска музика. Таков е случајот и со Wardruna , норвешки музички проект, создаден од Einar „Kvitrafn“ Selvik . Selvik , поранешен тапанар на блек-метал бендот Gorgoroth , го создава проектот во 2003 година, со цел да ја продолжи страста кон нордискиот спиритуализам. Под длабоко влијание од најстарата рунска азбука - Elder Futarh , започнува да соработува со фронтменот на Gorgoroth – Kristian „Gaahl“ Espedal и вокалистката Lindy Fay Hella , за да создадат епски амбиетален звук, длабоко вкоренет во античките фолклорни нордиски традиции. Wardruna - Bjarkan, 2009 http://nikulec.com/wp-content/uploads/2015/04/wardruna-bjarkan.mp3 Нивниот втор албум, Yggdrasil , именуван по дрвото кое ги поврзува деветте светови на нордиската митологија, е издаден во ...
| | веќе видена

Супрематизмот и Конструктивизмот се уметнички движења кои настанале во разлика од неколку години. Двете ги поврзува апстрактниот дизајн. Супрематизам Супрематизам било уметничко движење, каде во фокусот биле основните геометриски форми , како кругови, квадрати, линии и правоаголници, насликани во ограничен опсег на бои. Движењето е основано во 1915 година во Русија , од рускиот уметник Казмир Малевич . Терминот „ супрематизам“ се однесува на уметност базирана врз основа на надмоќноста на едноставното и чистото уметничко чувство, над визуелната претстава на предметите. Супрематизмот настанува кога Малевич е веќе докажан уметник, кој изложувал и со уметничката група Синиот Јавач , со кубистичко-футуристички дела. Бројните нови уметнички форми во сликарството, поезијата и театарот, како и оживувањето на традиционалната народна уметност на Русија, обезбедиле богата средина каде се родила нова модерна култура. Малевич создал супрематистичка „ граматика“ , врз основа на основните геометриски форми, особено ...
| | веќе видена

За да сфатиме како авионот може да лета, да го замислиме воздухот околу нас како океан, океан од воздух . Ако сфатиме како водата успева да подигне на својата површина предмети кога тече под нив и покрај нив, ќе го разбереме подобро и принципот на летање на авионите . Ако врземе даска за брз моторен чамец, ќе видиме дека таа ќе остане на површината на водата сé додека моторниот чамец се движи, затоа што брзото поминување на водата под даската развива сила која ја истиснува даската нагоре. Кога движењето престанува – притисокот исчезнува и даската тоне. Авионите кои се движат низ воздух може да се подигнат нагоре, затоа што воздухот врши притисок на нивните крила . Воздухот при тоа се однесува исто онака, како и водата кон даската. Меѓутоа, авионот се подигнува нагоре и на уште еден начин. Кога воздухот поминува покрај крилата на авионот, оној дел од воздухот кој се движи преку горната површина на крилата струи по непозната крива линија. На тој начин, како да се создава безвоздушен простор над површината на ...
| | веќе видена

Основниот принцип кој и овозможува на подморницата да нурне под површината на водата или да исплови на површината, е многу едноставен. Поголемиот дел од современите подморници имаат два трупа или корита. Водениот товар е сместен помеѓу внатрешното и надворешното корито , во простор сличен на шуплината која се наоѓа помеѓу две лушпи. Кога подморницата е спремна за нуркање , се отвараат два вентили кои се наоѓаат на дното од тенкот или резервоарот за товар, па во тој резервоар навлегува морската вода. Воздухот од резервоарот излегува низ горниот дел на вентилите и подморницата почнува да тоне. Ако подморницата треба да исплови на површината , вентилите се затвараат и воздушниот притисок го присилува воздухот да влезе во резервоарите. На овој начин водата се испумпува низ вентилите на дното и подморницата се крева. За да би се управувала подморницата, да се спушта и крева нагоре низ водата , постојат хоризонтални крми прицврстени на нејзиниот труп. За придвижување пак на подморницата напред , се користи крма ...
| | веќе видена

За да му оддаде почит на цивилното население кое настрадало за време на Првата светска војна , уметницата Néle Azevedo направи споменик кој траеше само неколку часа. Таа изработи 5000 мали скулптури од мраз и ги постави на скалите на плоштадот Чемберлеин , во Бирмингем. Нејзиното дело не траеше долго, но луѓето кои дојдоа да го видат, имаа момент за да размислат и да запомнат – колку може животот да биде кршлив и кревок и колку е сурова војната . На крајот, не остана ништо…совршена метафора, совршен симбол на пустошот што го прави војната.
| | веќе видена

Триесет сантиметри долги шајки обично се користат за спојување и заковување на некој предмет, но тоа не е единствената работа која може да се направи со овие метални игли. John Bisbee бил толку многу заинтригиран од тоа како клинците можат да се редат, па одлучил да отиде чекор понатаму и да ги претвори железните алати во возбудлива уметност . Мантрата на овој уметник, кој речиси цели три декади се занимава со проектот, е: „ Само шајки, секогаш различно. “
| | веќе видена

Во 1982 година, еден млад работник за Дизни , создаде кратка и едноставна анимација под налсов „ Винсент “ ( Vincent ). Овој виртуелно непознат лик, беше Тим Бартон . И покрај краткоста на делото, со времетраење од само 6 минути, мошне јасно е демонстрирано потеклото на оние стандардни, готски, бартонски класици, како „ Кошмарот пред Божиќ “ ( The Nightmare Before Christmas ), „ Мртва Невеста “ ( Corpse Bride ), „ Франкенвини “( Frankenweenie ). Протагонистот во овој краток филм е Винсент – седумгодишно момче, кое навидум ни се чини како мошне обично, се додека не се разоткрие неговиот копнеж да биде „ како Винсент Прајс “. Иронијата зад ова, произлегува од фактот дека нараторот на фимот, е токму Винсент Прајс . Супериорен во улогата на раскажувач, тој дава еден тон кој единствено би можел да се поврзе со аудио-визуелна хорор приказна – полн со трепетлив глас, кој поттикнува страв. Но, оваа премногу драматична нарација, повеќе ни буди ведро чувство, одошто реален страв – совршено изведена како би се повикала ...
| | веќе видена

Научниците открија прилично неверојатни работи во вселената во 2014 година. Неколку планети, вклучувајќи ја и првата планета слична на Земјата, во една погодна ѕвездена зона. Астронoмите открија трио на супер-масивни црни дупки, ѕвезди во процесот на спојување во една џиновска, како и ѕвезди создадени од дијаманти. Но, некои од највозбудливите нешта, беа откриени во нашиот соларен систем. Ги вклучуваме: првите прстени забележани околу астероид, облаци од водена пареа исфрлени од џуџестата планета Церера, распад на астероид и, она штo се верува дека е нова џуџеста планета, билиони километри во далечината. Да не заборавиме – и за прв пат слетавме и на комета. 1. Во април, астрономите ја открија првата планета по големина колку Земјата, лоцирана во погодна ѕвездена зона – регион каде може да постои течна вода. Концептот на авторот ја прикажува планетата по име Кеплер , 11 пати поголема од Земјата. Целта е да се пронајде друга планета мошне слична Земјата, а оваа – иако повеќе личи на роднина отколку на близнак ...
сите 8 | | | веќе видена

Најверојатно и Чикаго има проблеми со дупки на улиците . Но, мозаичните решенија на герила уметникот Jim Bachor се генијален начин за решавање на проблемот. Тој ги пополнува дупките со прекрасни мозаици со цвеќиња. Ова и буквално може да се нарече „ Улична уметност “. Еве што вели Jim Bachor за својата работа: Обидувањето да оставиме свој белег во овој свет ме фасцинира. Античката историја ме фасцинира. Волонтерската работа на археолошките ископувања на Помпеја ми помогна да ги спојам овие два мои интереси во мојата уметност. Во античкиот свет, мозаиците се користеле за да се прикажат слики од секојдневниот живот. Овие шарени парчиња од камен и стакло поставени во малтер, биле фотографии на империите од далечното минато. Мермерот и каменот не избледуваат. Малтерот е малтер. Еден антички мозаик изгледа потполно исто онака, како што сакал да изгледа уметникот кој го создал пред повеќе од два милениума. Што друго може да докаже таков вид на опстојувачка моќ? Оваа идеја едноставно ми е неверојатна. Користејќи ги ...
| | веќе видена

Кон крајот на 1940-те години, шпанскиот уметник Пабло Пикасо (1881-1973), започнува да создава керамички дела. Во тој период, своите лета Пикасо ги минува на Азурниот брег во јужниот дел на Франција. Инспириран од кристалната светлина и јасните бои на Медитеранот, уметникот го посетува малото крајбрежно гратче Валори , каде во 1946 година се одржувала годишна изложба на керамика. Таму е импресиониран од квалитетот на делата на престижното ателје за керамика „ Мадура“ во сопственост на Сузан и Жорж Рамие , кои го примаат во својата работилица, давајќи му пристап до сите алатки и ресурси, потребни за да ја изрази својата креативност во облик на керамика. Во замена за гостопримството, ателјето ќе ја произведе и продаде неговата серија. Оваа соработка со локалната работилница траела цели 25 години. Работата со глина, Пикасо ја наоѓал релаксирачка, совршена за летните денови и без исцрпувачки барања како сликарството. Најпрвин започнал со создавање на едноставни функционални предмети, како чинии и чаши, за потоа ...
| | веќе видена

„Концертот“ на Јоханес Вермер , „Афионите цветови“ на Ван Гог , „Бура во Галилејското Море“ на Рембрант . Ова се некои од најпознатите и најскапите слики некогаш украдени. Иако сеуште се водат за исчезнати, наскоро ќе бидете во можност да ги видите сите на куп, за прв пат во музеј. Па, така некако. Музејот на украдена уметност , е виртуелна изложба создадена од Зив Шнајдер , дипломиран студент на TSOA во Њујорк, кој повторно ги „изложува“ украдените ремек дела. Шнајдер конструирал сосема едноставна, неукрасена соба со бели ѕидови – налик на типична уметничка галерија – каде наредил дигитални дела од базата на податоци на ФБИ и Интерпол. Воведната изложба на музејот, ќе содржи дела од грабежот на музејот Изабела Стјуард Гарднер во 1990 година (вредни околу 300 милиони долари), исчезнати дела од Националниот Музеј на Ирак по американската инвазија од 2003 година и реликвии од Националниот Музеј на Авганистан каде 70% од колекцијата е украдена или уништена во текот на изминатите 35 години. За да ...
| | веќе видена

Низ папратите на волшебната шума со високи крошни и со повикот на дивите птици наоколу, камени очи ја набљудуваат земјата. Сплотени со камењата и стеблата на дрвата, мистериозни скулптури на домородци , како едно со природата се наоѓаат насекаде, засекогаш чувајќи го својот домороден рај. Се наоѓаме во o кругот Данденонг , Викторија , во предградието на Мелбурн, Австралија. Близу до набиениот пат сместен в o бујна лединка, лежи светилиштето на Вилијам Рикетс – човекот зад речиси стоте глинени скулптури, маскирани среде прашумата. Сенишно, бајковите искуство: лица на мажи, жени, деца, се појавуваат качени на карпи, набљудувајќи не од дрвјата како што се движиме по патеките кои водат до пештери и пукнатини во планините, обраснати во мов. Рикетс не бил некој особено искусен или технички супериорен вајар, но со цел да ја изрази својата почит кон Абориџините , на чија култура бил посветен долг период, ја одбрал уметноста и скулптурата. Иако по потекло не бил Абориџин, себе си се сметал за присвоен од ...
| | веќе видена

Во денешно време, скоро секој фотограф користи некаков вид графички софтвер за да им даде финален допир на своите дела. Во минатото, кога човекот бил пред технологијата, уметниците се служеле со „ оргиналната верзија “ на нивниот интерес. На некои уметници доволно им е ништо повеќе од чиста имагинација за да создадат ремек дела. Други пак преферираат модел како референца за анатомија. Што ако овие апстрактни модели биле вистински луѓе?
| | веќе видена

next