Статија МК

Што се производи за широка потрошувачка Производите за широка потрошувачка или во меѓународната терминологија познати како Fast Moving Consumer Goods (FMCG) или Consumer Packaged Goods (CPG) се производи чија што главна карактеристика е што се продаваат брзо, односно нивната реализација (продажба и употреба) се остварува за релативно кратко време од моментот на нивното производство и поставување на продажното место. Поимот „производи за широка потрошувачка“ се однесува на оние производи што се користат и што се заменуваат со нови производи, секојдневно или во период од неколку недели или месеци. Тие имаат релативно краток рок на траење (обично, од неколку денови до една година, во зависност од типот на производот), така што со изминување на означениот период на траење нивните карактеристики и квалитет се губат и не се соодветни за користење. Тие се релативно евтини производи и апсолутниот профит (нето-маржата) на овие производи е релативно мала. Но, доколку се има предвид дека оваа категорија производи се ...
| | веќе видена

Главната цел на капењето е обезбедување на лична хигиена на телото. Тоа е начин на постигнување чистота преку измивањето на нечистотијата и воедно претставува превентивна мерка за намалување на фреквенцијата и ширењето на потенцијалните заболувања. Преку капењето се добива чувство на благосостојба во која телото не останува без соодветно уживање. Низ историјата, многу народи се обидувале да изнајдат различни начини до населените места да донесат вода што се користела за капење. Најраните наоди на бањи датираат од средината на вториот милениум п.н.е. во комплексот Кносос на Крит. Старите Грци имале јавни бањи и тушеви во салите за релаксација и лична хигиена, додека во стариот Рим имало развиено мрежа на водоводи за снабдување вода до сите големи градови и населени места. Јавните бањи во Рим се нарекувале терми. Во денешно време, освен поради отстранувањето на нечистотијата од нашата кожа, се тушираме за да ги намалиме несаканите мириси, но и за сопствено уживање во различните мириси што ни ги нудат геловите ...
| | веќе видена

Мислите водат кон намери; намерите се претвораат во активности; активностите креираат навики; навиките го формираат карактерот; а карактерот ја одредува судбината – Трајон Едвардс Максвел Молц за прв пат го претставува тврдењето дека за да дојде до промена во менталните претстави на поединецот потребно е континуирано повторување на однесувањето од период од дваесет и еден ден. Ова е понатаму развиено во Теоријата на дваесет и еден ден до стекнување на навика. Работејќи како пластичен хирург, Молц укажува дека за да пациентот се навикне на новото лице по извршената операцијата потребно е да поминат дваесет и еден ден. Понатаму забележал дека по ампутацијата на некој од екстремитетите, фантомските болки кај пациентите се присутни уште дваесет и еден ден. Исто така луѓето треба да живеат во новиот дом некаде околу три недели за да почнат да се чувствуваат како дома. Овие и многу други воочени однесувања укажуваат дека е потребно да помине најмалку дваесет и еден ден за да попушти старата и зајакне новата ...
| | веќе видена

Претходно поврзана статија: Формирање на тимот Која е најкритичната фаза за тимскиот развој? – Фазата превирање Превирање Со појавата, односно изразувањето, на несогласување помеѓу тимските членови, тимот преоѓа од фазата формирање во фазата нормирање. Во оваа фаза до израз доаѓа несогласувањето меѓу тимските членови, поточно, тоа обично доминира во оваа фаза. Доколку некој сака да биде дел од еден тим, тој ќе мора да жртвува нешто свое, како на пример, желби, цели, однесување. Тој ќе треба да се откаже од нешто или ќе треба да направи некои промени. Сфаќајќи ја оваа потреба и согледувајќи ги областите каде што тоа треба да го направи, во тимскиот член се појавува отпор кон влијанието на другите тимски членови, и, воопшто, кон работата во тимот. Ова предизвикува расправија помеѓу членовите, која што овозможува на површината да испливаат сите аргументи околу улогите и процедурите. Љубезните социјални интеракции што се јавиле при фазата на формирање завршуваат или барем во голема мерка, се намалуваат. ...
| | веќе видена

Пет едноставни чекори како да ја подобрите Вашата online репутација Кога луѓето ќе чујат првпат за Вас или Вашата компанија, многу веројатно е дека ќе се послужат со Google да дознаат нешто повеќе за тоа кој сте Вие, односно каква репутација имате. Ако тоа што ќе го видат тогаш, не им се допадне, можеби нема да Ве викнат на интервјуто за работата за која сте аплицирале, нема да Ви дадат шанса да ја образложите бизнис идејата или едноставно ќе се премислат да соработуваат со Вас. Среќна околност е што “средувањето“ на вашата online репутација е прилично лесна работа. Просечна личност нема да чита страни и страни од резултатите на Google, туку најверојатно (според моето искуство) ќе погледне на првата страна од резултатите а потоа ќе кликне на определен линк само доколку запримети некаков проблем. За да ги “средите“ резултатите од првата страна, доволно е да ги следите овие 5 едноставни чекори: 1. “Гуглајте се“ себеси редовно Гуглајте се и видете какви резултати ќе добиете. Овие резултати треба да ги ...
| | веќе видена

Деведесет и девет проценти од неуспесите се од луѓе кои имаат навика да бараат изговори – Џорџ Вашингтон Карвер Навиката не е ништо повеќе од добро извежбано, претходно научено однесување. Според тоа суштински важен е процесот на учење и разбирање на човековиот неограничен капацитет за учење на нови работи т.е. стекнување со нови попродуктивни навики по свесен избор. Развивањето на навика за континуиран развој кај луѓето како суштински дел за развој и унапредување на животот не е ништо поразлично од развивањето на било која друга навика. Личното усовршување посочува дека учењето/развивањето/стекнувањето на ново знаење, кое потоа прераснува во навика на однесување, може да се случи како извор од повеќе места, насекаде околу нас. Човекот самиот е креатор на сопствениот живот и на (не)успесите во него, затоа разбирањето на програмирање на самоактивноста како свесна активност на личноста во насока на свесно менување на сопствените навики за постигнување на успех и развој во работата е значаен елемент во тој ...
| | веќе видена

Шшшшшш… одличен и моќен звук што се слуша при отворање шише газиран сок. Полна чаша газиран сок и неколку коцки мраз нудат вистинско освежување во жешките летни денови. Газираните сокови најчесто во себе содржат вода, шеќери, јаглерод диоксид. На пазарот можат да се пронајдат во различни пакувања и со различни вкусови. Според содржината на шеќерите, можат да се поделат на сокови со повеќе шеќери и сокови со малку шеќери или т.н. „лајт“ сокови. Состав на газираните сокови Основни елементи на газираните безалкохолни сокови се: вода, шеќер и арома. Водата сочинува околу 90% од составот на газираните сокови. Во неа се додаваат и шеќерите, кои се застапени со околу 10% и јаглерод диоксидот што претставува само 0,4% од составот. Газираниот сок може да биде ароматизиран со овошен сок, ароматични растителни екстракти или со одредени синтетични ароматизирани материи. Газираниот пијалак, ароматизиран со овошен сок, е составен од следниве состојки: шеќер, гликоза или гликозен сируп, вода, лимонска, јаболкова и ...
| | веќе видена

Што означуваат термините “Црн Петок“ , “Сајбер Понеделник“ и “Боксинг деј“ во адвертајзингот? Иако верувам дека меѓу читателите на Statija.mk има голем број на оние на кои овие термини “Црн Петок“ ,“Сајбер Понеделник“ и “Боксинг деј“ им се добро познати и точно знаат што означуваат, сепак имам и некој впечаток дека многумина и баш не го знаат точното значење на овие термини (што е разбирливо бидејќи овие термини не се користат во нашиот јазик), па еве во најкратка можна форма да дадам едно објаснување на користењето на овие термини во адвертајзинг светот. “Црн Петок“ и “Сајбер Понеделник“ во САД и Канада Пред да почнам да ги објаснувам двата термини, најважно е да кажеме дека овие два дена (Петок и Понеделник) се поврзани со најпопуларниот празник во САД и Канада, “Денот на благодарноста“ или Thanksgiving Day , односно тие се однесуваат за денот (Петокот) веднаш после “Денот на благодарноста“ (кој се слави на последниот Четврток од месец Ноември секоја година) и првиот нареден Понеделник . “Црниот ...
| | веќе видена

Малопродажбата, покрај продажба на производи во малопродажниот објект, вклучува и продажба на најразличен тип на услуги. Всушност, таа е дел од нашето секојдневие. Основна улога на малопродажбата е задоволување на потребите на потрошувачите на одредена локација преку продажба на асортиманот по однапред утврдена цена. Малопродажниот објект е местото каде што преку директен контакт со потрошувачот се одвива процесот на купопродажба на стоки и услуги на мало помеѓу понудувачот – продавачот од една страна и финалниот потрошувач – купувач од друга страна. Денешната динамична бизнис клима и борбата за стекнување на конкурентски предности на пазарот придонесоа за голема трансформација во малопродажбата. Првиот бран на трансформација започна во 60-тите години кога приматот на пазарот од рацете на производителот премина во рацете на продавачот во малопродажниот објект. Дотогаш, целото внимание на производителите било насочено кон производството, бидејќи според нив најважно било што произведуваат. Поради тоа не биле ...
| | веќе видена

„Големината на човекот лежи во неговата одговорност кон сопствените мисли.“ Винстон Черчил Животот не е само работа. Животот не е само дружење. Животот не е само љубов. Животот не е само здравје. Животот не е само потрага по смислата на постоењето… Животот е сето тоа добро помешано и балансирано. За да можеме да живееме исполнет и успешен живот неопходно е да ги балансираме овие работи. Понекогаш и не е така лесно да се балансираат затоа што ни фали време , но не ни работиме на некој проект од кој што не ни е важен исходот. Работиме на проектот „Успех во развојот на личниот живот“ , а за тоа кога на разумно ниво размислуваме секогаш е оправдано да се вложи потребната енергија. Со менување на зборот време со зборот живот во мислите и речениците кои ги изговараме може да се направи крупна промена во квалитетот на живеењето. Тогаш на приоритетно место доаѓаат работите кои се важни, не задолжително и итни, за разлика од работите кои се помалку важни, а итни. Ова може да помогне во потрагата да се живее ...
| | веќе видена

Да се биде општествено одговорен значи да се изнајдат различни начини за инвестирање во она што е највредно. Потребно е да се соберат идеи за начините на кои може да се инвестира во нешто што ќе придонесе за подобрување на нечиј живот или, пак, ќе помогне некому кога му е најтешко. За да се оствари тоа, кај секого од нас, потребно е да постојат и да се негуваат вистинските вредности на живеењето и да постои развиена свест за заемно помагање. Целта секогаш треба да биде развивање на меѓучовечкиот однос што подразбира давање од луѓе за луѓе, со други зборови, вреднување на човечноста во себе и човечноста на другиот. Секако, освен донирањето, компаниите можат да бидат општествено одговорни на тој начин, што ќе придонесат за развивање на одредени уметности или спортови. Ова може да се реализира преку спонзорирање на одредени спортски натпревари, културни манифестации, концерти, организирање настани за промоција и едукација на теми поврзани со: здравството, социјалната заштита, заштитата на лица со инвалидитет, ...
| | веќе видена

Сакате да затворите повеќе продажби? Слушајте повнимателно! Дали некогаш сте посетиле обука за стекнување на вештини во слушањето? Лекции “како да слушате” не биле никогаш понудени како дел од било која формална едукација. Ме зачудува фактот дека вештините кои ни се потребни за личен успех во повеќето случаи никогаш не биле кажани на училиште. Лекција за слушање бр.1. Двете најголеми пречки во слушањето се: 1. Вие секогаш имате изградено мислење (што ќе кажете) пред да започнете да слушате. 2. Честопати го “предомислувате“ соговорникот дури и пред да го ислушате или пред да ја ислушате целата приказна. Лекција за слушање бр.2. Две важни правила за ефективно слушање мораат да бидат набљудувани по овој редослед или вие нема да бидете ефективен слушател. 1. Најпрвин, слушајте со намера да разберете. 2. Второ, слушајте со намера да одговорите. Лекција за слушање бр.3. Размислувајте за начинот на коj слушате токму сега. - Дали правите нешто друго додека некој ви зборува? - Дали вашите мисли се фокусирани ...
| | веќе видена

Претходно поврзана статија: Патот на тимот до ефективност и ефикасност Тимот прво треба да се формира Формирање Првата фаза, односно почетокот, на тимскиот развој е формирање, која што се однесува, како што и самото име кажува, на формирањето на тимот. Кога се во прашање тимови во организации, формирањето, најчесто, го прави работоводниот орган на организацијата. Обично истовремено со формирањето се назначува и водач на тимот. Однесување на тимските членови Како се однесуваат тимските членови во оваа фаза? На првиот тимски состанок повеќето тимски членови зборуваат многу малку. Тие седат и чекаат другите да ги изразат своите мислења и ставови за тоа како работата треба да се развива. После некое време на молчење, некои почнуваат да ги изразуваат своите ставови и да сугерираат како тимот би можел да продолжи понатаму. Сепак, во текот на овој состанок членовите се многу внимателни во стилот и речникот со кој се изразуваат, и никој не е расположен отворено да изрази несогласување со коментарите дадени ...
| | веќе видена

Како безболно да се прилагодите на нова работна средина? Дали треба да се прилагодувате или веднаш на почетокот да ги поставите правилата на игра ако сте вработени на нова висока менаџерска функција? Да се прилагодите или „да изгинете“? Или “да поставите правила“ па на сите од старт да им е јасно како се игра играта? „Мек“ или „строг“ пристап? Како да не згрешите? И што е најважно, сè треба да биде безболно, секако, за сите вклучени лица. Нов почеток, на ново работно место е предизвик, без разлика на функцијата – не мислете дека на менаџер на висока позиција му е полесно од „обичните“ работници. Првите денови и недели кога го остава првиот впечаток и ги поставува темелите за понатамошно работење можат да бидат прилично тешки. На ова може да гледа од две перспективи: како нешто што мора да го „издржи“, или позитивна перспектива, како нешто што претставува прилика за да се претстави и да ги претстави своите идеи на тимот, на колегите и на управата. Можеби тоа што мисли дека ќе биде најбезболно за него, може да ...
| | веќе видена

Ефективен и ефикасен тим? Да, но, како тој се создава? Дали тимот веднаш по формирањето може да тргне „со полна брзина“ во решавање на тимската задача? Секако дека тимот, како и многу други работи во животот и природата, не е во состојба веднаш по формирањето да го даде својот максимум. Нормално е тимот да има почеток во тимската работа, потоа да има развој, и дури потоа да ја достигне фазата во која неговата работа ќе може да дава полн ефект. Значи, на тимот му е потребен некој развоен пат , кој тој треба да го помине, за да се развие во ефективен и ефикасен тим. Зошто тимот веднаш по формирањето не може да тргне „со полна брзина“ во решавање на тимската задача? Тимот се состои од луѓе кои меѓу себе се различни во многу нешта, и кои, нaјчесто, претходно не се познавале. Така, на пример, тимските членови може да се разликуваат меѓу себе во потеклото, искуството и животните стилови. Исто така тие може да се разликуваат и во образованието, возраста, работното искуство и работниот стаж во организацијата. ...
| | веќе видена

Управување со категориите производи и со просторот во продавниците Управувањето со категорија производи (анг. Category management) е метод со кој одлуката за набавка се донесува така што се имаат предвид сите артикли што решаваат одреден проблем, односно задоволуваат одредена потребата на потрошувачот. Овој метод може да се дефинира и како процес што вклучува управување со категориите производи како бизнис-единици и нивно приспособување со цел да ги задоволат потребите на потрошувачите. Овој вид управување се развива на малопродажниот пазар кон крајот на осумдесеттите години од дваесеттиот век. Нивото и широчината на управувањето со категоријата производи првенствено зависи од вашите организациски и информатички способности, но и од расположливите човечки ресурси што ги имате во вашите продавници. Во пракса, сè почнува од т.н. управување со просторот, со кое се распределуваат производите на полиците и, воедно, се определува изгледот на полиците според категоријата, за на крајот да се дојде до посериозно и ...
| | веќе видена

Би сакал овој напис да дадам еден коментар на една навистина интересна дефиниција до која што дојдов преку третата панел дискусија на The League of Extraordinary Minds . Дефиницијата е од страна на Sergio Zyman, основач на Zyman Group и поранешен шеф на маркетинг одделот на Coca Cola. Кога станува збор за маркетинг Coca Cola ни е навистина познат случај. Тој како единствена дефиниција за маркетинг успех ја издвојува следнава: Маркетинг успех претставува да продавате повеќе на повеќе луѓе, почесто, за повеќе пари и поефикасно. Во една кратка реченица кажано сè за тоа кога Вашите маркетинг активности можете да класифицирате како успешни. Да ги разгледаме одвоено. 1. Зголемување на продажба Нормално, дека првата цел на спроведување на маркетинг активности е да ја зголемите продажбата на Вашиот бизнис. Инаку зошто би спроведувале едни такви активности. На пример, имате продажба од 1.000 парчиња месечно кои ги продавате по 500,00 денари и тоа е приход од 500.000,00 денари месечно. Доколку започнете некоја ...
| | веќе видена

Претходно поврзана статија: Жените не сакаат срамежливи мажи Натерајте се да им пристапувате на жените Најтешкиот дел од надвладувањето со скромноста е стекнување на самодоверба за да ѝ пријдете на жената. Нема тука некоја филозофија, едноставно морате тоа да го направите. Доколку се обидете, нема што да изгубите, а доколку успеете, можете многу да добиете. Приоѓајте им на жените од кои не се плашите. Добар начин за да се ослободите од нервозата е доколку не се грижите за исходот. Тој принцип е видлив кога ѝ приоѓате на жена која можеби ви е малку привлечна и започнувате разговор со неа. Поради тоа што не ви е гајле за развојот на ситуацијата, многу е веројатно дека во таквата ситуација ќе бидете опуштен, што за возврат го побудува нејзиниот интерес. Со други зборови, однесувајте се како да не ви треба акција и ќе добиете акција. Мислете позитивно и бидете самоуверено Преовладувањето на срамежливоста доаѓа однатре. Доколку мислите дека сте личност која жените би ја посакале, жените ќе забележат дека ...
| | веќе видена

Влажните марамчиња се материјали за еднократна употреба што се користат за чистење на кожата на децата и возрасните. Овие парчиња материјал се направени од неткаен текстил на кој се додаваат одредени нежни состојки наменети за чистење на кожата. Првично, поради скапата опрема потребна за производство на влажните марамчиња, големите брендови како Huggies на „Кимербли-Кларк“ и Pampers на „Проктер & Гембл“ доминирале на пазарот. Откако технологијата стана подостапна, помалите брендови почнаа да се појавуваат и да нудат повеќе видови влажни марамчиња, достапни по различни цени. Историја на влажните марамчиња Технологијата за производство на влажни марамчиња е развиена во седумдесеттите години на дваесеттиот век. Во 1990 година многу од големите супермаркети создадоа свои приватни линии на брендови, произведени во договор со одредени фабрики. Ваквите приватни брендови ги привлекуваа потрошувачите поради понудените пониски цени, притоа зголемувајќи го профитот на супермаркетите. Во овие линии често влегуваа и ...
| | веќе видена

Секогаш кога пролетта ги изодува последните чекори – со радост го чекаме доаѓањето на летото. Токму во овој период почнуваме со нашата слатка навика, јадењето сладолед. Сите сакаме да јадеме сладолед. Тоа е нашето вистинско уживање во сите бои и вкусови и од него никогаш не ни е доста. Сладоледот е делумно или целосно замрзнат десерт што најчесто се состои од млечни состојки (млеко во прав, павлака или путер) и од немлечни состојки што се додаваат во смесата за да се подобрат вкусот, бојата и аромата на сладоледот (шеќери и засладувачи, емулгатори, како и разни видови овошје, јајца, чоколадо и сл.). Сладоледот содржи 10-16% млеко и 10-14% немлечни состојки. Во неговиот состав влегува и околу 55-64% вода и вградени воздушни честички. Воздушните честички служат за да го зголемат обемот на сладоледот, да овозможат поголема трајност, но и да го намалат чувството на студенило во устата при јадењето. Постојат повеќе видови сладоледи со различни форми, вкусови и пакувања. Можат да се најдат и најразлични вкусови ...
| | веќе видена

next