Комуникации

По оригиналната објава на блогот на организаторите на настанот, еве го освртот за Hitit.digital и тука, сеакако со соодветно прилагодвање на јазикот. На 14 април во Загреб, во организавија на Escape од Осијек се одржа конференцијата Hitit.digital. Досега сум бил на многу конференции, мали и големи и прилично брзо можам да проценам ниво на квалитет и организација и затоа можав и можам од одма да речам едно големо БРАВО Escape. Се околу конференцијата од самиот пчеток беше малку различно и мислев дека или ќе биде супер успех или тотална катастрофа. Како прво, конференцијата немаше котизација туку донација за SOS детско село, и тоа не баш многу голема сума, без проблем можеше истата и да се дуплира. Имам доказ дека бев таму, следев сè :) Со две (и пол) паузи за кафе и ручек имаше доволно време за вмрежување и одмор момеѓу предавањата но и супер можност да се запознаат интересни луѓе од струката, и тука исто така може да се заврши освртот зошто некои настани се доволни само заради контактите. Но, предавањата ...
| | веќе видена

Оваа епизода со Митко започнавме муабет за Instant Articles, вклучивме 360° видео стрим во живо преку hugvr.com и се префрливме со муабетот за виртуелната реалност, нејзиниот потенцијал и можностите за крајните корисници да креираат содржина наменета за гледање со специјалните VR уреди. На крај малку позборувавме и за hitit.digital и за фактот дека AdWords сеуште не е доволно атрактивен за Македонија. #комкаст 26 – F8, Facebook Bots…
сите 2 | | | веќе видена

Оваа епизода за прв пат во (цела аудио и видео) историја(та) на #комкаст епизодата одеше на англиски јазик. Секако за тоа „виновен” беше Franck еден од основачите на Startup Weekend. Сега веќе оваа приказна е зад него, но со задоволство зборуваше за почетоците на оваа франшиза, за развојот на стартапите и стратап заедницата и заедницата на претприемачи. Секако зборувавме и за Македонија, за неговите првични искуства и за можностите кои ги гледа тука како потенцијал и предизвик за развој на добра претприемачка атмосфера. Podcast: Play in new window #комкaст 21 – Samsung Gear VR, Facebook Livestream & Like+, Abrakadabra
сите 8 | | | веќе видена

Од оваа 20, најтажна, епизода на #комкаст ветуваме дека редовно ќе ги објавуваме епизодите и тука на својот матичен блог по кои всушност пред (за неколку дена) цели 5 години започна каок аудио подкаст овој подкаст. Еве ги линковите спомнати во видеото. Сите коментари, прашања, забелешки и предлози се добредојдени. #Комкаст видео подкаст за технологија, маркетинг и нови медиуми со Митко Цабевски и Дарко Булдиоски – Обраќањето на Tim Cook – Secure Messaging Scorecard – POS for Stripe – Апликацијата на Горјан – World of Selfie – Македонската биткоин сцена молчи … и прави пари Бонус линк: SelfieCity
| | веќе видена

Во петокот со осбено задоволство бев дел од (претпоставувам) првото официјално одбележување на Startup Europe Week во Македонија . Бев дел од втората сесија заедно со моите драги пријатели Наташа ( @Missy_Delilah ), Петар ( @ninovski ), Митко ( @mitcome ), Ева ( @naloria ), Теди и Виктор ( @ViktorDano ). Само на кратко, настанот беше одличен, имаше убава енергија и ми се чини дека беше одлична идеја да се спојат 3 различни света (државни органи, компании и инвеститори) засегнати со истата тема: развој на стартап сцената во Македонија. Моето излагање беше посветено на делот со неуспесите на стартапите. И токму во таа насока презентацијата всушност беше составена од 7 прашања поврзани со основните фактори за успех на еден стартап. Факторите се преземени од анализата на Бил Грос (видео подолу) претставена во март минатата година на TED настан. Со цел да ја направам мојата презентацијата интерактивна а и да остане нешто повеќе забележано од целиот настан решив всушност тоа да биде мало (методолошки ...
сите 2 | | | веќе видена

Оваа година Spark.me се одржува на 28 и 29 мај, секако во Бечичи, т.е Будва. Како и минатите неколку годни ние нема да го испуштиме најдобриот регионален настан во сферата на маркетингот, менаџментот и стартап културата. Неодмана организацискиот тим објави и официјален конкурс преку кој ќе може доколку активно креирате (квалитетна) содржина на интернет да се вклучите на настанот како официјален блогер. Велат се што треба да направите е да објавите содржина (може да е текст, аудио или видео) на тема: зошто сакам да учествувам на Spark.me конференцијата. Обајавете ја каде обично го правите тоа (блог, подкаст, влог или сл.) вклучете го хаштагот #SparkMe и пријавете го линкот во формата на оваа страница: Become an Official Spark.me Blogger Списокот на избрани блогери ќе биде објавен на 15 март. Секој од избраните официјални блогери ќе добие бесплатна влезница за конференцијата, сместување за период од 4 дена како и вклучување во легендарната Spark.me тура со брод по смата конференција. Обврските на секој ...
| | веќе видена

Текстов првично е објавен во новогодишното издание на Економија и бизнис , затоа што на крај испадна текст за Allweb но и честитка за Нова Година, еве го и тука. Добре дојдовте во светот на искуството, светот во кој не разликуваме онлајн и офлајн, светот во кој информациите ги преџвакуваме за милисекунда и во следната носиме одлука за купување. Оставивме уште еден AllWeb зад нас Минатиот месец на 13 ноември се одржа четвртото издание на конференцијата која нè движи напред . Единствената конференција за дигитален маркетинг од оваа година слободно можеме да започнеме да ја именуваме и како единствена конференција за маркетинг. Ова е не е само поради фактот дека нема слични настани во текот на годината, за што искрено жалам, туку затоа што она што на почетокот почнавме да го именуваме како интернет маркетинг и онлајн ПР, па подоцна го трансформиравме во дигитален маркетинг, веќе од следната година слободно ќе можеме да го наречеме маркетинг. Дигиталниот маркетинг нема потреба веќе да се двои, тоа во неколку ...
сите 4 | | | веќе видена

Во втората епизода по враќањето на #комкаст останав сам, и тоа во Ровињ. Поради технички проблеми Митко не успеа да се вклучи во живо со видео но ме слушаше мене и по претходните координации успеа да учествува во муабетот. Погледни ја втората епизода на #комкаст [видео]
| | веќе видена

После голема пауза и многу одлагања конечно се вартивме со нашиот #комкаст. Овој пат со доста промени. Прво и основно сменет е форматот, наместо аудио сега одиме видео. Второ наместо тим од три домаќини (јас, Сеад и Мите) сега сме двајца јас и Митко Цабевски. Заради практични причини (од квалитетот воопшто не сме задоволни) решивме да користиме Google Hangouts, ако оваа опција се покаже како непрактична ќе бараме нова, сега за сега изгледа ОК. Темите, помалку или повеќе остануваат исти со можеби малку различна распределба. Значи коментираме за технологја, маркетинг и медиуми, се низ призма на дигиталниов свет. Да не должам повеќе, погледи ја првата епизода. Секоја критика, забелешка, пофалба или предлог се добредојдени.
| | веќе видена

…не можам да престанам да мислам како ќе изгледа новиот модел на iPhone …ме нервира тоа што вестите се премногу необјективни …политичарите се идиоти …ми се повраќа од коментарите на вестите Текстот е изработен во соработка со „ The School of Life “ и преставува адаптација на дел од едукативните материјали од серијалот Newstherapy.com …не можам да престанам да мислам како ќе изгледа новиот модел на iPhone Во вестите често наоѓаме шпекулации за тоа како ќе изгледа новиот модел на вашиот омилен смартфон, лап топ, таблет или некој друг уред. Ако подразмислиме, ќе сфатиме дека сме наведени премногу да се возбудуваме за промените на некои производи кои во суштина се ситни или површни. Најчесто, овие најавени производи се многу слични на своите претходници. Под постојаниот притисок на овие информациски подбуцнувања стануваме нетрпеливи колку бавно се развива технологијата: каде се веќе тие мобилни телефони што се полнат еднаш неделно и кои ќе можат да принтаат материјали? Ваквите содржини често се придружени со ...
| | веќе видена

Не знам дали заради тоа што е прв пат навечер да организиараме #SMDayMK или дека има базен, ама едвај чекам да дојде петок. Нам ни изгледа дека сме и скоро спремни. Џабест веќе се подготвуваат за нивниот дел со #ФотоНаНеделата а Фрагмент Комуникации и DJ Shurbe ги договоривме за 2 минути. Програмата и официјално е затворена. Ќе изгледа вака некако: 20.00 – Почеток, доаѓање, собирање, запознавање… се во едно. 20.30 – Формален (официјален) дел со презентации #ФотоНаНеделата – Душан Марковиќ (@elektropionir76) #ЛетовоСакам на Social Media Day – Александра Коложег (@Kolozheg) и Бојана Трајковска Никој нема да ти каже фала, направи го тоа за себе! – Јована Тозија (@jovanatozija) Reddit – Првата страна на Интернетот – два пениса мислат повеќе од еден – Виктор Арсовски (@ViksaaSkool) и Ѕвонко Плавевски (@Giotto_mkd) 21.45 – Неформален дел со DJ Shurbe За сите кои прашуваа или кои не се сигурни да појасниме: за овој настан не е потребна претходна регистрација нити плаќање. Настанот е отворен за сите Social ...
| | веќе видена

Не ни се веруваше дека ова е четврта година по ред како го организираме Social Media Day, а како да беше вчера кога се накрцавме во комбе и кога Медо откри дека има институција т.н. пазарен ден. Па и Велес и лудиот дожд не ми изгледаа дека беа пред 3 години. Ама ете времето си минува, многумина не потсетуваа и прашуваа кога и каде ќе биде следниот Social Media Day и еве конечно (маааалку можеби касно) но денес го најавуваме овогодинешниот собир. Од каде да почнам, од програмата или од локацијата? Ајде од програмата, овој пат ќе биде за нијанса пократка, затоа што ова ќе биде вечерен настан, но и за да ви ја задржиме концентрацијата целосно. Ќе има 4-5 презентации, ама детали ќе пиштиме во среда. Како најава само да спомнам дека ќе се зборува за reddit, #ФотоНаНеделата, #ЛетовоСакам, #НаТочак… Секако ќе има многу време и за дружење и за запознавање на нови ”интернет фаци”, но ќе има и време и за бањање и за летна журка (ако не ни врне). Локацијата е Комплекс Базен Ирина , на почеток на Припор, веднаш ...
сите 20 | | | веќе видена

Немам пишано пост на блогов точно 6 месеци. Што од мрза, што е недостиг на време, но најмногу од недостиг на мотивација. И кога после 6 месеци решавам да пишам пост, претпоставувате дека сум ултра, мега, гига мотивирана. И за тоа има само 1 единставена причина, Spark.me Нема доволно зборови да ви објаснам на каква конференција бевме, и колку вредеше да се биде таму. Конференција која ти отвора стотина прашања во глава и те тера да размислиш што ти всушност правиш и колку имаш постигнато. Емоции еден куп, импресии уште повеќе, инспирација и мотивација на кило. Тимот на Spark.me РАСТУРИ! Само првиот ден беше подобар од двете минати конференции заедно. Дури и после втората презентација, конференцијата можеше комотно да се затвори и пак да биде најдобрата. И уште сум превозбудена па можеби и многу повеќе емотивно реагирам, но погоре кажаното беше краен заклучок на секој учесник/посетител поединечно. Bravo ekipa @sparkme i @vulicvladimir . I da zatvorite konferenciju posle @papadimitriou bilo bi dovoljno:) ...
| | веќе видена

Spark.me ја најавија уште во јануари и тоа ни помалку ни повеќе туку со единствениот Ramon De Leon . Но мене тоа не ми беше новина затоа што знаев дека ќе доаѓа уште од лани, па си реков ајде ќе почекам уште некое име за да пишам колку сум возбуден за овогодинешното издание на најдобрата конференција во регионот. Потоа го објавија Marvin Liao и си реков, ќе чекам уште. Па го објавија менаџмент гуруто J. B. M. Kassarjian и знаев дека ќе има уште добри имиња особено од области поблиски до мојот интерес па си реков ќе си чекам јас уште. Па го објавија Timo Vuorensola , и тука малку се подзамислив но не се предадов. Ќе чекам. Tine Thygesen и Steli Efti се од светот на стартапите а јас си ветив дека ќе чекам некој од маркетинг светот. И не дочекав. Peter Sunde доаѓа на Spark.me Не е од маркетинг светот ама е толку многу важен и добар што решив да не чекам веќе. Денес сабајле Spark.me го најавија својот следен говорник. Станува збор за еден од основачите на Pirate Bay. Piter Sunde е скандинавски ...
сите 2 | | | веќе видена

Скалата на пропагандата покажува различни степени на когнитивна манипулација (односно манипулација со информации, идеи и заклучоци), од поедноставни кон посложени начини. Како и во примерот со скалата на говорот на омраза , и пропагандиот комуникациски чин тргнува од идеја , преку вербализација , со цел да предизвика одреден ефект или акциј а. Кај пропагандната скала, прогресивно се зголемува контролата врз оној кон кого се комуницираат пораките, сè до степен во кој е прифатливо во форма на наредба императивно да се наложи што треба слушателот на пораката да прави. Првиот степен на когнитивната манипулација при пропагандата е (1) бирање на информации кои одговараат за пораката и посакуваните реакции. Оние информации кои не одговараат на посакуваните интерпретации и ефекти едноставно се отфрлааат или игнорираат. Вториот степен е (2) вметнување во точните информации лажни или измислени информации, и нивно (3) мешање со точните информации. Во ваква форма, слушателот или читателот многу потешко може да ги ...
| | веќе видена

Скалата на говорот на омраза покажува различни степени на говорот на омразата, подредени по интензитетот на вербалното насилство, од понизок, кон повисок степен, при комуникација со афективна манипулација, односно при манипулација на чувствата. Исмевањето (1) како „најблага“ форма на вербално насилство, може да се интензивира во навредување (2), а потоа и во понижување (3). Следните степени на пожестоки форми на говорот на омраза се дискриминацијата (4) и дехуманизацијата (5), односно обесправување по одреден основ или право, и негирање на човечноста и правата кои природно се подразбираат за другите. Шестиот степен е сатанизацијата (6) односно поистоветување на одреден поединец или група со самото зло. Говорот на омраза, како комуникациски чин, се обидува од (а) ИДЕЈА преку (б) ВЕРБАЛИЗАЦИЈА, да предизвика одреден ефект или (в) АКЦИЈА. Низ тој процес, говорот на омраза овозможува психолошко наложување и оправдување на употребата на насилството. Ефектите на говорот на омраза можат да бидат нелагодност, немир, ...
сите 2 | | | веќе видена

Динамичните промени на комуницирањето и медиумите влијаат интензивно на нашето секојдневие, но промените во нашите сфаќања за тој процес одат далеку побавно. Во прилог на тоа неколку медиумски труизми кои милуваме да ги игнорираме: Новинарите не се четврта власт Поради промените во структурата на протокот на информации, од „еден-кон-многу“ во „секој-кон-секого“, менаџирањето на јавните информации повеќе не е функција, или привилегија, само на новинарите. Тие од општествена група која има овластувања, средства и знаења да собира и дистрибуира информации, постапно станаа еден од неколкуте позначајни фактори во процесот на креирање и ширење информации. Новинарите го загубија приматот во процесот на собирање и креирање информации, така што нивната улога од „примарни собирачи и толкувачи на информациите“, се промени во „учесници на динамичниот пазар на информации“. Новинарите ја задржуваат позицијата на најподготвени учесници во овој пазарен натпревар, но нивните досегашни предности често се поништени поради ...
| | веќе видена

Текстов оригинално е објавен во месечникот Економија и бизнис . Благодарснот до екипата таму која се согласи да го објавам текстот и на блог. Патем, имате препорака да си се претплатите на месечников, ретко место каде има што квалтетно да се прочита. Да, пишувам таму неколку месеци, ама препораката не е заради тоа. Крајот на годината е период кога сите се обидуваат да направат некој тип ретроспектива или предвидување на она што не очекува следната година. Веќе неколку недели на интернет сите посериозни и не толку сериозни сајтови, блогови и сл. ги објавуваат своите предвидувања. Како и секогаш, некои се скроз очигледни, некои се похрабри во своите предвидувања, но секогаш е интересно да се прочитаат и особено интересно за мене е да се стават во некој колку-толку локален контекст. За Македонија и локалниот пазар да се прават предвидувања, ми се чини е за нијанса полесно затоа што како и за ред други работи не се очекува ни во полето за дигитален маркетинг да измислиме „топла вода”, туку да прифатиме и ...
сите 2 | | | веќе видена

Нон стоп сум пред екран, ама тоа е лаптоп, таблет или телефон. Не гледам ТВ. Некогаш се наоѓам малце неинформирана, особено кога твитерџиите ќе фатат некоја ТВ тема и цела вечер се зборува само за тоа. Па барам на YouTube за што всушност се муабетело, за да можам да го фатам теркот на тајмлајн. Е токму заради оваа причина се радувам кога ќе се направи шоу исклучиво на Интернет (не дека тоа ми е професија, ама ај сега се правам дека е лично задоволство :). Прво ептен се радував на #SamoKazem онлајн серијал за млади и ептен ми е криво што нема втора сезона. Проектот имаше за цел да ги спои младите од регионот кои делат исти ставови и сништа без разлика на националноста и мајчиниот јазик. Исто им даде платформа на сите млади да си кажат што ги мачи, што ги нервира, што ги радува и се тоа само на Интернет, за да се сфати дека младите од целиот регион можат да се спојат на интернет во своите желби, надежи, проблеми, и сништа. Целиот проект ми беше така фино освежување и многу ме нарадува. Сега, повторно од ...
| | веќе видена

next