Ф1 Алманах

Според гласините кои кружат низ Ф1 јавноста, забраната за тестирање во текот на сезоната нема да важи од следната година, според договорот кој бил постигнат помеѓу тимовите за плановите за тестирање за наредната сезона. По инцијалните разговори во Монако каде што беше најавено дека ќе се олабават рестрикциите околу тестирањето на болидите за време на сезоната, во Монтреал мнозинството од екипите се согласиле за оддржување на 4 тестирања за време на сезоната кои би траеле по 2 дена и би се оддржувале по завршувањето на некои од европските трки, а како денови се планирани вторник и среда . Според информациите на Дејли Мејл, трошоците од овие тестирања би биле компензирани со намалување на часовите за користењето на воздушните тунели, промотивните возења за спонзорите, праволиниските ародинамички тестови како и намалување на тестовите за младите возачи. Се верува дека Форс Индија, Торо Росо и Катерхем биле тимовите кои се спротиставиле на оваа одлука, но се очекува дека договорот ќе биде ратификуван од ФИА на ...
| | веќе видена

Возачот на Мерцедес, Луис Хамилтон изјави дека и покрај победата и подиумот на изминатите две трки неговиот тим ги нема решено проблемите со огромната деградација на пневматиците Иако ја започна трката во Канада, од второто место, сепак тој успеа изгуби само една позиција до крајот на трката, што го смета како напредок ако се земе во предвид дека пред две трки, односно во Барселона кога заврши на 12тото место иако стартуваше од првиот ред во квалификациите. - Работиме цело време. Проблемите не се излечени (мислејќи на проблемите со пневматиците з.а) и не помина долго време од Барселона, каде што навистина имавме проблеми. Претпоставувам дека бевме на две патеки каде што нема многу брзи свиоци и поради тоа немавме никакви проблеми. Работевме на техники кои би придонеле за грижа на пневматиците, ладењето на сопирачките и сите тие работи кога ќе ги соберете помага. – изјави Хамилтон. Тој се осврна и на проблемите со неговиот болид при запирањето, изјавувајќи дека тој сегмент сеуште не е подобрен. - Слично како ...
сите 2 | | | веќе видена

Еден од редарите на трката во Канада го загуби својот живот при помош додека се остранувал еден од болидите кои биле застанати на патеката. Асистирајќи на возилото кое го носело болидот во боксот по завршувањето на трката, на редарот му паднало радиото, и притоа обидувајќи се да го земе, бил удрен и прегазен од истото возило. Редарот веднаш ил пренесен во болницата во Монтреал, каде што поради сериозноста на повредите не успеал да преживее. Оваа трка во Монтреал била јубилејна десетта за редарот, кој воедно били член на автомобилскиот клуб на Нотр Дам во Монтреал. ФИА и воедно Ф1 возачите преку соопштенија и изјави изразија сочуство за загубениот живот. Поради околностите, идентитетот на починатиот редар не е објавен. Ф1 Алманах исто така изразува сочуство за загубениот живот на редарот, со надеж дека во иднина нема повторно да бидеме сведоци на вакви ситуации.
сите 3 | | | веќе видена

Себастијан Фетел е задоволен од пласманот на третата позиција во квалификациите за ГН Монако, иако смета дека и пол позицијата била на дофат. На прес конференцијата по квалификациите што се возеа на променливо време, но финишираа на исушена патека со очекувани резултати, трикратниот светски првак рече дека ова е добра позиција за старт во утрешното гран при. - Бев вознемирен поради мојот круг, мислам дека притискав повеќе од потребното. Стартот на кругот не беше лош, но не беше ни одличен, имајќи предвид дека требаше да извозам два летечки круга, а не еден, но јас го одлучив тоа. Мислев дека гумите ќе бидат добри само за првиот круг. Имав проблеми целиот викенд, но на крајот беше тесно. Пол позицијата беше достижна денеска, но сепак сме трети. Со двајцата возачи на Мерцедес пред нас, тоа е нешто што го очекувавме, да бидат добри. Ние имаме добар болид во тркачки услови и би требало да стигнеме до добар резултат утре. - кажа пилотот на Ред Бул, додавајќи дека очекува да имаат идентични стратегии со оние зад ...
| | веќе видена

Екипата Вилијамс е во незавидна ситуација со влошени резултати откако во 2005-та година го раскина бракот со БМВ, но сега се засилија шпекулациите дека тие од 2014-та година ќе склучат договор за користење на моторите на Мерцедес. Минатава декада, по БМВ тие користеа мотори на Тојота, Косворт и сега на Рено, но со промената на правилата од осум-цилиндрични атмосферски агрегати на шест-цилиндрични турбо мотори се создаваат услови за прегрупирање на екипите и снабдувачите. Во светло на најавеното селење на Мекларен во таборот на Хонда, се ослободува едно место во деловниот круг на германската компанија. Дополнително, медиумите шпекулираат дека моторите на Рено ќе бидат најскапи на пазарот во 2014-та година, со цена во рангот на 20 милиони долари, додека Мерцедес и Ферари се меѓу поевтините опции. - Одлуката е донесена и ќе биде соопштена викендов. - тврди швајцарскиот весник Блик, а слична сторија објави и германскиот магазин Ауто, мотор унд шпорт. Акционерот на Вилијамс, како и донеодамнешен извршен менаџер, ...
сите 3 | | | веќе видена

Нико Розберг и Луис Хамилтон повторно го окупираа првиот ред на стартот од трката за Големата награда на Монако, иако квалификацискиот трилер се закануваше дека ќе заврши со поинаков расплет. Дождот на почетокот ги принуди пилотите да ги користат интермедија пневматиците, па распоредот на силите не беше точно видлив. Сепак, на крајот сите ја финишираа третата сесија со „супер-меките“ гуми, кога дојде до израз надмоќта на Мерцедес во загревањето на гумите. Во финишот најпрво Фетел и Вебер се изборија за врвот, но потоа на сцена стапија Хамилтон и Розберг, па секој од нив како ја минуваше стартно-целната рамнина, го освојуваше првото место. Конечното време на Розберг беше 1:13.876 и со една десетинка пред тимскиот колега, тој ја освои третата пол позиција за себе годинава, а четврта за екипата. Фетел во последното излегување го подобри својот резултат, но само за да задоцни 13 илјадити делови од секундата зад Луис, со што првата тројка е набиена во интервал од една десетинка. Вебер беше дополнителни две ...
сите 32 | | | веќе видена

Откако од сите релевантни страни инволвирани во Формула 1, пилотите на Мерцедес беа посочени како фаворити за квалификациите, а со тоа и за трката во која саботниот пласман има голема улога, во кулоарите се наметна прашањето за воведување на тимски наредби. Мерцедес ги употреби овие непопуларни мерки за време на трката во Малезија, кога на Розберг не му беше дозволено да го престигне Хамилтон иако беше побрз од него. Доколку пилотите се наредат еден зад друг на стартот, аналитичарите сметаат дека тимските наредби ќе бидат неизбежни. - Немаме број 1 и број 2 возачи. Тогаш одлуката беше донесена и ќе беше подеднаква ако пласманот беше обратен. Ние го претставуваме Мерцедес на патеката, неговата масивна финансиска инвестиција, како и стотината луѓе на патеката и во фабриките. Понекогаш, потребно е да се лимитира ризикот и да се донесат болидите до целта. - изјавил Розберг за англискиот весник Телеграф, изнесувајќи детали за рамноправноста во тимските наредби која не беше досега јавно публикувана.
| | веќе видена

Кими Раиконен има своја логика околу засилените шпекулации за неговата иднина во Формула 1, особено по пројавениот интерес од страна на Ред Бул. Финецот во Монако беше пристиснат од акредитираните новинари да открие детали за договорот што му се нуди, но тој остана на својот став дека се уште не размислувал за промена на тимот. - Во моментов нема многу врвни возачи кои се без ангажман. Веројатно јас сум единствениот, додека на други им завршува договорот следната сезона. Но, дури и кога имаш договор, гласините ќе кружат, а тоа е мошне нормална ситуација во Формула 1. Јас и мојот менаџмент не ги креираме приказните, тие доаѓаат од други места. Не брзам никаде, ако бев очаен да потпишам некој договор досега ќе го сторев тоа. Претпочитам да си ја работам мојата работа, па доколку ја завршам добро, сигурен сум дека ќе го добијам договорот што го сакам,- гласи позицијата на Финецот, кој признал дека постојат опции да направи трансфер во Ред Бул, но не очекува дека тоа прашање ќе се затвори за трка или две. – ...
сите 30 | | | веќе видена

Нико Розберг и Луис Хамилтон ги постигнаа најбрзите времиња во тренинзите за Големата награда на Монако, со што го оправдаа статусот на фаворити кој им е доделен заради можноста да постават брзи времиња во квалификациите, бидејќи оваа патека ги форсира оние што имаат добри пласмани во сабота. Времето на Розберг беше единствено под границата од 75 секунди, поставено во неговиот прв обид со супер-меките гуми, при што никој друг не му се доближи до 1:14.759. Хамилтон кој цело време одржуваше чекор со него на врвот повторно се најде зад Розберг, задоцнувајќи три десетинки. Фернандо Алонсо беше единствен кој им парираше, па го постигна и најбрзото време во првиот сектор на патеката, но задоцни речиси половина секунда на останатиот дел. Сепак, доказ за добрата форма на Ферари во Монако е четвртото место на Фелипе Маса со дополнителна десетинка зад Алонсо. Марк Вебер е најдобро пласираниот возач на Ред Бул на петтата позиција, додека за деветтото место на Фетел постои објаснување дека имал проблеми со КЕРС уредот. ...
сите 30 | | | веќе видена

Германскиот весник Шпорт Билд сугерира дека следните денови ќе се објави договорот меѓу Рено и Торо Росо, со кој и втората екипата на Ред Бул ќе ги откаже услугите на ергелата од Маранело. Според сторијата ова ќе се случи на крај од викендот во Монако, а ќе значи многу голема доверба на компанијата за енергетски пијалоци во турбо моторот што Французите го подготвуваат за 2014 година. Колку и да е ризично како потег да се имаат две екипи со исти мотори, истовремено тоа е потег кој овозможува дел од техничкото знаење на едниот или другиот тим да се пренесе полесно. Се очекува дека Ферари ќе остане снабдувач на мотори во Заубер, но постои опција тие да им понудат свои мотори и на екипата Марусија. Шпекулациите кои циркулираат во други медиуми, укажуваат дека Ферари е поефтин од Рено, но за возврат бара „согласност“ околу техничките прашања и носење на нови правила, што на Ред Бул повеќе не му конвенира откако со италијанскиот тим влегоа во дуел за некои прашања, од типот на пневматиците на Пирели.
сите 3 | | | веќе видена

Фернандо Алонсо ја посочи трката во Монако како една од трите што секој возач сака да ги освои, но сепак делува како да не верува дека црвениот болид има капацитет за таков подвиг овој викенд. Победникот на последната трка во Шпанија внимателно ги бираше зборовите за да ги искаже своите очекувања. - Оваа трка, заедно со онаа „24 часа Ле Ман“ и „500 милји на Индијанаполис“ е нешто што секој возач сака да го освои. Се разбира дека и јас сакам да станам првиот пилот кој победил тука три пати со три различни тима,-рече Шпанецот. Алонсо на прес конференцијата за акредитираните новинари рече дека за него е дополнителен притисок фактот што Ферари нема победа на оваа патека веќе 12 години (од 2001 година). Тој е последниот возач во низата кој ја коментираше квалификациската надмоќ на Мерцедес на последните три трки. - Ако треба Мерцедес да победи на една трка, нека биде тоа на оваа,- отсечно рече двократниот шампион.
сите 13 | | | веќе видена

Марк Вебер посочи две нешта како рецепт за успех на трката во Монако, каде што тој триумфираше во 2010 и 2012 година. На прес конференцијата што екипата ја одржа на својот сплав во кнежевството, австралискиот пилот ги издвои квалификациите и реакцијата на пит стоповите на конкуренцијата. - Квалификациската позиција тука има голема важност, таа е како сервис во тенисот. Исто така, мора да се земе предвид реакцијата на пит стоповите, особено на почетокот,- рече Вебер, потсетувајќи дека лани се одеше со едно застанување во гаражата. – Последна работа е можноста за возачка грешка, бидејќи во Бахреин и да сакаш не можеш да го удриш болидот, но тука тоа е возможно. Сепак, тој беше искрен и рече дека во кампот на Ред Бул се уште не ги разбираат пневматиците. - Во Малезија на третиот тренинг бевме изгубени, а во трката имавме „еден-два“, но никој не може да објасни зошто. Истото се случи и во Бахреин, Себастијан победи, но никој не знае како,- рече австралискиот пилот. За Ф1 Алманах од Монако, Александар Табаковски ...
сите 2 | | | веќе видена

По три трки во низа со освоена пол позиција, пилотите на Мерцедес се најголемите фаворити за успех во квалификациите на Големата награда на Монако, благодарение на фактот дека оваа трка го вреднува пласманот од саботата. Тајната на Мерцедес е во брзото загревање на гумите, по што се во можност да извадат максимум перформанси во текот на еден квалификациски круг, но слабата страна е што тоа загревање не можат да го контролираат во тркачки режим, па гумите побрзо им деградираат. Пирели предвидува дека на неделната трка ќе има по две застанувања во боксот, што секако би значело повеќе возбуда од ланското издание кога сите имаа по еден пит стоп и во колона стигнаа до целта. Абењето на гумите е мошне ниско, а места за престигнување тешко се наоѓа освен ако оној што е понапред не направи грешка, па тоа става акцент врз стратегијата за трката. Иако ова е најкусата трка во календарот со 260,52 километри вкупна должина, ќе се возат 78 круга со очекувано времетраење од два часа. Иако Себастијан Фетел води на табелата ...
сите 3 | | | веќе видена

Победникот на шпанското гран при од пред две седмици ќе атакува на нов рекорд на асфалтот во Монте Карло. Алонсо тука славеше во 2006 со Рено и во 2007 со Мекларен, па доколку победи со Ферари ќе стане првот возач кој што триумфирал со три различни екипи во Монако. Од сите досегашни победници во Монако, само четворица никогаш не победиле повторно на оваа патека, што е показател дека оние кои имаат добро досие во Монако, секогаш можат да се сметаат за фаворити. Од активните возачи, шестмина имаат победи во периодот од 2005 до денес, при што Алонсо и Вебер славеле по два пати, додека Раиконен, Батон, Хамилтон и Фетел се надеваат да го повторат успехот. Иако ова се води како 71 трка во кнежевството, де факто е 60-та што се бодува за светското првенство на Формула 1, а на речиси половина од овие трки (26), славел оној што бил на пол позицијата. На дополнителни 13 трки, победил возачот кој стартувал како втор, но од 2000 до денес, тоа е забележано во само два наврати, со Михаел Шумахер во 2001 година и со Дејвид ...
сите 14 | | | веќе видена

Возачот на Форс Индија, Пол ди Реста смета дека овогодинешната деградација на пневматиците е многу подобра за спортот, за разлика од другите возачи кои се убедени во спротивното. Според Ди Реста, огромната деградација на пневматиците придонесува за уште поголема драма во секоја трка. - Можеби е досадно на првата позиција, но не е толку досадно кога се натпреваруваш за повисока позиција. На 11 кругови до крајот на трката во Барселона, ние се боревме за позиција повеќе бидејќи бевме на стратегија со 4 застанувања и моравме да се натпреваруваме со тие што беа со 3 застанувања. Тоа е голема работа. Убаво е кога работите се менуваат во трката, а деградацијата станува поголема. На некои трки, во петок по тренинзите сте веќе исплашени бидејќи сметате дека треба да направите многу застанувања во боксот, но до недела, инженерите ги решаваат проблемите. - изјави Ди Реста. Тимот на Форс Индија, заедно со неколку други тимови, често се одлучуваат за варијантата да ја преседат третата квалификациска сесија со цел да се ...
| | веќе видена

Доколку минатата година во Монако беше случај да гледаме стратегија со едно застанување во боксот, Пирели за оваа година предвидува две застанувања. Ако се земе предвид дека претекнувањето во Монако е доста тешко, од Пирели велат дека квалификациите повторно ќе бидат многу битен сегмент од стратегијата за трката. - Во Монако очекуваме во просек две застанувања во боксот, бидејќи во Монако ќе имаме многу помала деградација на пневматиците. Сепак тоа нема да придонесе за послабо тактизирање од тимовите, бидејќи во минатото видовме дека возачите применуваат различни стратегии и на крајот ја завршуваат трката многу близу еден до друг. Трката во Шпанија беше победена од болид што стартуваше од третиот ред, нешто што не се случило претходно, па ќе биде интересно да се види дали истото ќе се случи во Монако. Патеката е позната по тоа дека се претекнува тешко. Поради ова, стратегијата станува уште побитна со цел тимовите да ги подобрат нивните стартни позиции. - изјави шефот за Пирели во Ф1, Пол Хембери.
сите 11 | | | веќе видена

Поранешниот технички директор на Мекларен, Педи Лов, ќе се приклучи на екипата на Мерцедес, по спогодбата која се случила помеѓу овие два тима. Тој ќе ја има истата улога во тимот на Мерцедес, започнувајќи со работа од 3-ти Јуни, со огромен фокус врз техничките работи околу болидот, придружуван од тимскиот шеф Рос Браун. - Со задоволство го очекувам Педи во тимот за да почнеме да работиме заедно. Има одлични успеси во овој спорт и беше цел на сите ривалски тимови во Ф1. - изјави Рос Браун. Доаѓањето на Лов во Мерцедес ќе значи повторно соединување со Луис Хамилтон кој беше под негово раководство додека беа во тимот на Мекларен. - Возбуден сум што ќе бидам дел од една талентирана и способно-техничка организација. Тимот веќе го има најбрзиот болид во досегашниот дел од сезоната, а додека техничките предизвици во 2014-та ќе ни бидат уште поголема можност да ги максимизираме синергиите кој овој тим ги нуди. Тоа е предизвикот што го очекувам. - гласи изјавата на Лов.
сите 3 | | | веќе видена

Добавувачот за пневматици во Формула 1, Пирели, преку својот шеф Пол Хембери излезе со изјава по огромната дебата околу промената на овогодинешните пневматици која треба да се случи по трката во Канада. Дополнително, управното тело на ФИА исто така не ја поддржа промената на пневматиците, мислејќи да се менува структурата, туку доколку би била направена било каква промена, истата да биде за зголемување на безбедноста. - Промените што ќе бидат направени се многу поминимални отколку што тоа изгледа на прв поглед. Се обидуваме да најдеме решение кое ке биде добро за сите, а нас ќе не ослободи од проблемот што го имаме. Се надеваме дека тоа можеме да го изведеме без притоа радикално да ја промениме работата на било кој тим. - изјави шефот на Пирели за Ф1, Пол Хембери.
сите 8 | | | веќе видена

Дани Педроса стана првиот возач во 2013 година кој стигна до втората гран при победа, откако на првите три трки тој, заедно со тимскиот колега Маркез и актуелниот шампион Лоренцо, прокнижија по еден триумф. Стартот на трката беше одбележан со влажниот асфалт, бидејќи во пресрет на француското гран при дождот ја потопи областа мајнската провинција, каде што е лоциран и славниот автодром. Сите фаворити стартуваа со гуми за влажно, но носителот на пол позицијата, Марк Маркез во тие услови воопшто не се снајде и потона на осмата позиција. Наспроти него, додека патеката беше влажна, возачите на Јамаха, Валентино Роси и Хорхе Лоренцо, напредуваа и се бореа за место на пиедесталот. На врвот од самиот почеток се најде Андреа Довициозо, а единствено Дани Педроса успеа да ги мине конкурентите и да го предизвика поранешниот тимски колега на дуел. Како што времето се стабилизираше и патеката се сушеше, Педроса стана недостижен, иако мора да се спомене дека правеше грешки во дба наврати, при што Довициозо повторно се ...
сите 3 | | | веќе видена

Ергелата од Маранело упати контра напад врз најгласните критикувачи на гумите употребени во трката за Големата награда на Шпанија, иако избегна да го именува тимот Ред Бул. На својот веб сајт, каде што италијанскиот тим објавува прес соопштенија, повремено се појавува и колумна потпишана со „The Horse Whisperer“, па токму во неа се наведени неколку други примери од богатата историја на „црното коњче“. - Срамно е што овие влијателни души беа молчаливи пред две години, кога на истата патека Каталуња, но и на онаа во Истанбул, пет од шесте возачи на подиумот имаа идентичен број на застанувања во боксот колку што имаа сега Алонсо и Маса. Нема ништо ново во победувањето на трка со правење на повеќе пит стопови, дури и со бришење на оние кои се во променливи временски околности. Некој ќе се сети на 2004 година, кога Михаел Шумахер го освои француското гран при менувајќи ја стратегијата од три на четири застанаувања. Тоа беше клуч кој му овозможи на повеќекратниот светски првак да излезе пред возачот на Рено, ...
| | веќе видена

next