• Makedonska Opera i Balet - Macedonian Opera and Ballet, Skopje
  • 20:00:00 , 09 Мај, 2017 до 23:00:00 , 09 Мај, 2017
  • купете билети овде
  • Makedonska Opera i Balet - Macedonian Opera and Ballet
  • 103 доаѓаат, 208 можеби
  • Настанот е завршен
  • \\\ English bellow \\\ТРАВИЈАТА - Џузепе Верди (премиера)Диригент: Џанлука Мартиненги (Италија)Асс. диригент: Иван ЕминовиќРежисер: Верена Штојбер (Германија)Сценограф и костимограф: Софија Шнајдер (Германија)Кореограф: Саша ЕвтимоваСветло дизајн: Васко ЛисичовКонцерт–мајстор: Климент ТодороскиАсс.режисер: Љупка Јакимовска, Трајко ЈордановскиАсс. костимограф: Бранкица Јордановска, Инес Гоља, Драгица КиранџискаАсс. хор мајстор: Ѓурѓица Дашиќ, Јасмина ЃорѓескаКорепетитори: Елена Сиљаноска, Јанинка Невчева, Андреја НауновИнспициенти: Мирче Стојчевски, Љупчо Полизов, Драган Костадиновиќ, Марко ПавлевскиСуфлери: Светлана Георгиева, Павлина Здравкова, Невена ГеоргиеваНАСТАПУВААТ:Виолета Валери: Ана ДурловскиАлфред Жермон: Дарко НешовскиЖорж Жермон: Борис ТрајановФлора: Николина ЈаневскаАнина: Александра Лазаровска-ВасилевскиБарон Дуфол: Владимир СаздовскиМаркиз Д’ Обињи: Драган АмповГастон: Дамјан ПопоскиД-р Гренвил: Борко Биџовски, Диме ПетровЏузепе: Игор ГиновскиКомесарио: Ернес ИбраимовскиОркестарот, хорот и балетскиот ансамбл на МОБЗа ТРАВИЈАТАЗа мене најважното нешто во операта, генерално, е да видите реални карактери и вистински емоции на сцената, не само површна сценска игра и пеење. Она што мене особено ме интересира е да ги слушнам приказните што луѓето имаат да ги раскажат. За мене, Верди е еден од најголемите раскажувачи на сите времиња. Вистински човек на театарот кој своите на своите ликови им дава време да размислат пред да проговорат, време да реагираат на нештата што се случуваат околу нив. Со „Травијата“, тој уште еднаш ги крши табуата. На сцената не донесува кралеви и кралици или херои, што било пракса на оперските композитори на времето. Напротив, на сцената тој донесува „нормални“ луѓе. Но, и повеќе од тоа: дозволува главниот карактер во операта да биде една жена со низок морал, љубовница. Во „Травијата“ се наоѓаме себеси во т.н. „демимонд“. Ја гледаме Виолета и нејзините пријателки, љубовници на најбогатите мажи во општеството како се забавуваат. Овие мажи кои дома имаат сопруги и деца, можат да си дозволат слободното време да го поминуваат со млади убави жени. За возврат, тие им обезбедуваат станови и им купуваат автомобили, им подаруваат скапи подароци, накит и фустани, што ги прават уште поатрактивни и попривлечни. Овој животен стил на жените „придружнички“ на мажите од високата класа не е нешто што било својствено само за 1850-тите. И денес постои, а сигурно ќе продолжи да постои и во иднина. Она што мене особено ме интересира врзано за овој животен стил е лицемерието што стои позади него. Луѓето зборуваат за вулгарноста во изгледот и однесувањето на некои жени, а од друга страна и тие самите сакаат да гледаат разголени девојки на модните писти, во видео спотовите и рекламите. Вистината е – сексот се продава. За мене тоа е лицемерието на патријархалното општество во кое проблем не е мажите да имаат жени и девојки на страна, но е проблем кога некој, а во случајот на „Травијата“ тоа е Алфредо, ги прекршува правилата и се вљубува во една од љубовниците, и дури и полошо – решава да живее со неа. Ова не е типичен пример како светот во кој мажите доминираат функционира, и е нешто што не смее да се случи. За да не дојде до тоа, го имаме Жермон, за мене најлицемерниот од сите ликови, човек кој зборува за чест и гордост, иако самиот е решен да ги уништи животите на другите луѓе за да ја спаси сопствената репутација. Тој исто така искажува љубомора кон помладата генерација која нештата ги гледа од поинаква перспектива. Сметам дека денес особено сме соочени со егоистичното и нарцисистичко однесување на одредени луѓе што има катастрофални последици. Потребно е да се бориме против него со многу љубов и страст, како што тоа го прават Виолета и Алфредо. И иако за нив е веќе доцна на крајот, тие можеби и придонесуваат за промени во иднина. Верена Штојбер – режисерЕден од темелите на светскиот оперски репертоар, партитурата на „Травијата“ изобилува со фантастични музички сегменти што уживаат огромна популарност на оперските и концертни подиуми ширум светот. Токму генијалната музика, но и комплексното „безвременско“ либрето и живописните ликови кои зборуваат за универзалноста на човековата природа ја сместуваат „Травијата“ меѓу најпопуларните, и истовремено најинтимни оперски ремек-дела на Џузепе Верди. Македонската публика секогаш со восхит ја дочекува Ана Дурловски, сопранот што продолжува да остварува блескави успеси на светската оперска сцена воодушевувајќи ја публиката и критиката со својата совршена техника, интонативна прецизност и волуминозен и кристално јасен тембр. Уверливо, со „ласерска“ прецизност во интерпретацијата, волшебна колоратура и совршена фразеологија, Дурловски ги толкува оперските улоги на сцените и фестивалите ширум Германија, во Шпанија, САД... „Травијата“ со Ана Дурловски во насловната улога на големата сцена ја поставува реномираната германска режисерка Верена Штојбер, креирајќи моќна продукција чии што главни атрибути се смелото сценско дејствие и визуелниот квалитет. Вистински празник за вљубениците во оперската уметност, на отворањето на јубилејните 45-ти „Мајски оперски вечери“. \\\LA TRAVIATA - Giuseppe Verdi (Premiere)Ceremonial openingThe Orchestra, Choir and Ballet ensemble of Macedonian Opera and BalletGianluca Martinenghi (Italy) - conductorVerena Stoiber (Germany) - director Sophia Schneider - set design and costume design Sasha Evtimova - choreography Vasko Lisichov – light designerCast: Ana Durlovski - Violetta ValéryDarko Neshovski - Alfredo GermontBoris Trajanov, Marjan Jovanoski - Giorgio GermontNikolina Janevska - Flora Aleksandra Lazarovska-Vasilevski - Annina Vladimir Sazdovski - Barone Douphol Dragan Ampov - Marchese d’Obigny Damjan Poposki - Gastone Borko Bidzovski - D-r Grenvil Igor Ginovski - Giuseppe Ernes Ibraimovski - comessarioAbout TRAVIATAThe most important thing for me in opera generally is to see real characters and real emotions on stage, not just some superficial standing and singing. I am very interested in the stories people have to tell. For me Verdi was one of the greatest storytellers of all times. A real man of the theater who always gives his characters time to think before they sing and time to react to the things that are happening. With Traviata he once more broke a taboo. He didn’t bring kings and queens or heroes on stage, like composers used to do until then. He brought “normal” people on stage for the first time. And even more than that: He let a mistress be the main character of an opera. In Traviata we find ourselves in a so-called “demimonde”. We see Violetta and her female mistress friends having parties with the richest men of the society. These men who surely are married and have children at home, can afford to spend their free time with young beautiful women. In return they pay for the apartments and the cars of these women and give them other expensive presents like jewelry or dresses that make them look even more attractive and desirable. This way of “еscort lifestyle” is nothing that we only know from 1850. It still exists and will probably always do. What interests me most about that is the hypocrisy behind it. People are talking about how vulgar some women look or behave and on the other hand love to watch half naked girls in video clips, on catwalks or in commercials. Sex sells – that’s for sure. For me that is the hypocrisy of a patriarchal society, where it is not a problem to have a wife and some girlfriends aside, but it is a big problem when someone, in this case it is Alfredo, breaks the rules and falls in love with one of the mistresses and even worse – wants to live with her. This is not how this male dominated world works and it cannot happen. To prevent this we need Germont, for me the most hypocrite of all characters, who talks about honor and pride and doesn’t mind to destroy other people’s lives for the sake of his own reputation. He may also act out of jealousy of the younger generation who might see things in a different way. I think that especially in our days we are confronted with egoistic and narcissistic behavior of certain people that leads to catastrophic consequences. We need to try to fight against it with lots of love and passion, like Violetta and Alfredo do. And even if it is too late for them in the end, they may have changed something for the future. Verena Stoiber - directorOne of the cornerstones of the operatic repertoire, the score of “Traviata” is littered with fantastic tunes that are widely popular on the opera and concert stages throughout the world. The ingenious music, but moreover, the taut plot and vivid characters that speak to our universal nature place “Traviata” among the most popular and most intimate opera masterpieces of Giuseppe Verdi. Macedonian audience eagerly awaits every performance of Ana Durlovski on domestic stage. The world famous soprano continues to gain dazzling success on European and world opera stages, astonishing both critics and audiences with perfect technique, precise intonation, voluminous and crystal clear timbre. Convincingly, with laser-like intonative accuracy, captivating coloratura and perfect phraseology, Durlovski has been interpreting the opera roles in Germany, Spain, USA…”Traviata” with Ana Durlovski in the title role, directed by renowned German director Verena Stoiber is a powerful, visually stunning production, with daring and strong stage action. A true feast for the ears and eyes at the opening of the 45th May Opera Evenings awaits.